Για ακόμα μια φορά μας παραχωρήθηκε κάποιο μοντέλο της Citroen από τη Citroen Ελλάς ώστε να το δοκιμάσουμε και να γράψουμε τις εντυπώσεις μας.
Αυτοκίνητο: DS3 1.6 THP Μαύρο - Zebra
Δοκιμαστές: 4
Συνολικά Χιλιόμετρα: 760km
Μέση κατανάλωση: 9,7lt/100km
Φωτογραφίες:
(
NEKTARIOS C5):
(
Someone):
Enginekiller:Πρώτη εντύπωση - Εμφάνιση:Όταν παρέλαβα το DS3, είπα για άλλη μια φορά (από μέσα μου) ότι αυτοί που επιλέγουν τα χρώματα και τις εκδόσεις ξέρουν καλά τη δουλειά τους.
Το αυτοκίνητο ήταν απλά πανέμορφο με το επιβλητικό μαύρο χρώμα του, το χαμηλωμένο αμάξωμα και τις πανέμορφες 17αρες και ταυτόχρονα η λευκή οροφή με τις ζεβρέ αποχρώσεις του προσέδιδε ένα πιο τρέντυ στυλ. Μπαίνοντας στο εσωτερικό μου άρεσε η σύνδεση των εξωτερικών χρωμάτων με τα εσωτερικά γιατί εκτός από τα μαύρα δερμάτινα καθίσματα με την ωραία μπάκετ στήριξη υπήρχε μια λωρίδα λευκού πλαστικού στο ταμπλό που σε έκανε συνεχώς να θυμάσαι το χρώμα της οροφής.
Εσωτερικό:Οι χώροι ήταν ικανοποιητικοί, τα χειριστήρια κάποια όπως και της υπόλοιπης σειράς κάποια εντελώς νέα και όλα χρηστικά. Ωραίο φινίρισμα και πολύ καλός εξοπλισμός. Αν και δεν προσέχω συνήθως το ηχοσύστημα, αυτό ήταν αρκετά ισχυρό με αποτέλεσμα να ακούω μουσική στο «1». Αυτό που μου έλειψε ήταν ένας ηλεκτροχρωματικός καθρέπτης το βράδυ και το ότι ο διακόπτης του δεξιού παραθύρου δεν είχε αυτόματη λειτουργία. Εντυπωσιακό το χρώμα των οργάνων πίσω από το τιμόνι. Μοναδική παραφωνία κατά τη γνώμη μου ήταν κάποιοι μικροτριγμοί που υπήρχαν στο σκιάστρο αυτών των οργάνων καθώς και στην σκληρού πλαστικού λευκή λωρίδα που προανέφερα. Δεν μένω όμως εκεί καθώς ένα αυτοκίνητο δοκιμής είναι λογικό να έχει τέτοια θέματα λόγω της χρήσης του αυτοκινήτου.
Κινητήρας-Κιβώτιο:Οδηγώντας το εννοείται ότι έμεινα κάτι παραπάνω από ευχαριστημένος από την δύναμη του αυτοκινήτου. Οι 150+ ίπποι φαίνονταν ότι ήταν περισσότεροι και η ροπή τους πολύ καλή από τις χαμηλές στροφές ακόμα και με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο. Μια μικρή υστέρηση στο turbo που απλά θέλει λίγο συνήθεια και τίποτα παραπάνω.
Φρένα:Όταν χρειάστηκε να φρενάρω ήρθε η δεύτερη αφύπνιση καθώς τα φρένα του ήταν πολύ δυνατά και το πεντάλ χρειάστηκε περισσότερο χρόνο να το συνηθίσω από ότι περίμενα. Αργότερα όμως, με ευχαριστούσε αυτή η αίσθηση άμεσης ακινητοποίησης που παρείχε και η σιγουριά που ενέπνεε.
