-Η απόφαση: Που, πως, πότε και γιατί.
Σαν σήμερα, ακριβώς δύο χρόνια μετά (24/10/2016 η μεταβίβαση και 24/10/2018 σήμερα) και κάτι ελάχιστα χιλιόμετρα πριν συμπληρώσει τα 10.000 στα χέρια μου, ήρθε η ώρα να πω την καθαρά προσωπική μου άποψη ως χρήστης αλλά και τους λόγους που με οδήγησαν στην λήψη της απόφασης αγοράς του. Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Βαρύ το πρόγραμμα και ο διαθέσιμος χρόνος σχεδόν ποτέ αρκετός.
Η ιστορία ξεκινά με ένα ταπεινό πλην πολύ τίμιο μαύρο C4 1.4 Elegance του 2010. Πολύ τίμιο αυτοκίνητο αλλά ο μέτριος χώρος αποσκευών για τις νέες χωροταξικές ανάγκες όπως αυτές θα διαμορφωνόταν 4 μήνες μετά με την έλευση του διαδόχου καθώς και το βασικό μοτέρ, θεωρώ πως επέβαλλαν την αντικατάσταση του. Αν έμπαινε το μεγάλο περιστρεφόμενο καθισματάκι στη μια πλευρά, τσίμα-τσίμα θα χωρούσαν άλλα 2 άτομα πίσω. Υπήρχε βέβαια πάντα η πρόταση για μπαγκαζιέρα αλλά και πάλι ήταν μια μεσοβέζικη λύση με πολλές παραχωρήσεις. Ακόμη και αν το αντικαθιστούσε η πατρική exclusive, δυστυχώς. Η μαύρη C4 πουλήθηκε σε μια εβδομάδα!, 6 ετών αυτοκίνητο με 34.000 χλμ συνολικά και για κάτι λιγότερο από 7.000€. Έπιασε σχεδόν τα μισά της τιμής αγοράς της. Όχι και άσχημα.
Άρχισε λοιπόν το ψάξιμο, λίγο πριν μπει η C4 σε αγγελία πώλησης. Αρχικά δεν κοίταξα αλλού πέραν των λύσεων εντός της αγαπημένη μάρκας. Citroen λοιπόν! Διάβασμα, βίντεο, φόρουμ, τα ξεσκόνισα όλα. Απαράβατοι όροι η χρονολογία και τα συνολικά χιλιόμετρα να είναι τουλάχιστον επιπέδου C4. Τέλος μόνο μοτέρ βενζίνης, αλλά με ικανοποιητική δύναμη/ροπή, μιας και τα χιλιόμετρα είχαν περιοριστεί τόσο πολύ που απλά το πετρέλαιο πιο πολλά προβλήματα θα είχε να καθόταν στην πυλωτή παρά οφέλη. Ξεκίνησα ψάχνοντας για υδρό, C5 MK1,5 αλλά η παλαιότητα του μοντέλου (2007 στην καλύτερη) καθώς και τα ελάχιστα οχήματα με λίγα χιλιόμετρα (κάτω των 50.000-60.000χλμ) ήταν δύο και αυτά είτε παρκαρισμένα για αδιευκρίνιστο διάστημα, είτε βασικές εξοπλιστικά εκδόσεις. Μεγάλο μείον το 18άρι μοτέρ που οριακά θα κινούσε το σκάφος με τέσσερις ενήλικες, θηρίο-παιδικό καθισματάκι, παιδικό καρότσι αλλά και αναπηρικό καρότσι του πεθερού. Τουλάχιστον. Δεν είναι λίγες οι φορές που θα φορτώνεται έτσι το αυτοκίνητο. Αρχίζουν ήδη και παραγεμίζουν οι χώροι ως εικόνα στο μυαλό μου... Επόμενη λύση, αφού η εταιρεία μετά το Xsara SW θεώρησε πως το κενό θα καλυφθεί μόνο με το C4 Picasso/Grand Picasso. Ψάξιμο στην ελληνική αγορά, αρκετά οχήματα σε αγγελίες εντός προϋπολογισμού (1.8-1.6 VTi και 1.6 THP). Καλοί χώροι, διθύραμβοι σε όλα τα βίντεο και κορυφαίο πολυμορφικό σε πωλήσεις επί σειρά ετών στο Ην. Βασίλειο. Και εκεί που κόντεψε να κλείσει η επιλογή μου, σκέφτηκα