Οι περισσότεροι από εμάς αρκούνται στη περιποίηση των ζαντών και των ελαστικών με ένα πλύσιμο. Δυστυχώς, δεν αρκεί, όσο και να το προσπαθείς. Η αγορά έχει προϊόντα ειδικά για όλες τις περιστάσεις και λύσεις για όλα τα προβλήματα.
Έχοντας πολλά από αυτά τα προϊόντα στη κατοχή μου, θα προσπαθήσω να μοιραστώ μαζί σας τη δική μου εμπειρία και χρήση αυτών.
Καταρχήν, πρέπει να βγει το ζαντολάστιχο από το αυτοκίνητο. Ένας σταυρός, ένας γρύλος (υδραυλικός στη δική μου περίπτωση) και ένα τρίποδο, αρκούν για να γίνει αυτή η δουλειά με ασφάλεια:
Βλέπουμε το ζαντολάστιχο σχετικά καθαρό:
Ναι, καλά...για να ξαναδούμε καλύτερα:
Αγορά του αυτοκινήτου Μάρτιος του 2008. Από τότε, όσο φτάνει κάποιος πίσω από τις 17άρες Resolfen...
Πρώτη κίνηση, καθαρισμός των "πολλών". Bilt Hamber Surfex HD σε δυνατή αναλογία 1-10 (10=νερό). Πρώτο πέρασμα σε ζάντα και ελαστικό, ακολούθησε απόπλυση με πιεστικό, έδωσε το παρακάτω:
Δεύτερο πέρασμα, ακόμη καλύτερα:
Ο καθένας θα σκεφτόταν πως καθάρισε ικανοποιητικά. Δυστυχώς, δεν είναι έτσι. Συνέχεια με Bilt Hamber Auto Wheels, προσπαθώντας να αφαιρέσουμε επίμονες επικαθίσεις -μεταλλική σκόνη- από τα τακάκια, με τη βοήθεια ενός πινέλου τρίβουμε και απλώνουμε. Ότι κοκκινίζει/ροζίσει είναι επικαθίσεις που υγροποιούνται:
Στη παραπάνω φωτογραφία φαίνονται παλιές κόλλες από βαρίδια ζυγοστάθμισης.
Δεύτερο πέρασμα, πάλι με Bilt Hamber Auto Wheels:
Όπως είναι φανερό, σε κάθε βήμα, η επιφάνεια έρχεται όλο και πιο κοντά στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Συνεχίζουμε με ένα χέρι CarPro Iron X το οποίο είναι ακόμη πιο δυνατό και ειδικό στο να αφαιρεί μεταλλικές επικαθίσεις σε σχέση με το Bilt Hamber Auto Wheels. Απλώθηκε και δουλεύτηκε επίσης με πινέλο. Στα πιο δύσκολα σημεία, μια παλιά οδοντόβουρτσα έδωσε εξαιρετική βοήθεια :
Όλα καλά λοιπόν αλλά υπάρχουν κάποια επίμονα μαύρα σημάδια. Κομμάτια πίσσας κολλημένα πρέπει να αφαιρεθούν. Ο πηλός σίγουρα τα αφαιρεί αλλά υπάρχουν πιο άμεσες και δραστικότερες λύσεις: Valet Pro Tar and Glue remover, αντίο πίσσες και παλιές κόλλες:
Ξέπλυμα πάλι με Surfex για να φύγουν τυχόν υπολείμματα χημικών. Σε όλες τις επιφάνειες της ζάντας ακολούθησε πηλός, μια καθαριστική αλοιφή για ακόμη βαθύτερο καθαρισμό (Perficio Pre Wax Cleaner της Concours Car Care) και σφραγίστηκε με δύο χέρια Optimum Opti-Seal. Η επιφάνεια πλέον ήταν μεταξένια και γυαλιστερή...
Το κερασάκι στη τούρτα, 2 χέρια Zaino Z-16 στην εσωτερική και ένα χέρι στην εξωτερική μεριά, για ενυδάτωση και προστασία. Τελικό αποτέλεσμα; Πραγματικά πολύ όμορφο:
Μεγάλη ευκαιρία, με τα ζαντολάστιχα εκτός, να γίνει σωστή περιποίηση σε θόλους, κομμάτια της ανάρτησης κλπ αλλά νερά στο κλειστό πάρκινγκ δε μπορούσα να ρίξω. Στην ανηφόρα, επίσης δε μπορώ να στηρίξω με ασφάλεια το αυτοκίνητο. Επιφυλάσσομαι για το μέλλον...
Η όλη διαδικασία κράτησε 3+ ώρες για τα 2 μπροστινά με τα πίσω να περιμένουν τη σειρά τους καρτερικά, όποτε ξαναβρώ, σύντομα ελπίζω, διαθέσιμο χρόνο.
Σχόλια, ερωτήσεις κλπ, είναι ελεύθερα.