Σελίδα 1 από 1

C5 ΜΚ3 - τι βλάβες να περιμένω ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 02 Απρ 2016, 17:45
από Kilomeater
Εχω ενα c5 του 2010, αγορασμενο απο εμενα αρχες του 2012 με πολυ λιγα χιλιόμετρα (λιγότερα αο 10.000).
Σημερα εχει ~53.000 και ειναι μια χαρα οπως μιλάμε, χωρις να γνωρίζω να εχει κατι.

Μεχρι στιγμης μου εχει βγάλει τα ακόλουθα
1) known issues . Συγκεκριμένα πολυ προσφατα άλλαξα τον πήρο στον τεντωτήρα και την αντλία νερού, αυτά γιατι εκανε θόρυβο και το ψάξαμε να δουμε τι ηταν, τελικα με αυτα τα δυο εστρωσε μια χαρα .
2) ειχε προβλημα μια βαλβιδα στην εξαγωγή , ανοίξαμε καπάκι και αλλαξαμε οτι χρειάζεται, εκτοτε (πανε 10000 χλμ) ειναι οκ χωρις πρόβλημα

Βρίσκομαι στη Βιέννη και η ιδιαιτερότητα εδω είναι οτι μπορώ λόγω δουλειάς να πάρω αμαξι καινούργιο αφορολόγητο με μεγάλη έκπτωη (`40% απο την αρχική τιμή καταλόγου) .
Απο την άλλη τα σερβις και τα εργατικά είναι πανάκριβα οποτε τα μεταχειρισμενα εχουνε αυξημένο κόστος χρήσης.
Σκέφτομαι τι να κάνω με το αμάξι

Η μία επιλογή ειναι να αποφασίσω οτι το κρατάω για πολλάαααα χρόνια.
Σαν αμάξι τις ανάγκες μας τις καλύπτει στο 99% ειμαι απόλυτα ικανοποιημένος. Ειναι ησυχο, πολυ ανετο, οσο δυνατο μου χρειάζεται, ταξιδεύει πολύ καλα, μας χωράει άνετα, εχει τα περισσότερα καλουδια που σου κανουνε τη ζωη ευκολη (bluetooth για μουσικούλα, αυτοματους υαλοκαθαριστηρες , cruise control κτλ) . Δεν εχω κανένα λόγο να το αλλάξω απο αποψη χρηστικότητας . Αν αποφασίσω οτι δεν πρόκειται να αλλαξουμε αμαξι, μπορω να εστιασω στο επόμενο θέμα που ειναι αυτό της κατοικίας .
Ομως φοβάμαι μην αρχίσει να βγάζει πολλές βλάβες και μετανίωσω, ενω τωρα που ειναι σε πολυ καλή κατάσταση μπορώ να το δώσω άνετα.
Ετσι ερχόμαστε στην άλλη επιλογή που ειναι να το δωσω το συντομότερο δυνατό και να πάρω ενα καινούργιο που για 4 χρόνια θα εχει εγγύση οποτε δεν έχω κάτι να ανησυχώ. Τα βασικά που θα κοίταγα στο νέο μάλλον ειναι να εχει αυτα τα χειμερινά κιτ (προθέρμανση κινητήρα, θερμαινόμενα καθίσματα, αν γίνεται θερμαινόμενο εμπρός παράθυρο), ίσως τετρακίνηση για θέματα ασφάλειας.
Εξτρα δυσκολία εδω οτι μποω να παρω καινούργιο αμάξι με αυτές τις εκπτώσεις μόνο σε 2 χρόνια απο τώρα. Αρα στο ενδιάμεσο θα πρέπει να κρατήσω το C5 (γιατι να το δωσω για αλλο προσωρινό δε λέεί) αλλα σε αυτή την περίπτωση χωρίς προληπτική αντιμετώπιση θεμάτων, μονο πατσαρίσματα ανάγκης.

