Με πάνω από 10.700χλμ σε περίπου 6 μήνες, έχω σχηματίσει μια ολοκληρωμένη άποψη για το αυτοκίνητο μου, C3 1.6 e-hdi
Eco-Chic και θα ήθελα να μοιραστώ τις απόψεις μου μαζί σας. Να τονίσω πως είναι καθαρά υποκειμενικές και προσωπικές όλες οι εκτιμήσεις και βαθμολογίες, προσπάθησα να είμαι όσο πιο αντικειμενικός θα μπορούσα. Σαφώς και μπορείτε να διαφωνήσετε ελεύθερα ή να μου υποδείξετε σημεία που θεωρείτε σημαντικά και έχω ξεχάσει να αναφέρω.
Ελπίζω οι απόψεις μου να βοηθήσουν αυτούς που θέλουν να μάθουν περισσότερα για το συγκεκριμένο μοντέλο και δυσκολεύονται να βρουν πληροφορίες μιας και δεν έχει γίνει κάποιο επίσημο τεστ, τουλάχιστον στη χώρα μας. Θεωρώ πως τα ίδια πάνω-κάτω θα ισχύουν και για το facelift που μόλις έφτασε.
Εμφάνιση-ΣχεδιάσηΚαθαρά υποκειμενικό θέμα, προσωπικά το θεωρώ αρκετά μοντέρνο και τουλάχιστον ξεχωριστό, τόσο ώστε να μη το μπερδεύεις με άλλο τηγς κατηγορίας. Μια σημαντική επίσης διαφορά: όσες γυναίκες το έχουν δει, όλες βγάζουν επιφωνήματα για το πόσο όμορφο κλπ είναι, μέσα-έξω.Υπάρχει και το γεγονός πως τα περισσότερα Eco-Chic εκεί έξω οδηγούνται από γυναίκες, φτάνουμε στο συμπέρασμα πως έχει πολύ θετικό αντίκτυπο ΚΑΙ στο άλλο φύλο, με όλα τα οφέλη που μπορεί να έχει αυτο.
8/10Θέση οδήγησης Τα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού συντελούν σε μια "πανοραμική" οπτική, πλην όμως το κάθισμα του οδηγού δε κατεβαίνει αρκετά χαμηλά. Ο οδηγός οδηγάει με τα πόδια λυγισμένα, σε άλλους αρέσει, σε άλλους όχι.Το τιμόνι έχει κάθετη και τηλεσκοπική ρύθμιση ενώ είναι σχεδόν κάθετα τοποθετημένο, βοηθώντας στην εύρεση της κατάλληλης θέσης. Μέτρια πλευρική στήριξη από τα καθίσματα, συμβαδίζουν όμως με τη λογική της κατασκευής και του χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα καθίσματα δείχνουν να έχουν ανθεκτικές επενδύσεις όμως είναι σκληρά για Citroen και με περίεργη έως άβολη κλίση από το μέσον της πλάτης του οδηγού και πάνω. Οι ρυθμίσεις του καθίσματος είναι ικανοποιητικές εκτός της κλίσης της πλάτης που παραμένει δύσχρηστη. Τα πεντάλ είναι στη σωστή θέση και με καλή απόσταση μεταξύ τους, ενώ το footrest είναι επίσης ικανοποιητικό. Ένα άλλο ενοχλητικό στοιχείο που πηγάζει από τη συρόμενη καλύπτρα του Zenith είναι τα μη αποσπώμενα (αριστερά και δεξιά) χωρίς καθρέπτη σκιάδια και ο Ελληνικός ήλιος δεν αστειεύεται, αναγκάζοντας με να βάλω μεμβράνες για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο μου. Η ψηλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με τα σκιάδια που κατεβαίνουν χαμηλά δεν είναι ότι καλύτερο για την ορατότητα κατά την οδήγηση.
7/10Ταμπλό, όργανα και χειριστήριαΣτην καλοεξοπλισμένη έκδοση EcoChic, υπάρχουν σχεδόν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες πλην της θερμοκρασίας νερού, αρκετά βασική έλλειψη, θύμα του βωμού της οικονομίας. Κατά τα άλλα, τα όργανα είναι ευανάγνωστα και όμορφα σχεδιασμένα, ο λευκός φωτισμός τους είναι ορατός μέρα-νύχτα, όλα τα χειριστήρια είναι εύκολα στο χειρισμό τους και σωστά τοποθετημένα, έχοντας ταυτόχρονα μια ποιοτική αίσθηση κατά τη χρήση τους. Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στα χειριστήρια του κλιματισμού που είναι όμορφα και εύκολα στη χρήση.
