Λοιπόν φιλαράκο, αρχικά να ξέρεις πως τα 220.000κμ που είχες με αυτό το μοτέρ δεν είναι πολλά και με μια στοιχειώδη συντήρηση ξεπερνά άνετα τις 300.000, που σημαίνει πως γνώμη μου είναι να βρεις ένα ίδιο σε καλή κατάσταση και να ξεμπερδεύεις. Και να το πας σε κάποιον έμπειρο μάστορα, γιατί διαισθησή μου είναι πως από εκεί ξεκινά το πρόβλημα...(δεν μπορεί ένα μοτέρ να καίει τόσο όσο λες όσο ταλαιπωρημένο και αν είναι).
Τώρα για το ''σαράκι'' που έχεις για την δίλιτρη μηχανή έχοντας οδηγήσει (και στρίψει) όλα τα xsara από τους 75 έως τα κουπέ με τους εκρηκτικούς 167 ίππους θα σου πρότεινα να ξαναβάλεις το δικό του το μοτέρ και να αποφύγεις το 1.6 16ν το οποίο είναι μεν εξίσου αξιόπιστο αλλά πάσχει από σασμάν και σε επιδόσεις δεν υπάρχει τόση διαφορά όση υπόσχονται τα 20 παραπάνω άλογα, (να φανταστείς τελική ταχύτητα στο κοντέρ με τα βίας βλέπεις 210...)
Αν θες παραπάνω γκάζι με λογική κατανάλωση η καλύτερη λύση είναι το δίλιτρο με τους 138 ίππους που φοράγαν τα XSARA στο εξωτερικό και που μπορείς να βρεις από 306 XSI και είναι πολύ αξιόπιστο, όχι τόσο γρήγορο ίσως όσο ακούγεται είναι όμως πολύ οικονομικό (σχεδόν σαν 1.6!). Για το 167άρι που υπερβολική είναι η κατανάλωση 17 λίτρα (εκτός αν πας με την ταυτότητα στο στόμα σαν μερικούς μερικούς.......!!!!) θα χρειαστεί να πατάξεις περισσότερα χρήματα γενικότερα στο αυτοκίνητο, όπως σου είναι ο Πάνος.
Δεν θέλω να φαίνομαι σαν γκουρού ο παντογνώστης
αλλά επειδή έτυχε να περάσουν κάμποσα XSARA από τα χέρια μου είτε σαν ιδιοκτησία είτε από καλούς φίλους
, να ξέρεις πως το πιο ομοιογενή όλα είναι΄το δικό σου με τον εύστροφο 8βάλβιδο TU ή το 138άρι...