ΑUTO BILD Hellas: Ο ΣΕΑΑ επαναλαμβάνει συνέχεια την πρότασή του για ενίσχυση της αγοράς με μέτρα όπως είναι η απόσυρση και η μείωση της φορολογίας. Υπάρχει ανταπόκριση από την κυβέρνηση;
Γιώργος Βασιλάκης: Συναντήσεις στο Υπουργείο Οικονομικών λαμβάνουν χώρα κάθε μήνα από την ημέρα που ανέλαβε η νέα κυβέρνηση και αποφάσισε να άρει τη στήριξη της αγοράς αυτοκινήτου που είχε μόλις εφαρμοστεί. Η αρχική εντύπωση ήταν ότι, παρά την κρίση και τους ήδη υπάρχοντες υψηλούς φόρους που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα, η αγορά μπορεί να λειτουργήσει ομαλά και χωρίς στήριξη. Εμείς τους προειδοποιήσαμε ότι αυτό δεν ισχύει, και κάθε μήνα τους κάναμε πρόβλεψη για τα έσοδα του επόμενου, προειδοποιώντας για την τεράστια πτώση που ερχόταν. Αρχικά ήταν επιφυλακτικοί, όταν όμως αργότερα διαπίστωσαν πως ό,τι προβλέπαμε επιβεβαιωνόταν απέκτησαν εμπιστοσύνη και άρχισαν να είναι πιο συνεργάσιμοι.
-------------------------
Α.Β.Η: Για ποιο λόγο τα αρμόδια υπουργεία δεν αντιλαμβάνονται ότι οι αυξημένες πωλήσεις συνεπάγονται και αυξημένα έσοδα για το κράτος; Μήπως αντιπαραθέτουν επιχειρήματα όπως είναι η επιβάρυνση του εμπορικού ισοζυγίου;
Γ.Β.: Όχι πια. Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου (ως ποσοστό του ΑΕΠ) ιστορικά ξεπερνά το 14%, το 2009 ήταν 11,5% και τώρα «τρέχει» με 10%. Εάν στηριζόταν η αγορά αυτοκινήτου και το -45% περιοριζόταν σε κάτι της τάξεως του -20%, αυτό δε θα επηρέαζε σχεδόν καθόλου το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου. Τώρα όσον αφορά το πρώτο σκέλος της ερώτησής σας, κανείς δεν είπε ότι δεν αντιλαμβάνονται ότι οι αυξημένες πωλήσεις φέρνουν και αυξημένα έσοδα για το κράτος. Γι’ αυτό και είναι προβληματισμένοι.
-------------------------
Α.Β.Η: Πρόσφατα είδε το φως της δημοσιότητας σενάριο εφημερίδας περί επαναφοράς της απόσυρσης, πρωτοσέλιδο που διαψεύστηκε λίγες ημέρες αργότερα από τον Πρωθυπουργό στη ΔΕΘ. Τέτοια δημοσιεύματα δεν επιβαρύνουν το κλίμα, αφού όσοι σκέφτονταν να αγοράσουν αυτοκίνητο το αναβάλλουν;
Γ.Β.: Σαφέστατα επιβαρύνουν το ήδη επιβαρυμένο κλίμα, και το ευχάριστο είναι ότι η κυβέρνηση το αντιλαμβάνεται, εξού και η παρατήρηση που έκανε ο Πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ στα ΜΜΕ, όπου με λίγα λόγια έλεγε: «Δεν είναι δυνατόν επειδή ένας φορέας έκανε μια πρόταση που μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις στα έσοδα του κράτους αυτό να διαρρέει και πριν καν μελετηθεί να θεωρείται νόμος του κράτους». Είναι επίσης σαφές, όπως σωστά επισημάνατε, ότι την εβδομάδα που υπήρξε η διαρροή πάγωσε το σύνολο της αγοράς. Εδώ θα ήθελα να επισημάνω στους αναγνώστες σας ότι διαρροή τέτοια μπορεί να υπάρξει ξανά, γιατί ο ΣΕΑΑ δεν πρόκειται να σταματήσει να πολεμά για την επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης. Απόσυρση όμως, όχι σκέτη μείωση του φόρου, όπως έγινε πέρυσι για 4 μήνες. Άρα θεωρητικά (και το τονίζω το «θεωρητικά», γιατί εμείς μπορούμε να ζητάμε ό,τι θέλουμε, αυτό δεν πάει να πει ότι θα γίνει νόμος του κράτους) λόγο να αναβάλουν την αγορά τους έχουν μόνο εκείνοι που έχουν ένα πολύ παλιό αυτοκίνητο, και όχι όλοι οι υποψήφιοι αγοραστές.