Ανάρτηση:Η ανάρτηση του πολύ ευχάριστη, με εμφανώς σφικτή ρύθμιση με αποτέλεσμα στις στροφές να νιώθω ότι δε χρειάζονταν και τα μπάκετ καθίσματα ακθώς το αυτοκίνητο δεν έγερνε, χωρίς όμως αν υπάρχουν ιδιαίτερες ενοχλήσεις στις ανωμαλίες του δρόμου γνωρίζοντας πάντα ότι έχουμε να κάνουμε με ημιάκαμπτο. Το ESP παρόλο που όταν το δοκίμασα έβρεχε, δυσκολεύτηκα να το ενεργοποιήσω λόγω της πολύ καλής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου και όταν ενεργοποιήθηκε εσκεμμένα ήταν πολύ διακριτικό…
Κατανάλωση:Η κατανάλωση του αυτοκίνητου με εξέπληξε καθώς είχα την αίσθηση κάποιες στιγμές ότι όσο πιο πολύ το πίεζα τόσο πιο πολύ έπεφτε! Όσο ήμουν κολλημένος στην κίνηση όμως η κατανάλωση ανέβαινε και πάλι. Με λίγα λόγια το αυτοκίνητο θέλει να το τρέχεις… Μέση κατανάλωση σε νορμάλ χρήση είχα γύρω στο 8.5l / 100km και η κατανάλωση συνολικά της δοκιμής μου ήταν 10.3l / 100km.
SomeoneΓενικές εντυπώσεις Παρέλαβα το DS3, απο τον Enginekiller τετάρτη βράδυ, λόγω βροχής και νύχτας εκεινη τη μέρα δεν το πρόσεξα πολύ καλα απο εξω, με το που μπήκα μεσα όμως το πρωτο πράγμα που σκέφτηκα: " μμμ.... επιτέλους... ποιοτητα..." και ενα χαμόγελο σχηματίστηκε στο πρόσωπο μου, αρχισα να το περιεργάζομαι και να βλέπω τι κάνουν τα διάφορα κουμπάκια, το έφερα στα "μετρα μου" και ξεκίνησα να κάνω μια μικρή βόλτα, στην αρχή φοβόμουν λόγω της βροχής όμως το DS 3 απο την αρχή εδειξε οτι πατούσε καλα "στα πόδια του", πήγα μια βόλτα Φάληρο - Πειραιά και γύρισα
Της επόμενες 2 μέρες (πέμπτη και παρασκευη) αποφάσισα να το παρω στη δουλεια για να δώ πως κινειται μέσα στην πόλη, γενικά έμεινα απόλυτα ευχαριστημένος καθώς είδα οτι ειναι πολυ ευκολοδήγητο.
Εσωτερικό:Στο εσωτερικό οι συνδυασμοι των χρωμάτων ήταν πολύ ομορφοι, οι χώροι για τους μπροστα επιβάτες ανετότατοι, πίσω ηταν λίγο κλειστοφοβικα οκ ομως ανήκει στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, η ποιότητα των υλικών πάρα πολύ καλη και μέχρι τη στιγμή που το παρέδωσα στο Νεκτάριο δεν είχα ακουσει ουτε ενα τριγμό ασχετα με αυτα που λεει ο Αντρέας απο πάνω, τη μέρα μόνο που το έδωσα ακουσα τριγμούς απο την ασπρη λωρίδα που υπάρχει κατα μήκος του ταμπλου, στα + του... τα δερμάτινα θερμενόμενα καθίσματα που ήταν πολύ άνετα και με πολύ καλη πλευρικη στηριξή
