Δοκιμή του C4 1.6 Diesel 115hp Attraction SST 5DΔοκιμαστές: 3
Χρόνος δοκιμής: Τετάρτη απόγευμα με Δευτέρα βράδυ
Χιλιόμετρα δοκιμής (συνολικά): 400
Μέση κατανάλωση δοκιμής (περίπου): 6λ/100χλμ
Ευχαριστούμε πολύ την Citroen Hellas για την παραχώρηση του αυτοκινήτου.
Φωτογραφίες: Νεκτάριος
Δοκιμαστής 1: Ανδρέας
Χρόνος δοκιμής: Τετάρτη απόγευμα έως Παρασκεύη βράδυ
Χιλιόμετρα δοκιμής: 100
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 7.5λ/100χλμΠαραλαβή:Το αυτοκίνητο είναι αρκετά επιβλητικό εξωτερικά και σε προδιαθέτει και για γρήγορη οδήγηση, αλλά και για χαλαρή οικογενειακή βόλτα...
Εσωτερικό:Μπαίνοντας μέσα, εντυπωσιάζεσαι με το εσωτερικό, τα διάφορα κουμπιά σε διάφορα σημεία και το φωτισμό του ταμπλώ αλλά και ο λευκός φωτισμός της πλαφονιέρας αλλά με ξένισε λίγο το χειρόφρενο έχοντας στο μυαλό μου το ηλεκτρονικό προηγούμενων δοκιμών. Είναι το μοναδικό σχεδιαστικό λάθος που μάλιστα κάνει και μπαμ. Τα χειριστήρια αν και κάποτε τα ένιωθα διάσπαρτα σε σχέση με το προηγούμενο C4 εν τέλη έχω διαπιστώσει ότι είναι απόλυτα εργονομικά και εκεί έπρεπε να είναι σε όλα τα αυτοκίνητα λόγω συσχετίσεων. Και με προσαρμοσιμα χρωματα στους κυκλους ενδειξεων. Έτσι δε χρειάστηκε κάποιος χρόνος για να εγκλιματιστώ παρά μόνο για να ρυθμίσω το κάθισμα... Τα μαλακά πλαστικά σε όλο το ταμπλό είναι πολύ ευχαρίστα στην αίσθηση και βοηθάνε στο να επικρατεί ησυχία στην καμπίνα. Τα πράγματα στο ντουλαπάκι ακούγονταν λίγο αλλά λεπτομέρειες... Με ξένισε πάλι η έλλειψη οργάνων θερμοκρασίας. Κατά τα άλλα από εξοπλισμό το αυτοκίνητο ήταν πλήρες. Cruise control, speed limiter, aux, bluetooth, διζωνικός κλιματισμός, μπροστά μπάκετ καθίσματα...
Κινητήρας - κιβώτιο:Οδηγώντας το έμεινα κάτι παραπάνω από ευχαριστημένος από την δύναμη του αυτοκινήτου. Δεν περίμενα από αυτοκίνητο diesel να είναι τόσο ομαλό και δυνατό. Η τεράστια ροπή από τις 1700 στροφές σε έκαναν να νιώθεις σαν να τρως κλωτσία σε κάθε δυναμική επιτάχυνση του αυτοκινήτου. Και στις πιο χαμηλές στροφές είχε μια ομαλή φυσιολογική συμπεριφορά. Πάντως δεν περίμενα τέτοια εκτίναξη του αυτοκινήτου σε δυναμικές επιταχύνσεις, δεδομένου του τύπου καυσίμου, του βάρους, του όγκου και του ύψους του. Η υστέρηση στο turbo ήταν μηδαμινή. Καλή επιτάχυνση από στάση και πάρα πολύ καλές ρεπρίζ. Κάτω από τις 1700 στροφές κινήσε νορμάλ και οικονομικά αλλά ίσως χρειαστεί να παίξεις με το κιβώτιο ή τον συμπλέκτη σε κάποιο "κρέμασμα". Σπάνια όμως...
Το κιβώτιο ήταν πολύ καλά κλιμακούμενο και ο επιλογέας σχετικά γρήγορος και με γενικά καλή σχετικά αίσθηση για τα "γαλλικά δεδομένα" αν και πολλές φορές με δυσκόλευε η πρώτη αλλά αυτό ίσως ήταν και τυχαίο.
Ανάρτηση - Φρένα:Η ανάρτηση είναι πάρα πολύ όμορφα ρυθμισμένη, τα αμορτισέρ είναι σχετικά άνετα, αλλά οι κλίσεις έχουν πάει περίπατο παρέα και με τους θορύβους του ημιάκαμπτου αλλά όχι και η απόσβεση κραδασμών στις ανωμαλίες που ήταν πολύ ικανοποιητική. Και πολύ μικρή υποστροφή.
ESP: το esp ήταν αρκετα διακριτικό στην ενεργοποίηση, σε άφηνε να έχεις μια ομαλή εξέλιξη της κίνησης και δε σε μπλόκαρε μονομιάς.
