Πτώση 39,4% κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων και τον Ιούνιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι παρά τις απίστευτες προσφορές που κάνουν όλες σχεδόν οι εισαγωγικές εταιρείες και οι αντιπρόσωποι. Ειδικότερα ταξινομήθηκαν 14.777 καινούρια ΙΧ έναντι 24.372 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Ωστόσο, αν οι πωλήσεις του μήνα που μας πέρασε συγκριθούν με εκείνον του 2008 τότε η πτώση ξεπερνά το 44%!
Μεγάλες ανατροπές, όμως, είχαμε και στον πίνακα των πωλήσεων καθώς στις πέντε πρώτες θέσεις βρέθηκαν οι Toyota με 1.529 πωλήσεις, η Opel με 1.377, η Hyundai με 1.310, η Fiat με 1.191 και η Audi με 1.170 ταξινομήσεις αντίστοιχα. Οσον αφορά πάντως στις συγκριτικές πωλήσεις ανά εταιρεία μεταξύ του 2010 και 2009 μόλις τρεις εισαγωγικές κατέφεραν να έχουν θετικό πρόσημο και αφορούν στη Dacia (214%), Chevrolet (11,4%) και Citroen (4%). Μάλιστα οι 35 από τις 44 εισαγωγικές παρουσιάζουν πτώση υψηλότερη από 35%...
Sos από τον ΣΕΑΑ
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου εδώ και αρκετούς μήνες χωρίς ωστόσο να έχει ληφθεί ακόμη κανένα μέτρο τόνωσης της αγοράς. Μάλιστα όπως επισημαίνει σύσσωμο το Δ.Σ. του ΣΕΑΑ το Ελληνικό Δημόσιο θα απολέσει έσοδα ύψους 1 δισ. ευρώ από τον κλάδο του αυτοκινήτου μετά τη ραγδαία πτώση που καταγράφουν οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων.
Ειδικότερα όταν το 2008 τα έσοδα του δημοσίου από τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων ανέρχονταν στο ύψος 1,6 δισ. ευρώ φέτος υπολογίζεται ότι αυτό το νούμερο θα κυμανθεί στα 600 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό το γεγονός αφενός μεν προβληματίζει τις αρμόδιες υπηρεσίες, αφετέρου ο κλάδος του αυτοκινήτου έχει σημαδευτεί με απολύσεις 2.000 ατόμων. Από την πλευρά του ο ΣΕΑΑ βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τα συναρμόδια υπουργεία με στόχο την τόνωση του κλάδου.
Ενδεικτικό της κρίσης την οποία διέρχεται ο κλάδος του αυτοκινήτου είναι και το γεγονός ότι αυτό θα φανεί και στα οικονομικά αποτελέσματα για τις χρήσεις 2009-2010 για τις οποίες οι εισαγωγικές εταιρείες κινούνται στο όριο της βιωσιμότητας. Πάντως σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΣΕΑΑ, ο οποίος συγκρίνει τα αποτελέσματα κάθε μήνα του 2010 με τον αντίστοιχο μέσο όρο των πωλήσεων της εξαετίας (2004-2009), η πτώση των πωλήσεων ξεπερνά το 45%.
Ανεργία και λουκέτα
Μετά τα περίπου 1.500 λουκέτα που έχουν μπει σε καταστήματα εμπορίας αυτοκινήτων από το 2009, η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με την πτώση των πωλήσεων, τις αυξήσεις στα καύσιμα και στον ΦΠΑ αλλά και την επιβολή Φόρου Πολυτελείας έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο εισαγωγείς, αντιπροσώπους και εμπόρους αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με το μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων κ. Ευριπίδη Κωνσταντινίδη «η πτώση των πωλήσεων σε συνδυασμό με τη σκληρή στάση των τραπεζών έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο ένα ολόκληρο κλάδο ο οποίος απασχολεί περισσότερους από 100.000 εργαζόμενους και συνεισφέρει τα μέγιστα στα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας. Αν η κυβέρνηση δεν λάβει σύντομα κάποιο μέτρο τόνωσης των πωλήσεων τότε πέραν των επιπλέον χιλιάδων λουκέτων που θα μπουν στα καταστήματα θα εκτοξευθούν και τα ποσοστά ανεργίας των υπαλλήλων του κλάδου οι οποίοι βέβαια δεν θα μπορούν να βρουν δουλειά πουθενά με ότι και αν σημαίνει αυτό».
