Λοιπόν φίλοι μου, ήρθε η ώρα να παρουσιάσω το νέο αυτοκίνητο που εισήλθε στην οικογένεια πριν λίγο καιρό. Οφείλω πολλές ευχαριστίες στον Μάνθο (Tzakos) και στον Μητσάκο (Skotis) γιατί τους κούρασα πάρα πάρα πάρα πολύ για την επιλογή του αυτοκινήτου αλλά και με κάποια "θεματακια" που προέκυψαν. Γενικά τους επρηξα πάρα πολύ και με βοήθησαν απίστευτα. Τους είμαι λοιπόν ευγνώμων και βαθιά υποχρεωμένος. Το αμάξι λοιπόν επιλέχθηκε και μάλιστα η "νύφη" είχε και "προίκα"... Πολλή και καλή:
--ολόσωμη εξατμιση της Milltek με καταλύτη αγωνιστικό.
--προσφατα αλλαγμένα ημιμπαρα
--continental conti premium 6 καινούρια
--αναρτηση και ελατήρια από cup
--τρυπητους δίσκους της brembo
-- συμπλέκτη performance της Renault sport
--αλλαγμενο δίσκο πλατώ
--αλλαγμενο ιμάντα χρονισμού και γρανάζι μεταβλητού
Οπτικά το αμάξι φέρει R27 Look αγορασμενο έτσι, ενώ στο εσωτερικό έχουν ντυθεί οι ταπετσαρίες πορτών, ο ουρανός, το χειρόφρενο και η φούσκα του λεβιέ με αλκανταρα. Το λεβιέ είναι αλλαγμένο με αλουμίνιου της Renault sport, ενώ εξωτερικά υπάρχει lip της Renault sport στον μπροστά προφυλακτήρα (ίσως κάποια στιγμή τοποθετηθεί και πλαϊνό αντίστοιχα) Γενικά το αμάξι είναι πολύ προσεγμένο για τα χρόνια και τα χιλιόμετρα του. Τα χιλιόμετρα του τώρα είναι 173.000χλμ.
Πάμε τώρα στις εντυπώσεις. Η οδήγηση του είναι καθηλωτικη. Σκληρό όσο πρέπει, χωρίς να προβληματίζει στο θέμα άνεσης. Στις στροφές όμως ξεδιπλώνει τον χαρακτήρα του. Καλά ειδικά όταν προέρχεται κανείς από τη C4 δεν έχει και σημαντικά κριτήρια σύγκρισης. Ωστόσο το Clio RS σου δίνει την εντύπωση ότι θα στρίψει με όσα του ζητήσεις. Αυτό είναι και επικίνδυνο βέβαια. Μέχρι στιγμής στα 800χλμ που του έχω κάνει ΔΕΝ έχω τολμήσει να ψάξω τα όρια του. Έχω καταλήξει πως μάλλον σε πίστα θα το διασκεδάζω ή σε κάποιο πολύ άδειο δρόμο βουνού... Ωστόσο δεν δόθηκε ακόμη κατάλληλη ευκαιρία.
Στα της οδήγησης τώρα. Το πρώτο που μου έκανε τρομερή εντύπωση είναι το κοντό κιβώτιο. Όταν λέμε κοντό, σημαίνει ότι με το 6 στις 3000rpm έχεις κάπου στα 100-110χαω. Αυτό το χαρακτηριστικό βέβαια είναι που κάνει πολεμικό το αυτοκίνητο. Οι αλλαγές είναι ακαριαιες και οι στροφές μετά από κάθε αλλαγή πέφτουν ελάχιστα ώστε να διατηρούνται πάντα ψηλά, πράγμα απαραίτητο γιατί ο κινητήρας είναι ζωντανός μετά τις 5000rpm. Αυτό λοιπόν μαζί με το στροφαρισμα και τον κόφτη στις 7600rpm δίνουν αγωνιστικό ύφος στο αυτοκίνητο και εκτοξεύουν την αδρεναλίνη σου και τις αισθήσεις μόνο στο άκουσμα, χωρίς τρομερές επιταχύνσεις.
