Σελίδα 1 από 1

40 χρόνια Citroen SM

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 13 Μαρ 2010, 13:56
από Prokopas
Εικόνα


Τέσσερις δεκαετίες συμπληρώθηκαν, από το Μάρτιο του 1970, όταν στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό η Citroen SM.

Το πρόγραμμα για την ανάπτυξη του αυτοκινήτου ξεκίνησε το 1961 με την ονομασία «Project S» και στόχος ήταν από αυτό να προκύψει η σπορ εκδοχή της δημοφιλούς και πολύ επιτυχημένης DS. Επτά χρόνια αργότερα επιστρατεύτηκε και η Μaserati για την ολοκλήρωση του μοντέλου, οπότε υιοθετήθηκαν για την κωδικοποίησή του τα διακριτικά «SM», με το γράμμα «Μ» να υποδηλώνει την ενεργή παρουσία των Ιταλών.

Εικόνα

Η Citroen SM, που εξελίχθηκε σε ναυαρχίδα της γαλλικής εταιρείας, συνδύαζε την τεχνολογία αιχμής της γαλλικής εταιρείας σε πλαίσιο και αναρτήσεις με την αναμφισβήτη ισχύ του V6 κινητήρα της Μaserati, τον οποίο σχεδίασε ο ο πολύπειρος αρχιμηχανικός της τελευταίας Τζούλιο Αλφιέρι. Το μηχανικό σύνολο του αυτοκινήτου, χωρητικότητας 2.7 λίτρων, απέδιδε 170 ίππους με τα καρμπιρατέρ της Webber και 178 με την ανάφλεξη της Βosch. Ένα χρόνο μετά την πρώτη κυκλοφορία της, η SM ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο με τον V6 κινητήρα να αποκτά και τρίλιτρη έκδοση, απόδοσης 180 ίππων.

Οι πωλήσεις του αυτοκινήτου ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο του 1970, ενώ έμεινε στην παραγωγή έως το 1975, αριθμώντας συνολικά 12.920 μονάδες. Αν η παγκόσμια οικονομική συγκυρία δεν ήταν τόσο αρνητική τότε για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, θα κατασκευαζόταν σίγουρα για αρκετά ακόμη χρόνια. Η Citroen SM μεταξύ άλλων χρημάτισε και επίσημο όχημα δύο προέδρων της Γαλλικής Δημοκρατίας, του Ζορζ Πομπιντού και του Ζακ Σιράκ.

Εικόνα

Πηγή: autobild.gr

CITROEN SM 1970
TEΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: V6 90o
Κυβισμός: 2.670 κ.εκ.
Ισχύς: 170 ίπποι στις 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 23,5 χλγμ. στις 4.000 σ.α.λ.
Καρμπιρατέρ: 3 Weber 42 DC NF
Μετάδοση κίνησης: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 217 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα: 8,9 δλ.
Μήκος: 4.893 χλστ.
Πλάτος: 1.836 χλστ.
Ύψος: 1.324 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.950 χλστ.
Βάρος: 1.450 κιλά

Re: 40 χρόνια Citroen SM

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 13 Μαρ 2010, 13:59
από zxpanos
οποιος θελει αν δει καπια απο αυτες που ηπαρχουν σε απιστευτη κατασταση στην ελλαδα ας μιλισει με τον βαγγελη!(citrovag)πραγματικα ομορφο και καλο αμαξι

Re: 40 χρόνια Citroen SM

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 14 Μαρ 2010, 11:34
από Blanc
9 χρονια εξελιξης για να βγει στην παραγωγη ενα απιστευτο και μυστηριωδες αυτοκινητο για 5 χρονια!!!
Αυτο απο μονο του, το κανει πραγματικα ΣΠΑΝΙΟ! :cool
Respect σε Ιταλους και Γαλλους!

