Σελίδα 1 από 1 [ 9 Δημοσιεύσεις ]
Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Tzakos
|
Θέμα δημοσίευσης: ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ Δημοσιεύτηκε: Τετ 11 Ιούλ 2012, 20:14 |
|
Εγγραφή: Δευτ 16 Αύγ 2010, 19:36 Δημοσιεύσεις: 20859 Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Εικόνες: 1
|
Με αφορμή την ερώτηση του φίλου μου Δημήτρη απο την Πάτρα,αποφάσισα να γράψω κάποια πράγματα,που πιστεύω θα είναι χρήσιμα σε πολλούς απο μας.
Ευθυγράμμιση λοιπόν είναι η διαδικασία κατά την οποία βλέπουμε εάν οι γωνίες του αυτοκινήτου μας(Κάμπερ-Κάστερ-Σύγκλιση),η γεωμετρία του δλδ,είναι μέσα στα όρια που έχει ορίσει ο κατασκευαστής. Με την σωστή ευθυγράμμιση,έχουμε καλύτερη οδική συμπεριφορά,ξεκούραστο οδήγημα,καλύτερα κρατήματα,ομοιόμορφη φθορά ελαστικών.
Απο κεί και πέρα όμως είναι μια διαδικασία,που μπορούμε να της δώσουμε δικά μας στοιχεία(εκτός κατασκευαστή),με αποτέλεσμα να ευχαριστιόμαστε πιο πολύ το εργαλείο μας.Εδώ στάνταρ νούμερα δεν υπάρχουν γιατί είναι καθαρά υποκειμενικό το θέμα,απλά θα παραθέσω κάποιες βασικές παραμέτρους. 1.Περισσότερο αρνητικό κάμπερ εμπρός=Λιγότερη υποστροφή. 2.Περισσότερο θετικό κάμπερ εμπρός=Περισσότερη υποστροφή. 3.Περισσότερη σύγκλιση εμπρός=Σταθερό τιμόνι,αλλά αύξηση της υποστροφής. 4.Περισσότερη απόκλιση εμπρός=Καλύτερο τιμόνι,πιο"διαβαστερό",μείωση της υποστροφής. Φυσικά υπάρχουν και τα αντίστοιχα αποτελέσματα για ευθγράμμιση και στους οπίσθιους τροχούς,αλλά δεν αναφέρομαι μιάς και στα δικά μας αυτοκίνητα,τέτοιο θέμα δεν υφίσταται. Όπως επίσης δεν αναφέρομαι και στην γωνία Κάστερ,γιατί δεν αλλάζει εύκολα στα καθημερινά αυτοκίνητα,μόνο σε αγωνιστικά και εκεί με μεγάλη δυσκολία.
_________________ Η ΓΝΩΣΗ ΔΙΝΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΣΕΒΑΣΜΟ.
Τελευταία επεξεργασία από Tzakos και Τετ 11 Ιούλ 2012, 20:21, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
|
|
|
|
|
Tzakos
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ Δημοσιεύτηκε: Τετ 11 Ιούλ 2012, 20:26 |
|
Εγγραφή: Δευτ 16 Αύγ 2010, 19:36 Δημοσιεύσεις: 20859 Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Εικόνες: 1
|
Ευθυγράμμιση χρειάζεται ένα αυτοκίνητο,όταν τραβάει δεξιά,ή αριστερά.... Όταν έχουμε ακουμπήσει-χτυπήσει κάπου........ Όταν έχουμε ανομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά μας....... Όταν το τιμόνι δεν επανέρχεται στην ίσια θέση μετά απο στρίψιμο......... Όταν έχουμε αντικαταστήσει κάτι στο σύστημα ανάρτησης,ή στο σύστημα διεύθυνσης....... Και κάτι βασικό. Επειδή η ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου,είναι συνδεδεμένη με το τετράπλευρο του Άκερμαν,οι τιμές οποιασδήποτε γωνίας,είναι συνολικές,όχι κάθε τροχού ξεχωριστά. Δηλαδή π.χ,λέμε οτι έχουμε 1.5 μοίρα σύγκλιση,(θετική ή αρνητική δεν έχει σημασία),το 1.5 είναι σύνολο,δλδ 0.75+0.75. Πολλά μηχανήματα μετράνε και σε χιλιοστά,εκτός απο μοίρες,κανένα πρόβλημα,είναι ακριβώς το ίδιο,δεν αλλάζει κάτι.
_________________ Η ΓΝΩΣΗ ΔΙΝΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΣΕΒΑΣΜΟ.
|
|
|
|
|
winemaker
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ Δημοσιεύτηκε: Πέμ 12 Ιούλ 2012, 08:54 |
|
Εγγραφή: Σάβ 05 Δεκ 2009, 17:57 Δημοσιεύσεις: 3167 Τοποθεσία: Θεσσαλονικη - Παφος
|
Για να το κάνουμε και πιο ευκολο και σε κάποιους που ακομα μαθάινουν. Μάνθο, τι λεμε αρνητική - θετική γωνια κάμπερ (προς τα που σχηματιζεται η αντιστοιχη γωνία δλδ) όπως επίσης για την κάστερ και για συγκλιση - απόκλιση....
|
|
|
|
|
Tzakos
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ Δημοσιεύτηκε: Πέμ 12 Ιούλ 2012, 19:44 |
|
Εγγραφή: Δευτ 16 Αύγ 2010, 19:36 Δημοσιεύσεις: 20859 Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Εικόνες: 1
|
Έγινε ρε μόρτη,πάμε λοιπόν, Κοιτώντας το αυτοκίνητο απο μπροστά,η γωνία που δημιουργείται απο τον τροχό σε σχέση με τον κατακόρυφο άξονα,ονομάζεται Γωνία Κάμπερ. Όταν το πάνω μέρος του τροχού,γέρνει πρός το μοτέρ (πρός τα μέσα δλδ),έχουμε αρνητικό Κάμπερ,όταν γέρνει απο την αντίθετη μεριά (πρός τα έξω δλδ),έχουμε θετικό Κάμπερ. Πάμε τώρα στην Κάστερ.Είναι η γωνία που σχηματίζεται απο τον κατακόρυφο άξονα πάλι,αλλά σε σχέση με τον νοητό άξονα του τροχού,όταν στρίβουμε το τιμόνι.Θετική Κάστερ όταν ο νοητός άξονας είναι εμπρός απο τον κατακόρυφο,αρνητική το αντίθετο. Σύγκλιση,είναι το πόσο μέσα,ή το πόσο έξω δείχνουν οι τροχοί μας,στην μεταξύ τους θέση.
Ο.Κ?
_________________ Η ΓΝΩΣΗ ΔΙΝΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΣΕΒΑΣΜΟ.
|
|
|
|
|
winemaker
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ Δημοσιεύτηκε: Πέμ 12 Ιούλ 2012, 22:53 |
|
Εγγραφή: Σάβ 05 Δεκ 2009, 17:57 Δημοσιεύσεις: 3167 Τοποθεσία: Θεσσαλονικη - Παφος
|
Έγινε Μανθο μου. Την κάστερ δεν μπορώ να την φανταστώ τώρα στο μυαλό μου ειμαι και κουρασμένος. Το κρατάω ομως για να σε ρωτήσω απο κοντά καποια στιγμή (δυστυχώς παλι δεν θα ειμαι στο επερχόμενο μιτινγκ...τα μπανια του λαού βλέπεις...)
|
|
|
|
|
Σελίδα 1 από 1 [ 9 Δημοσιεύσεις ]
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες |
|
|
|
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
|
|
|
Απέκτησε Greek Citroen Club αξεσουάρ |
|