Τα φρένα, απλά φοβερά. Ήταν πολύ δυνατά αν και σε αίσθηση το πετάλι με μπέρδευε λίγο όντας λίγο μαλακό. Πολύ καλή δυνατότητα ακινητοποίησης χωρίς σημάδια κόπωσης παρόλο που το περίμενα λόγω ύψους/βάρους. Ακούραστα και αποτελεσματικά, όπως ακριβώς τα χρείαζεσαι.
Το τιμόνι μιας και είχε "σχετικά" καλή πληροφόρηση. Η κάτω επίπεδη πλευρά του σου έδινε μια πιο σπορτίφ αίσθηση αν και είχε σχεδόν 3 πλήρης στροφές οπότε ήταν σε κανονικά πλαίσια... Έχοντας "καλομάθει" βέβαια από τα σταθερά χειριστήρια του προηγούμενου C4 με κούρασε όταν "εψαχνα" να χαμηλώσω το ραδιόφωνο. Επίσης παρατήρησα ότι δεν έχει κουμπί mute που για εμένα είναι αρνητικό.
Θορυβος: Αεροδυναμικοι θορυβοι ανυπαρκτοι, ευχαριστος ηχος κινητηρα-εξατμισης, ομορφη κυλιση....
Συμπέρασμα:Συμπεραίνοντας πιστεύω ότι το αυτοκίνητο για την κατηγορία του είναι κορυφαίο. Παίρνεις ένα μικρομεσαίο οικογενειακό που σου επιτρέπει να κινήσε είτε γρήγορα και σπορτίφ όταν το χρειαστείς είτε άνετα και χαλαρά όταν θες να χαλαρώσεις. Αμάξωμα επιβλητικό, κινητήρας με φοβερές ρεπρίζ, ανάρτηση άνετη αλλά χωρίς να σε προδώσει σε παιχνίδια, φρένα δυνατά, ηλεκτρονικά βοηθήματα για περίπτωση ανάγκης και αξεσουάρ μπόλικα!
Δοκιμαστής 2: Νεκτάριος
Χρόνος δοκιμής: Σάββατο πρωί έως Κυριακή βράδυ
Χιλιόμετρα δοκιμής: 200
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 5.5λ/100χλμΗ υπάρχουσα γενιά της c4 και μάλιστα με κινητήρα diesel ειναι γνωριμη προσωπικότητα στο forum μας αφού ειναι και ο λόγος που γνωρισαμε νέα ατομα με την εγγραφή τους!!
Το περασμενο ΣΚ ειχα στα χέρια μου και εγω μια c4 diesel attraction 115 sst μετα από την ευγενική χορηγία της Citroen Hellas.
Την εχω ξανα οδηγησει αλλά με κινητήρα βενζίνης και έτσι ημουνα περίεργος να δω τι κάνει με αυτό το σύγχρονο μοτερ με 27 κιλά ροπης και εξαρι σασμαν πραγματικά εντυπωσιάστηκα από την ποιότητα λειτουργίας την δυναμη και τις απίστευτες ρεπριζ ανεξάρτητα σχέσης στο κιβωτιο αρκεί να έχεις πάνω από 1700-1800 στροφες,γιατι κάτω από αυτό το σκαλι υπάρχει ένα θεματακι!!Γενικά δεν νοιώθεις τα 1300 κιλά του αμαξωματος και σε κάνει να τσιγκλας Γερμανους
Από την οδική της συμπεριφορά έμεινα ευχαριστήμενος αφού ειναι αυτό που ζητάω πλέον εγω.Δίνοντας σου αισθημα ασφαλειας και άνεση, πραγματικη άνεση ομως,οπως σχεδόν σαν τη c5 μου.Ρόλο βεβαια στην συνολική άνεση που νοιώθεις παιζει η σωστή μονωση που έχει αλλά και το ποιοτικό εσωτερικό της με άφθονο μαλακο πλαστικό και σωστή εργονομια.Αν για κάτι μουρμουριξα ήταν η ατυχής σχεδιαση του χειροφρενου ιδίως όταν ειναι τραβηγμένο. Από εξοπλισμό η έκδοση attraction έχει πλήρες πακέτο από αερόσακους, esp, διζωνικό clima, αυτόματα παράθυρα -φωτα-υαλοκαθαριστηρες κ.α.Αυτό που μου εκανε ομως προσωπικη εντύπωση ήταν το σύστημα start-stop αμεσο ήσυχο ουσιαστικό που δεν σε ενοχλεί καθόλου αλλά κάνει ομως την δουλειά του, αφού κράταγε τις ισορροπίες στην οικονομια παρά το βαρύ μου πόδι κράτησε την κατανάλωση στο πολύ καλό 5.5lit/100km για τα 200+ χιλιόμετρα που το οδηγησα σε μικτή χρήση.
Γενικά εμεινα ικανοποιημενος τόσο που μιλαγα συνέχεια για αυτή και δεν σας κρύβω ότι μετα την παράδοση της μου ελειπε το ομορφο κλειδι της όπως και τα 17400€ που έκανε η συγκεκριμένη.......