την απώλεια σε δυναμικά χαρακτηριστικά. Δεν υπονοώ πως τα C4 Picasso είναι ανασφαλή οχήματα, σε καμία περίπτωση. Πλην όμως το υψηλό κέντρο βάρους, αφαιρεί πόντους σε επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας σε σχέση με ένα κλασσικό όχημα. Βλέπετε, ως υποψήφιος γονέας αρχίζεις και κάνεις σκέψεις για κινδύνους που πολλές φορές απλά περνούν από το μυαλό σου και δε φεύγουν όσο ξαφνικά ήρθαν. C3 Picasso;;; Ωραιότατο και μαζεμένο. Μικρότεροι χώροι από όσο θα χρειαζόμασταν καθώς και το ψηλό κέντρο βάρους του μας απέτρεψαν. Πάμε πάλι πίσω στην αρχή! Κάθε αρχή και δύσκολη, με τις επιλογές να αρχίζουν να στενεύουν. Τόσο που ξεκίνησα να κοιτώ οχήματα άλλων εταιρειών. Honda Civic 5θυρο αλλά 1.8 γιατί τα 1.4 θα σέρνεται. Καλό χώρο αποσκευών, εντός προϋπολογισμού αλλά ξεχάσανε να βάλουν ανάρτηση. Διαγραφή από τη λίστα. Opel Insignia 1.8. Βρέθηκε ένα σε εκθεσιακή κατάσταση με υπερπλήρη εξοπλισμό (ξένον με λεντ, δέρματα, ηλιοροφές κλπ). Διεγράφη γιατί επίσης σέρνεται λόγω βάρους με αυτό το μοτέρ. Κοίταξα σε 1.6Τ αλλά κατάλαβα πως ήταν λάθος. Και η κατρακύλα συνεχίζεται με Skoda Octavia (δεν αντέχω την ανάρτηση του!!!), Skoda Yeti (απορρίφθηκε και από τη σύζυγο) και τέλος σε Skoda Superb 2ης γενιάς. Δύσκολα χωνεύεται η σχεδίαση του -το πίσω μέρος, το εσωτερικό- και η καταγωγή λόγω ομίλου. Πλην όμως σε ένα ταξί που μπήκαμε, μας άρεσε το πάτημα του και οι χώροι εξαιρετικοί. Skoda Roomster. Μόνο ως σκέψη και πλήρης διαγραφή. Ξανά σε αδιέξοδο. Μήπως να γίνει η υπέρβαση για κάποια μεταχειρισμένη C5 τελευταίας γενιάς; Μόνο σε SW, καράβι και λίγο overkill σε μέγεθος, διότι η κλασσική έκδοση δε θα χωρούσε τα όσα χρειαζόμασταν. Μόνο σε 2.0 βενζίνη (δε σφάξανε!) ή 1.6 ΤΗΡ μιας και υπάρχει πολύ βάρος. Η έλλειψη σε διαθέσιμα μοντέλα (2-3 μόνο) και οι τιμές τους (15.000+€), έδωσε το τελειωτικό όχι σε αυτήν την επιλογή.
Και εκεί που έψαχνα και διάβαζα, να ένα βίντεο-τεστ για το 308 SW από το πουθενά. Για να δούμε τι λέει...λίγο περίεργο σχέδιο πίσω που είτε θα το μισήσεις είτε θα το αγαπήσεις, μαζεμένο όχημα σε διαστάσεις (4.5μ έναντι του 4.275 του 5θυρου), πολυμορφικότητα εσωτερικού επιπέδου C4 Picasso με 3 ανεξάρτητα/συρόμενα/ανακλινόμενα/αφαιρούμενα καθίσματα και δυνατότητα επέκτασης του σε 7θέσιο, πλήρης δίπλωση καθίσματος συνοδηγού για μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους, διπλό άνοιγμα πόρτας χώρου αποσκευών, συρόμενο κάλυμμα χώρου αποσκευών κλπ. Όλα αυτά στις πλουσιότερες εξοπλιστικά εκδόσεις βέβαια, ΧΤ/Premium Pack και πάνω. Ολλανδικό κανάλι που παρουσιάζει μεταχειρισμένα αναλύοντας τις συχνότερες βλάβες τους, ανέφερε πως είναι πολύ αξιόπιστο μακρυά από τα πολλά προβλήματα