Πάντως όλοι οι υπάλληλοι του κλάδου αυτοκινήτων βρίσκονται στα πρόθυρα νευρικής κρίσης αυξάνεται καθημερινά ο αριθμός των εργαζομένων που χάνουν τη δουλειά τους και θα πρέπει να αναφέρουμε πως οι περισσότεροι από αυτούς είναι ηλικίας 40 έως 50 ετών με όλα τα τυπικά προσόντα και πολυετή εμπειρία και ικανοποιητικές αμοιβές. Ωστόσο όταν τους ανακοινώνεται η απόλυσή τους οι περισσότεροι προτείνουν μεγάλη μείωση μισθού ώστε να παραμείνουν στην εργασία τους αλλά σύμφωνα με στελέχη της αγοράς κανείς δεν τους κρατά και βέβαια οι πιθανότητες εύρεσης εργασίας είναι σχεδόν μηδενικές!
Αλλαγή δεδομένων
Στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνουν όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου θα' πρέπε, σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, για να επιβιώσουν να ληφθούν άμεσα μέτρα στήριξης των πωλήσεων, οι τράπεζες να ανοίξουν τις στρόφιγγες των δανείων και βέβαια οι κάθετες μονάδες να μπορούν να εμπορεύονται μέσα στα καταστήματά τους και άλλες εταιρείες.
Ειδικότερα όπως επισημαίνουν στην «Η» στελέχη της αγοράς δεν είναι δυνατόν να επιβιώσει ένας επιχειρηματίας ιδίως της επαρχίας όταν από 20 αυτοκίνητα που πωλούσε το μήνα να ταξινομεί μόλις 3. Αν όμως επιτρεπόταν να έχει στην έκθεσή του και άλλες εταιρείες, τότε οι πωλήσεις μπορεί να ήταν και πάλι μειωμένες αλλά συνολικά θα προσέγγιζαν εκείνες που θα έκαναν την επιχείρησή του βιώσιμη.
Βέβαια όλα τα παραπάνω για να πραγματοποιηθούν θα πρέπει να αλλάξει ριζικά ο χάρτης της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου καθώς οι επίσημοι αντιπρόσωποι θα πρέπει να μειωθούν κατά 40%-50%. Όμως η πτώση των πωλήσεων και ο έντονος ανταγωνισμός ήδη έχουν οδηγήσει σε λουκέτο πάρα πολλούς επαγγελματίες του κλάδου μερικοί από τους οποίους εξαιτίας της έλλειψης ρευστότητας βάρεσαν «κανόνι»...
Παράλληλα οι «εξώσεις» σε επίσημους αντιπροσώπους συνεχώς αυξάνονται με πρόσφατα παραδείγματα του Παζαρόπουλου αλλά και εκείνο στην Κόρινθο και δεκάδες άλλα στην Αττική και Θεσσαλονίκη οι οποίοι μπορεί να μην ανήκουν στο επίσημο δίκτυο κάποιας εισαγωγικής αλλά συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται στην αγορά και μάλιστα με απίστευτες προσφορές κυρίως στη συντήρηση αλλά και επισκευή των οχημάτων που είχαν μέχρι πρότινος την εξουσιοδότηση.
Όλα τα παραπάνω δημιουργούν νέα δεδομένα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου προς όφελος βεβαίως των καταναλωτών οι οποίοι θα έχουν στη διάθεσή τους πολλές και σημαντικές προσφορές είτε κατά την αγορά είτε κατά την επισκευή ή συντήρηση του αυτοκινήτου τους...
Πηγή: imerisia.gr
_________________
"Tρακτερισμός": Κατάσταση κατά την οποία κινητήρας THP γουργουρίζει σαν αγροτικό όχημα κατά την πρωινή εκκίνησή του!!!