ΠΩΣ ΝΑ ΔΗΛΩΣΩ ΑΛΛΑΓΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΙΜΟ ΤΡΟΠΟΑυτό το άρθρο αναφέρεται στο ποια είναι η διαδικασία για την δήλωση αλλαγής κινητήρα ο οποίος έμπαινε στο εν λόγω αυτοκίνητο από το εργοστάσιο. Για παράδειγμα το Golf IV που έχω εγώ δεν έβγαινε και
δεν βγαίνει με τον 2.0TFSi τον καινούριο. Οπότε, αν εγώ ήθελα να βάλω αυτό το μοτέρ θα έπρεπε να κινηθώ με παράνομες διαδικασίες. Υπάρχει η πιθανότητα δε να μην μπορώ να δικαιολογήσω και τον κινητήρα που
μπαίνει στα δυνατά S3 και TT, παρ 'όλο που είναι 1.8Τ κι αυτά. Γι' αυτό όμως δεν είμαι σίγουρος και θα πρέπει να ρωτήσετε.
Υπάρχει και νόμιμη διαδικασία για δήλωση αλλαγής κινητήρα που δεν έμπαινε στο αυτοκίνητο από το εργοστάσιο κατασκευής αλλά υπόκειται σε κάποιους περιορισμούς , τους οποίους δεν γνωρίζω. Περισσότερα μπορείτε να μάθετε γι' αυτό από το Υπουργείο Μεταφορών & ...
Λοιπόν , θα πηγαίνω βήμα-βήμα κι όπου χρειάζεται θα αναλύω :
1) Αν το αυτοκίνητο δεν είναι γραμμένο στο όνομά σας θα πρέπει το άτομο στο οποίο ανήκει να συντάξει μια εξουσιοδότηση σε Αστυνομικό τμήμα που να επιτρέπει να προβείτε σε οποιαδήποτε νόμιμη διαδικασία.
π.χ.
Ο υπογεγραμμένος (ONOMATEΠΩΝΥΜΟ) του (ΟΝΟΜΑ ΠΑΤΡΟΣ), (ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ), κάτοικος (ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ), εξουσιοδοτώ τον (όπως παραπάνω), να προβαίνει σε κάθε νόμιμη ενέργεια με σκοπό την δήλωση αλλαγής κινητήρα του υπ ' αριθμόν (ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ) ΙΧ αυτοκινήτου εκ μέρους μου.
2) Πηγαίνετε στην Διεύθυνση Μεταφορών & Επικοινωνιών του τομέα στον οποίο ανήκετε και ζητήστε να σας δώσουν τα απαραίτητα έγγραφα για την δήλωση αλλαγής κινητήρα. Θα σας δώσουν το παρακάτω έγγραφο διπλής όψης :
Στην μπροστινή πλευρά είναι η αίτηση που πρέπει να συμπληρώσετε:
Καλύτερα όμως θα ήταν να κατεβάσετε και να συμπληρώσετε την 1η σελίδα του συγκεκριμένου .pdf
http://www.yme.gr/odigospoliti/download ... nitira.pdfΣτο πίσω μέρος της αίτησης υπάρχουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά τα οποία φαίνονται παρακάτω:
Ας τα αναλύσουμε ένα - ένα:
1) Συμπληρώνετε την αίτηση που ανέφερα πιο πάνω.
2) Αυτό είναι ξεκάθαρο. Πρέπει να έχετε ένα τυπικό τιμολόγιο. Συννενοηθείται με τον βελτιωτή.
3) Αυτό το πληρώνεται στην Διεύθυνση Μεταφορών του τομέα σας (εκεί θα καταθέσετε και όλα τα χαρτιά)
4) Την προτότυπη παλαιά άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
5) Καλό θα είναι να έχετε το αντίγραφο του προσώπου που είναι νόμιμος κάτοχος του αυτοκινήτου. Μπορεί
να μην δεχτούν την δικιά σας παρ'όλο την εξουσιοδότηση.
6) Αυτό θα το αναλύσουμε λίγο πιο κάτω γιατί είναι μεγάλο κεφάλαιο
7) Εδώ πρέπει να απευθυνθείτε σε Μηχανολόγο Μηχανικό.
Χρειάζεστε βεβαίωση από τον επίσημο εισαγωγέα του αυτοκινήτου σας που να πιστοποιεί ότι το αυτοκίνητο που έχετε έβγαινε με τον κινητήρα που έχετε τοποθετήσει. Η Kosmocar μου ζητάει 70 ευρώ γι αυτό.