Εξοπλισμός:όσον αφορά τον εξοπλισμό του, εδώ έχω κάποιες ενστάσεις, μου έλειψε το αυτόματο παράθυρο του συνοδηγου και απο εκει και πέρα παρατήρησα οτι δεν ειχε ηλεκτροχρωματικο καθρέπτη, αυτοματα φώτα και αισθητήρα βροχής, πράγμα που με παραξένεψε αφου η citroen σινήθιζε να τα εχει αυτα στάνταρ, πόσο μάλον στη συγκέκριμένη εκδοση που ειναι και η κορυφαια οπως υποτίθεται
Κινητήρας-Κιβώτιο:έκανα με αυτο το αυτοκίνητο 242 χλμ, μέσα σε κίνηση, σε βροχή, σε ανοιχτό δρόμο, παντου... σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να πω οτι με κουρασε με εξαιρεση στην κίνηση λίγο γιατι ο συμπλέκτης του μου φανηκε πολύ σκληρός κατι που ομως το δικαιολογω σε ενα αυτοκίνητο δοκιμής, γενικά το DS3 αν και 156 αλογα στο δρόμο εδειχνε οτι είχε αρκετά περισσότερα και το λέω αυτο εχοντας σαν σημείο αναφοράς το ibiza cupra του κολλητου μου που φοράει το παλίο διαμάντι του group vag 1.8 20V turbo με 180 αλογα, όπως ειπα και πριν όμως, το DS 3 φαινεται να εχει περισσότερα απο 156 αλογα αφου στο δρόμο μπορει να κινηθει πολύ γρήγορα και ανεβάζει ταχύτητα εξίσου γρήγορα ακομα με και μεγάλη σχέση στο κιβώτιο, το κιβώτιο του απόλυτα σαφές και οι ταχύτητες στην κυριολεξία "κουμπώνουν"
Φρένα:αν και δεν τα χρειάστηκα ιδιαιτερα, μου φάνηκαν πολύ δυνατα και άμεσα
Ανάρτηση:Οσον αφορά την ανάρτηση του μου φάνηκε σφιχτή όπως άλλωστε πρέπει να ειναι και ενα αυτοκίνητο αυτης της κατηγορίας και στα + οι μικρές κλισεις στις στροφές, μόνη παραφωνία το κοπάνημα στις πολλές λακούβες των ελληνικών δρόμων
Κατανάλωση:δεν θα μιλήσω με αριθμους απλά θα πω πως ειναι ενα αυτοκινητο που μπορεις να το πάς οικονομικά και γρήγορα, μπορεις ομως να το πως και....
για τα υπόλοιπα... ας μιλήσουν οι εικόνες....
Υ.Γ. 1) ο κολητός μου με το ibiza μετα από βόλτα, μου είπε πως αν ηταν τώρα να επιλέξει αυτοκίνητο θα διαλεγε το DS 3 ασυζητητί!!!
Υ.Γ. 2) ενας αλλός φίλος μου με 207 GT πάλι μετά από βόλτα μου είπε πως θα ηθελε πολύ να εχει αυτα τα δερμάτινα καθίσματα του DS 3
NEKTARIOS C5Mετα απο χρονια ετυχε να θυμηθω και να ζησω τα παιδικα μου χρονια οταν Χριστουγεννα μου κανανε δωρο ''τουτου''!!Ετσι και τωρα παραμονη των Χριστουγεννων ειχα για 3 ημερες στα χερια μου ενα τουτου με ονομα ds3 thp!!
To συγκεκριμενο ds3 ηταν αυτο με τα 156ps και με ενα υπεροχο 6 σασμαν που δεν εχει καμια σχεση με οτι αλλο εχω οδηγησει του ομιλου της psa!!κοντες διαδρομες και αντρικο στην αισθηση!!Το μοτερ ειναι απλα τελειο, δυναμη απο το ρελαντι και ωθηση μεχρι τον κοφτη, που κανει τις προσπερασεις απλα μια σκεψη και το παιχνιδι μονιμο,σε αυτο βεβαια βοηθαγανε και τα πολυ καλα φρενα του με την ωραια στακατη αντιδραση τους!!
