Δεν πήγα μακρυά τελικά...
Ειδικά στην επιστροφή με έσκασε.
Το κακό είναι ότι έδωσα το scooby και πλέον έχω μόνο αυτό..
Τελικά του έβαλα (μου το είχε δώσει ο μηχανικός μου πριν καιρό)
το Tunap MicroFlex 983 το οποίο σύμφωνα με τα γραπτά του εξωτερικά κάνει τα εξής:
Tunap 983 - System ingredient Diesel:
A modern Multiflex concentrate ingredient for all diesel and bio-diesel mixtures from B5 to B100 with a highly active cleaning ingredient, based on ROA-technology.
Properties:
• Strong injection system cleaner, cleans injectors, fuel line and tank
• Contains “clean burn” technology to ensure fuel is burnt clean reducing the risk of contamination in DPF, EGR etc.
• Contains cetane booster. Boosts cetane level reducing risk of engine knock and pinking
• Contains anti-oxidants to prevent oxidation in the fuel system
• Removes moisture from bio-diesel. Safely carries moisture through the combustion process reducing the risk of damage to the fuel system especially the fuel pump.
• Has “keep clean” technology. Adds a microscopic coating to prevent re contamination of tank, fuel lines and injectors.
• Cleans intake valves (intake manifold injection), combustion chamber and exhaust valves using the ROA-technology.
• Kills micro organisms eliminating the buildup of ‘diesel bug’, a bacteria that can cause severe damage to the fuel system
• Reduces emissions
• Improves fuel consumption
• Protects, Services and Cleans the whole Fuel System
Ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον Μάνθο.
Δεν έχω αγχωθεί φίλε μου αν και είναι πρωτόγνωρες καταστάσεις για εμένα.
Δεν είχα ποτέ αντιμετωπίσει πρόβλημα με αυτοκίνητο πριν και μου κάνει μεγάλη εντύπωση.
Δεν ξέρω αν είναι πρόβλημα με το FAP, η με κάποιο αισθητήρα αλλά πιο πολύ
παρότι δεν έχω εμπειρία από αυτά, μου κάνει για στιγμιαίες ατροφίες.
Η λογική μου λέει η μη καλής ποιότητας καύσιμο η σκουπίδια στο ρεζερβουάρ (απο βάθος χρόνου, χρήσης)
Αύριο, αν είναι αναμμένη η ένδειξη τότε θα δούμε τη θα μας πει η νέα μας γκόμενα η Αλεξία...