Στη σελίδα του υπουργείου αναφέρει ότι αντί για την βεβαίωση μπορεί να υποβληθεί η σχετική τεχνική μελέτη διπλωματούχου μηχανολόγου μηχανικού ή πτυχιούχου τεχνολόγου μηχανολόγου - μηχανικού, με την οποία θα προσδιορίζονται τα συστήματα του αυτοκινήτου, που ενδέχεται να απαιτείται η αντικατάστασή των, εφόσον επηρεάζονται από το νέο κινητήρα και θα υπολογίζονται οι επί των αξόνων επιπτώσεις του νέου κινητήρα. (Απαιτείται για αυτοκίνητα νέας ή αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.) **** Την παραπάνω μελέτη την χρειάζεστε στο ΚΤΕΟ για καυσαέρια οπότε καλό θα ήταν να κρατήσετε ένα επικυρωμένο αντίγραφο.
Αφού μαζέψετε όλα αυτά , συνεχίζουμε στο 3ο βήμα που είναι το νούμερο 6 τον δικαιολογητικών (το μεγάλο κεφάλαιο που λέγαμε).
Πάμε λοιπόν στο 6ο δικαιολογητικό που ζητείται από την υπηρεσία. Αυτό ονομάζεται Πιστοποιητικό Καυσαερίων από ΚΤΕΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ. Εδώ να σημειώσω ότι αυτό ισχύει για Αθήνα. Σε άλλη πόλη θα σας παραπέμψουν
στο αρμόδιο ΚΤΕΟ. Τα χαρτιά είναι τα ίδια.
Το πρώτο πράγμα που θα κάνετε είναι να πάρετε τηλέφωνο στο αρμόδιο ΚΤΕΟ (για Αθήνα το τηλ. είναι 210-9952879) έχοντας μπροστά σας την άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Θα τους πείτε τον λόγο που τηλεφωνείτε και θα σας ζητήσουν κάποια στοιχεία από την άδεια, καθώς και τον κωδικό του καινούριου κινητήρα (αν δεν τον γνωρίζεται φροντίστε να τον έχετε μάθει από τον μηχανικό σας). Με αυτό τον τρόπο θέλουν
να τσεκάρουν αν έχουν περάσει στο ΚΤΕΟ τους την εν λόγω μετατροπή. Αν έχουν κάνει δηλαδή τους απαραίτητους ελέγχους. Αν το έχουν περάσει είστε πολύ τυχεροί γιατί γλιτώνετε χρόνο και χρήμα. Αν πάλι όχι, τι να κάνουμε, η ζωή συνεχίζεται. Επειδή το δικό μου δεν έχει περάσει, αναγκάστηκα να κάνω την διαδικασία που θα περιγράψω παρακάτω. Δεν είμαι σίγουρος τι γίνεται για τις περιπτώσεις που έχει περαστεί η μετατροπή αλλά αυτό είναι σίγουρα απλό , οπότε ρωτήστε να σας πουν.
Στην περίπτωσή μας λοιπόν, είτε θα σας στείλουν με FAX τα απαραίτητα χαρτιά , είτε θα περάσετε από εκεί για να τα πάρετε. Ας τα δούμε όμως αναλυτικά. Το πρώτο χαρτί που μας στέλνουν είναι αυτό :
1) Αίτηση που παίρνεται από το ΚΤΕΟ ή σας την στέλνουν. Την συμπληρώνετε και την θεωρείτε σε Αστυνομικό Τμήμα για το γνήσιο της υπογραφής.
2) Σας το δίνουν κι αυτό. Το συμπληρώνετε και το θεωρείτε σε Αστυνομικό Τμήμα για το γνήσιο της υπογραφής.
3) Αυτό είναι ξεκάθαρο. Το χρειάζονται για να πιστοποιήσουν ότι έβγαινε το αυτοκίνητο με τον εν λόγω κινητήρα.
4) Σας δίνουν το χαρτί με το τι πρέπει να γράψετε μέσα στην υπεύθυνη δήλωση. Το φτιάχνετε στην Αστυνομία.
5) Εδώ πρέπει να απευθυνθείτε σε Μηχανολόγο Μηχανικό.
6) To χαρτί αυτό σας το δίνει ο μηχανικός που έκανε την μετατροπή. Προσοχή, θέλει θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής.
7) Δεν ανήκει στην περίπτωσή μας.
8 ) Ξεκάθαρο
9) Ξεκάθαρο
10) Ξεκάθαρο
11) Ξεκάθαρο κι αυτό
12) Ξεκάθαρο
Από την στιγμή που θα προσκομίσετε τα χαρτιά που σας ζητούνται στο ΚΤΕΟ σας κλείνουν ένα ραντεβού και σας
δίνουν κάποιο χαρτί για να κυκλοφορείτε νόμιμα μέχρι τότε. Όταν τελικά γίνει το ραντεβού κι αφού πάρετε το
πιστοποιητικό, τα καταθέτετε μαζί με τα χαρτιά του 2ου βήματος στην Διεύθυνση Μεταφορών.
******** ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΖΕΨΕΤΕ ΚΑΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΤΕ ΤΑ.ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΝ*************
Ελπίζω να βοήθησα.