Γεια σας κι από εμένα, είμαι ο Τάσος και εδώ και ένα χρόνο είμαι ένας ευτυχής κάτοχος ενός Citroen C4 Cactus 1.2 Feel 82hp, χρώματος Shark Grey.
Παρακάτω θα σας κάνω μια μικρή παρουσίαση του αυτοκινήτου…
Ξεκινάμε στις 09/06/2016 όπου έγινε η παραγγελία στην αντιπροσωπεία Citroen στο Ηράκλειο Κρήτης με πιθανή ημερομηνία παράδοσης αρχικά στις 19/06/2016 διότι το αυτοκίνητο ήταν ετοιμοπαράδοτο, μετά όμως μεταφέρθηκε στα μέσα Ιουλίου αλλά επειδή εκείνη τη περίοδο είχαν και οι Γάλλοι λιμενεργάτες απεργία, το αυτοκίνητο ήρθε και ταξινομήθηκε στην Ελλάδα στις 21/07/2016 και τελικώς έφτασε στο Ηράκλειο στις 29/07/2016 όπου λόγω του ότι δεν μπορούσα να περιμένω άλλο είχα στηθεί πρωί πρωί στο λιμάνι για να το δω από κοντά.
(Η ανυπομονησία μου βέβαια ήταν κατά κάποιο τρόπο δικαιολογημένη διότι το Cactus το παρήγγειλα χωρίς να το έχω δει από κοντά, παρά μόνο από το φυλλάδιο).
Αφού βεβαιώθηκα ότι ο οδηγός του φορτηγού το είχε φορτώσει χωρίς κανένα πρόβλημα στην νταλίκα ….. έφυγα για τη δουλειά μου.
Ημερομηνία παραλαβής του Cactus, 01/08/2016.
Όλα καλά, και αμέσως εκτίμησα την άνεση της ανάρτησης και το πόσο μαλακά ήταν όλα τα χειριστήρια του (τιμόνι, συμπλέκτης, κιβώτιο…). Σε αυτό συνετέλεσε και το ότι το προηγούμενο αυτοκίνητο ήταν ένα Mini Cooper.
Από τότε μέχρι και σήμερα που έχει περάσει ένας χρόνος στην κατοχή μου έχω διανύσει 23.350χλμ., ίσως είναι αρκετά για ένα χρόνο, όμως αποφάσισα αυτό το αυτοκίνητο να το ευχαριστηθώ όσο μπορώ και όχι να το προσέχω για τον επόμενο ιδιοκτήτη του…
Ορισμένα σημεία σχετικά με το Cactus:
Θετικά:
• όμορφο σχεδιαστικά, αν και είναι καθαρά υποκειμενική άποψη,
• άνεση ανάρτησης,
• αρκετά καλή ποιότητα κύλισης,
• ελαφρύ τιμόνι σε επιτόπιους ελιγμούς,
• αυξημένο ύψος του οχήματος που επιτρέπει και κάποιες ‘’ομαλές’’ εκτός δρόμου διαδρομές,
• κινητήρας αθόρυβος και αρκετά πρόθυμος για την ιπποδύναμή του,
Αρνητικά:
• η μαλακή και άνετη ανάρτηση έχει ως αποτέλεσμα μεγάλες κλίσεις στις στροφές, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχει καλή οδική συμπεριφορά,
• σκληρά υλικά στο εσωτερικό αλλά καλή εφαρμογή, όμως δυστυχώς, μερικές μέρες εμφανίζονται κάποιοι ενοχλητικοί τριγμοί από τα λάστιχα των παραθύρων,
• σε ορισμένες περιπτώσεις είναι περιορισμένη η ορατότητα από τις εμπρός κολώνες του παρμπρίζ,
• έλλειψη ποτηροθήκης εμπρός,
• μαλακά καθίσματα χωρίς πλευρική στήριξη,
Ουδέτερα:
• Τα παράθυρα πίσω δεν κατεβαίνουν αλλά ανοίγουν προς τα έξω, προσωπικά μου αρέσουν και σε συνδυασμό με τους εμπρός ανεμοθραύστες μπορώ να έχω τα παράθυρα ανοιχτά για εξαερισμό.
• Δεν υπάρχει στροφόμετρο, εντάξει, για έναν έμπειρο οδηγό δεν είναι και μεγάλη έλλειψη, αλλά άντε να εξηγήσω στην σύζυγο που μόλις έβγαλε το δίπλωμα ότι πρέπει να ακούει τον κινητήρα για το πότε θα πρέπει να αλλάξει ταχύτητα.
• Έλλειψη καθρέπτη στο σκιάδιο του συνοδηγού, το οποίο είναι δικαιολογημένο λόγω της θέσης του αερόσακου.
• Πίσω έχει μόνο ένα φως για την όπισθεν, θα μπορούσε να έχει δύο.
Σχετικά με την κατανάλωση, από την ημέρα που το πήρα μέχρι σήμερα έχει μια μέση κατανάλωση, με κυρίως διαδρομές μέσα στην πόλη και το καλοκαίρι συνέχεια με κλιματιστικό, 6.8λτ/100χλμ. Σε ταξίδι Πειραιά - Βόλο είχε κατανάλωση, με ταχύτητα έως 120χλμ/ώρα, 5.1λτ/100χλμ.
Σε γενικές γραμμές, είναι ένα αυτοκίνητο αρκετά αξιόλογο το οποίο έχει καλύψει απόλυτα τις ανάγκες μου. Δεν προσπαθεί να είναι κάτι παραπάνω από αυτό που είναι, δηλαδή ένα ας το πούμε ένα crossover πόλης, οικονομικό σε ότι αφορά την κτίση του αλλά και την χρήση του, ξεχωριστό από όλα τα άλλα αμάξια.
Δεν βάζει φωτιά στο δρόμο με τις επιδόσεις του ούτε έχει σπορ οδική συμπεριφορά. Όμως καταφέρνει κάθε φορά που το οδηγώ να μου φτιάχνει την διάθεση. Όταν δε, ορισμένοι το αποκαλούν ¨τζιπ¨, τότε είναι που μου έρχεται η όρεξη να πάρω τα βουνά… αλλά για ήρεμες καταστάσεις.
Αυτά για την ώρα, θα προσπαθήσω αρκετά συχνά να σας μεταφέρω τις εντυπώσεις μου από το κακτάκι μου!!!