Με αφορμή μια πρόσφατη εμπειρία μου θα ήθελα να ανοίξω ένα νέο θέμα που νομίζω ότι δεν έχει συζητηθεί επαρκώς. Αφορά την C5 1.6 ΤΗΡ auto και την πολιτική διάθεσής της από την Σιτροέν Ελλάς.
Στην ετήσια κατάσταση του ΣΕΕΑ, στο segment D (χρησιμοποιώ την ορολογία του ΣΕΕΑ) ταξινομήθηκαν 6.534 αυτοκίνητα. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να γνωρίζαμε πόσα από αυτά ήταν με αυτόματο κιβώτιο, πιστεύω πολλά διότι αυτή είναι μια κατηγορία όπου πολλοί μεσήλικες άνω των –ήντα παίρνουν ένα καλό αυτοκίνητο, άνετο, ταξιδιάρικο και δεν επιθυμούν ιδιαίτερα την ενασχόληση με τον λεβιέ. Ίσως μάλιστα η κατηγορία D να είναι εκείνη με τα περισσότερα αυτόματα μετά τα καθαρά αυτοκίνητα πόλης. Το C5 πούλησε 245 αυτοκίνητα (3,75% της κατηγορίας, πιστεύω λίγα αλλά δεν είναι εκεί το θέμα μας). Θα ήταν επίσης ενδιαφέρον να γνωρίζαμε πόσα C5 1.6 thp auto πουλήθηκαν, είμαι σχεδόν βέβαιος ότι ήταν ελάχιστα. Μια πρώτη εξήγηση θα ήταν ότι το αυτόματο C5 ή κάπου υστερεί ή δεν συμφέρει οικονομικά. Η πραγματικότητα είναι πως δεν υστερεί πουθενά και συμφέρει απίστευτα αλλά η Σιτροέν Ελλάς απλά το έχει «θάψει».
Ας δούμε τον ανταγωνισμό για του λόγου το αληθές: τα Opel Insignia, BMW 3, Ford Mondeo, Μazda 6, θέλει να πας στα 2.000 κυβικά για αυτόματο με ότι αυτό σημαίνει για τέλη, φόρους, κατανάλωση κ.λ.π. Στα Μercedes C series, Audi A4, θέλεις γύρω ή πάνω από 35-40χιλ. για να το πάρεις αξιoπρεπές. Το Volvo S60 είναι 1.600 αλλά ο κινητήρας είναι με τα 180 άλογα (γύρω στις 30χιλ.) και επιπλέον τύπου DSG (θα το δούμε παρακάτω). Έμειναν τα Passat, Superb, Avensis, 508 από όλο τον ανταγωνισμό.
Αυτά τα 4 λοιπόν μαζί με το C5 είδαμε με φίλο πενηντάρη το Δεκέμβριο που μας πέρασε. Άνθρωπος που διάβάζει για αυτοκίνητα, αλλά όχι κανένας τρελαμμένος, άνθρωπος όμως της αγοράς που εύκολα δεν τον κοροιδεύεις. Τα δεδομένα ήταν κεφάλαιο μέχρι 25-26 χιλ. και οπωσδήποτε αυτόματο κιβώτιο και αν είναι δυνατόν ετοιμοπαράδοτο. Ξεκινήσαμε από το Passat που του άρεσε περισσότερο εμφανισιακά και που όντως δείχνει ποιοτικό. Όλα καλά δεν τον πείραζαν τα 1.400 κυβικά, αλλά ψάξε-ψάξε όταν φτάσαμε στα φόρουμ της VW, όλο παράπονα για το κιβώτιο, κάτι για ανακλήσεις εγκεφάλων στην Αμερική και όχι παράπονα μόνο από πιτσιρικαρία που σκίζει τα Golf και τα Scirocco αλλά και από μεγαλύτερους με Passat. Μ΄αυτά και μ΄αυτά ο φίλος έκανε πίσω και όταν είπα για το Superb απάντησε: καλά εδώ δεν παίρνω το veritable, θα πάρω το imitasion;
Όταν έμαθε μάλιστα ότι και το Volvo φοράει διπλού συμπλέκτη του κόπηκε κάθε όρεξη για υπέρβαση οικονομική.