Δοκιμαστής 1: Αντώνης
Χρόνος δοκιμής: Κυριακή βράδυ έως Δευτέρα βράδυ
Χιλιόμετρα δοκιμής: 100
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 5.8λ/100χλμοτι και να πεις γι αυτό το αυτοκίνητο είναι λίγο από που να ξεκινήσεις και που να τελειώσεις...
Να ξεκινήσω από την κατανάλωση καθότι όταν όλοι ακούν diesel το πρώτο πράγμα που σκέφτονται είναι η λέξη οικονομία.
έκανα περίπου 50 χλμ στην πόλη σε στενά, φανάρια και γενικά δύσκολους δρόμους και άλλα 200 περίπου στην Εθνική οδό και στις 2 περιπτώσεις ο υπολογιστής ταξιδίου έγραψε μέση κατανάλωση περίπου 5,8 lt / 100 km απλά να πω ότι στην εθνική θα μπορούσε άνετα να κατέβει ποιο κάτω... εγώ δεν το άφησα!
ΕσωτερικόΣχεδιασμός: εδώ δεν μπορώ να πω κάτι, η Citroen έχει δώσει τα διαπιστευτήρια της αρκετές φορές στο παρελθόν και για ακόμα μια φορά μπορώ να πω ότι μου άρεσε η εικόνα του ταμπλό που αντίκρισα όταν άνοιξα την πόρτα του οδηγού και μπήκα μέσα.
Ποιότητα υλικών: κορυφαία, μαλακό πλαστικό στο ταμπλό πολύ όμορφο σε αίσθηση καθώς και στο τιμόνι το μόνο που με στεναχώρησε (δεν θα το είχα παρατηρήσει όμως αν δεν μου το τόνιζε ο Νεκτάριος η έλλειψη "μοκέτας" μέσα στο ντουλαπάκι του συνοδηγού και στις θήκες στις πόρτες, ξέρω λεπτομέρεια άλλα αν υπάρχει κάτι εκεί και κοπανάει σε κάθε λακούβα είναι εκνευριστικό.
ΕξωτερικόΑπό μπροστά προς τα πίσω με άριστα το δέκα βάζω 10 και καταλήγω σε 5 ... πραγματικά δεν χορταίνω να το χαζεύω από μπροστά, πίσω όμως... τίποτα το ιδιαίτερο με το συγκεκριμένο χρώμα της δοκιμής, αφού έθιξα αυτό το σημείο να πω ότι είναι ένα πολύ όμορφο χρώμα το ανθρακί αυτό το αυτοκίνητο όμως κατά τη γνώμη μου απλά δεν "δείχνει" με σκούρα χρώματα αυτό που θα επέλεγα εγώ... ΑΣΠΡΟ
ΑνάρτησηΜε λίγα λόγια σφιχτή και άνετη ταυτόχρονα, στις λακκούβες των ελληνικών δρόμων συμπεριφέρεται άψογα και δεν θυμίζει σε τίποτα την άσχημη εντύπωση του C4 πρώτης γενιάς.
ΚινητήραςΤο άφησα για το τέλος γιατί πραγματικά δηλώνω ερωτευμένος... 1600 κυβικά turbo και diesel... φοβερός συνδυασμός... δεν διαφωνώ ότι μπορεί να υπάρχουν και καλύτερα ίσως, παρ' όλα αυτό το C4 με το συγκεκριμένο μοτέρ δεν κολλάει πουθενά, είτε μέσα στην πόλη με χαμηλή ταχύτητα είτε στην εθνική οδό είτε σε ένα προσπέρασμα σε έναν επαρχιακό δρόμο το μόνο που έχεις να κάνεις είναι απλά να πατήσεις το γκάζι...
πριν έρθει στα χέρια μου άκουσα ότι κάτω από τις 1800 στροφές είναι ψόφιο ότι αν έχεις 2α με 20 πρέπει να κατεβάσεις 1η κ.τ.λ. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ δεν το είδα πουθενά αυτό!
πήρα στροφές σε στενά μέσα στην πόλη με 2α και 15 χλμ στο κοντέρ, δοκίμασα με ανηφόρα μετά τη στροφή, σε άλλη περίπτωση σχεδόν σταμάτησα τελείως, το αυτοκίνητο δεν με δυσκόλεψε ποτέ! ίσως σε κάποια δύσκολη στιγμή να χρειάστηκε να παίξω λίγο με το συμπλέκτη ελάχιστα όμως!! ποτέ δεν χρειάστηκε να κατεβάσω 1η. Κάτω από τις 1800 οκ δεν τραβάει πολύ αλλά ούτε "γκρινιάζει" ούτε τίποτα, θα ανεβάσει τις στροφές και μόλις φτάσει εκεί που πρέπει θα δώσει τα ρέστα του!
Στην Εθνική οδό η απόλυτη ευχαρίστηση! δεν το καταλαβαίνεις μπορεί να κινήσεγρήγορα και αυτό θα σου λέει δώσε και άλλο! έχεις 6η με 100 και θες να προσπεράσεις? απλά πατάς το γκάζι.