του 307, κυρίως τα της πρώτης γενιάς. Πολλές ενισχύσεις και επιπλέον πονταρισιές στο σασί το έχουν καταστήσει βαρύτερο, οπότε τα δυνατά μοτέρ είναι μονόδρομος για να κινείται με την άνεση που θέλαμε. Οπότε επόμενο θέμα τα δυναμικά του χαρακτηριστικά! Μοτέρ THP 150 ή 175 ίππων στις επιλογές και παρότι πιο αδύναμο το ΤΗΡ150, έχει πιο γραμμική ροπή χαμηλά σε σχέση με τον ΤΗΡ175. Στάνταρ ESP/ASR, μεγάλα φρένα μπρος-πίσω στα ΤΗΡ, μαλακότερη ανάρτηση από το σκληρότερο 5θυρο, μακρύτερο μεταξόνιο (2708mm 2608mm), σασί και πλαίσιο σαν αυτό της C4 2ης γενιάς που ήταν ακόμη στην παραγωγή το 2016. Συνεχίζει την εξαιρετική γαλλική παράδοση του στρίβω με περίσσεια ασφάλεια αλλά και άνεση, παρά τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Ο εξαιρετικός εξοπλισμός με ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών (με εμπορικότατη διάσταση 205/55/16), διζωνικό κλιμά, αθερμικό παρμπρίζ, 4 αυτόματα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλ. παιδικές ασφάλειες, αναδιπλούμενους καθρέπτες, σκίαστρα στα παράθυρα των πίσω θυρών, σκουρότερα κρύσταλλα πλην οδηγού/συνοδηγού/παρμπρίζ, πανοραμική οροφή με ηλεκτρικό σκίαστρο, πρίζα ρεύματος επίσης στο χώρο αποσκευών και πολλά άλλα που δεν αναφέρω για να μην πλατιάζω περισσότερο. Μεγάλο συν το πολύ όμορφο εσωτερικό του συνολικά και η κυριλέ σχεδίαση του ταμπλό με τα λευκά όργανα. Τόσο που η πεθερά μου το παρομοίασε με αεροπλάνο όταν πρωτομπήκε!
Επόμενη κίνηση και μετά το ΟΚ της συζύγου, ήταν να βρούμε ένα μεταχειρισμένο. Βρέθηκε ένα εντός προϋπολογισμού με ανοιχτό γκρι και νότες πράσινου χρώματος στη Ξάνθη, στην καλή έκδοση Premium Pack και με επιπλέον διχρωμία εσωτερικού σε σοκολά/γκρι-κρεμ.
Τηλέφωνο, πάμπολλες ερωτήσεις στον ιδιοκτήτη και κλείστηκε ραντεβού για να το δούμε σύντομα. Έλεγχος από κοντά, η εγκυμονούσα στον 6ο μήνα σύζυγος κάθισε πίσω και στη βόλτα δεν ενοχλήθηκε καθόλου από την πίσω ανάρτηση. Αντίστοιχα στο μαύρο C4 και στην ίδια πίσω θέση δυσανασχετούσε. Μαλακότερη ανάρτηση και μακρύτερο μεταξόνια έκαναν τη διαφορά. Συμφωνήθηκε η τιμή αρκεί να περάσει ολοκληρωτικό έλεγχο (μηχανικό/λαμαρινά-βαφέα/ηλεκτρονικό) και να μη βρεθεί κάποιο ψεγάδι. 8 ημέρες μετά, και αφού πέρασε από το πρωί όλους τους ελέγχους, τράπεζες και χαρτούρα για μεταβίβαση, ήρθε στην κατοχή μας! Πλύθηκε εξωτερικά, καθαρίστηκε εσωτερικά και πάρκαρε στην πυλωτή, περιμένοντας την πρώτη εκδρομή μας, 2 ημέρες μετά προς Μέτσοβο...
Σε αυτό το σημείο να ευχαριστήσω καταρχήν τον Μάνθο που βοήθησε πολύ την ημέρα της μεταβίβασης καθώς και τους μηχανικούς μου της Autoxperts για τους άρτιους και δωρεάν ελέγχους!!
Για όποιον δε βαρέθηκε να διαβάζει, έχει και συνέχεια!!
