Τη στιγμή που γράφω το έχω στην κατοχή μου 5 μέρες και αισίως πλησίασα τα πρώτα 2.000 χλμ και θα μοιραστώ μαζί σας τις πρώτες μου εντυπώσεις από το αυτοκίνητο κυρίως για να βοηθήσω τους υποψήφιους αγοραστές.
Στοιχεία αυτοκινήτου:
Citroen C3 (2017)Κινητήρας: 1.6 BlueHDi 100 S&S
Έκδοση: Shine
Χρώμα: Λευκό/Κόκκινο
Εξοπλισμός:
-Σύστημα επόπτευσης νεκρής γωνίας,
-Σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί
-Πανοραμική οροφή
-Επένδυση Ambiance Urban Red
-Ζάντες αλουμινίου 17″ diamantee Cross
-Οροφή Bi-Ton Rouge Aden
Αξεσουάρ: Εργοστασιακό υποβραχιόνιο (135€)
Τελική τιμή με τέλη και αξεσουάρ: 19.520€ (-1.000€ έκπτωση αντιπροσωπείας) =
18.520€Το αυτοκίνητο σαν γενική εμφάνιση προσωπικά μου άρεσε πάρα πολύ, το συγκεκριμένο όπως και το Cactus είναι αυτό που λέμε, ή σου αρέσει πολύ ή δε σου αρέσει καθόλου. Έχει το δικό του μοναδικό χαρακτήρα, είναι νεανικό και σίγουρα -ειδικά τώρα στην αρχή- τραβάει τα βλέμματα, αν και στις απλές εκδόσεις χωρίς διχρωμία και bumpers δεν μπορώ να πω ότι μου άρεσε εμφανισιακά μιας και δεν διαφέρει πολύ από το προηγούμενο μοντέλο.
Οι χώροι του μέσα είναι αρκετά ευρύχωροι, οι θέσεις πάρα πολύ αναπαυτικές, η ποιότητα των πλαστικών σε κάποια σημεία όπως στις πόρτες είναι καλή αλλά σε άλλα όπως το ταμπλό είναι πολύ μέτρια. Το πορτ μπαγκάζ αν και λένε ότι είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας δε μπορώ να πω ότι συμφωνώ απόλυτα ωστόσο έχει αρκετό χώρο για 2 μικρές βαλίτσες και αρκετά ψώνια.
Το μεγάλο ατού του αυτοκινήτου για μένα και αυτό που με κέρδισε από την πρώτη στιγμή είναι η ποιότητα κύλισης. Είναι τελείως αθόρυβο στο δρόμο, δεν ακούγεται κανένας αεροδυναμικός θόρυβος τουλάχιστον μέχρι τα 120χλμ/ω και η μόνωση με το οδόστρωμα είναι άριστη. Πραγματικά σου δίνει την εντύπωση ότι βρίσκεσαι μέσα σε πολυτελές αυτοκίνητο μεγάλης κατηγορίας.
Από την άλλη κάτι που με απογοήτευσε ελαφρώς, είναι οι επιδόσεις του. Σίγουρα δε το λες σπορ αυτοκίνητο και σίγουρα δεν είναι αυτή η χρήση του αλλά για 100 άλογα turbo diesel κινητήρα το περίμενα λίγο πιο δυναμικό. Σε χαμηλές ταχύτητες αρπάγματα για προσπεράσεις κλπ είναι ικανοποιητικά, αλλά στις πιο μεγάλες (πχ προσπέραση στα 140χλμ/ω) το αυτοκίνητο δεν αρπάζει καθόλου. Το "άνοιξα" στις ευθείες μεταξύ Βόλου - Λάρισας και μετά βίας έπιασε τα 175χλμ/ω. Γνώμη μου είναι όσοι ενδιαφέρονται για τον 75άρι κινητήρα και κάνουν ταξίδια να το σκεφτούν καλά πριν επιλέξουν.
Από κατανάλωση πάλι δε μπορώ να πω ότι ξετρελάθηκα. Με το cruise κλειδωμένο στα 120 από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη ήταν στο 5.1 lt/100km. Ακριβώς την ίδια μου βγάζει το Vitara (2016) όταν το έχω κλειδωμένο στα 140, που είναι και πιο βαρύ και πιο ογκώδες όχημα. Για να πω την αλήθεια περίμενα κάτι μεταξύ 3.5 με 4.0 αλλά δυστυχώς όχι. Μπορεί να παίζει ρόλο και ότι είναι άστρωτος ο κινητήρας ακόμα, θα δείξει... Στην Αθήνα πάντως πάλι εκεί γύρω στο 5.0 έμεινε η κατανάλωση με νορμάλ οδήγηση.
