Τέσσερις δεκαετίες συμπληρώθηκαν, από το Μάρτιο του 1970, όταν στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό η Citroen SM.
Το πρόγραμμα για την ανάπτυξη του αυτοκινήτου ξεκίνησε το 1961 με την ονομασία «Project S» και στόχος ήταν από αυτό να προκύψει η σπορ εκδοχή της δημοφιλούς και πολύ επιτυχημένης DS. Επτά χρόνια αργότερα επιστρατεύτηκε και η Μaserati για την ολοκλήρωση του μοντέλου, οπότε υιοθετήθηκαν για την κωδικοποίησή του τα διακριτικά «SM», με το γράμμα «Μ» να υποδηλώνει την ενεργή παρουσία των Ιταλών.
Η Citroen SM, που εξελίχθηκε σε ναυαρχίδα της γαλλικής εταιρείας, συνδύαζε την τεχνολογία αιχμής της γαλλικής εταιρείας σε πλαίσιο και αναρτήσεις με την αναμφισβήτη ισχύ του V6 κινητήρα της Μaserati, τον οποίο σχεδίασε ο ο πολύπειρος αρχιμηχανικός της τελευταίας Τζούλιο Αλφιέρι. Το μηχανικό σύνολο του αυτοκινήτου, χωρητικότητας 2.7 λίτρων, απέδιδε 170 ίππους με τα καρμπιρατέρ της Webber και 178 με την ανάφλεξη της Βosch. Ένα χρόνο μετά την πρώτη κυκλοφορία της, η SM ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο με τον V6 κινητήρα να αποκτά και τρίλιτρη έκδοση, απόδοσης 180 ίππων.
Οι πωλήσεις του αυτοκινήτου ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο του 1970, ενώ έμεινε στην παραγωγή έως το 1975, αριθμώντας συνολικά 12.920 μονάδες. Αν η παγκόσμια οικονομική συγκυρία δεν ήταν τόσο αρνητική τότε για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, θα κατασκευαζόταν σίγουρα για αρκετά ακόμη χρόνια. Η Citroen SM μεταξύ άλλων χρημάτισε και επίσημο όχημα δύο προέδρων της Γαλλικής Δημοκρατίας, του Ζορζ Πομπιντού και του Ζακ Σιράκ.
Πηγή: autobild.gr
CITROEN SM 1970
TEΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: V6 90o
Κυβισμός: 2.670 κ.εκ.
Ισχύς: 170 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 23,5 χλγμ. στις 4.000 σ.α.λ.
Καρμπιρατέρ: 3 Weber 42 DC NF
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 217 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα: 8,9 δλ.
Μήκος: 4.893 χλστ.
Πλάτος: 1.836 χλστ.
Ύψος: 1.324 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.950 χλστ.
Βάρος: 1.450 κιλά
_________________
"Tρακτερισμός": Κατάσταση κατά την οποία κινητήρας THP γουργουρίζει σαν αγροτικό όχημα κατά την πρωινή εκκίνησή του!!!