9/10ΚλιματισμόςΠολύ δυνατός κλιματισμός, επίσης πολύ αποδοτικό καλοριφέρ το χειμώνα, έχει όμως μια τάση να πετάει μεγαλύτερες του αναμενόμενου ποσότητες αέρα χαμηλά στα πόδια των μπροστά επιβατών στη κατάσταση Auto.
8/10ΟρατότηταΟυδέν κρυπτό υπό το φως του ηλίου. Αυτό τα λέει όλα: μεγάλα πλευρικά παράθυρα, τα μπροστά φινιστρίνια βοηθούν ακόμη περισσότερο ενώ οι καθρέπτες έχουν το μέγεθος του προηγούμενου C4 οπότε και παρέχουν ικανή βοήθεια και εύρος κάλυψης. Καλή ορατότητα και από το πίσω τζάμι. Το πανοραμικό παρμπρίζ Zenith βοηθά στο να μπαίνει πολύ περισσότερο φως στη καμπίνα, κάνοντας ακόμη πιο ευχάριστη τη διαμονή και ιδιαίτερη.
9/10Φινίρισμα και ποιότητα κατασκευήςΠολύ καλό έως άριστο σε κάποια σημεία, φτωχό σε άλλα: Το ταμπλό είναι γεροδεμένο και άριστα κατασκευασμένο. Επιμέρους κομμάτια όπως η πόρτα στο ντουλαπάκι συνοδηγού και τα πλαστικά στις κεντρικές κολόνες (B Pillar), δείχνουν τις αδυναμίες τις κατασκευής με τη λογική "όσα βλέπει η πεθερά". Βλέποντας τον ανταγωνισμό και που αυτός κινείται, το αυτοκίνητο έχει φινίρισμα αρκετά καλύτερο του μέσου όρου. Οι πόρτες και το πορτμπαγκάζ έχουν χαρακτηριστικό ποιοτικό κλείσιμο, μακρυά από τα τσίγκινα ακούσματα του παρελθόντος. Μεγάλη πρόοδος στο κομμάτι της ποιότητας κατασκευής, υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης.
8/10ΕξοπλισμόςΕδώ τα πράγματα είναι ολαφάνερα υπέρ του αυτοκινήτου αλλά όχι σε όλα τα σημεία. Με πλήρες ηλεκτρικό πακέτο, Start-Stop εξαιρετικής λειτουργίας και απόκρισης, αυτόματο κλιματισμό με κλιματιζόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού, Cruise Control με Speed Limiter, οθόνη πολλαπλών λειτουργιών (τύπου Α), 6 αερόσακους, ηχοσύστημα με MP3 και χειρισμός αυτού από τη κολόνα του τιμονιού, φάσα ταμπλό και κεντρικής κονσόλας σε όμορφη piano black απόχρωση, κάθισμα συνοδηγού που ξαπλώνει βοηθώντας στη μεταφορά μακριών αντικειμένων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, περιμετρικά νίκελ κλπ, δείχνει και είναι αρκετά πλούσια. Υπάρχουν όμως σοβαρές απουσίες και ελλείψεις (εκφράζω προσωπική άποψη) σε αυτό το επίπεδο τιμής: πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, αυτόματο παράθυρο συνοδηγού και όχι απλό, ηχοσύστημα αφής, θύρα USB και Bluetooth, ανακλινόμενη βάση του πίσω καθίσματος είναι κάποια από αυτά που ο ανταγωνισμός τα διαθέτει από τις μεσαίες εκδόσεις του αν και όχι σε αυτό το επίπεδο τιμής ή με άλλες ελλείψεις.
8/10ΑσφάλειαΠλήρως εξοπλισμένο με 6 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς και κουρτίνας που εκτείνονται μέχρι στους πίσω επιβάτες), ABS, EBD, ESP, δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, φωτεινή και ηχητική ειδοποίηση για τις ζώνες ασφαλείας μπροστά, είναι και δείχνει σύγχρονο. Λείπουν βέβαια κάποια στοιχεία όπως το ASR και ο αερόσακος γονάτων οδηγού που μπορεί κάποιος να τα βρει στον ανταγωνισμό. 4 αστέρια στo Euro NCAP, σε απόσταση αναπνοής από το 5 αστέρι που χάθηκε σε λεπτομέρειες.