Ποια ειναι τα θέματα που μπορώ να περιμένω για τα επόμενα χρόνια ? Αν μπορείτε παραθέστε μερικα καθως και το βαθμό δυσκολίας στην επισκευή (ευκολο-δύσκολο). Υπάρχει κάτι που πρέπει να κάνω προληπτικά;
1) δίσκοι συμπλέκτη. απο φυσιολογική φθορά ισως χρειαστούν, υποθέτω μετα απο 1-2 χρόνια. δεν εχω πατινάρισμα ή κατι αλλο αλλα η όπισθεν εκανε απο την "αρχη" που το πήρα στα χέρια μου 4 χρόνια πρίν ενα σφυριχτό θόρυβο σε ανηφόρα, υποθέτω ισως είχε ζοριστεί απο τον προηγούμενο. τοσα χρόνια πάντως δεν εχω παρατηρήσει κάτι εκτος απο αυτό, και αυτό που και πού. Δυσκολία - μέτρια
2) καμια διαρροή στις μπουκάλες και αλλαγή υγρών .
αυτό το θεωρώ πολύ πιθανό γιατι εχω διαβάσει αρκετές περιπτώσεις . Επιπλέον με φοβιζει γιατι ειναι εξειδικευμένη επισκευή και μαλλον ο μάστορας μου δεν θα ξέρει να την κάνει, αμα πρέπει να πάω αντιπροσωπία κλάφτα, θα με σφάξουνε. Δυσκολία/ρισκο - μεγάλο
3.... αλλο?

Re: C5 ΜΚ3 - τι βλάβες να περιμένω ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 02 Απρ 2016, 19:10
από The Ace
Προφανώς στη τσέπη σου ξέρεις καλύτερα τι συμβαίνει....όπως και στο θυμικό σου, αν δηλαδή πας προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση.

Από ότι έχω διαβάσει, και από ότι έχω πάθει :), λογικό μου φαίνεται να περιμένεις τα κάτωθι:
1) Αντλία υψηλής
2) Θερμοστάτη-housing
3) Μπουκάλες
4) Κάποιο θέμα με τον μεταβλητό, ότι έκανες τώρα κάποια μερεμέτια δεν αποκλείεται στο μέλλον να ξανάχεις.
5) τα διάφορα υλικά τριβής δεν είναι ακριβώς βλάβη, αλλά τα υπολογίζεις μέσα στα τρέχοντα έξοδα του αυτοκινήτου.

Τα παραπάνω στην Ελλάδα πάνε χοντρικά στα 2Κ€, οπότε κάνεις μια αναγωγή εκεί που βρίσκεσαι και βλέπεις περίπου πόσα *μπορεί να* σου ζητήσει στο βράχυ- και μέσο- πρόθεσμο μέλλον.

Re: C5 ΜΚ3 - τι βλάβες να περιμένω ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 02 Απρ 2016, 22:28
από xantiamanolis
μπορει και τιποτα πλην απο τα αναλωσιμα....

Re: C5 ΜΚ3 - τι βλάβες να περιμένω ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 03 Απρ 2016, 08:18
από cruiser
Είναι κινητήρας τούρμπο πρώτης γενιάς και από ότι διαβάζω στα φόρουμ , τα τουρμπάκια όλων των εταιρειών έβγαλαν προβλήματα . Ο Ace έχει αυτά τα θέματα . Εγώ με τον ατμοσφαιρικό δίλιτρο του 2009 πλησιάζω τα 100.000 χλμ και δεν έχω τίποτα , ΧΤΥΠΑΩ ΞΥΛΟ , αν και έχω την exclusive και έχω πολλά ηλεκτρονικά παραπάνω από εσάς , ενώ δεν είμαι ψείρας με το αυτοκίνητο .

Δεν ψάχνομαι όμως . Δεν το πειράζω , γιατί θεωρώ ότι όσο το πειράζεις , όσο μπαίνουν χέρια , τόσο χειρότερο γίνεται . Εχω αυτή την φιλοσοφία λόγω της ενασχόλησης μου επί δεκαετίες με την οικοδομή , όπου βλέπω πόσο εύκολα το καλύτερο είναι εχθρός του καλού .

