Μόλις γύρισα από το πρώτο μου μεγάλο ταξίδι με το C4 μου και θα ήθελα να μοιραστώ τις εντυπώσεις μου από το αυτοκίνητο κατά το ταξίδι.
Συνολικά έκανα 3400 χιλ.από τα οποία, τα 1298 ήταν το Αθήνα -Βουκουρέστι και άλλα τόσα η επιστροφή.
Ας αρχίσω με τον κινητήρα. Έχω το C4 1400 μοντέλο 2007, το οποίο αποδείχθηκε πάρα πολύ οικονομικό, αφού Αθήνα -Προμαχώνα έκαψε 45 λίτρα, και Κουλάτα (Βουλγάρικη πλευρά του Προμαχώνα) - Βουκουρέστι άλλα 35. (πλήρες γέμισμα του ρεζερβουάρ) Χρήση κλιματισμού μόνο κατά τα τελευταία 120 χιλιόμετρα στην Ρουμανία που έφτασα ντάλα μεσημέρι.
Από την άλλη φάνηκε πάρα πολύ αδύναμος στην Βουλγαρία, αφού αναγκαζόμουν να κατεβάσω ακόμα και σε τρίτη
για να περάσω κάποια νταλίκα που πήγαινε με 70-80 Km/h για να γίνει το προσπέρασμα το δυνατόν γρηγορότερα. Στο μεγαλύτερο μέρος της η διαδρομή μέσα στην Βουλγαρία αποτελούνταν από δρόμο με μία λωρίδα ανα κατεύθυνση, ορεινό με πάρα πολλές τυφλές στροφές και ανηφόρες με αποτέλεσμα μέχρι να επιταχύνεις αρκετά και να περάσεις την νταλίκα, να έχει έρθει από την αντίθετη κατεύθυνση κάποιο άλλο όχημα.
Μέχρι τον Προμαχώνα πήγαινα με 140Km/h σταθερά με το cruise control (εκτός από Τέμπη και τα σημεία όπου γίνονται εργασίες) χωρίς καμία στάση και έκανα μόλις 5 ώρες μέχρι εκεί, ενώ στην Βουλγαρία σπανίως μπόρεσα να πάω με 130, κατά το μεγαλύτερο μέρος εντός της Βουλγαρίας πήγαινα με 90 -110 km/h όχι μόνο λόγω των ορίων που έχουν (μόνο μέσα στα χωριά τηρούσα τα όρια -και δεν πέρασα απο λίγα - λόγω των πολλων ραντάρ που έχουν εκεί) αλλά πιό πολύ επειδή ο δρόμος είχε τα μαύρα του τα χάλια, κοινώς σουρωτήρι και γεμάτος σαμαράκια από την μεγάλη συχνότητα διέλευσης φορτηγών
(δύσκολα πλέον θα παραπονεθώ για τους Ελληνικούς
καρόδρομους, πάτησα τους πραγματικούς καρόδορμους!!!
), αλλά και επειδή οι Βούλγαροι είναι απαράδεκτοι οδηγοί, δεν σε βοηθούν ποτέ να περάσεις, απεναντίας βγαίνουν αριστερά για να μην μπορέσεις να περάσεις. Δεν υπερβάλλω με αυτό, ούτε 1 προσπέρασμα σε όχημα με βουλγάρικες πινακίδες δεν έγινε άνετα, ακόμα και υπέρβαρο φορτηγό που πήγαινε με 40 με έκλεισε όταν ήμουν δίπλα του
. Επίσης τις πρώτες πρωϊνές ώρες ήταν πάρα πολύ συχνή η διεύλεση κάρων, σε τέτοιο σημείο που έκανα 2 χιλιόμετρα με ταχύτητα αλόγου επειδή είχαν κολλήσει 7 νταλίκες πίσω από μία άμαξα...
Συνολικά χρειάστηκα 16 ώρες για να φτάσω Βουκουρέστι από Αθήνα, συμπεριλαμβανομένων όλων των στάσεων για ξεμούδιασμα στην Βουλγαρία και της μίας στάσης περίπου μίας ώρας όπου πήρα έναν μικρό υπνάκο στο αυτοκίνητο. (Βουλγαρία 9.5 ώρες).