8/10Χώροι επιβατώνΠολύ άνετοι για οδηγό-συνοδηγό, θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Μέτρια για τους πίσω όσον αφορά τα γόνατα τους. Ικανό πλάτος στο πίσω κάθισμα, πολύ καλό το διαθέσιμο ύψος, δύο ενήλικες θα βολευτούν άνετα, τρίτος με κάποιες παραχωρήσεις, τουλάχιστον έχει επίπεδο πάτωμα και μπορεί να βολέψει τα πόδια του. Μεγάλη απουσία οι ποτηροθήκες που ναι μεν υπάρχουν αλλά δε μπορούν να συγκρατήσουν τίποτα ουσιαστικά όπως και γενικά η έλλειψη πολλών θηκών για μικροαντικείμενα. Σοβαρή έλλειψη οι χειρολαβές οροφής παντού χωρίς να υπάρχει κρεμάστρα για σακάκια. Οι πλαϊνές θήκες σε όλες τις πόρτες με το ικανοποιητικό μέγεθος τους σώζουν, εν μέρει, τη κατάσταση βοηθούμενες από το μεγάλο και κλιματιζόμενο ντουλαπάκι στη πλευρά του συνοδηγού.
7/10Χώρος αποσκευώνΑπό τους μεγαλύτερους στη κατηγορία του, με μέγεθος 300 λίτρων, παίρνει το "αίμα του" πίσω για το διαθέσιμο χώρο που έχουν οι πίσω επιβάτες για τα πόδια τους. Σχετικά υψηλό κατώφλι φόρτωσης με εσωτερικό σκαλοπάτι που δυσχεραίνει τη φόρτωση-εκφόρτωση αντικειμένων. 60-40 αναδιπλούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων αλλά με σταθερή τη βάσης που δεν επιτρέπει τη δημιουργία ενός επίπεδος χώρος φόρτωσης.
8/10ΆνεσηΑδιαμφισβήτητος νικητής στη κατηγορία. Ναι μεν ημιάκαμπτος πίσω αλλά ο συνδυασμός ελατηρίων-αμορτισέρ είναι ότι πρέπει για τη κακοτράχαλη χώρα μας. Ο πίσω άξονας πραγματικά δε δυσανασχετεί σχεδόν πουθενά, παρά μόνο φορτωμένο με 5 επιβάτες και αποσκευές. Εκεί χτυπάει και ακούγεται έντονα, σε σημείο να νομίζεις πως κάτι πάει στραβά...γενικώς πολύ καλά μονωμένο και ήσυχο, σε σημείο να αναρωτιέσαι αν είναι πετρελαιοκίνητο ή όχι, με κλειστά πόρτες-παράθυρα πάντα. Από την άλλη, τα σκληρά καθίσματα μετριάζουν τη γλυκιά αίσθηση άνεσης που σου δίνει.
9/10ΚινητήραςΠολύ καλά στοιχεία στα χαρτιά και στο δρόμο. 92ps στις 4000σαλ, 230nm στις 1750σαλ, στη πράξη τραβάει πολύ δυνατά από τις 1600σαλ-1700σαλ και πάνω, συνεχίζει δυνατά μέχρι τις 2600-2800 και μετά ακολουθεί η πτώση της καμπύλης ροπής όπως και της ευστροφίας. Ένα ντίζελ μοτέρ, με όλα τα καλά και άσχημα που αυτό σημαίνει. Αρκούντως οικονομικό.
8/10ΕπιτάχυνσηΣτον μέσο όρο, από στάση τα 0-100 έρχονται σε περίπου 12,2 δευτερόλεπτα με 17άρια ζαντολάστιχα και 5άρι μηχανικό κιβώτιο.
7/10ΡεπρίζΔυνατές ρεπρίζ, εκεί είναι που τα 230nm δείχνουν τα δόντια τους παρά τις σχετικά 5 μακριές σχέσεις του κιβωτίου. Δυστυχώς δεν έχω νούμερα και βασίζομαι αποκλειστικά και μόνο στη προσωπική μου αίσθηση και κρίση.
9/10ΚιβώτιοΕλαφρύ με ικανοποιητικό κούμπωμα με μεγάλες όμως διαδρομές. Κοιτάει την άνεση και γυρνάει τη πλάτη στη σπορ λειτουργία και αίσθηση. Λείπει η 6η σχέση που θα έδινε τα μέγιστα σε επιδόσεις και οικονομία.
7/10ΤιμόνιΗλεκτρικό νέας γενιάς, ελαφρύ στους επιτόπιους ελιγμούς -είναι χαρακτηριστικό πως με ένα δάχτυλο στρίβει άνετα θυμίζοντας το City της Fiat-, βαραίνει αρκετά όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα πλην όμως τεχνητά και με αποκομμένη αίσθηση. Επίσης προσανατολισμένο στην άνεση παρά στην οδηγική εμπειρία. Ταιριάζει όμως στο χαρακτήρα του.
7/10ΦρέναΔυνατά με τέσσερα δισκόφρενα με το ABS να μπαίνει σπάνια παρά τα Michelin Saver. Το αρχικό μπρουμύτισμα σε πιο δυνατά φρεναρίσματα λόγω της μαλακής ανάρτησης, ξενίζει αρχικά και δίνει την αίσθηση πως δε φρενάρει ικανοποιητικά. Το αποτέλεσμα όμως διαψεύδει την αίσθηση αυτή και σταματάει με ασφάλεια και σε σύντομα διαστήματα. Σωστή η αίσθηση του πεντάλ του φρένου.