Τωρα στο θεμα της αναρτησης το αυτοκινητο ειναι πολυ ευελικτο με πολυ καλο κρατημα σε ανοιχτες καμπες οπως και σε κλειστες παρατεταμενες,βεβαια δεν σας κρυβω ομως οτι μεσα στην πολη με κουρασε τοσο που ακομα και η c4 που εχω με 17αρες μου φανηκε μετα, ΤΟ ανετο αυτοκινητο!!Η σχεδιαση του εξωτερικα και εσωτερικα ειναι ενα ποιημα και σιγουρα επεξε ρολο και ο συγκεκριμενος συνδιασμος που ειχαμε αυτες τις μερες στα χερια μας,που εκανε πολλα κεφαλια να γυρνανε για να το χαζεψουνε!!Στο εσωτερικο του βολεψα ανετα το 1.86 υψος μου και απο τι κοιταξα χωραγα ευκολα και πισω,οπως πισω χωρεσε ανετα και το παιδικο καθισματακι του μικρου μου γιου!!Αυτο που με στεναχωρησε το οποιο δεν ξερω αν εφταιγε το αυτοκινητο που μας παραχωρηθηκε ητανε οι τριγμοι που προερχονταν απο την διακοσμητικη φασα στο ταμπλο οπως και απο το ''σκεπαστρο'' των οργανων επισης με ενοχλουσε οταν κατεβαζα τα τζαμια 5-6ποντους αυτα τριζανε σε καθε ανωμαλια!!Aπο θεμα καταναλωσης ειναι πολυ οικονομικη αφου για τα 192 γρηγορα χιλιομετρα που οδηγησα ειχα καταναλωση 8.9lit αν δεν το πιεζες και αφηνες την ροπη του να κανει την δουλεια της επεφτες ανετα στα 7 μεσα στην πολη!!
Γενικα η νεα γενια citroen ds ειναι αυτοκινητα με πολυ στιλ και φινετσα που μπορει να τα οδηγησει οποιοσδηποτε και να μετακινηθει ανετα γρηγορα και με πολυ ασφαλεια παντου!!
zx loverTελευταίος δοκιμαστής της DS3 ήμουν εγώ. Παρέλαβα το αυτοκίνητο Δευτέρα πρωί και το παρέδωσα Τρίτη αργά το βράδυ ''γράφωντας'' συνολικά 250χλμ πίσω από το τιμόνι της.
Γνωστή ποσότητα σαν αυτοκίνητο καθώς ήταν η έκτη κατά σειρά DS3 που περνάει από τα χέρια μου. Παρόλα αυτά ήταν η μοναδική που πέρασα τόσο χρόνο σερί μαζί της και συγχρόνως ήταν η πιο ιδιαίτερη σαν αισθητικός συνδιασμός με το όμορφο και σοβαρό μαύρο χρώμα της, την ζεβρέ οροφή και την λευκή φάσα κατα μήκος του ταμπλό της που μοιάζει με λάκα και ομολογώ ότι αρχικά με ξένισε αλλά στην πορεία το συνήθισα και μου άρεσε. 'Οπως και να έχει ο συνδιασμός είναι αδιαμφισβήτητα εντυπωσιακός τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά με το ύπεροχο μαύρο δέρμα να ντύνει τα -θερμαινόμενα παρακαλώ- μπάκετ καθίσματα στο φιλόξενο σαλόνι.
Με λίγα λόγια τώρα, το αυτοκίνητο είναι καταπληκτικό. Όχι μόνο γιατί είναι χάρμα οφθαλμών μέσα έξω αλλά επειδή χαίρεσαι να το οδηγείς. Κάθεσαι σε μια υπέροχη θέση οδήγησης που σε στηρίζει χωρίς να σε κουράζει, έχεις ένα σαζμάν γλύκα με λίαν κοντές αποστάσεις που έκανε τον κολλητό μου ,κάτοχο Scirocco 160, να ζηλέψει και κρατάς στα χέρια σου ένα τιμόνι που κόβει απίστευτα ξυραφένια.
Μα κυρίως έχεις ενα ΤΗΡ στα καλύτερά του! Κινητήρας διαμάντι πραγματικά που ταιριάζει γάντι στην σχετικά ελαφριά DS3 και της δίνει φτερά όταν και όποτε του το ζητήσεις. Η πανταχού παρούσα ροπή θα σε τραβήξει γλυκά ακόμα και όταν επιταχύνεις χωρίς κατέβασμα κινούμενος με μία πάνω φορτώνοντας χιλιόμετρα που δεν τα παίρνεις εύκολα χαμπάρι. Αλλά επειδή η δύναμη από μόνη της δεν λέει κάτι υπάρχουν τα πολύ καλά φρένα με την μηδενική νεκρή διαδρομή για να σε επαναφέρουν στην τάξη ή να σε βγάλουν από την δύσκολη θέση.