-Συντήρηση, αξιοπιστία, αλλαγές
Μετά το πρώτο ταξίδι μας λόγω έλλειψης χρόνου, αλλάχθηκαν διάφορα αναλώσιμα βάζοντας πάντα κορυφαία προϊόντα: λάδια, φ. λαδιού, φ. αέρα, φ. καμπίνας, βαλβολίνες, υγρά φρένων, υγρά ψύξης καθώς και ακριβότερα μπουζί για να δουλεύει καλύτερα το μοτέρ του. 2 νέα μπροστά ελαστικά μπροστά συμπλήρωσαν την αρχή, μιας και οι χαμηλές πιέσεις και η μη συχνή χρήση από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη τα έφεραν σε σημείο να είναι άχρηστα, παρά το αρκετό πέλμα τους. Στο επόμενο ετήσιο σέρβις, αλλάχθηκαν εκ νέου τα λάδια, το φ. λαδιού και τα υγρά ψύξης μαζί με νέα εμπρός τακάκια. Τα παλιά ήταν ξερά σαν τούβλα, μη βοηθώντας το σωστό φρενάρισμα. Τέλος, έγινε καθαρισμός επικαθήσεων εισαγωγής, γνωστό σε μοτέρ αμέσου ψεκασμού. Το μόνο έκτακτο ως βλάβη ήταν μια ελαττωματική αντλία ψύξης της τουρμπίνας που παρέδωσε το πνεύμα και αλλάχτηκε με μια γνήσια PIERBURG με συνολικό κόστος 125€ αλλά και ένα στοπ (κόντρα) πόρτας οδηγού που έκανε θόρυβο ήδη πριν γίνει η μεταβίβαση, με κόστος 70€. Τώρα τελευταία κάνει τα ίδια και του συνοδηγού... Οι ζάντες αλουμινίου ήταν αισθητικά κουρασμένες οπότε και βάφτηκαν. Τοποθετήθηκαν αντιηλιακές μεμβράνες Johnson, after σύστημα TPMS, rcd RD45 με την αντίστοιχη οθόνη, κάλυμμα χώρου αποσκευών, 2 νέες λάμπες πορείας ενώ τέλος το επιβράβευσα με ένα ολοκαίνουριο γνήσιο σετ Peugeot που περιελάμβανε δερμάτινο flat bottom τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων αλουμινίου. Έλαβε και την περιποίησή του όμως με καλή σκούπα σε όλες τις υφασμάτινες επιφάνειες, βιολογικό στις μοκέτες (του χρωστώ τα καθίσματα), στεγνό καθαρισμό σε υφασμάτινες περιοχές όπως της οροφής και των καθέτων επιφανειών, όλων των εσωτερικών πλαστικών και βαθύ καθαρισμό στα τζάμια. Για το τέλος, έχει λάβει πριν 2 μήνες μια μίνι εξωτερική περιποίηση με πηλό, καθαριστική και κερί. Βλέπετε, ο ελάχιστος χρόνος που απομένει σπάνια αρκεί για τέτοιες κινήσεις. Τέλος, μπήκαν πολύ πρόσφατα άλλα 2 νέα ελαστικά (Michelin Primacy 4 τελικά), έχοντας καλύψει και αυτό τον τομέα.
Με σχεδόν 10.000χλμ στην πλάτη του σε 2 χρόνια, η άποψη μου είναι πλέον ολοκληρωμένη. Πραγματικά ενθουσιασμένος από την επιλογή μου, μας έχει βγάλει ασπροπρόσωπους κάθε φορά που κλήθηκε να αναλάβει τα καθήκοντα για τα οποία προοριζόταν. Θα προσπαθήσω να εξειδικεύσω διάφορους σημαντικούς τομείς απόδοσης καθώς και να βαθμολογήσω όσο πιο αντικειμενικά γίνεται.
Και συνεχίζει παρακάτω με την κριτική μου!!!