Μου άρεσε πάρα πολύ:Η ποιότητα κύλισης
Ο αθόρυβος κινητήρας
Η ποιότητα ήχου το ηχοσυστήματος
Η πολύ καλή θέση οδήγησης, με την πανοραμική θέα και μικρές νεκρές γωνίες
Ο πολύ καλός εξοπλισμός
Η ομαλή λειτουργία όλων των μπιχλιμπιδιών (αυτόματα φώτα, υαλοκαθαριστήρες, προειδοποίηση νεκρής γωνίας-αλλαγής λωρίδας κλπ)
Οι βαριές πόρτες
Λεπτομέρειες που δεν μου άρεσαν:
Δεν έχει χερούλια στην οροφή για να κρατιούνται η συνεπιβάτες.
Δεν έχει εργοστασιακά πίσω φιμέ τζάμια (όλα πλέον έχουν, αυτό γιατί όχι?).
Παρότι full extra έκδοση δεν είχε εργοστασιακά πατάκια μέσα (είχε μοκετάκια της αράδας με 5-10€).
Δεν είχε τρίγωνο-πυροσβεστήρα-φαρμακείο στάνταρ.
Δεν έχει ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες.
Οι ποτηροθήκες εκεί που είναι χωμένες (κάτω από την κονσόλα) μόνο σφηνάκι μπορούν να χωρέσουν
Το υποβραχιόνιο είναι πολύ ρηχό (μπορεί να χωρέσει ένα πορτοφόλι, ένα πακέτο χαρτομάντιλα και έναν φορτιστή.
Τα εργαλεία της ρεζέρβας δεν χωράνε μέσα στη ρεζέρβα (τουλάχιστον στην έκδοση BlueHDi 100 S&S) με αποτέλεσμα να πιάνουν χώρο από το πορτ μπαγκάζ.
Η ποιότητα εικόνας της κάμερας οπισθοπορείας είναι χάλια και πολύ σκοτεινή, και η κάμερα είναι τοποθετημένη σε πολύ λάθος θέση με αποτέλεσμα να κρύβει τις γωνίες του αυτοκινήτου και να μην μπορείς να καταλάβεις εύκολα που είναι το αυτοκίνητο.
Η πανοραμική οροφή θα μπορούσε να ήταν και ανοιγόμενη...
Για να σηκώσεις τους υαλοκαθαριστήρες πρέπει να σβήσεις τη μηχανή και να γυρίσεις το διακόπτη τους αλλιώς δε σηκώνονται. Αυτό σημαίνει ότι στα φανάρια με τους "σκούρους" πρέπει να έχω το νου μου μη πάει να το σηκώσει και μου το σπάσει.
Θα μπορούσε να έχει και 6άρι σασμάν επιτυγχάνοντας έτσι καλύτερες επιδόσεις και οικονομία.
Πολύ δύσχρηστο το cruise control και ο περιοριστής ταχύτητας. Δεν έχω καταφέρει ακόμα να αποθηκεύσω ταχύτητες όπως λέει το εγχειρίδιο. Επιπλέον, η θέση που το έχουν κάτω από τον λεβιέ του φλας με μπερδεύει συνεχώς όταν προσπαθώ να ανάψω τα φλας.
Πολλά άχρηστα και παραπανίσια κουμπάκια στο τιμόνι. Πχ για να μηδενίσεις το trip έχει 3 κουμπιά που κάνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα ή για να δώσεις φωνητική εντολή έχει 2 κουμπιά για να το κάνεις, το ίδιο και για την εναλλαγή μεταξύ στιγμιαίας μέσης κατανάλωσης trip κλπ. Χαζό...
Αυτά για αρχή. Σαν γενική εντύπωση μπορώ να πω ότι είμαι απόλυτα ικανοποιημένος, το αυτοκίνητο είναι άριστο και πιστεύω ότι είναι η καλύτερη αγορά στην κατηγορία του (γι' αυτό και το επέλεξα άλλωστε).