Ημερολόγιο Γκαλερί Αναζήτηση Εγγραφή Σύνδεση 

[ +/- ] [ Τώρα είναι Παρ 19 Απρ 2024, 18:14 ]


 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Στρωσιμο DS3
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 15 Ιούλ 2011, 18:06 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τετ 13 Ιούλ 2011, 11:01
Δημοσιεύσεις: 17
Εικόνες: 2
Στα ποσα χιλιομετρα στρωσατε το αμαξι και πως ρε παιδες?? πηγατε για αλλαγη λαδιων μετα η στο πρωτο σερβις στα 10000κμ?


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Στρωσιμο DS3
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 16 Ιούλ 2011, 09:32 
Χωρίς σύνδεση
Honored Member
Honored Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 13 Ιουν 2009, 12:48
Δημοσιεύσεις: 14107
Εικόνες: 3
Καλημερα...
Με μια μικρη αναζητηση αν εκανες, εχουν γραφτει παρα πολλα για το θεμα, το οποιο κατα κυριο λογο ειναι γενικο και οχι ειδικο για καποιο συγκεκριμενο μοντελο.

Για να σε βοηθησω λιγο, πριν αναζητησεις και μονος σου πληροφοριες, διαβασε τα εξης:



Θεμα/δημοσκοπηση: Πιστεύετε οτι τα σύγχρονα μοτέρ χρειάζονται στρώσιμο ή όχι;



Και ενα ωραιο ποστ, που μου αρεσει:

Prokopas έγραψε:
Βρήκα ένα ενδιαφέρον post στο seatclub.gr (link) σχετικά με το στρώσιμο ενός καινούργιου κινητήρα.

Το παραθέτω σε περίπτωση που αλλάξει το link.
---------------------------
Κάποιος έθεσε το ερώτημα πως στρώνεται το Cupra, και επειδή υπάρχει ένα σχετικό ... σκοτάδι πάνω στο πως γίνεται με πολλές αντικρουόμενες απόψεις, είπα να ανοίξω αυτό το θέμα.

Κάθε κατασκευαστής προτείνει ένα ήρεμο οδήγημα τα πρώτα 1500km. Αυτό είναι μία πολύ γενική οδηγία, και επειδή το ιδανικό στρώσιμο δεν είναι μια απλή διαδικασία, κανείς κατασκευαστής δεν δίνει λεπτομέρειες. Άλωστε αν δεν στρωθεί και πολύ σωστά ο κινητήρας, θα θέλει "επισκευή" νωρίτερα μεν, αλλά σίγουρα μετά από αρκετά χρόνια, όταν θα θεωρείται "λογικό πρόβλημα" από τον ιδιοκτήτη. Οπότε δεν νομίζω οτι θα ... δυσαρεστηθεί ο κατασκευαστής αν πουλήσει κάποια ανταλακτικά νωρίτερα! Αυτό που δεν θέλει ο κατασκευαστής είναι να υπερθερμάνετε τον άστρωτο κινητήρα, και γι΄ αυτό σας λέει μέχρι 4000σαλ και γλυκά.


Α. Ας δούμε λοιπόν μερικά πράγματα που αφορούν κατ' αρχήν τον κινητήρα.

Το τμήμα που φθείρεται περισότερο είναι ο κύλινδρος. Αυτός στην αρχή είναι λίγο "άγριος" (από την διαδικασία τορνιρίσματος), όχι βέβαια τόσο που να φαίνεται εύκολα. Ο λόγος είναι οτι τα ελλατήρια του πιστονιού (τα δαχτυλίδια γύρω από το πιστόνι που "στεγανώνουν" τον κύλινδρο) πρέπει να "κάτσουν", δηλαδή να πάρουν το σχήμα του κυλίνδρου, να "ταιριάξουν" μαζί του.
Έτσι στην αρχή η επιφάνεια του κυλίδρου δρα ως ένα υπέρ-ψιλό γυαλόχαρτο που λειαίνει τα ελλατήρια. Βέβαια όπως και τα γυαλόχαρτα, τρώγεται (λειαίνεται) και ο κύλινδρος.
Όπως ξέρουμε αν τρίψουμε πολύ ελαφρά μία επιφάνεια με ένα γυαλόχαρτο, η διαδικασία λείανσης γίνεται αργά. Αν βάλουμε περισότερη δύναμη γίνεται πιό γρήγορα.