Εμφάνιση-Σχεδιάση Καθαρά υποκειμενικό θέμα, προσωπικά το θεωρώ αρκετά κλασάτο και τουλάχιστον ξεχωριστό, τόσο ώστε να μη το μπερδεύεις με άλλο καμίας κατηγορίας. Δε μοιάζει με κανένα άλλο, ούτε πρόκειται να το μπερδέψεις. Ιδιαίτερες γραμμές στο πλάι και πίσω. Πολύ εντυπωσιακές οι λήψεις του από ψηλά, αναδεικνύουν την όλη σχεδίαση του. 7/10
Θέση οδήγησης Αναπαυτική θέση οδήγησης, με ένα κάθισμα φαρδύ στην πλάτη και λίγο πιο στενό κάτω. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται εύκολα έχοντας διαθέσιμα τιμόνι με κάθετη και τηλεσκοπική ρύθμιση, σχεδόν κάθετα τοποθετημένο, ρύθμιση καθίσματος οδηγού σε ύψος, οσφυική ρύθμιση, καθώς και κλίσης προσκεφάλου βοηθώντας στην εύρεση της κατάλληλης θέσης που θα βολέψει τη συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών. Οι μοχλοί ρύθμισης είναι γνωστοί από άλλα μοντέλα της PSA με αυτόν της οσφυικής ρύθμισης να δυσκολεύει κατά τη χρήση του, λόγω του μεγάλου υποβραχιόνιου που καταλαμβάνει όλον το χώρο ανάμεσα στα καθίσματα του οδηγού-συνοδηγού. Το κάθισμα είναι σχετικά σκληρό για γαλλικό μοντέλο όμως δε θα το έλεγα κουραστικό. Το τύπου "ημιμπάκετ" κάθισμα συγκρατεί σωστά το πόδια μου αλλά δε συγκρατεί καλά τη δική μου πλάτη και κουράζει κάπως σε δρόμους με στροφές. ίσως κάποιοι πιο εύσωμοι να το βρουν ιδανικό. Από την άλλη, το υποβραχιόνιο είναι πολύ βολικό μιας και έχει τη δυνατότητα ρύθμισης του ύψους στη μπροστινή πλευρά του σε 2 ακόμη θέσεις! Ενισχύει σημαντικά το αίσθημα άνεσης σε συνθήκες ταξιδιού. Τα πεντάλ ελέγχου είναι τοποθετημένα στη σωστή θέση με σωστές αποστάσεις μεταξύ τους ενώ το αρκετά μεγάλο υποπόδιο επενδεδυμένο με εργοστασιακό πλαστικό ώστε να μη λερώνεται η μοκέτα επίσης πολύ βολικό. Τα αλεξήλια είναι μεγάλα, άνετα, φωτιζόμενα και τα 2 με θήκη για τυχόν κάρτες, χαρτάκια κλπ, και εξαιρετικό αποτέλεσμα στη χρήση τους. 8/10
Ταμπλό, όργανα και χειριστήρια Όλα τα όργανα είναι ευανάγνωστα και όμορφα σχεδιασμένα, το λευκό τους χρώμα αποτελεί εξαιρετική επιλογή ενώ η συγκεκριμένη έκδοση έχει 2 υπολογιστές ταξιδιού: ένα στην κλασσική τύπου C- οθόνη ψηλά στο κέντρο του ταμπλό και έναν ανάμεσα στα 2 κεντρικά όργανα του πίνακα οργάνων. Τα χειριστήρια του κλιματισμού είναι τα πιο εύκολα και βολικά σε PSA μοντέλο που έχω συναντήσει, με ποιοτική λειτουργία κατά τη χρήση τους. 9/10
Κλιματισμός Δυνατός κλιματισμός, επίσης πολύ αποδοτικό καλοριφέρ το χειμώνα, κρατάει τον μεγάλο θάλαμο των επιβατών στις επιλεγμένες θερμοκρασίες. 9/10
Ορατότητα Τα πολύ μεγάλα πλευρικά παράθυρα αφήνουν το φως της ημέρας να διαχέεται σε όλη την καμπίνα. Τα μπροστά φινιστρίνια βοηθούν ακόμη περισσότερο ενώ οι καθρέπτες έχουν το μέγεθος του C4 ΜΚ 1,5 οπότε και παρέχουν ικανή βοήθεια και εύρος κάλυψης. Ικανοποιητική ορατότητα και από το πίσω κάθετο τζάμι. Η πανοραμική οροφή βοηθά στο να μπαίνει πολύ περισσότερο φως στη καμπίνα τις πιο σκοτεινές ημέρες αλλά και νύχτες, αυξάνοντας την όμορφη διάθεση κατά την παραμονή στο αυτοκίνητο. 8/10