Επόμενη στάση το 508 (τον πήγα εγώ λόγω Peugeot), αλλά οι αναμονές ήταν γύρω στο τετράμηνο….. Κάτι είπαν για την Φουκουσίμα αλλά πολύ διάθεση δεν είχαν….. Γραμμή στο Avensis λοιπόν, εμένα δεν μου άρεσε (σαν να γουργουρίζει συνέχεια η κοιλιά σου είναι μ΄αυτό το κιβώτιο), ο φίλος ούτε τρελλάθηκε, ούτε απογοητεύτηκε. Τελευταίο αφήσαμε το C5. Ξέχασα να πω ότι πριν τις επισκέψεις ρίχναμε μελέτη στα φόρουμ, σε περιοδικά, στο διαδίκτυο και μαζεύαμε ότι πληροφορίες θέλαμε για το μοντέλο που θα βλέπαμε μετά. Μαθαίνουμε λοιπόν ότι το C5 έχει ένα «κλασσικό» αυτόματο (του άρεσε αυτό), που κατασκευάζει η γιαπωνέζικη Aisin (κορυφαία εταιρεία, λένε δίνει και στην Πόρσε και αυτό του άρεσε). Βλέπουμε και τις ταξινομήσεις είχαν πινακιδώσει κάμποσα, λέμε δεν μπορεί θα έχουν και κάποιο αυτόματο, κάνανε και γερή έκπτωση. Πάμε στην αντιπροσωπεία και συζητάμε για αυτόματο και μας αντιμετωπίζουν λες και ζητάμε διαστημόπλοιο….
«Είναι ειδική παραγγελία, θα γίνει από την αρχή» (λες και τα άλλα θα γίνουν από την μέση), «έχει μεγάλη αναμονή γιατί δεν είναι στην σειρά παραγωγής, επίσης δεν δεσμευόμαστε για την έκπτωση» και άλλα τέτοια λες και δεν θέλανε να πουλήσουν. Στον φίλο άρεσε, αλλά όταν του είπαν ότι ούτε για το ύψος της έκπτωσης που κάνανε στα απλά δεσμεύονταν και αυτή είναι η πολιτική της εταιρείας έκανε πίσω. Μετά από λίγες μέρες πήγε και έκλεισε το Avensis.
Την Κυριακή που μας πέρασε, είχαμε ραντεβού για ταβλάκι. Σηκώθηκα πρωϊ και χάζευα λίγο στο internet μέχρι να περάσει με τον γιαπωνέζο απ΄το σπίτι να φύγουμε μαζί. Μπαίνω λοιπόν στην ιστοσελίδα της Citroen Γαλλίας να χαζέψω τα DS4-DS5 και κάνοντας μια διαμόρφωση στο C5 βλέπω ότι το αυτόματο κιβώτιο που μπαίνει στον thp πρέπει να είναι πραγματικά καλό αφού το φορούν όλες οι ακριβές εκδόσεις (Hdi 160, Hdi 200, V6Hdi240), καθώς και η C6, ενώ οι απλές εκδόσεις φορούν το καινούργιο ρομποτικό manuelle pilotee. To πιο εκπληκτικό όμως είναι ότι στον 1.6 ΤΗΡ Confort (η αντίστοιχη δική μας Prestige), το αυτόματο κιβώτιο είναι η
μοναδική επιλογή, στην έκδοση Exclusive έχει μόνο χειροκίνητο. Το δείχνω στον φίλο και σας μεταφέρω ακριβώς τα λόγια του: «τι μ……ς μας έλεγε ο πωλητής,
εδώ το παράγουν ως μοναδική έκδοση γιατί δεν το φέρνουν στην Ελλάδα όπου θα έβγαινε γύρω στα 23,5 με το αυτόματο (τόσο το είχε υπολογίσει με την έκπτωση), καλά δεν θέλουν να πουλήσουν;».
Τον κοίταξα απορημένος, του είπα ότι «είναι πολιτική της εταιρείας», μπήκαμε στον γιαπωνέζο και πήγαμε για τάβλι.