Στις αρχές του 20ου αιώνα, ο Χένρι Φορντ δήλωνε για το Model T: «Κάθε πελάτης μπορεί να το παραγγείλει σε όποιο χρώμα θέλει, αρκεί να είναι μαύρο». Αυτό επιλέχθηκε τότε γιατί ήταν το χρώμα που στέγνωνε πιο γρήγορα και επομένως δεν προκαλούσε καθυστέρηση στη γραμμή παραγωγής του θρυλικού αυτοκινήτου. Έκτοτε, όμως, έχουν αλλάξει πολλά, και η παλέτα στις μέρες μας αυξάνεται καθημερινά με νέα χρώματα που ακολουθούν τις τάσεις της παγκόσμιας μόδας.
Στον κλάδο του αυτοκινήτου, το περασμένο έτος σηματοδότησε την αρχή του τέλους για την πολυετή κυριαρχία του ασημί στον κλάδο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο άνεμος της... αλλαγής έρχεται από τη Βόρεια Αμερική, όπου για πρώτη φορά στον 21ο αιώνα τα λευκά αυτοκίνητα που παράχθηκαν μέσα στο 2007 ξεπέρασαν εκείνα οποιουδήποτε άλλου χρώματος. Το λευκό έφθασε φέτος το 20%, ξεπερνώντας το ασημί και το μαύρο (από 17%).
Στην Ευρώπη η πρώτη θέση ανήκει στο μαύρο, το οποίο ανέβηκε το 2008 από το 25% στο 26%. Το ασημί υποχώρησε από το 22% στο 20%, ενώ ακολουθούν το γκρι με 18% και το μπλε με 13%. Το λευκό συνεχίζει να αυξάνει σταθερά την επιρροή του (από 4% το 2006, στο 8% πέρσι και στο 10% φέτος). Τα στοιχεία προέρχονται από την εταιρεία DuPont, η οποία ιδρύθηκε το 1802 και τα τελευταία 55 χρόνια διεξάγει έρευνα σε ετήσια βάση για τη δημοτικότητα των χρωμάτων στα επιβατικά αυτοκίνητα. «Οι προτιμήσεις των Ευρωπαίων, όσον αφορά το χρώμα των αυτοκινήτων τους, επηρεάζονται από την οικολογική ευαισθησία», σχολίασε η Έλκε Ντιρκς, σχεδιάστρια χρωμάτων στο ευρωπαϊκό τμήμα της DuPont.
Γιατί, όμως, ξεθωριάζει το ασημί; «Όταν άρχισε να εμφανίζεται στην παγκόσμια αγορά στα μέσα της δεκαετίας του ’90, το ασημί συμβόλιζε την υψηλή τεχνολογία» δηλώνει η Κάρεν Σούρσινα, διευθύντρια Μάρκετινγκ στον τομέα των χρωμάτων της εταιρείας DuPont. «Ωστόσο, για να γίνει εμφανής η μείωση των αυτοκινήτων σε αυτό το χρώμα, θα χρειαστεί να περάσουν περισσότερα από δέκα χρόνια» προσθέτει.
Αντίθετα, το λευκό αυξάνει συνεχώς τη δημοτικότητα του όχι μόνο στα αυτοκίνητα, αλλά και στα έπιπλα, στη μόδα και στα καταναλωτικά προϊόντα. «Το λευκό αποτελεί το νέο χρώμα των πολυτελών προϊόντων. Ταυτόχρονα, είναι και οικολογικό, και αυτό γιατί απαιτεί λιγότερη ενέργεια για την ψύξη του εσωτερικού του αυτοκινήτου» επισημαίνει η κ. Σούρσινα. Πράγματι, στις πιο θερμές περιοχές του πλανήτη κυκλοφορούν περισσότερα λευκά αυτοκίνητα. Επίσης, το χρώμα αυτό είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στα εταιρικά και στα ενοικιαζόμενα οχήματα.
Η παγκόσμια οικονομική ύφεση δεν επιδρά μόνο στον κυβισμό των μοντέλων που πωλούνται, αλλά και στο χρωματισμό τους. Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι η οικονομική αβεβαιότητα ωθεί τους καταναλωτές στα κλασικά χρώματα, όπως είναι το λευκό και το κόκκινο. Σε μία προσπάθεια, πάντως, να ενισχύσουν την εμπορική πορεία των μοντέλων τους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν νέες αποχρώσεις που τα ξεχωρίζουν οπτικά από τον ανταγωνισμό. Σύμφωνα με τη DuPont, τα χρώματα του μέλλοντος θα είναι ιριδίζοντα και θα τραβούν την προσοχή, χωρίς να είναι ενοχλητικά στο μάτι.
Πηγή: autobild.gr
_________________
"Tρακτερισμός": Κατάσταση κατά την οποία κινητήρας THP γουργουρίζει σαν αγροτικό όχημα κατά την πρωινή εκκίνησή του!!!