Φινίρισμα και ποιότητα κατασκευής Πολύ καλό έως άριστο σε κάποια σημεία, άνω του μετρίου σε άλλα: Το ταμπλό είναι γεροδεμένο και άριστα κατασκευασμένο με μαλακό πλαστικό, το πάνω μέρος όλων των θυρών έχει σκληρό πλαστικό παρόμοιας υφής με το ταμπλό. Υπάρχει ύφασμα στα μπράτσα όλων των θυρών ενώ τα υπόλοιπα πλαστικά σε πόρτες, ταμπλό, κονσόλες κλπ είναι σκληρά μεν, καλής ποιότητας και ανθεκτικά δε. Όλα τα πλαστικά της καμπίνας είναι στη θέση τους κουμπωμένα, χωρίς φθορές και σε καμία περίπτωση δε δείχνουν ότι ανήκουν σε αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε πριν από 9 χρόνια. Τα βαμμένα πλαστικά δε δείχνουν φθηνά ούτε στην αίσθηση, ούτε στην αφή και είναι καλύτερα από πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας! Οι πόρτες κλείνουν ακόμη με ποιοτικό ήχο, όπως και η πόρτα του χώρου αποσκευών. Σοβαρή πρόοδος από τα 307/C4 MK1 και πολύ κοντά στον ακριβότερο ανταγωνισμό. Υπάρχουν ελάχιστοι μικροθόρυβοι στην καμπίνα οι οποίοι και μεγεθύνονται λόγω άπλετου χώρου, όπως επίσης και ο κλασσικός τριγμός από το βαμμένο πλαστικό φιλέτο στις εσωτερικές λαβές των θυρών, κάτι που θα φτιάξω μόνος μου κάποια στιγμή. 8/10
Εξοπλισμός Σχεδόν πλήρης ο εξοπλισμός του, πραγματικά, άλλωστε είναι η κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση που εισήχθη με αυτό το σκάφος όπως διαβάσατε παραπάνω. Λείπουν εργοστασιακά πράγματα όπως TPMS, 17άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά 225/45/17, παρκοραντάρ μπροστά, σύστημα πολυμέσων/GPS και εμπρός φώτα ξένου. Όλα τα παραπάνω ήταν ειδική παραγγελία στο SW. Τα νεότερα συστήματα όπως τυφλής γωνίας κλπ του στερούν βαθμούς. Περιλαμβάνει όμως πλήρες ηλεκτρικό πακέτο, ηλ. αναδιπλούμενους/θερμαινόμενους/χειριζόμενους καθρέπτες, διζωνικό κλιμά με λειτουργία mono, κλιματιζόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού, cruise control με speed limiter, διπλή οθόνη πολλαπλών λειτουργιών (τύπου C-), ηχοσύστημα με MP3 και χειρισμός αυτού από τη κολόνα του τιμονιού (μπήκε RD45 με επιπλέον λειτουργία ΒΤ, USB/AUX), κάθισμα συνοδηγού που ξαπλώνει βοηθώντας στη μεταφορά μακριών αντικειμένων, συρτάρια αποθήκευσης κάτω από τα εμπρός 2 καθίσματα, φωτιζόμενο τασάκι, αναπτήρας μπροστά και πρίζα ρεύματος στο χώρο αποσκευών, τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων με επιπλέον θήκες. Πολύ πρακτική η θήκη γυαλιών στη πλευρά του οδηγού. Αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες εννοείται πως υπάρχουν. Μαζί με πολλά ακόμη! 8/10
Ασφάλεια Πλήρως εξοπλισμένο με 6 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς-κουρτίνας που εκτείνονται μέχρι στους πίσω επιβάτες), ABS, EBD, ESP, ASR, δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, φωτεινή και ηχητική ειδοποίηση για τις ζώνες ασφαλείας μπροστά και πίσω, με ενδείξεις στην οροφή, σε ξεχωριστό πάνελ. Διαθέτει μέχρι και αερόσακο γονάτων οδηγού, σπάνιο για την κατηγορία και την εποχή του! 9/10
Χώροι επιβατών Πολύ άνετοι για οδηγό-συνοδηγό, με εξαιρετική αίσθηση ευρυχωρίας μπροστά. Απλά ικανοποιητικοί οι χώροι για τα γόνατα των πίσω επιβατών και το πλάτος της καμπίνας. Τα 3 πίσω μονά καθίσματα είναι σχετικά στενά και λεπτά, με αποτέλεσμα να έχουν αυξημένη σκληρότητα με μειωμένα επίπεδα άνεσης. Το τίμημα της πολυμορφικότητας πληρώνεται σε σχέση με τον κλασικό πίσω πάγκο που είναι πιο παχύς με πιο πολύ αφρώδες υλικό μέσα. Πολύ μεγάλο το ψυχόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού με πρακτικό ράφι, με επίσης μεγάλες θήκες στις πόρτες, στη κεντρική κονσόλα αλλά και σε διάσπαρτα άλλα σημεία. 8/10