Το στήσιμο της βέβαια είναι κυριολεκτικά η χρυσή τομή. Σφιχτή τόσο ώστε να μην πλέει και να μην παίρνει κλίσεις και μαλακή τόσο ώστε να μην κοπανάει σαν κατσίκι όπως το Cooper S. Μοναδικό πάντρεμα δυναμικής συμπεριφοράς και καθημερινής ευχρηστίας. Και να η έκπληξη! Με το μαγικό κουμπάκι που είναι καλά καταχωνιασμένο αριστερά και κάτω στο ταμπλό βγαίνει εκτός το ESP! Και όταν λέω εκτός εννοώ εκτός, όχι σαν κάτι άλλα που και καλά βγαίνει και στα 50 ξαναμπαίνει ή και καλά βγαίνει και μόλις το στραμπουλήξεις και τσιμπήσεις φρένο επεμβαίνει. ΕΚΤΟΣ! Και εκεί αποδεικνύεται για ακόμα μια φορά το καταπληκτικό στήσιμο της DS3. Αν θελήσεις να οδηγήσεις με γραμμές το αμάξι είναι ακλόνητο με τρελή πρόσφυση φτάνει να μην το παρακάνεις με το γκάζι καθώς η ροπή ειναι μπόλικη! Αν όμως θελήσεις να την πλασάρεις και να την γυρίσεις με τιμονιά ή πάτα άσε ή ακόμα και τσίμπημα στο φρένο δεν θα στο αρνηθεί και θα γυρίσει γλυκά και ελεγχόμενα και θα μαζεφτεί με λίγο ανάποδο κι ένα χα'ί'δεμα στο γκάζι. Με ενθουσίασε το στήσιμο της υπό πίεση!
Θα ρωτήσει κανείς, δικαιολογημένα βέβαια, "Καλά όλα σου άρεσαν?".
Οχι!
Δεν μου άρεσε που σε αυτοκίνητο της σειράς DS έχουν γίνει εκπτώσεις. Πχ απαράδεκτη για μένα η ύπαρξη μίας πλαφονιέρας μόνο στο κέντρο του ουρανού πού δεν φωτίζει επαρκώς. Δεν μου άρεσε η έλλειψη αυτόματου τζαμιού συνοδηγού από την στιγμή που έχει μέχρι και η αρχαία παλιοxsara μου. Δεν μου άρεσε που το βράδυ αν δεν ενεργοποιήσεις κλιματισμό ανάβει μόνο η οθόνη του και όχι τα χειριστήρια του οπότε αν δεν είσαι εξοικιωμένος δεν ξέρεις από που ανοίγει, δεν μου άρεσε που με ανοιχτό παράθυρο εν κινήσει ακούγονταν τριγμοί από το παράθυρο και τέλος μια προσωπική μου άποψη, δεν μου άρεσε που δεν υπάρχει τρόπος να μένουν αναμένα τα υπέροχα φώτα ημέρας όταν ανάβεις τα φώτα το βράδυ. Θα μου πεις, helloooo γι'αυτό λέγονται ΗΜΕΡΑΣ αλλά δεν κατάλαβα, στο Scirocco γιατί μένουν αναμένα και το βραδυ?
Σε γενικές γραμμές το αυτοκίνητο με κέρδισε και εύκολα του τα συγχωρώ όλα λόγω του μοναδικού συνδιασμού στυλ, δύναμης, οδηγικής συμπεριφοράς, εξοπλισμού και τιμής. Τη θεωρώ με άνεση το καλύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας της κυρίως λόγω της πιο ισορροπημένης συμπεριφοράς της κάτω από όλες τις συνθήκες.
Στη διάρκεια της δοκιμής μου η μέση κατανάλωση που έδειξε το trip computer ήταν 8,2lt/100km με μικτή χρήση ( αρκετή εθνική με 6η και cruise control στα 130) αλλά και αρκετή πίεση σε σφιχτές διαδρομές.