Οι μόνες επιπτώσεις που παρατήρησα στο αυτοκίνητο ήταν η κάποια θέρμανση του δαπέδου κάτω από τα πεντάλ, στην μέση του ταμπλώ από τα χειριστήρια του κλιματισμού έως πίσω από το χειρόφρενο καθώς και του λεβιέ των ταχυτήτων, όχι ανησυχητική θερμοκρασία και μόνο κατά τα τελευταία χιλιόμετρα όπου η εξωτερική θερμοκρασία ήταν στους 36 βαθμούς σύμφωνα με την ένδειξη του αυτοκινήτου και το air condition τέρμα. Πέντάλ -τιμόνι -φρένα -κιβώτιο καμία αλλαγή, ούτε πιο μαλακά ούτε πιο σκληρά. Τέλος, ο κινητήρας δεν ανέβασε καθόλου θερμοκρασία και σε καμία στάση δεν δούλεψε το βεντιλατερ μετά το σβήσιμό του, ακόμα και στο Βουκουρέστι όταν έφτασα με τους 36 βαθμούς θερμοκρασία και το κλιματιστικό τέρμα, όταν έσβησα το βεντιλατέρ δεν παρέμεινε ανοιχτό. Χρησιμοποιώ τα Motul 0-30 X-Max full synthetic.
Άνεση οδηγού -επιβατών: μόνον εγώ οδήγησα σε όλο το ταξίδι (οι 2 συνεπιβάτες μου δεν είχαν δίπλωμα) και οι μόνες ενοχλήσεις που είχα ήταν ένα πιάσιμο στην μέση μετά την Σόφια, πιο πολύ επειδή πέρασα τα σαμάρια της ζωής μου και όχι λόγω του ιδίου του αυτοκινήτου, αλλά και του ιδρώτα. Επίσης πιάστηκαν οι ώμοι μου από την συνεχή χρήση του ανεμιστήρα αλλά και των λίγο ανοιχτών παραθύρων όπου το επέτρεπαν οι ταχύτητες. Οι καρποί μου λίγο με ενόχλησαν, αλλά μπορούσα άνετα να αφήσω για λίγα δεύτερα το τιμόνι να τους κινήσω μιας και το αμάξι επέδειξε εξαιρετική σταθερότητα ακόμα και με 140 σε σχετικά ανώμαλο δρόμο και γενικώς είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένος από το αυτοκίνητο, παρά τις δεκάδες προσπεράσεις, τα περάσματα μέσα από χωριά και τις άπειρες αλλαγές ταχυτήτων δεν με προβλημάτισε καθόλου. Οι συνεπιβάτες μου 2 φορές μου ζήτησαν να κάνω στάση για να ξεμουδιάσουν, από Προμαχώνα μέχρι και ~ 200 χιλιόμετρα πριν το Ρούσσε κοιμόντουσαν ατάραχοι και όταν φτάσαμε Βουκουρέστι ήταν σε πολύ καλή κατάσταση, δεν παραπονέθηκαν καθόλου -αντιθέτως μου είπαν πως το ταξίδι τους ήταν πάρα πολύ άνετο.
Ελαστικά -φρένα: όπως έχω αναφέρει στο αντίστοιχο thread, στα λάστιχα έχω βάλει άζωτο, το οποίο έδειξε την αξία του και με το παραπάνω. Στο τέλος της διαδρομής μπορούσες άνετα να βάλεις το χέρι πάνω τους και στην ζάντα χωρίς να σε ενοχλεί η θερμοκρασία τους και καθ όλη την διάρκεια του ταξιδιού είχα σταθερή απόδοση από τα λάστιχα σε επίπεδα πρόσφυσης και κατευθηντικότητας, καθόλου μαγούλιασμα και στα 2-3 δυνατά φρεναρίσματα που χρειάστηκαν μας έφυγαν τα συκώτια. Μπροστά φοράω τα Continental SportContact 2 93 V 205/55/R16 τα οποία δεν κατάλαβαν τίποτα στην κυριολεξία (έχουν 9 μήνες φορεμένα και 9000 χιλιόμετρα, και πίσω τα Radial GT Champiro Bax 93 V 205/55/R16 τα οποία τώρα έχουν 1 χρόνο φορεμένα και 12.000 χιλιόμετρα και όταν έφτασα Βουκουρέστι το πέλμα τους ήταν χάλια. Όχι φθαρμένο αλλά γεμάτο κοψίματα και σκασίματα (βλ. φωτό).