Χώρος αποσκευών Εξαιρετικός ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα από 508λτ έως 674λτ με τη μεσαία σειρά καθισμάτων τραβηγμένα μπροστά, ανεξάρτητα συρόμενα γαρ. Ενδεικτικό του χώρου πως χωράει το τρίκυκλο του μικρού μαζί με το χερούλι του ολόκληρο με το χώρο πίσω στη μικρότερη εκδοχή του!! Χαμηλότατο κατώφλι φόρτωσης που δημιουργεί μια απόλυτη ευθεία χωρίς σκαλοπάτι. Χάνει το άριστα γιατί δεν είναι απόλυτα τετραγωνισμένος αλλά και επειδή η αποσπώμενη τυλιχτή εταζέρα δεν αποθηκεύεται σε ειδικό κλειστό χώρο. 9/10
Άνεση Πολύ καλή και ισορροπημένη άνεση από την ανάρτηση, όχι σφιχτή αλλά ούτε και ιδιαίτερα πλαδαρή. Ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτήρα του οχήματος. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας είναι πλέον καλύτερα σχεδιασμένος και δεν έχει ούτε την ακουστική ούτε την μειωμένη άνεση των 307 και C4 Mk1 και 1,5. Φορτωμένο, μπορεί να προδώσει την παρουσία του όπως και σε έντονα νεροφαγώματα. Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή για την ηλικία και την κατηγορία που ανήκει, ορατή άλλωστε στο έμπειρο μάτι με τα ηχομονωτικά να φαίνονται σχεδόν παντού. Ο καλός εξοπλισμός συνολικά και κλιματισμός, βοηθούν τα μέγιστα αλλά στερείται βαθμούς από τα καθίσματα του που τείνουν προς τα γερμανικά πρότυπα. 7/10
Κινητήρας, απόδοση και κατανάλωση Πολύ καλά στοιχεία στα χαρτιά και στο δρόμο. 150ps στις 58000σαλ, 240nm από τις 1400σαλ, στη πράξη μετά τις 2000-2200σαλ τραβάει πολύ δυνατά ενώ συνεχίζει δυνατά μέχρι τις 5000-5500σαλ. όπου εκεί αρχίζει η πτώση της αίσθησης δύναμης. Το γεγονός πως έχει τόσο μεγάλο εύρος ροπής/δύναμης, δείχνει πόσο εξαιρετικό μοτέρ είναι. Με όλα τα θεματάκια και τη συγκεκριμένη συντήρηση χρειάζεται, από εκείνο το σημείο αρχίζει στερείται πόντους. Πολύ οικονομικός για το βάρος και την απόδοση του μιας και σε συνθήκες ταξιδιού η έκτη ταχύτητα του κιβωτίου κρατάει την κατανάλωση πραγματικά κάτω από τα 7 λτ/100χλμ. Εντός πόλης, από 9-10 λίτρα είναι η συνήθης κατανάλωση του. Μεγάλο μείον η ανάγκη για χρήση καυσίμου 98+ οκτανίων και μάλιστα καλής ποιότητας γιατί ο αποχρονισμός του μοτέρ καραδοκεί. 8/10
Επιδόσεις Πάνω από τον μέσο όρο, από στάση τα 0-100 έρχονται σε περίπου 9,3 δευτερόλεπτα με 17άρια ζαντολάστιχα και 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Δυνατές ρεπρίζ ως αίσθηση, φορτωμένο ακόμη και με έκτη στο σασμάν . Τελική στα πραγματικά 210χαω. 8/10
Κιβώτιο Ελαφρύ με καλό κούμπωμα με σχετικά μεγάλες διαδρομές. Άνετη λειτουργία αλλά χωρίς σπορ αίσθηση στη χρήση. Η 6η σχέση δίνει τα μέγιστα σε επιδόσεις και οικονομία. Ταιριάζει γάντι στον χαλαρό χαρακτήρα του οχήματος. 8/10
Τιμόνι Ηλεκτρουδραυλικό, κλασσικά πιο μηχανικά βαρύ σε επιτόπιους λογαριασμούς, πολύ ελαφρύτερο όσο ανεβαίνει η ταχύτητα. Προσαρμόσιμο το βάρος του με το γνήσιο διαγνωστικό, για όποιον ενδιαφέρεται. Προσανατολισμένο και προσαρμοσμένο στην άνεση παρά στην οδηγική εμπειρία. Κουμπώνει ακριβώς στο χαρακτήρα του. 7/10
