Το γοργόν και χάριν έχει!
Σήμερα τοποθετήκαν οι 17άρες ζάντες. Πριν από αυτό, χρωστάω μερικές φώτο και ζυγίσματα στον Μπάρακ:
Μαμά 16άρες με Pirelli P7 Blue 205/5516 91V, βάρος 17 κιλά ακριβώς:
preg_replace($acronyms_match, $acronyms_repl, '
Μαμά 16άρες με Michelin Primacy 4 205/5516 91V, βάρος 17,5 (!!!!) κιλά ακριβώς:
Μαμά 17άρες με Pirelli P Zero Nero GT 225/45/17 91Y, 20,5 κιλά, επίσης ακριβώς:
Μπήκαν λοιπόν τα 17άρια, μεταφέρθηκαν και οι αισθητήρες πίεσης/θερμοκρασίας ελαστικών από τον φίλτατο λαστιχά Γιώργο Κυπραίο στο Ρετζικιστάν και όλα καλά:
[/url]')
Και 2 που φαίνεται το μέταλλο του ασημί χρώματος:
Λίγα λόγια για τα Pirelli P Zero Nero GT 225/45/17 91Y με προστασία χείλους ζάντας/διπλώματος στις στροφές (διαλέξτε ότι σας αρέσει).
Καταρχήν, είναι μεταχειρισμένα με DOT 4816 (προίκα με τις ζάντες), οπότε μπήκαν από τον προηγούμενο λογικά κάποια στιγμή το Α' εξάμηνο του 2017. Έχουν πολύ πέλμα ακόμη, μένει να τα μετρήσω με τον μετρητή μου και θα επανέλθω με τα νούμερα.
Πρώτα μέτρα λοιπόν και το 308 από ήσυχο και οικογενειακό όχημα, έγινε τρακτέρ! Ναι, σωστά διαβάσατε, τρακτέρ! Ο θόρυβος κύλισης είναι τόσο πολύ αυξημένος σε σημείο να νομίζεις πως έχεις κάποιο κλατάρισμα. Καθώς ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, πάνω 40-50χαω περίπου, αρχίζει και γίνεται πιο ήπιος.
Κρύο το ελαστικό και σε φρενάρισμα πανικού από τα 40-50χαω περίπου έδειξαν τη διαφορά τους: λίγο το φαρδύ πέλμα, λίγο η ανεβασμένη θερμοκρασία σήμερα, λίγο το σπορ κομμάτι του ελαστικού με βλέμμα στις επιδόσεις και λιγότερο σε ησυχία/οικονομία/διάρκεια ζωής, δε μπήκε το ABS ούτε στιγμή, δε γλίστρησαν, μπρουμύτισε λιγότερο το 308 και έδειξε επιτέλους τι εστί 302mm εμπρός δισκόφρενα, παρά τα 48500+χλμ των εμπρός και πίσω δίσκων αλλά με σχεδόν καινούρια τακάκια παντού.
Στην πορεία, είχε διαδρομή στον περιφερειακό της πόλης. Πριν από αυτόν, πρέπει να φτάσεις σε αυτόν. Κακό οδόστρωμα στην διαδρομή και δείχνει το πιο σκληρό έτσι και αλλιώς ελαστικό την μεγαλύτερη αδυναμία του να αντιμετωπίσει το τέτοιου τύπου οδόστρωμα, μεταφέροντας στο έτσι και αλλιώς ευαίσθητο σύστημα διεύθυνσης του 308 περισσότερους κραδασμούς και "τραβήγματα". Όχι κάτι τραγικό βέβαια αλλά το back to back του πράγματος μου έδωσε τη δυνατότητα μιας σχετικά άμεσης σύγκρισης.
Το επόμενο κομμάτι είναι το γνωστό στους Θεσσαλονικείς "S" που σε βγάζει περιφερειακό από τον κόμβο Νεαπόλεως: πάτημα στο λαιμό αλλά εκεί...Δε σπίνιαρε, δε είδα να ανάβει το antispin, δεν υπέστρεψε ούτε γλίστρησε καθόλου εκεί που τα νεοτοποθετημένα Pirelli P7 Blue 205/5516 91V και Michelin Primacy 4 205/5516 91V (και μετά από 300-500χλμ στρωσίματος)ζοριζόταν πολύ να μη σπάσουν τη πρόσφυση.
Εντός περιφερειακού τώρα, και τελειώνω με το πρήξιμο, το 17άρι σπορ λάστιχο έγινε πιο ήσυχο αλλά όχι όσο τα 16άρια Touring, παρέμεινε άνετο αλλά όχι όπως τα 17άρια, το τιμόνι πλέον πιο βαρύ, πιο νευρικό σε διαμήκεις ανωμαλίες αλλά και πολύ πιο άμεσο. Οι νέες ζάντες μετά από το ίσιωμα δεν είχαν καθόλου τρέμουλο στο τιμόνι και γενικώς έχει αυξηθεί το αίσθημα σιγουριάς.
Οπότε, το συμπέρασμα είναι θέμα προτεραιοτήτων: ελαφρώς αυξημένη τιμής αγοράς, σπορ χαρακτήρα, επιδόσεις και κρατήματα ή άνεση, ησυχία και ελαφρώς χαμηλότερο κόστος αντικατάστασης; Την απάντηση ας τη δώσει ο καθένας μας.
Προσωπικά, μιας και τα 205/55/16 ελαστικά μου είναι πολύ νέα χιλιομετρικά και φρέσκα ακόμη, θα φοριούνται το ψυχρούς μήνες σε σιδερένιες 16άρες και αν χρειαστούν αλυσσίδες, υπάρχουν και αυτές. Τους πιο θερμούς μήνες θα φοράω τα 225/45/17. Όταν και όποτε διαλυθούν τα 205/55/16, θα σκεφτώ αν θα τα αντικαταστήσω με ένα σετ all weather ή χειμερινά. Τα περίπου 5000χλμ ανά έτος που κάνω προς το παρόν μου δίνει πολύ μεγάλο περιθώριο να το σκεφτώ.
Και κάτι τελευταίο: όποιος από Θεσσαλονίκη θέλει 225/45/17 σε κάτι ακριβό όπως Conti PC6, Michelin PS4/Primacy 4, Dunlop Sport Maxx RT2 μπορεί να τα φέρει o συγκεκριμένος λαστιχάς με 360€ (ίσως και ελάχιστα φθηνότερα με ένα τηλεφώνημα μου)
προς στιγμήν, όταν όλοι στο νομό είναι στα 380€-400€. Οι τιμές είναι με περαστικά!! Και γενικά έχει καλές τιμές και πάντα φρέσκα ελαστικά.