Ε τότε, απο δώ και πέρα θα σε λέμε και "εγγλέζο"....
Όσο αφορά τώρα την ιπποδύναμη εγώ πιστεύω πως δεν έχει σημασία πόση δύναμη
διαθέτει το αυτοκίνητο, αρκεί τη δύναμη που έχει να μπορούμε να τη χειριστούμε και να τη
χρησημοποιήσουμε προς όφελός μας, και φυσικά να μη μας καίει ένα διάλο και μισο σε καύσιμα.
Γι'αυτό άλλωστε και τη C5 θα την πάρω πετρέλαιο γιατί είναι ποιο αποδοτικός ο κινητήρας
κι ας μην έχει "ΤΑ" άλογα. 138 όλα κι όλα, αλλά τραβάνε απ' το ρελαντί
Εξάλλου κακά τα ψέματα, όταν ξεκινας απ'το φανάρι και αναπτύσεις ταχύτητα με ας πούμε 2000 στρ.
εκεί δεν έχεις πια και ολα τα άλογα διαθέσημα, έτσι δεν είναι??? εκτός κι αν κάνω λάθος.
Εκεί δουλεύεις με τη ροπή κι έτσι θα το δουλεύω κι εγώ. Αν και απ'ότι διαβάζω
στους βενζίνοκινητήρες η απόδοσή τους είναι στις ψηλότερες στροφές γιατί μειώνονται
οι δυνάμεις που αντιστέκονται στην κίνηση των εμβόλων, δηλ. πιο ανοιχτή η πεταλούδα
για άνετη εισροή αέρα, πιο πολύ ορμή ώστε να συμπιέζεται πιο εύκολα το μίγμα
λιγότερες τριβές στα έκκεντρα του εκκεντροφόρου λόγω τάσης των βαλβίδων
να δονούνται απο την πάνω-κάτω κίνηση και άρα λιγότερη δυσκολία κίνησης του εκκεντροφόρου
και άλλα που δε τα θυμάμαι τώρα, όμως αυτό έχει το κόστος της κατανάλωσης καυσίμου.
Σ'αυτή την κατάσταση βρισκόμαστε όταν κάνουμε ένα ταξίδι με σταθερό φορτίο στον κινητήρα
και η απόδοση του κινητήρα βρίσκεται στα επίπεδα που έχει φτιαχτεί, δηλ. βγάζει τους ίπους που
κατασκευάστικε να βγάζει, καίει το μίγμα πιο πλήρως και γι' αυτό και βγάζει πιο λίγους
ρίπους όταν κινείται μ'αυτόν τον τρόπο και γι' αυτό και πέφτει η κατανάλωσή μας όταν πάμε ταξίδι
και οδηγούμε για αρκετή ώρα με μια σταθερή ταχήτητα και σταθερό γκάζι.
Θα πρέπει όμως αυτή η κατάσταση σταθερού φορτίου να δειαρκεί κάμποσο για να σταθεροποιηθεί
η απόδοση του μοτέρ και να έχουμε τα παραπάνω που περιέγραψα. Αν κινούμαστε μες στην πόλη
και πάμε κάθε ταχύτητα στον κόφτη με τη σκέψη ότι πιο ψηλά ο κινητήρας έχει καλή απόδοση
δε κάνουμε τίποτα. Μόνο καίμε τη βενζίνη μας και βγάζουμε και ρίπους....
Αυτά