Λοιπον εχουμε και λεμε:
ΚΟΣΤΟΣ Περι τα 1500 ευρω, ποικιλει ανα τοποθετη
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ Σε 2 ημερες
ΦΙΑΛΗ Αναλογα τι θα επιλεξουμε απο 40Lt εως 120Lt
KΑΥΣΗ Στα 100χλμ,καταναλωση 1lt παραπανω απο οτι με βενζινη
ΤΙΜΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ 0,68-0,70 Ευρα/Lt
AYTONOMIA Αναλογα τον τυπο φιαλης
ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 85% λογω ασφαλειας σε σχεση με το ντεποζιτο βενζινης που γεμιζει πληρως
SERVICE Αλλαγη βαλβιδων ασφαλειας ή σφιξιμο αυτης προληπτικα και αλλαγη φιλτρου υγραειριου προληπτικα....αλλαγη φιαλης ανα 10 χρονια.καμμια αλλη επεμβαση στο κινητηρα απο αυτους.
Στα συν οπως προαναφερα η οχι συχνη πλεον αλλαγη λαδιων και μπουζι πραγμα το οποιο ειναι υποκειμενικο λογω του οτι λαδια αλλαζω ανα 6μηνο ειτε κανω χλμ ειτε οχι
ΑΝΑΜΟΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ Περιπου ενα μηνα
Τώρα ας πούμε και κάτι πιο εγκυκλοπεδικό...και συγκεκριμένα τα υπέρ του.1.Το υγραέριο έχει μεγαλύτερο αριθμό οκτανίων από την βενζίνη
2.Εξασφαλίζει σημαντική οικονομία, καθώς 1 λίτρο υγραερίου κίνησης (0,6 Ευρώ)
στοιχίζει τα μισά λεφτά από ό τι 1 λίτρο βενζίνης (περίπου 1,10 Ευρώ).
3.Είναι φιλικότερο προς το περιβάλλον
4.Διατηρεί καθαρά τα λιπαντικά και τα μπουζί και δίνει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής
στον κινητήρα.
5.Εφαρμόζεται σε όλα τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα (καρμπυρατέρ, injection, turbo,
καταλυτικά), και από τον τύπο του αυτοκινήτου εξαρτάται και ποιάς τεχνολογίας
συσκευή υγραερίου θα χρησιμοποιηθεί.
6.Παρέχει εξίσου ασφάλεια με τη συμβατική βενζίνη, αν όχι πιο ασφαλές, καθώς:
Η πίεση στο εσωτερικό της δεξαμενής και η απουσία οξυγόνου αποκλείουν
την πιθανότητα έκρηξης, κάτι που μπορεί να συμβεί στα ρεζερβουάρ των
υγρών καυσίμων σε περίπτωση πυρκαγιάς.
Σε πιθανή διαρροή το αέριο διαχέεται στο περιβάλλον και δεν συγκεντρώνεται στο γύρω χώρο όπως τα υγρά καύσιμα.
Η εγκατάσταση δεν επικοινωνεί με το εσωτερικό του οχήματος.
Οι δεξαμενές και οι συσκευές που τοποθετούνται στα αυτοκίνητα
δοκιμάζονται σε υψηλές πιέσεις, είναι πιστοποιημένες και σύμφωνες με τα
αυστηρότερα standards.
Το σύστημα καύσης προστατεύεται από κατάλληλες βαλβίδες (αντεπιστροφής,
υπερβολικής ροής, μεγίστης στάθμης, ασφαλείας)
Επίσης με την χρήση του υγραερίου δε προκαλούνται μυρωδιές, καθώς λειτουργεί σε κλειστό κύκλωμα.
Στην πράξη: Τοποθετείται ειδική δεξαμενή (45-90 λίτρα ) για το υγραέριο, και ο οδηγός έχει την
ευχέρεια ακόμα και εν κινήσει να επιλέξει καύσιμο, αφού άλλο ένα πλεονέκτημα της
υγραεριοκίνησης είναι ότι υπάρχει δυνατότητα στο όχημα να λειτουργεί και με
βενζίνη και με υγραέριο , με το πάτημα ενός διακόπτη (διττό όχημα). Στη θέση του
οδηγού υπάρχει ένδειξη που ενημερώνει τον οδηγό για την πληρότητα της δεξαμενής,
και ο ανεφοδιασμός γίνεται εξίσου εύκολα με αντλία από το πρατήριο στην
αντίστοιχη υποδοχή για την δεξαμενή υγραερίου που έχει τοποθετηθεί κατά την
μετατροπή.
Επιπλέον η συντήρηση του αυτοκινήτου δεν αλλάζει καθόλου από την προβλεπόμενη
του κατασκευαστή. Η συσκευή του υγραερίου ελέγχεται προληπτικά κάθε 20,000 km
και η αλλαγή ή επισκευή κάποιου εξαρτήματος δε παρουσιάζεται συνήθως πριν από
τα 80,000 km, με γενικά χαμηλή επιβάρυνση προς τον κάτοχο του αυτοκινήτου.
Ωστόσο τα μειονεκτήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν είναι, αφενός το γεγονός
ότι στην συνείδηση του κόσμου το υγραέριο είναι πιο επικίνδυνο από την βενζίνη,
και αφετέρου το βασικό μειονέκτημα, που είναι το μικρό πλήθος των μεικτών
πρατηρίων, κάτι που καθιστά δύσκολο τον ανεφοδιασμό.
Το ντεπόζιτο υγραερίου σε ένα διττό αμάξι είναι πιο μικρό και ελαφρύ από ότι το
ντεπόζιτο βενζίνης ή πετρελαίου, με αποτέλεσμα, ένα μέσο οικογενειακό αυτοκίνητο να ταξιδεύει 200-300 μίλια όταν έχει γεμάτο ντεπόζιτο, κάτι που συνεπάγεται
περισσότερες φορές ανεφοδιασμού. Από την άλλη όμως, αφού υπάρχει η δυνατότητα
να λειτουργεί ταυτόχρονα και με βενζίνη δεν είναι κάτι που πρέπει να μας
αποθαρρύνει από την χρήση του.
Η αναλογία ανάμεσα σε βενζίνη, diesel και υγραέριο είναι:1 λίτρο diesel = 1.54 λίτρα υγραερίου
1 λίτρο βενζίνης =1.20 λίτρα υγραερίου
Ενεργειακά κατά συνέπεια, έχουμε κάποια απώλεια η οποία όμως είναι μικρή, αν
αναλογιστούμε το οικονομικό κέρδος που έχουμε, το περιβαλλοντικό καθώς και το
γεγονός ότι με το υγραέριο έχουμε περισσότερη μακροζωία στον κινητήρα και
επομένως επιπλέον οικονομία.
Όπως βλέπουμε λοιπόν το υγραέριο έχει αρκετά + αλλά και τα - του δεν περνούν απαρατήρητα. Προσωπικά θα επέλεγα ένα υβριδικό αμάξι παρά ένα αμάξι που θα κινήτε ΚΑΙ με υγραέριο. Δεν ξέρω γιατί, αλλά ο φόβος του καινούργιου και του ασυνήθιστου για την χώρα μας, αυτού τύπου τα οχήματα, με κάνουν πολύ διστακτικό, όχι όμως και προκατηλημένο!!!
Συγνώμη αν κούρασα, ήταν κάποιες πληροφορίες που ήθελα να παραθέσω...τις οποίες βρήκα απο το διαδύκτιο και από ένα βιβλίο μου στο πανεπιστήμιο.
Αυτά και απο μένα...