Re: 40 χρόνια Citroen SM

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 14 Μαρ 2010, 18:10
από MAKRY...MALLIS
Το κυριότερα τεχνικά χαρακτηριστικά ξεχάσες : Υδροπνευματική ανάρτηση εμπρός-πίσω και υδραυλικό τιμόνι πλήρως επαναφερόμενο "Diravi" :salute :salute :salute

Re: 40 χρόνια Citroen SM

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 14 Μαρ 2010, 20:40
από billaras
Δεν ειπες και για τα φωτα με ρυθμιση κατευθυνσης και υψους οπως ειχε και η DS. :razz :thumb

Re: 40 χρόνια Citroen SM

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 14 Μαρ 2010, 22:35
από zxpanos
MAKRY...MALLIS έγραψε:
Το κυριότερα τεχνικά χαρακτηριστικά ξεχάσες : Υδροπνευματική ανάρτηση εμπρός-πίσω και υδραυλικό τιμόνι πλήρως επαναφερόμενο "Diravi" :salute :salute :salute

αυτο προσπαθουσαμε να το ξεχασουμε.......

Re: 40 χρόνια Citroen SM

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 14 Μαρ 2010, 23:12
από nonos
Ωχ ρε συ πανο μη το παρακανεις κι εσυ.... ;)

Re: 40 χρόνια Citroen SM

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 14 Μαρ 2010, 23:16
από zxpanos
αμα σου λεω....

Re: 40 χρόνια Citroen SM

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 14 Μαρ 2010, 23:18
από MAKRY...MALLIS
Γιατίίίίίίίίίί??? Εδώ τώρα όλοι λυσσάξανε με το ESP που γυρνάει και το τιμόνι, βλέπε Toyota vdc+ και Wv γενικότερα. Μια χαρά σύστημα ήταν το Diravi. Όταν η Citroen το έβαλε στα αμάξια της οι υπόλοιποι δεν ξέραν τι είναι το ηλεκτρικό παράθυρο.

Re: 40 χρόνια Citroen SM

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 15 Μαρ 2010, 01:09
από sotoszx
Φόρος τιμής στην πιο σημαντική Citroen που βγηκε ποτέ...

Re: 40 χρόνια Citroen SM

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 15 Μαρ 2010, 03:29
από Blanc
nonos έγραψε:
Ωχ ρε συ πανο μη το παρακανεις κι εσυ.... ;)

Μαλλον γλιστρησε σε τιποτα LHM απο μικρος και το θυμαται ακομα!
Αλλωστε πιτσιρικας ηταν οταν κυκλοφορουσε η SM! :mrgreen :mrgreen :mrgreen

AΓΑΠΑΜΕ MASERATI!!! :thumb

Re: 40 χρόνια Citroen SM

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 15 Μαρ 2010, 07:36
από zxpanos
αυτο ηταν κακια αλα ασχολιαστο!ειμουν αγενητος οταν βγικε!!!!!!!!!!

Re: 40 χρόνια Citroen SM

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 15 Μαρ 2010, 09:45
από billaras
Μηπως μικρος με το ποδηλατο (με τις 4 ροδες) πατησες LHM και εκανες το πρωτο σου τετα-κε, εκλασες μπαμιες και γι' αυτο τα μισεις τοοοσο πολυ;

Re: 40 χρόνια Citroen SM

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 15 Μαρ 2010, 11:56
από NEKTARIOS C5
billaras έγραψε:
Μηπως μικρος με το ποδηλατο (με τις 4 ροδες) πατησες LHM και εκανες το πρωτο σου τετα-κε, εκλασες μπαμιες και γι' αυτο τα μισεις τοοοσο πολυ;

ΧΑ ΧΑ ΧΑ :mrgreen :mrgreen :lol :lol

Re: 40 χρόνια Citroen SM

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 15 Μαρ 2010, 22:40
από nonos
billaras έγραψε:
Μηπως μικρος με το ποδηλατο (με τις 4 ροδες) πατησες LHM και εκανες το πρωτο σου τετα-κε, εκλασες μπαμιες και γι' αυτο τα μισεις τοοοσο πολυ;

Δηλαδη τωρα μας λες οτι ο πανος εβαλε βοηθητικες και δε ξεκινησε κατευθειαν..?:lol

Κατα τα αλλα καλοοοοοοοοοοο..