Το πόσες ομάδες κουμπιών υπάρχουν στο τιμόνι της C4 II, έχει να κάνει με τη γενικότερη διαμόρφωση του ταμπλό σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό.
Στις προ facelift εκδόσεις, η μεγάλη οθόνη πολυμέσων στην κεντρική κονσόλα υπήρχε από το 2011 σε κάποιες από τις κατά καιρούς πλούσιες εκδόσεις μόνο. Αλλά και σ' αυτές, τα χειριστήρια του ηχοσυστήματος και κάποιων άλλων λειτουργιών δεν ήταν ενσωματωμένα με αφή στην οθόνη αλλά παρέμεναν όπως και στις φτωχότερες εκδόσεις, με φυσικά κουμπιά/διακόπτες μεταξύ της οθόνης και των χειριστηρίων κλιματισμού. Επίσης, κάποιες λειτουργίες είχαν τον χειρισμό στο τιμόνι, το οποίο είχε 4 ομάδες κουμπιών με ένα περιστροφικό roll up-down διακόπτη σε κάθε ομάδα. Βασικά, στην μεγάλη οθόνη ήταν με χειρισμό αφής το navi το trip computer και πολύ λίγες άλλες λειτουργίες ρυθμίσεων, οι υπόλοιπες ήταν διαχειρίσιμες από τα κουμπιά/διακόπτες στην κονσόλα και στο τιμόνι με μόνο οπτικές ενδείξεις στην οθόνη.
Δηλαδή, η διαμόρφωση σ' αυτές τις προ facelift εκδόσεις ήταν αυτή:
Με το facelift, μια βασική αλλαγή πέρα από τις εξωτερικές αλλαγές, ήταν η ενσωμάτωση στην οθόνη με χειρισμό αφής και του ηχοσυστήματος και όλων των υπόλοιπων λειτουργιών. Στην κεντρική κονσόλα, στη θέση του "χάους" του ηχοσυστήματος μπήκαν ένας διακόπτης πατητός για on-off και περιστροφικός για volume, με 3 κουμπιά αριστερά του (trip-navi-radiocd) και 3 δεξιά του (telephone-internet-settings) για την επιλογή των αντίστοιχων λειτουργιών της οθόνης πολυμέσων. Ταυτόχρονα, στο τιμόνι παρέμειναν μόνο 2 ομάδες κουμπιών, μια αριστερά για το cruise control όπως ήταν και προ facelift και μια δεξιά για χειρισμό του ηχοσυστήματος και των κλήσεων. Με το facelift, αυτή είναι η διαμόρφωση τιμονιού και κονσόλας
για όλα τα επίπεδα εκδόσεων, όποιες επιπρόσθετες λειτουργίες υπάρχουν όσο πλουτίζει η έκδοση, ο χειρισμός τους υπάρχει ή με αφή στην οθόνη ή με φυσικά κουμπιά αριστερά του τιμονιού κάτω από τον αριστερό αεραγωγό.
Δηλαδή, η διαμόρφωση στις μετά facelift εκδόσεις είναι αυτή:
Τώρα, που στην ευχή κυκλοφόρησε η C4 στην Ευρώπη με αυτή τη μεσοβέζικη διαμόρφωση έχοντας
και την οθόνη με πλήρεις χειρισμούς αφής για όλες τις λειτουργίες
και το τιμόνι με 4 ομάδες κουμπιών, τρέχα-γύρευε! Όσο κι αν έψαξα, ότι κι αν έβαλα φράση-κλειδί, τέτοια διαμόρφωση σαν αυτής εδώ της αγγελίας δεν βρήκα! Μόνο στην αντίστοιχη κινέζικη C4L τη βρήκα:
Πάντως, όχι μόνο η Citroen, όλοι οι κατασκευαστές, όταν αλλάζουν εκδόσεις, αναλόγως τι θέλουν να ξεστοκάρουν κάτι τέτοια μεσοβέζικα τα συνηθίζουν. Διασκορπίζουν κιόλας τα λίγα μεσοβέζικα που του προκύπτουν στις αγορές, συνήθως όχι στις "premium", κι όλα καλά γι' αυτούς, αλλά μετά από κάποια χρόνια με τις μεταπωλήσεις και το πάρε-δώσε εμπόρων εμφανίζονται οπουδήποτε και κάποιοι ψαχνόμαστε απορώντας.
Koum, αν ενδιαφέρεσαι για το συγκεκριμένο αμάξι και σε πείθουν τα όσα σου παρουσιάζουν για το ιστορικό αγοράς και συντήρησης, πες τους να σου κάνουν και μια επίδειξη αυτών των λειτουργιών στο τιμόνι για να σιγουρευτείς.
Αλλά, ζήτα και δες οπωσδήποτε όλο το ιστορικό του, δες αν είναι εισαγωγής ή είναι ελληνικής πρώτης κυκλοφορίας, και αν δεν είναι ελληνικής και είναι εισαγωγής τότε πρέπει να είσαι ακόμη πιο επιφυλακτικός για τα λίγα χιλιόμετρα που βλέπεις να λένε. Μη σε ξεγελάει το ότι βλέπεις να το πουλάει σαν μεταχειρισμένο ένας "επώνυμος" έμπορος κι όχι ένας "μαντράς του σωρού", κι αυτοί ακόμη οι επώνυμοι μέσα στην πρεμούρα τους να πουλήσουν δικό τους καινούργιο παίρνουν με ανταλλαγές ότι τους καλογυαλίζει και πιστεύουν ότι θα φύγει εύκολα πείθοντας. Το τι κουβαλάει πίσω του αυτό που τους καλογυαλίζει, είναι άλλο παραμύθι και μη νομίζεις ότι το πολυψάχνουν και ότι δεν την πατάνε κι αυτοί κάποιες φορές.