-------------------------
Α.Β.Η: Για ποιο λόγο ο Σύνδεσμος προτιμά την απόσυρση, μέτρο που μπορεί να έχει για εσάς μικρότερο όφελος από τη μείωση του τέλους ταξινόμησης;
Γ.Β.: Η απάντηση είναι απλή: Οι φορείς που εκπροσωπούν τον εκάστοτε κλάδο δεν έχουν ευθύνη μόνο ως προς τα μέλη τους, αλλά και ως προς το σύνολο της κοινωνίας. Στην Ελλάδα, λόγω του ότι δεν επιβάλλεται από το κράτος η σωστή (και όταν είναι σωστή είναι πολύ ακριβή) συντήρηση ενός παλιού αυτοκινήτου, σχεδόν κανείς δεν το πετάει. Το αποτέλεσμα είναι πρώτον να έχουμε έναν από τους παλαιότερους, πιο ρυπογόνους και επικίνδυνους στόλους στην Ευρώπη και δεύτερον με το να μην πετάμε αυτοκίνητα ο στόλος των αυτοκινήτων να αυξάνεται κάθε χρόνο ανεξέλεγκτα και σε βαθμό που όσοι δρόμοι και αν φτιαχτούν το κυκλοφοριακό (αν δε γίνει κάτι) να ξεπεράσει κάθε όριο. Στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία πωλούνται 25 νέα αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους και αποσύρονται μόνο 4. Στην Ευρώπη πωλούνται 33 νέα αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους, αλλά αποσύρονται 28! Με άλλα λόγια, στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα αυξάνονται ετησίως 4 φορές περισσότερο από ό,τι στο μ.ο. της Ευρώπης.
-------------------------
Α.Β.Η: Κυκλοφορούν φήμες ότι ορισμένα εργοστάσια που αντιπροσωπεύονται απευθείας στην Ελλάδα εξετάζουν το ενδεχόμενο αποχώρησής τους, με δεδομένο ότι το κλίμα τους δημιουργεί μεγάλες ζημίες. Αληθεύουν;
Γ.Β.: Πιστεύω ότι όλα αυτά είναι ανούσιες φήμες. Και, για να είμαι ειλικρινής, δε θεωρώ ότι, εάν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί, θα είναι μόνο οι θυγατρικές των εργοστασίων που θα θελήσουν να αποχωρήσουν από το παιχνίδι.
-------------------------
Α.Β.Η: Ποια είναι τα χρονικά όρια αντοχής του κλάδου, βάσει της παρούσας κατάστασης;
Γ.Β.: Για πολλούς δυστυχώς τα όρια αντοχής έχουν ξεπεραστεί. Ήδη ο κλάδος έχει χάσει το 10% των επιχειρήσεων και εργαζομένων του. Δε θέλω να πιστεύω ότι η παρούσα κατάσταση θα συνεχιστεί, αλλά, εάν αυτό γινόταν, θα έλεγα ότι τους επόμενους 3 με 6 μήνες θα χάναμε άλλο ένα 20% τουλάχιστον, και κατόπιν θα καταλήγαμε με έναν κλάδο πολύ πιο αδύναμο και σε καμία περίπτωση το ίδιο ικανό να εξυπηρετήσει τον πελάτη.
Πηγή:autobild.gr