Εγω εχω DS3 BMP stt (1.4 e-hdi) το οποιο φορα το ιδιο κιβωτιο και κινητηρα με του C3
Το αμαξι εχει 55.000 χλμ
1) Καταναλωση με το αυτοματο : Εκτος πολης (Εθνικη κλπ) ειναι προφανως ιδια με το χειροκινητο και κυμαινεται απο 3,8 εως 5 λιτρα/100 χλμ αναλογα ποσο γρηγορα πας . Εντος πολης εχει σιγουρα μεγαλυτερη καταναλωση απο το χειροκινητο ανεξαρτητα απο το τι λεει η Citroen ...υπολογιζω περιπου 0,5 λιτρο / 100 χλμ παραπανω.
Αυτο φυσικα ισχυει εφοσον οι αλλαγες στο χειροκινητο θα γινονταν σωστα με γνωμονα την οικονομια. Για οποιον θελει να αλλαζει ψηλα με το χερι, η καταναλωση ειναι ιδια.
2) Συμπεριφορα αυτοματου : ειναι πολυ καλο στις στρωτες καταστασεις (πχ κινηση στις αστικες λεωφορους και κεντρικους δρομους) και ειδικα στις ταχυτητες 3>4>5 οι οποιες αλλαζουν γρηγορα. Εκει που τα ''παιζει'' ειναι στις ανηφορικες διαδρομες με κλειστες στροφες κλπ οπου ειναι πρακτικα αδυνατο να ανεβεις με 100% λειτουργια αυτοματου αφου το αυτοκινητο κλαταρει (πρωτα μπαινει στη στροφη και μετα θελει κανα δυο δευτερολεπτα για να ριξει πρωτη ή δευτερα οποτε μενεις λιγο ακινητος) .Το ιδιο περιπου συμβαινει οταν κοντοστεκεσαι
χωρις να ακινητοποιεις το αμαξι σε διασταυρωσεις κλπ . Η κατασταση διορθωνεται με τα paddles στο τιμονι οπου ριχνεις ταχυτητα χειροκινητα βλεποντας την κλειστη στροφη να ερχεται. Απο ταχυτητα αλλαγων, παροτι εχει το χαρακτηριστικο κομπιασμα των αυτοματοποιημενων κιβωτιων, ειναι γρηγοροτερο απο οποιαδηποτε χειροκινητη αλλαγη
ρουτινας . Εννοω πως ξεκινωντας στο φαναρι πρωτος και χωρις διαθεση κοντρας (δε σε παιρνει
) , θα δεις πως φτανοντας στην 4 ταχυτητα, θα εχεις αφησει αρκετα πισω τους υπολοιπους εργαζομενους που πανε το πρωι στη δουλεια τους και ανακατευουν το λεβιε βαριεστημενα
. Γενικα το κιβωτιο θελει μια εξοικιωση της ταξης των 5.000 χλμ ωστε να μαθεις λιγο τα χουγια του (αυτος ειναι και ο λογος που ολα τα αυτοματοποιημενα ''θαβονται'' απο τα test drive των περιοδικων) . Πολυ καλο ειναι το hill assist που διαθετει ως standard το κιβωτιο BMP το οποιο κρατα ακινητο το αυτοκινητο σε οποιαδηποτε ανηφορα το δοκιμασα. Προσοχη θελει το hill assist σε συνδιασμο με το start stop σε μεγαλες ανηφορες αφου το -σβηστο πλεον- αμαξι μπορει να κυλισει λιγο πισω ξεκινωντας (κατι που δε θα εκανε με το start-stop απενεργοποιημενο)
3) Αξιοπιστια : μενει να φανει στα πολλα χιλιομετρα. Εγω αντιμετωπισα καποια θεμα που λυθηκαν οριστικα απο την αντιπροσωπεια εντος εγγυησης (περισσοτερα εδω
viewtopic.php?f=158&t=10669 ) και εκτοτε δεν εχω ασχοληθει ξανα. Σημαντικο ειναι :
1) να βαζεις νεκρα
χειροκινητα στα φαναρια καθως δε τη βαζει μονο του οπως αλλα ρομποτικα κιβωτια.
2) να κανεις αρχικοποιηση του κιβωτιου (γινεται με το διαγνωστικο) σε καθε σερβις
Χρησιμο κρινω επισης να αλλαζονται οι βαλβολινες καθε 60.000 χλμ ανεξαρτητα απο το τι λεει η Citroen και να γινεται ενας γενικοτερος ελεγχος λιπανσεως του συστηματος (ενεργοποιητης κλπ)