Στο ταξίδι τώρα το αμάξι είναι θορυβώδες λόγω εξάτμισης, κοντών σχέσεων κιβωτίου και λόγω ύπαρξης της C4 (η σύγκριση είναι μεν άκυρη, αλλά αναπόφευκτη!). Το θετικό βέβαια όταν κινείσαι σε ρυθμούς 80-100χαω είναι πως η κατανάλωση του είναι στο 7,5-8,5/100. Όταν όμως το αμάξι κινείται σε αστικό περιβάλλον, που σίγουρα δεν είναι και το φόρτε του, ο αριθμός αυτός κάθεται στο 10,5-11,5/100, ενώ η μέση κατάσταση μέχρι στιγμής είναι περίπου στο 9,8-10/100. Αλλά είπαμε αυτό δεν μας προβληματίζει, γιατί το αμάξι κάνει κυρίως χιλιόμετρα αναψυχής.
Όλα καλά, όλα ανθηρά; Σχεδόν. Υπήρξε ένα "θεματακι" που είχα με το αμάξι και συνέβη μόλις την πρώτη μέρα που το είχα στα χέρια μου. Σε ένα άνοιγμα της 2ης για μια προσπέραση αρχίζει ξαφνικά ένας έντονος μεταλλικός θόρυβος από το μοτέρ. Το αμαξι πάει με οδική συνεργείο, διαπιστώνεται ότι βαρεσε διωστήρα (μπιέλα)... Βασικά είναι μια κατάσταση που δεν την εύχομαι ούτε στον εχθρό μου. Δεν θα επεκταθω περαιτέρω σε αυτό, ούτε σε άλλες λεπτομέρειες. Βάζουμε το κεφάλι και προχωράμε.
Ουδέν κακόν όμως αμιγές καλού λέει η παροιμία. Η λύση από τον μηχανικό μου είναι μια. Αν θέλεις σωστό αμάξι βρίσκεις νέο μοτέρ. Τέλεια και παύλα. Έτσι μετά από ψάξιμο βρίσκω μοτερ στο Ηράκλειο, με 144.000 χλμ. Το αμάξι πάει εκεί με οδική (δωρεάν μάλιστα παρά το εκτός έδρας) και σε 1,5 εβδομάδα ήταν και πάλι ετοιμοπόλεμο και βελτιωμένο σε σημεία ώστε να μη μας ξαναχτυπήσει καμία μπιέλα την πόρτα (γενικά τα μοτέρ f4r πονάνε σε αυτό το θέμα). Έγιναν οι εξής βελτιώσεις:
--αλλάχτηκαν οι βίδες μπιελων με άλλες της arp. Αντίστοιχα βελτιώθηκαν με καλύτερα τα μέταλλα μπιελων και τα μέταλλα στροφαλου.
-- Τελευταία σημαντική βελτίωση η αντλία λαδιού της Renault Sport. Η αντλία αυτή σε σχέση παρέχει το λάδι με 4,5 bar , σε σχέση με τα 2,5-3bar της εργοστασιακής.
-- Έπειτα έγινε βελτίωση του προγράμματος της ECU που φορούσε το αυτοκίνητο, ρύθμιση σε σωστά μίγματα και εξάλειψη ενός flat spot που υπήρχε στις 2000-2500rpm.
-- Τέλος το αμάξι πήγε για ευθυγράμμιση, για έλεγχο τζογων και ανέβηκε και σε δυναμομετρο. Τέλος καλό όλα καλά με κόστος 2950€ :-) . Βέβαια το αμάξι τώρα είναι σωστό και σίγουρο.
Ίσως είπα πολλά, αλλά γενικά είμαι άνθρωπος που δεν του αρέσει να κρύβεται. Δεν έχω λόγο άλλωστε. Ομολογώ την "έφαγα" κάπως, όπως θα θεωρήσετε πολλοί, αλλά με παρηγορεί το γεγονός της ολοκληρωμένης συντήρησης, και των επιμέρους βελτιώσεων που έχει πλέον το αυτοκίνητο, τα οποία δεν μπορείς να τα βρεις και τσάμπα. Πλέον το απολαμβάνω και είμαστε έτοιμοι να βρούμε νέους δρόμους και να φάμε κάποια ζευγάρια λάστιχα. Πάμε τώρα μερικές φωτό γιατί πολλά είπαμε.
Edit δεν ανέβηκαν οι φωτογραφίες. Ανεβάζω πάλι.
Sent from my LG V40 using Tapatalk