8/10Στο δρόμοΣτη πόλη νιώθει άνετα και βρίσκεται στο στοιχείο του: ο μικρός κύκλος στροφής (ελάχιστα πάνω από 10 μέτρα), το ελαφρύ τιμόνι που παρά τη μπροστινή κίνηση κόβει πολύ, η άριστη ορατότητα και η άνεση της ανάρτησης, συντελούν ώστε στο να είναι ένα εξαιρετικό σούπερ μίνι, διαπρέποντας στις αγχολυτικές καθημερινές μετακινήσεις. Στον επαρχιακό παραμένει σταθερό στη τροχιά που χαράσσει ο οδηγός αλλά οι σχετικά έντονες κλίσεις στις στροφές δεν εμπνέουν στο να το "κυνηγήσεις" μιας και θα υποστρέψει στο όριο ελεγχόμενα. Από την άλλη όμως είναι πολύ ασφαλές με σύμμαχο τα καλά φρένα και κρατήματα που, ενώ δε του φαίνονται αρχικά, μπορεί να κινηθεί γρήγορα από έναν πιο έμπειρο οδηγό χωρίς όμως να ανταποδίδει οδηγική ευχαρίστηση. Το ESP σώζει πραγματικά αλλά είναι σχετικά ευαίσθητο. Στην εθνική είναι ευθύβολο και άνετο, εξαιρετικά ήσυχο και μονωμένο παρά το ντίζελ μοτέρ του, και μόνο κάποιο αεροδυναμικοί θόρυβοι της Zenith μπορεί να ενοχλήσουν.
8/10Κατανάλωση, κόστος χρήσης και διατστήματα σέρβιςΣχεδιασμένο και φτιαγμένο με την οικονομία ως αυτοσκοπό, έχει το κορυφαίο Start-Stop σύστημα της αγοράς. Εξαιρετικά γρήγορο και φορτωμένο με τεχνολογία: μέχρι να πατήσεις συμπλέκτη και να βάλεις ταχύτητα, το μοτέρ είναι στο ρελαντί και σε περιμένει. Από την άλλη, η κατανάλωση είναι καλή αλλά απέχει πολύ από τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας: 5.4 αντί των 4.3λτ/100χλμ (+26%) στη πόλη, εκτός πόλης (σε επαρχιακό) 4,5 αντί 3.2λτ/100χλμ (+40%) και μικτή 4.9 αντί 3,6λτ/100χλμ (+36%). Και όλα αυτά με σχετικά νορμάλ κίνηση κοιτώντας προς την οικονομία. Γενικά το μοτέρ μέχρι τις 2000σαλ (κάτι λιγότερα από 100χαω με 5η σχέση) δε καίει πραγματικά τίποτα αλλά από κει και πάνω όσο ανεβαίνουν οι στροφές ανεβαίνει και η κατανάλωση. Βέβαια, παρά το γεγονός πως οι παραπάνω καταναλώσεις είναι με Shell V-Power Diesel και γνωρίζοντας πόσο καθαρό είναι από πρώτο χέρι, στην υπόλοιπη Ευρώπη που έχουν "άλλα καύσιμα" μπορεί τα νούμερα να ήταν χαμηλότερα. Καθαρά υποθετικό σενάριο όμως.
Ο κατασκευαστής προτείνει αλλαγή λαδιών κάθε 15.000-20.000χλμ ή ανά έτος (αναλόγως της χρήσης). Τα υπόλοιπα φαίνονται παρακάτω:
8/10ΤεχνολογίαΤο αποκορύφωμα είναι το νέας γενιά σύστημα Start-Stop και η έμφαση του κατασκευαστή στην οικονομία κίνησης. Κατά τα άλλα, δεν υπάρχουν σοβαρές τεχνολογικές καινοτομίες και ακολουθεί τη πεπατημένη.
7/10Τιμή€18.400 αρχική, τελική €14.845 με το κλειδί στο χέρι μετά από τις εκπτώσεις λόγω απόσυρσης και Green Bonus ανταλλαγής άνω των €4000, συμπεριλαμβάνοντας μεταλλικό χρώμα €440, PDI και έκδοση πινακίδων. Από τα φθηνότερα της αγοράς, αν όχι το φθηνότερο.
9/10ΕγγύησηΗ ελάχιστη δυνατή που ορίζει η ευρωπαϊκή νομοθεσία. 2 χρόνια μηχανικά-ηλεκτρικά, επεκτάσιμη στα 5 μέσω ασφαλιστικού προγράμματος.
4/10