Στον κινητήρα όμως κυκλοφορεί λάδι. Στην αρχή το λάδι περνάει πιό εύκολα στον θάλαμο καύσεως, ακριβώς διότι τα ελλατήρια δεν "κάθονται" τέλεια στον κύλινδρο. Όλοι θα έχετε παρατηρήσει μία αυξημένη κατανάλωση λαδιού στα πρώτα χιλιόμετρα της ζωής του αυτοκινήτου σας. Είναι γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο.

Εδώ λοιπόν αρχίζουν τα προβλήματα:

Αν στην αρχή οδηγείτε πολύ απαλά (προσοχή εννοώ μικρά φορτία, λίγο γκάζι, όχι μόνο λίγες στροφές) τότε δεν κάνετε γρήγορο "γυάλισμα". Αυτό διότι η πίεση των ελλατηρίων στον κύλινδρο εξαρτάται από την πίεση των αερίων της καύσεως μέσα στον κύλινδρο. Έτσι επειδή υπάρχουν μικροανωμαλίες, το λάδι δεν "σκουπίζεται" καλά από τα τοιχώματα του κυλίνδρου όταν κατεβαίνει το πιστόνι, καίγεται μέσα στον κύλινδρο, και αφήνει κατάλοιπα που είναι σε μορφή "γυαλιού". Τα κατάλοιπα κάθονται παντού με άσχημα αποτελέσματα για την ζωή του κινητήρα. Η κατανάλωση λαδιού μειώνεται πολύ αργά, και λόγω των καταλοίπων τα ελλατήρια δεν "κάθονται" ποτέ! Επίσης για μεγάλο διάστημα θα περνάνει μικρή ποσότητα καυσαερίων στον στροφαλοθάλαμο και φυσικά στο λάδι, αλλοιώνωντας την σύνθεση του, άρα καταστρέφοντας τις λιπαντικές του ιδιότητες!

Αν το "τσακίσετε" από την αρχή (και πάλι εννοώ φουλ γκάζι), ναι μεν θα περιορίσετε γρήγορα την κατανάλωση λαδιού, δεν θα έχετε συσώρευση καταλοίπων, και δεν θα έχετε καυσαέρια στο λάδι, αλλά κινδυνεύετε από τοπική υπερθέρμανση (θα έχετε δεί οτι όταν τρίβετε με ένα γυαλόχαρτο μία επιφάνεια, αυτή όπως και το γυαλόχαρτο ζεσταίνονται). Η υπερθέρμανση μπορεί επίσης να δημιουργήσει τα καταστροφικά κατάλοιπα καύσης του λαδιού, καίγοντας επί τόπου το λάδι.

Όπότε τι κάνουμε; "Στρώσιμο" με μέτριο γκάζι, μέτριες στροφές, τι τελος πάντων;

Τίποτε από αυτά! Αφού η μηχανή με μέτριο οδήγημα φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργείας, αρχίζουμε αμέσως με σχετικά βαθειά γκαζώματα. Προσοχή, αρκετό αλλά όχι φουλ γκάζι, όχι φουλ στροφές, από 2.5χιλ έως 4~4.5χιλ, διαλέγοντας ένα σχετικά άδειο ίσιο δρόμο (π.χ. Εθνική σε ώρα που δεν είναι αιχμής) ας πούμε με τρίτη ή / καί τέταρτη.
Όταν φτάσουμε τις 4~4.5 χιλ. δεν αλλάζουμε ταχύτητα, σηκώνουμε το γκάζι φρενάροντας και λίγο μέχρι να πέσουν οι στροφές (κοιτάμε και καθρέφτη έτσι;), κρατάμε για 1 λεπτό σταθερά στις 2500~3000σαλ, και πάλι το ίδιο.
Ο λόγος που το κάνουμε αυτό είναι ο εξής: Με την μέτρια προς ισχυρή πίεση μέσα στο θάλαμο καύσης, πιέζουμε τα ελλατήρια να στρώσουν, και με το φρενάρισμα της μηχανής της δίνουμε χρόνο να κρυώσει για να μην υπερθερμανθεί, ανεβάζοντας και λίγο λάδι επιπλέον (λόγω υποπίεσης) που δρα και ως ψυκτικό. Κατόπιν "ηρεμεί" γαι 1 λεπτό κ.ο.κ. Μετά από 15~20 λεπτά σταματάμε σε ένα parking και περιμένουμε να κρυώσει τελείως η μηχανή. Κατόπιν ξανακάνουμε τον ίδιο κύκλο. Προθέρμανση με εξαιρετικά απαλή οδήγηση, πάτα - άσε κλπ.

Αν έχουμε ... κέφι μπορούμε να το συνεχίσουμε αρκετά ,ανεβάζοντας σιγά σιγά τις μέγιστες στροφές (π.χ. 500σαλ κάθε τρεις "γύρους" των 15λεπτων) μέχρι και τον κόφτη ακόμα και την ίδια μέρα! Σε πόσα χιλιόμετρα θα το κάνουμε αυτό; Δεν έχουν σημασία τα χιλιόμετρα, σημασία έχουν οι στροφές της μηχανής και ο αριθμός των 15λέπτων.

Τώρα το στρώσιμο τελείωσε! Αλλάξτε αμέσως λάδια και φίλτρο με ζεστή την μηχανή, και βάλτε συνθετικό. Η αλλαγή όμως δεν πρέπει να γίνει σε καμία περίπτωση πρίν από τα 500km. Ο λόγος είναι οτι "στρώνωντας" η μηχανή δημιουργούνται ρινίσματα κλπ που πρέπει να απομακρυνθουν. Με ένα "flash" στρώσιμο δεν έχουν φύγει όλα τα ρινίσματα. Εδώ να πούμε το εξής: Πολλοί ισχυρίζονται οτι το στρώσιμο είναι καλύτερο να γίνει με μη συνθετικό λάδι! Δηλαδή μόλις πάρεις το αυτοκίνητο αλλάζεις λάδια, στρώνεις, και ξανα-αλλάζεις. Ίσως αυτό να μεν είναι και τόσο σωστό για τις τελευταίου τύπου μηχανές, αλλά το στρώσιμο που είπα παραπάνω είναι σίγουρα σωστό!

Αν δεν ... βιάζεστε για στρώσιμο "με την μία", μην το καθυστερήσετε πέρα από τα 1000~1500km, αλλά προσοχή στην καθημερινή οδήγηση:
Μην οδηγείτε πολύ απαλά (λίγο γκάζι) αλλά και μην το σανιδώνετε, μην οδηγείτε με σταθερή ταχύτητα και λίγο γκάζι, Το πάτα - άσε επιβάλεται, αλλάζετε ταχύτητες ώστε να οδηγείτε μεταξύ 2000~4500σαλ, αν έχετε DSG βάλτε το στο manual! Και κυρίως βρείτε ευκαιρίες να επιταχύνετε με πάνω από μέτριο γκάζι, διότι αν πηγαίνετε σταθερά με 4000σαλ και 2η, οι πιέσεις είναι χαμηλές. Αν πρέπει λόγω κίνησης να πάτε σταθερά, προτιμήστε την ταχύτητα στο κιβώτιο που θα δίνει από 2000~2500σαλ.
Αν βλέπετε οτι για κάποιο λόγο η κίνηση επιβάλει την σταθερή ταχύτητα, αλλάξτε διαδρομή.

Φυσικά το να το στρώσουμε με εκδρομή το τρι(τετρα)ήμερο σε δρόμους όπου την ίδια ... ιδέα θα έχουν και μερικοί εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας είναι ότι χειρότερο!

Γενικά η καθημερινή οδήγηση στα πρώτα 1000~1500km πρέπει να μοιάζει όσο γίνεται περισότερο με την διαδικασία στρωσίματος που είπαμε παραπάνω, αλλά επειδή είναι πιο ήπια επιτρέπονται και μετακινήσεις το πολύ της μιάς ώρας χωρίς ενδιάμεσο κρύωμα.

Και τέλος αυτό που είναι έγκλημα, είναι να βγούμε στην Εθνική, να βάλουμε 6η με 3000σαλ, και να πάμε Αθήνα - Θεσσαλονίκη (ή το ανάποδο) και να γυρίσουμε αυθημερόν με 3500σαλ και να νομίζουμε οτι το στρώσαμε! Το μόνο που εξασφαλίσαμε, είναι η μόνιμη κατανάλωση λαδιού, και η γρηγορότερη φθορά της μηχανής μας!

Β. Τα υπόλοιπα:

Τα γρνάζια κιβωτίου / διαφορικού θέλουν επίσης ένα στρώσιμο, δηλαδή όχι βίαιες επιταχύνσεις επιβραδύνσεις, όχι καρφωτές αλλαγές. Και επειδή πρέπει να τα στρώσουμε όλα, πρέπει να χρησιμοποιούμε όλες τις ταχύτητες. Η διαδικασία που ειπα παραπάνω για "με την μία" στρώσιμο, θα αφήσει ... παραπονεμένα τα γρανάζια / συγχρονιζέ των ταχυτήτων που δεν χρησιμοποιήθηκαν. Άρα το ιδανικό στρώσιμο είναι λίγο στην πόλη (να δουλέψει 1η, 2η) και μετά κάποιο τμήμα "αυστηρού στρωσίματος" στην Εθνική με 3η /4η (π.χ. ένα 15λεπτο), στη συνέχεια δε κάνουμε και λίγο πιο ήπιο με 5η / 6η (γιατί έχει και ... ραντάρ) αλλά πάντα με διαστήματα επιταχύνσεων, ακολουθούμενα από επιβραδύνσεις με το μοτέρ και λίγο τα φρένα (πρέπει να στρώσουν και αυτά).

Το ίδιο αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό με τα υπόλοιπα εξαρτήματα του αυτοκινήτου. Π.χ. δεν είναι σοφό να περάσετε τα αμορτισέρ, τα ακραξόνια, τα ρουλεμάν κλπ. από διαδικασία ... ελέγχου σε συνθήκες χωμάτινου ράλλυ, ή να πάτε γρήγορα σε δρόμο με λακούβες κλπ.


Απο το θεμα: Στρώσιμο

_________________
Bravo Lima Alfa November Charlie
Citroën ZX 1.4i avantage
Renault Clio II phase2 1.4 16V Dynamique


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Στρωσιμο DS3
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 16 Ιούλ 2011, 14:24 
Χωρίς σύνδεση
Honored Member
Honored Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Σάβ 09 Σεπ 2006, 14:24
Δημοσιεύσεις: 5576
Τοποθεσία: Τρίπολη
Έχει δίκιο ο blanc, συνεχίζουμε εδώ http://www.greekcitroenclub.gr/viewtopic.php?f=5&t=934

_________________
Εικόνα


Κορυφή 
 
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
 
 Σελίδα 1 από 1 [ 3 Δημοσιεύσεις ] 



Συναφή θέματα

Στρώσιμο
Δ. Συζήτηση: Γενικές συζητήσεις
Συγγραφέας: nitse
Απαντήσεις: 104
Στρώσιμο αυτοκινήτου
Δ. Συζήτηση: Γενικές συζητήσεις
Συγγραφέας: teo
Απαντήσεις: 6
Στρωσιμο...
Δ. Συζήτηση: Τεχνικά-Μηχανολογικά-Ηλεκτρ/ικά C5
Συγγραφέας: Anonymous
Απαντήσεις: 7
Στρώσιμο καινούριου κινητήρα diesel
Δ. Συζήτηση: Τεχνικά Θέματα
Συγγραφέας: Manolis
Απαντήσεις: 26
Στρώσιμο THP
Δ. Συζήτηση: Τεχνικά Θέματα
Συγγραφέας: Kilomeater
Απαντήσεις: 9
Κορυφή
 


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

 
 

 
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Σύνδεση
Όνομα μέλους:

Εγγραφή
Κωδικός:

Ξέχασα τον κωδικό μου
Αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενεργοποίησης πάλι
Αυτόματη σύνδεση σε κάθε επίσκεψη
Απόκρυψη των στοιχείων μου κατά την διάρκεια της σύνδεσης

Για να συνδεθείτε πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Η εγγραφή γίνεται σε λίγα μόνο λεπτά, αλλά σας παρέχει αυξημένες δυνατότητες. Επίσης οι διαχειριστές μπορεί να χορηγούν επιπρόσθετα δικαιώματα στα εγγεγραμμένα μέλη. Πριν συνδεθείτε, σιγουρευτείτε ότι γνωρίζετε τους όρους χρήσης και τις σχετικές τακτικές. Παρακαλούμε να διαβάσετε τους κανόνες της Δ. Συζήτησης κατά την πλοήγησή σας σε αυτό.

Όροι χρήσης | Προσωπικό απόρρητο

 
Απέκτησε Greek Citroen Club αξεσουάρ
Απέκτησε Greek Citroen Club αξεσουάρ