Γεια σας παιδια ειμαι κι εγω πλεον ενα κατοχος του DS3 THP 1.6.
Θελω να σας ρωτησα 2 πραγματα σχετικα με το ζεσταμα και κρυωμα του κινητηρα/τουρμπο.
1. Λοιπον οταν το αναβω περιμενω κανα 2 λεπτα να ζεσταθει και οταν ειναι να βγω απο το αυτοκινητο περιμενω κανενα λεπτο μεχρι να κρυωσει. Αυτος ο χρονος αναμονης ειναι ΟΚ;
2. Στα κρυα και στις ζεστες ακολουθω παλι την ιδια διαδικασια η οχι; Δηλαδη εχει εξω 30+ βαθμους, παλι χρειαζεται ζεσταμα, και αντιστοιχα εχει 5 βαθμους χρειαζεται κρυωμα;
3. Γνωριζει κανεις το φασμα τιμων (περιπου) για να βαλεις στο αυτοκινητο τον εξοπλισμο με τον οποιο το αυτοκινητο ξεκινα μονο του και κλεινει μονο του. Κι αν εχετε καποιο μοντελο να προτεινετε παρακαλω;
Η περίοδος στατικής αναμονής για ζέσταμα δε χρειάζεται, είτε σε ζέστη είτε σε κρύο. Μάλιστα περισσότερο βλάπτει παρά ωφελεί, καθώς το λάδι δεν κυκλοφορεί σωστά σε όλο τον κινητήρα. Πρέπει αφού βάλεις μπρος και οι στροφές σταθεροποιηθούν στο ρελαντί, να ξεκινήσεις άμεσα. Εννοείται ότι δεν πιέζεις τον κινητήρα για τα πρώτα χλμ. Βλέπεις πλέον μετράνε περισσότερο οι διακοσμητικές πλαστικές επιφάνειες τύπου αλουμίνιο παρά ο δείκτης θερμοκρασίας λαδιού (ή νερού, σε κάποια).
Αντίστοιχα στο σβήσιμο, αρκεί για τα 2-3 τελευταία χλμ της διαδρομής σου να πηγαίνεις χαλαρά. Δε χρειάζεται να περιμένεις στο ρελαντί για να το σβήσεις. Φυσικά, σε περιπτώσεις "πηγαίνω του σκοτωμού στην ΕΟ και με πιάνει κόψιμο και πρέπει να σταματήσω επειγόντως", τότε ναι, πρέπει να το αφήσεις να κρυώσει λίγο. Ομως αν σε έχει πιάσει κόψιμο, ούτε να σκεφτείς προλαβαίνεις, ούτε το φως ν'ανάψεις, κατά το γνωστό ανέκδοτο, οπότε κλάφτα.
Edit: κάποιοι σύγχρονοι turbo κινητήρες έχουν ηλεκτρική αντλία νερού που λειτουργεί ακόμη και μετά το σβήσιμο του κινητήρα, κυκλοφορώντας νερό γύρω από το turbo και τα λοιπά μέρη του ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος βλάβης. Ξέρω σίγουρα ότι ο δικός μου είναι έτσι, δεν γνωρίζω αν ο EP6DT έχει τέτοιο σύστημα, θα μπορούσε κάποιος γνώστης να μας κατατοπίσει?
Οσον αφορά στο 3, φαντάζομαι εννοείς το σύστημα Start&Stop, αλλά δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοείς.
Α ναι, σωστά. Αχρηστο κατ'εμέ. Ή τέλος πάντων ανούσιο, εκτός κι αν θέλεις να κάνεις τον καμπόσο στην παρέα (στην οποία περίπτωση, χίλιες φορές ένας καλός συναγερμός με τέτοια δυνατότητα - αλλά και κόστος περί τα 600€).
Θα συμφωνήσω εν μέρει με τον n_olympios. Όντως και στη δική μου thp όταν σβήσει ο κινητήρας, ακούς τη τρόμπα να κυκλοφορεί τα νερά για ένα μικρό χρονικό διάστημα. Εγώ βέβαια από την αρχή έβαλα turbotimer. Καλό κάνει και όχι κακό. Το χειμώνα το έχω συνήθως κλειστό η μέχρι τα 30 sec. Μέχρι δηλαδή να πάρω τα πράγματα μου και να βγω. Το καλοκαίρι όμως το ανεβάζω στο 1- 1,5 min. Μπορεί να είναι και περιττό αλλά για ψυχολογικούς λόγους το βάζω.
Ε και καμιά φορά κάνω και το κάμποσο… με 130€ έναντι των 600€
όπως τα έγραψε ο n_olympios στην πρώτη κρύα εκκίνηση περιμένεις να σταθεροποιηθούν/πέσουν οι στροφές κ ξεκινάς με χαλαρούς ρυθμούς χωρίς να πιέζεις τον κινητήρα όσο μπορείς ατούρμπιστος . κ για το σβήσιμο χαλαρούς ρυθμούς για κάνα 2-3χλμ ώστε να πέσουν οι θερμοκρασίες .