Επί της ουσίας έχεις ένα αμάξι ήδη 6 ετών που θα είναι 8 όταν πάρεις καινούργιο . Αρα για μένα είναι μονόδρομος . Κρατάς το αμάξι ως έχει και συνεχίζεις τότε . Είτε το δώσεις τώρα , είτε το δώσεις σε 2 χρόνια η διαφορά τιμής δεν θα είναι τόσο σημαντική , όσο το να χρεωθείς ένα καινούργιο . Για μτχ δεν ξέρω γιατί εγώ μια φορά αγόρασα μτχ και έπαθα τόσα προβλήματα που δεν ξαναπήρα . Εκτός αν βρείς αμάξι που το ξέρεις .

Ο κινητήρας αυτός που έχεις , έχει θέματα . Τα είχε και μια γνωστή μου που είχε Μίνι . Ισως να είσαι τυχερός και να μην σου βγάλει , αφού βελτιώθηκαν κάποια σε αυτό το μοντέλο , ενώ όπως ξέρουμε έχει και μεγάλη σημασία πως συμπεριφέρθηκε στο αμάξι ο πρώτος ιδιοκτήτης .

Αλλος φίλος έχει το μοντέλλο της προηγούμενης γενιάς και τώρα που κοντεύει τα 180.000 χλμ άλλαξε δίσκο και κάτι ακόμα .

Εγώ σε όλα τα citroen που είχα δεν είχα αλλάξει δίσκο , εκτός από το c4 που άλλαξα τώρα στα 11 χρόνια του , βασικά το ρουλεμάν είχε φαγωθεί , αλλά είναι ένα αμάξι που το 70 % των 70.000 χλμ του , το έχει κάνει εντός πόλης .

Re: C5 ΜΚ3 - τι βλάβες να περιμένω ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 03 Απρ 2016, 10:11
από jor
Με βάση το αντίστοιχο θέμα στο etuners τα θέματα που έχουν οι συγκεκριμένοι κινητήρες μπορεί να συνοψιστούν στα ακόλουθα :

Αισθητήρες οξυγόνου : διάρκεια ζωής 80.000-120.000 χλμ
Αισθητήρες πίεσης : καθάρισμα κάθε 30.000 χλμ
Υδραυλικός τεντωτήρας καδένας : αυτόν από ό,τι κατάλαβα τον άλλαξες
Απώλεια χρονισμού : στα 50.000 χλμ έλεγχος των long term fuel trims με διαγνωστικό (θα πρέπει να είναι κάτω από 10%).
Επικαθήσεις στις βαλβίδες εισαγωγής : λόγω άμεσου ψεκασμού οι βαλβίδες εισαγωγής δεν ξεπλένονται με το καύσιμο και με την πάροδο του χρόνου δημιουργούνται επικαθήσεις και υπάρχει απώλεια ισχύος (50.000 χλμ).
Θερμοστάτης : στις 70.000 χλμ η μηχανική του βαλβίδα υπολειτουργεί που οδηγεί σε μεγαλύτερους χρόνους προθέρμανσης
Πηνία ανάφλεξης : δεν πρέπει να βραχούν
Μπουζί : αλλαγή κάθε 20.000 χλμ ελέγχοντας το διάκενο μην ξεπεράσει τα 0,9 mm.
Κατανάλωση λαδιού : για τον συγκεκριμένο τύπο κινητήρα είναι φυσιολογική κατανάλωση λαδιού 1 λίτρο/5000 χλμ λόγω διαρροών από τα ελατήρια των πιστονιών και τα στεγανοποιητικά των βαλβίδων.
Αντλίες καυσίμου υψηλής, χαμηλής : αντικατάσταση στις 100.000 χλμ
Ψεκαστές : έλεγχος, μέτρηση, καθάρισμα κάθε 60.000 χλμ διότι από βρωμιές στο καύσιμο έχουμε επικαθήσεις στα ακροστόμια. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και κατάλληλο καθαριστικό στο κύκλωμα βενζίνης
Χταπόδι εξαγωγής : έλεγχος για ραγίσματα στα 60.000 χλμ.
Υπερσυμπιεστής : έλεγχος για ραγίσματα και διαρροές λαδιού