Έξοδα έως Βουκουρέστι: Διόδια στην Ελλάδα 19,50 ευρώ
Vignietta Βουλγαρίας 7 ημερών (τέλος χρήσης δρόμων Βουλγαρίας -διόδιο -το οποίο το πληρώνεις μιά φορά και ισχύει για όλους τους δρόμους της χώρας και το κολλάς στο παρ -μπριζ -δεν πληρώνεις τίποτα άλλο για την χρήση των δρόμων -): 6 ευρώ
Φουλάρισμα στην Κουλάτα 45 λίτρα ΕΚΟ απλή: 39 ευρώ (περίπου 0,80 το λίτρο).
(Στην Κουλάτα μπορείς να πληρώσεις με Ευρώ κανονικά -οπουδήποτε αλλού στην Βουλγαρία χρειάζεσαι Λεβ, όποιος δεχθεί να τον πληρώσεις με ευρώ 1000% θα σε κλέψει άγρια, προτείνω την χρήση κάρτας Visa ή Maestro που δεν έχει επιβάρυνση για συναλλαγές στο εξωτερικό και στις 2 αυτές χώρες).
Σημείωση: Στην Βουλγαρία ΜΟΝΟ από ΕΚΟ ή SHELL να βάζετε βενζίνη (υπάρχουν πάρα πολλά και ειναι
24/7 όλα, στην χειρότερη των περιπτώσεων από OMV, όλα τα υπόλοιπα έιναι μεγάλο ρίσκο. Με Ελληνικά θα συνενοηθείτε άνετα και στα 2 συνοριακά περάσματα - στα βενζινάδικα στην Βουλγαρία θα κάνουν τους κινέζους μόνο και μόνο για να σε κλέψουν (ήθελε να μου πουλήσει σάντουιτς των 1,78 Λεβ προς 2,5 ευρώ ενώ με την ισοτιμία έρχεται περίπου στα 40 λεπτά του ευρώ). Ενώ στα βενζινάδικα στην Σόφια αν ζητήσετε πληροφορίες θα σας στείλουν Κόσοβο παρόλο που με Αγγλικά θα συνεννοηθείτε μια χαρά. (Λόγω έργων και παρακάμψεων στην Σόφια, αναγκάστηκα να ζητήσω οδηγίες από 3 βενζινάδικα και έναν ταρίφα και 1,5 ώρα με γύριζαν σε περίχωρα μέχρι που βρήκα ένα Ρουμάνο που και εκείνος έκανε τον ίδιο δρόμο και μου έδωσε οδηγίες σε άπταιστα Ελληνικά και με έβγαλε από Σόφια σε χρόνο ντε -τε).
Πέρασμα της Γέφυρας Ρούσσε - Τζιώρτζιου πάνω από τον Δούναβη: 12 Ευρώ (Βλ. Βίντεο κλιπ).
Γέμισμα με απλή αμόλυβδη στο Τζιώρτζιου 35 λίτρα (PetromV) 41 Ευρώ (~1,07/λίτρο).
RoVignietta 7 ημερών: 8 ευρώ (το ίδιο με την Βουλγαρία, το πληρώνουν και τα οχήματα με Ρουμάνικες ή Βουλγαρικές πινακίδες αντίστοιχα σε ετήσια βάση - μόνη διαφορά είναι ότι στην Ρουμανία στην βγάζει βάση της άδειας του αυτοκινήτου και δεν κινδυνεύεις να φας πρόστιμο όπως στην Βουλγαρία που σου βγάζει ότι να ναι αναλόγως στα κέφια του και άν σε σταματήσει αστυνομία για έλενχο θα χρειαστεί να δώσεις ένα 5ευρώ (μπογιά λένε το λαδάκι τους) για να συνεχίσεις (μην το δώσεις αμέσως, ας τον να στο πει μόνος του, θα αρχίσει να βρίζει στα ακαταβίστικά του και θα το πει μετά - έχε μερικά τάλιρα μαζί σου, αν σε σταματήσει πουθενά τροχαία για υπερβολική ταχύτητα θα σου χρειαστούν κάνα δυο 5 ευρα).
Ρουμανία προσοχή στα ραντάρ, σε κάθε χωριό που περνάς 90% θα βρεις ένα, ή θα έχει κάμερα, προσοχή στην πινακίδα που σου έχει στην είσοδο του χωριού, γράφει και το όριο, αν έχει 50, με 60 δεν έχεις πρόβλημα, εάν λέει 70, μείνε με 70, ακόμα και να δεις την πινακίδα ότι τελειώνει η ζώνη με όριο ταχύτητας μην πλακωθείς, παίζει να σε περιμένει αμέσως μετά την πινακίδα και να σε γράψει. Ρουμανία δεν παίζει φάση 5 ευρώ κτλ, πληρώνεις το πρόστιμο επί τόπου σε ΛΕΙ και εάν δεν έχεις και είσαι σε κανα μικρό χωριό χωρίς ΑΤΜ ,άντε να ξεμπερδέψεις.
