Σε πρώτη φάση άλλαξα την εξάτμιση. Η νέα εξάτμιση είναι από μοντέλο Ford Fiesta S 1,6/ Το καζάνι είναι μεγαλύτερο κ χοντρότερο από αυτό (το καζανάκι !!) του AX, αλλά με κάποιες μετατροπούλες μπήκε γάντι.
Αποτέλεσμα : καλύτερες μεσαίες κ εκπληκτικές ψηλές
, πιο αθόρυβο με γεμάτο ήχο, ενώ πριν ήταν τραχύς κ ξερός. Η συνεργασία Ford-Citroen στέφτηκε με επιτυχία.. ως κ ο εξατμισάς έπαθε την πλάκα του (!!).
Να σημειώσω ότι χρησιμοποιώ ανταλλακτικά motorcraft-Ford, όπου μπορώ, όπως έβαλα μπουζί, λάδια, φίλτρα, ιμάντες κ έκατσαν τέλεια.. Ο λόγος είναι ότι είχα ford για χρόνια, κ "ψωνίζω" ανταλλακτικά από την Motorcraft, εταιρία που βγάζει άψογα υλικά με υπερβολικά καλές τιμές.. Πχ. μπουζί πολυάκιδα με 15 € η τετράδα, λάδια ημισυνθετικά με 22 € το 5 λιτρο (!), φίλτρα λαδιού με 5 €. ιμάμτες με 20 € κοκ..
Έχω μία εντύπωση ότι βελτιώθηκε κ η κατανάλωση.. Θα το μετρήσω όμως με τα χιλιόμετρα κ μετά θα βγάλω συμπέρασμα. Θα μετρήσω επίσης καυσαέρια-μίγμα, αφού προσαρμοστεί ο εγγέφαλος, όπως μου είπαν φίλοι γνώστες πιο πάνω.. Αν κ αμφιβάλω ότι το εγγεφαλάκι του AX μπορεί να κάνει τέτοιες μεταβολές!!.
Μόλις μπει κ το Κ/Ν, αν έχω φτωχό μίγμα θα προχωρήσω στο κιτ αυτό που ξεγελάει τον "λ" κ το κάνει πλουσιότερο.. Πιστεύω ότι δε θα δώσει τρελές επιδόσεις, αλλά θα "διορθώσει" το μίγμα ώστε να μην έχω υπερθερμάνσεις κ άλλα κουφά που προκαλούνται από το φτωχό μίγμα.
Να παρατηρήσω στον φίλο που είπε ότι δεν μεταβάλλεται η ποσότητα εισερχόμενου αέρα με το Κ/Ν.. τελικά μεταβάλλεται γιατί περνάει με μεγαλύτερη πίεση, που σημαίνει ότι στις ψηλές στροφές "στεγνώνει". Άρα κάνει μεταβολή του λόγου μίγματος.. όχι γραμμική (δηλ. σε όλο το φάσμα στροφών) αλλά γεωμετρική ανάλογη με τις στροφές του κινητήρα..
Ένα πρόγραμμα θα "διόρθωνε" σε όλο το φάσμα στροφών κ θα κρατούσε σταθερά τον λόγο μίγματος από τις 1.000 - 6,000 στροφές, αλλά ποιος ηλεκτρονικός ασχολείται με το ΑΧ τώρα..
Ερώτηση : Το αβάνς είναι σταθερό (δηλ. με ντισιμπιτέρ) ή το ρυθμίζει ο εγγέφαλος στο ΑΧ? Επίσης αν γνωρίζει πάλι κανείς, έχει θύρα OBD ο εγγέφαλος ??