για το άλλο που λες μόνο με συναγερμό .
_________________
VEN_REN
Θέμα δημοσίευσης: Re: Ζεσταμα αυτοκινητου
Δημοσιεύτηκε: Δευτ 06 Ιουν 2011, 11:22
Μαλιστα, πολυ ωραια, με καλυψατε πληρως.
n_olympios........χαχαχαχα μαρεσε το σχολιο για το 'καμποσος στην παρεα'. Σαφως 600 ευρω δε δινω σε καμια περιπτωση, απλα να σου εξηγησω.
Φτανω στο γκαραζ της οικοδομης και περιμενω 2 λεπτα. Σ'αυτα τα 2 λεπτα μεσα κλεινουν τα φωτα του γκαραζ. Ερχονται κοπελες για να μπουν στα αυτοκινητα τους και βλεπουν εναν τυπο να καθεται ακινητος στο αυτοκινητο του, μεσα στο σκοταδι.......αχαχαχαχα......τρομαζουν καθε φορα!!
Παντως καταλαβα οτι πλεον δε υπαρχει λογος για τετοια αναμονη και επομενως το προβλημα μου αυτο λυθηκε.
Κοιταξε, οπως λεει και ο Νικολας, για να κανεις τον καμποσο, βαλε ενα turbo timer, ή αν θες κατι φθηνοτερο ενα μικρο ηλεκτρονικο ρολο'ι' με αντιστροφη μετρηση , και ασε το αμαξι να κρυωσει αναμμενο. Οσο εσυ θα περιμενεις να "κρυωσει", και περασουν οι κοπελιτσες, τοτε εσυ αντι να εισαι μεσα στο αμαξι, θα εισαι εκτος αυτου, και θα τις χαζευεις ακουμπισμενος στο τουτου σου. Τι νομιζεις οτι ο Τιμος απραπανω, τσαμπα το εβαλε; Ειδικα με τοσο εοπλισμο με αυτοματισμους που εχει, και παραθυρα, και καθρεπτες, και κλειδαριες, και φωτα, τωρα και με εκκινηση και σταματημα μοτερ, πραγματικα κοντευει να γινει:
Παντως ο,τι και να αποφασισεις, ειναι στο χερι σου. Ηλεκτιρκη τρομπα εχει να δουλευει και μετα, αν ομως για λογους καθαρα συναισθηματικους θες να κανεις κατι, μετα απο καλο σκληρο σκισιμο, ασε το να δουλεψει να κρυωσει. Κανονικα δνε πρεπει να κρυωνει μονο το μοτερ, αλλα και το κιβωτιο, και τα φρενα αν τα εχεις ζορισει προηγουμενως. Αρα καλυτερα οπως ειπε και ο Σεραιος, μια βολτιτσα ηρεμη δεν βλαπτει.
_________________
Citroen XantiaΙΙ VSX 1.8i16V,1998,276100km Citroen ΒΧ14Ε,1985,177000km Renault MeganeI 1.4eClima/Lux,1998,114000km
Η πρότασή μου συναγερμό ήταν επειδή με αυτόν, πέραν του προφανούς θέματος της επιπλέον ασφαλείας (όσο μπορεί να σου την παράσχει βέβαια), έχεις συνήθως και τηλεειδοποίηση αλλά και remote start, ήτοι πατάς το κουμπί εκ του μακρόθεν και (αντί να βγει μια χοντρή) παίρνει μπρος το αυτοκίνητο. Μπορείς να τρομάξεις πολλούς στα parking έτσι.
Αν πληρώσεις δε κάτι παραπάνω, μπορεί να βγαίνει και χοντρή, δεν ξέρω.
Ναι με το θεμα του συναγερμου ισως συμφερει αν δεν εχει το τουτου σου. Αλλιως ενα σκετο turbo timer ειναι καλυτερο και πιο αξιοπιστο λειτουργιλα. Συνηθως οσο πιο πολυπλοκος ειναι ο συναγερμος, τοσο πιο ευπαθη ειναι τα συστηματα του...
_________________
Citroen XantiaΙΙ VSX 1.8i16V,1998,276100km Citroen ΒΧ14Ε,1985,177000km Renault MeganeI 1.4eClima/Lux,1998,114000km
αρχικα να σου πω καλοταξιδο... και καλως ηρθες... συμφωνω με τα παιδια.. απλα οταν ξεκινας το πρωι δωσε του 5 λεπτα πριν το σπασεις
Ιδίως αν δουλεύεις στον ΟΤΕ, διότι δίνουν επίδομα 690 € τον μήνα (λένε οι πληροφορίες). Αν δεν δουλεύεις στον ΟΤΕ καλά είναι να περιμένεις ένα λεπτό και μετά να οδηγείς πολύ μαλακά για κανένα 5λεπτο 10λεπτο.
_________________ sent from my helicopter while flying for pizza to Italy.
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση