Το εργοστασιακό downpipe στους THP κινητήρες είναι αυτό:
Όπως βλέπετε στη φωτογραφία, στο κέντρο του βρίσκονται δύο καταλύτες.
Η αριστερή φλάντζα βιδώνεται στην τουρμπίνα ενώ το δεξί χείλος πιάνεται στην υπόλοιπη εξάτμιση.
Ο προκαταλύτης, αριστερά - μικρότερος σε διάμετρο - και ο κυρίως καταλύτης δεξία, μεγαλύτερος σε διάμετρο.
Αυτοί οι δύο υπάρχουν για να μπορεί το αυτοκίνητο να παράγει ρύπους Euro 4 και Euro 5 (για τους επόμενους κινητήρες της σειράς), για αυτό
και είναι ιδιαίτερα περιοριστικοί.
Συν τοις άλλοις, σε αρκετά αυτοκίνητα έχουν βουλώσει με τον καιρό με αποτέλεσμα να χάνουν και την εργοστασιακή δύναμή τους παντού.
Έχω γράψει έναν οδηγό για την αφαίρεση του εργοστασιακού downpipe στα 207 εδώ
http://www.etuners.gr/index.php?s=12&t=194αλλά επειδή οι κινητήρες THP είναι κοινοί σε αυτό το κομμάτι, οι ίδιες οδηγίες εφαρμόζονται στα DS3 και C4 VTS 1.6 Turbo.
Πρακτικά ένα downpipe χωρίς καταλύτη ή με ελεύθερο καταλύτη βοηθάει πάρα πολύ στην απόδοση και αυξάνει την ισχύ
μηχανολογικά. Γιατί βελτιώνει την ροή καυσαερίων - μειώνει την αντισταση σε ροή.
Μαζί με αυτά πέφτει και η κατανάλωση, μιας και λόγω της αναβαθμισμένης ροικότητας ο κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει
με πολύ περισσότερο αβανς σε όλο το φάσμα στροφών.
Οι λύσεις της Miltek και της Supersprint είναι καλές, όπως επίσης και όσες customies υπάρχουν μιας και το downpipe δεν είναι κάτι
δύσκολο ή ιδιαίτερα ακριβό. Μη φανταστείτε ότι θέλουμε κάτι ιδιαίτερα πολύπλοκο: Τις σωληνώσεις και έναν πολύ ελεύθερο καταλύτη
που να αντέχει τις θερμοκρασίες εξαγωγής του THP (για αυτό μην βάλετε κανέναν συρμάτινο της συμφοράς - θα λιώσει).
Στο δυναμόμετρο έχουμε δει διαφορες της τάξεως των 5-8 ίππων απλώς με την αλλαγή του downpipe με ένα πιο ελεύθερο.
Ο φτηνότερος τρόπος για να γίνει είναι αφαιρώντας τον προκαταλύτη από το εργοστασιακό, γιατί ο κυρίως καταλύτης μας είναι
τεράστιος, ελεύθερος και κεραμίκός οπότε μας κάνει για τη δουλειά που θέλουμε. Πρακτικά το ίδιο κέρδος ισχύος έχουμε δει με αυτό
το κόλπο όπως και με downpipe της Miltek.
Η αναβάθμισή του downpipe συνιστάται σε όσους δεν θέλουν να αλλάξουν εξάτμιση, καθώς δεν επηρεάζει τον θόρυβο παρότι βοηθά
στη ροή των καυσαερίων.