Προσωπικά τώρα μιλώντας, το μόνο σοβαρό θέμα που είχα στα μόλις 33.000 χλμ ήταν η αντικατάσταση του σωλήνα που οδηγεί τις αναθυμιάσεις λαδιού από την κυλινδροκεφαλή στην εισαγωγή του τούρμπο και υψηλή κατανάλωση λαδιού λόγω είτε μή αντικατάστασης στην προγραμματισμένη συντήρηση ή αντικατάσταση με μή κατάλληλο λιπαντικό για τον κινητήρα αυτόν. Από τα παραπάνω φαίνεται ότι τα "χοντρά" τα έχω μπροστά μου. Στο διάστημα 50.000-70.000 χλμ θέλει ιδιαίτερη προσοχή.

Re: C5 ΜΚ3 - τι βλάβες να περιμένω ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 03 Απρ 2016, 22:17
από Kilomeater
Ωραία , εκεί που είμαι ακριβώς (50-70κ)....

Re: C5 ΜΚ3 - τι βλάβες να περιμένω ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 03 Απρ 2016, 23:22
από Loukas 79
Υπομονή δύο χρονάκια και βουρ για τετρακούνα!

Re: C5 ΜΚ3 - τι βλάβες να περιμένω ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 04 Απρ 2016, 08:26
από Πράκτορας
Χοντρική σκέψη αλλά έχει πολλά σωστά σημεία, τα οποία και συνοψίζονται σε λογικό αποτέλεσμα με μικρή απόκλιση λάθους σε αυτό:


Re: C5 ΜΚ3 - τι βλάβες να περιμένω ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 04 Απρ 2016, 09:05
από bakevang
Πάρα πολύ ωραίο βίντεο! :thumb

Re: C5 ΜΚ3 - τι βλάβες να περιμένω ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 04 Απρ 2016, 09:06
από ΠΕΤΡΟΣ XSARA II
Ενδιαφέρον το παραπάνω video.Πιστεύω πως κανείς πρέπει να κινήται ανάλογα με την
τσέπη του χωρίς όμως υπερβολές!

Re: C5 ΜΚ3 - τι βλάβες να περιμένω ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 15 Απρ 2016, 13:29
από anthpao
Δηλαδή εγώ είμαι από τους τυχερούς. Έχω κάνει 120000 χλμ σε μια περίοδο 4 χρόνων. Ούτε μια βλάβη.
Αλλά τακτικούς ελέγχους κάθε 10000 χλμ και τα μεγάλα service κάθε 30000 χλμ.
Υ.Γ. έχω την μεταλλική ανάρτηση όχι Hydro και το 90% των χιλιομέτρων είναι εκτός πόλης με νορμάλ ταχύτητες 90-120 χαω.

Re: C5 ΜΚ3 - τι βλάβες να περιμένω ;

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 15 Απρ 2016, 18:17
από jor
Ένα ακόμα πολύ ενδιαφέρον άρθρο από το etuners με θέμα πιθανό πρόβλημα στο σύστημα χρονισμού του εκκεντροφόρου εισαγωγής στους κινητήρες ΤΗΡ από το οποίο προκύπτει και πάλι η μεγάλη σημασία που παίζει το ελαιολιπαντικό στον συγκεκριμένο κινητήρα.
http://www.etuners.gr/psamini-1-6-thp-timing-problems-camshafts/
Όποιος θέλει να διαβάσει περισσότερα για τον μηχανισμό που χρησιμοποείται, ας ακολουθήσει τον παρακάτω σύνδεσμο :
http://www.delphi.com/manufacturers/auto/powertrain/gas/valvetrain/vcp
Γνώμη μου είναι για όποιον θέλει, να διαβάσει και ένα άρθρο του Ν. Μαρινόπουλου στο caroto.gr στον παρακάτω σύνδεσμο σχετικά με τα συστήματα μεταβλητού χρονισμού :
http://www.caroto.gr/2009/04/20/vvt-%CF%83%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B2%CE%BB%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%8D-%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D/
Σημειωτέον ότι στον ΤΗΡ200 υπάρχει το ίδιο σύστημα και στον εκκεντροφόρο εξαγωγής.