Στην Ρουμανία βάζεις βενζίνη κατά προτίμηση από RomPetrol/Shell/BP, όχι ότι αν βάλεις άλλη μάρκα θα έχει νερό ή θα κλέβει η αντλία, αλλά είναι χαμηλής ποιότητας με πιο λίγα οκτάνια τα άλλα βενζινάδικα. Μέχρι 98 οκτάνια θα βρεις (Shell/BP δεν πέτυχα να δω τι οκτάνια έχουν), αν θες παραπάνω πάρε το πρόσθετο, πάμφθηνα είναι. Η απλή πάει περίπου 1,07 - 1,10 ευρώ και η 98 στα 1,15-1,20 ευρώ. Μου έκανε εντύπωση που είδα αρκετές φορές - ακόμα και στα χωριά της Slobozia που πέρναγα το βανάκι που ελέγχει τα βενζινάδικα για ποιότητα και αντλίες, είδα ακόμη και βενζινάδικο κλειστό με κορδέλα επειδή έκλεβε η μία αντλία του.
Επιστροφή: Το ταξίδι της επιστροφής το έκανα μόνος μου, μιας και οι συνεπιβάτες μου παρέμειναν Ρουμανία, και ξεκίνησα μεσημέρι από Βουκουρέστι με αποτέλεσμα να περάσω σχεδόν όλη την Βουλγαρία με το φως της ημέρας και με αρκετά μεγαλύτερες ταχύτητες μιας και η κίνηση ήταν κάπως πιο χαλαρή και υπήρχε μεγαλύτερη άνεση να έχω μεγαλύτερη μέση ταχύτητα. Μου πήρε 8 ώρες μέχρι Προμαχώνα μόνο με στάσεις για τουαλέτα - καθαρισμό του Παρ - Μπριζ από τα μυγάκια (από κάποιο σημείο και μετά οι υαλοκαθαριστήρες δεν καθάριζαν ικανοποιητικά) και τον ανεφοδιασμό λίγο πριν την Κουλάτα. Προμαχώνα - Αθήνα σε 4 ώρες με 150 άρες συνέχεια και μετά από τα Τέμπη 160 - 170 όπου επέτρεπε ο δρόμος. Δεν βρήκα καθόλου κίνηση μιας και η πλειοψηφία των φορτηγών ήταν σταματημένα κοντά σε βενζινάδικα λόγω της έλλειψης καυσίμων από την απεργία και τα λεωφορεία πολύ λίγα στον δρόμο (αν μου έρθει κανα ραβασάκι στο σπίτι είναι άλλη ιστορία) και στην Μαλακάσα με πήρε ο κατήφορος και χτύπησε 204χιλ. με το στροφόμετρο κοντά στις 7 (δεν μπορούσα να κοιτάξω και αυτό σε αυτήν την ταχύτητα καλά) και το cruise control στα 220 σεταρισμένο. Μόλις έπιασε ευθεία έπεσε στα 189. Συνολικά 12 ώρες Βουκουρέστι - Αθήνα (παρκαρισμένος έξω από το σπίτι) και έκαψα 95 λίτρα (ευτυχώς που ενημερώθηκα πριν ξεκινήσω από Βουκουρέστι για την απεργία και την έλλειψη καυσίμων και πήρα και 20 λίτρα σε μπετόνι στο παγκάζ τα οποία τα έβαλα μετά την Θήβα).
Αυτά μέχρι στιγμής, και ελπίζω μέσα στα επόμενα 2 χρόνια να κάνω και το Ιταλία -Ελβετία -Γαλλία - Αγγλία -Σκωτία που επιθυμώ χρόνια να κάνω και το citroenάκι μου να δώσει πάλι τα ρέστα του.
Οι φωτογραφίες σε Photobucket album, ελπίζω να βολεύει αυτός ο τρόπος διότι είναι πάρα πολλές και θα χρειαστούν πολλές σελίδες για να εμφανιστούν στο forum: http://s894.photobucket.com/albums/ac147/djr30f/Romania%202010/