Φρένα Δυνατά με τέσσερα δισκόφρενα με το ABS να μπαίνει σπάνια χωρίς μπρουμύτισμα σε πιο δυνατά φρεναρίσματα παρά τη σχετικά μαλακή ανάρτηση, σταματάει με ασφάλεια και σε πολύ σύντομα διαστήματα. Σωστή η αίσθηση και η διαδρομή του πεντάλ του φρένου. 9/10
Στο δρόμο και παρκάρισμα Στην πόλη το νιώθεις μεγάλο και βαρύ, χωρίς να είναι. Ίσως είναι η δική μου αίσθηση μιας και σχεδόν ποτέ δε δυσκολεύτηκα να το παρκάρω ακόμη και θέσεις παρκαρίσματος που θεωρούσα πως δε θα χωρούσα. Το τιμόνι με 3 στροφές από άκρη σε άκρη είναι κλασσικό PSA, ως προς τη διαδρομή τοι. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, οι καλοί καθρέπτες αλλά και το εργοστασιακό παρκοραντάρ βοηθούν πραγματικά πολύ. Στον επαρχιακό έχει μεγάλη σταθερότητα με το μακρύ μεταξόνιο να τη βοηθά αλλά και να στερεί βαθμούς στην ευελιξία. Νορμάλ κλίσεις, δε σε φοβίζει ποτέ με ασφαλή και υποστροφική συμπεριφορά, έχοντας το πλαίσιο του άριστο συμπαραστάτη σε πιο γρήγορους ρυθμούς χωρίς να έχει παρεμβατικό ESP. Στρίβει καλά, μη γελιέστε! Στην εθνική δείχνει να είναι στο στοιχείο του, ταξιδεύοντας άνετα, ευθύβολα, αγχολυτικά με πολύ όμορφη αίσθηση από το εσωτερικό του οχήματος. Τα φώτα πορείας είναι αρκετά δυνατά και βοηθούν πολύ στη νυχτερινή οδήγηση. 8/10
Κόστος χρήσης και διαστήματα σέρβις Ο κατασκευαστής προτείνει αλλαγή λαδιών κάθε 15.000-20.000χλμ (και παραπάνω σε κάποιες χώρες) ή ανά έτος (αναλόγως της χρήσης). Θεωρώ πως εκεί κοντά στα 10.000χλμ και με φουλ συνθετικά λάδια σε μεικτές συνθήκες κίνησης είναι το όριο. Τα κόστη συντήρησης είναι πολύ λογικά. Τα κόστη καυσίμου είναι κάπως αυξημένα και ίσως άνω του μέσου όρου, από τη μια το ακριβό καύσιμο και από την άλλη η κάπως αυξημένη κατανάλωση εντός πόλης. 7/10
Τεχνολογία Πολλά ηλεκτρονικά βοηθήματα, πολλά βοηθήματα ασφαλείας, είναι σύγχρονο αλλά δε το δείχνει, με βασικές ελλείψεις ένα καλύτερο σύστημα φωτισμού, multimedia/GPS κλπ. 8/10
Τιμή Έχω δει οχήματα από 6.000€ μέχρι και 12.000€ σε 1,6 ΤΗΡ. Θεωρητικές μέσες τιμές αυτή τη στιγμή από 7.000€ ως 8.500€ για ένα καλό αυτοκίνητο. 7/10
Συνολική βαθμολογία Η μέση βαθμολογία του μετά από 20 διαφορετικούς τομείς είναι ακριβώς 8. Και αυτό ακριβώς το νούμερο αντιπροσωπεύει την πραγματική του βαθμολογία, αυτή που θα του έδινα μόνος μου από την αρχή. Ένα πολύ καλό -αρκετά άνω του τιμίου- αυτοκίνητο που αξίζει κάθε δεκάρα που έχω πληρώσει και θα πληρώσω σε διάφορες αναβαθμίσεις, αλλαγές κλπ. Δύσκολα θα δοθεί πριν τα επόμενα 7-10 χρόνια, ακόμη και αν αγοραστεί άλλο. Θα παραμείνει το εργαλείο της οικογένειας αλλά και μέλος της. Άλλωστε ο μικρός Πράκτορας το λατρεύει, όπως και η υπόλοιπη οικογένεια!!
Σας ευχαριστώ που κάνατε το κόπο να το διαβάσετε, ερωτήσεις/κριτικές ελεύθερες.
_________________ -Πράκτορας ΑΚΑ Βλέπω ΚΑΙ πίσω από το βουνό, μέσα από το τούνελ, ας έχει και ομίχλη!
1985 GSA - 1986 BX 1.6 TRS - 1991 GS Pallas - 2001 BX Atout - 2003 Saxo 1.1 Furio - 2007 C2 1.4 VTR - 2008 C4 1.6 16v Exclusive - 2010 C4 1.4 16v Elegance - 2011 Xsara 1,6 16v VTS - 2012 C3 1.6 e-HDI Eco Chic, και πλέον 2016 Peugeot 308 SW THP Premium Pack
|