Λοιπόοοοοον . Δημιουργίες σταθμός στην αυτοκίνηση.
Θα μπορούσα να βάλω όλες τις Mercedes S class, αφού όλες ήταν καταπληκτικά (σχεδόν όλες) αυτοκίνητα με μπόλικες σημαντικές καινοτομίες (ABS πχ), επίσης θα μπορούσα να βάλω πάρα πολλά supercars αφού πάντοτε κάνανε πράγματα που τα πολλά αυτοκίνητα ούτε τα ονειρεύονταν. Αλλά νομίζω δεν αρκεί. Όταν σχεδιάζεις και κατασκευάζεις ένα αυτοκίνητο δίχως ταβάνι στο κόστος εξέλιξης, είναι λογικό να κάνεις "παπάδες". Παρόλα αυτά όντως υπάρχουν σταθμοί αυτοκίνητα και σ'αυτές τις κατηγορίες. Κάτι τις άλλο είναι το κριτήριο, πολύ δυσδιάκριτο, ποιοτικότερο και όχι ποσοτικό, εμπεριέχει περισσότερο φιλοσοφία και λιγότερο μαθηματικά (ας μαλώσουμε για το κατά πόσο τα μαθηματικά είναι φιλοσοφία τώρα), εμπεριέχει συναίσθημα επίσης και άρα είναι και λίγο καλλιτεχνία.
Πολλά λόγια είπα, ξεκινάω την λίστα, τυχαία και όχι με σειρά προτεραιότητας.
1) Επειδή είμαστε σε citroen club την
citroen ds. Τα υλικά της ήταν ψαγμένα, τα συστήματά της ( και οι υπηρεσίες που αυτά προσέφεραν) υπερκαλύφθηκαν μόλις πρόσφατα εντελώς. Το σχήμα της καταπληκτικό. Κρίμα που δεν είχαν άλλα φράγκα για να της βάλουν κι ένα κινητήρα της προκοπής και αναγκάστηκαν να υιοθετήσουν προπολεμικές λύσεις.
2) Η
citroen gs. Εδώ πήρε η citroen το προηγούμενο επίτευγμά της και το έδωσε στον λαό.
Αν μου την σπάει κάτι από την citroen σ'αυτά τα δύο αυτοκίνητα είναι η υπεροψία της προς τους άλλους κατασκευαστές. Είναι ο απτός λόγος " Καλά φτιάχνετε κι εσείς αυτοκίνητα ?"
Την πλήρωσε όμως με τις πολλαπλές χρεοκοπίες.
3)Renault 16. Απλά το πρώτο hatchback. Όλα τα hatchback που οδηγούμε σήμερα, οφείλονται σε αυτό
4) Λατρεύω τις
alfa romeo, αλλά δεν μ'αρέσουν οι μπροστοκίνητες alfa romeo. Αλλά η
sud ήταν ένα αυτοκίνητο σταθμός. Φαντάζομαι στην παρουσίαση τους, όταν τις οδηγούσαν οι δημοσιογράφοι οι ιταλοί κάθονταν στα πιτς και τραγουδούσαν '' this is how you do it''
Οδική συμπεριφορά προς αντιγραφή ( κανείς δεν το κατάφερε, ούτε καν η alfa romeo με τις 33), φρένα από άλλο κόσμο επίσης. Αυτοκίνητο άκρως ισορροπημένο για τον σπορτίφ οικογενειάρχη. H VW έβαλε έναν 1600 στο Golf MK1 και όλοι λένε ότι δημιούργησε την κατηγορία. Εγώ πάλι πιστεύω ότι η alfa romeo έφτιαξε ολόκληρο μοντέλο, με πολλούς διαφορετικούς κινητήρες στην κατηγορία gti. Απλά η alfa romeo δεν έφτιαχνε ποτέ βαρετά αυτοκίνητα κι έτσι δεν έκανε αίσθηση. Α και σκούριαζε το άτιμο.
5) Austin
Mini (Minor) Μπόλικες καινοτομίες, καταπληκτικό πακέτο, οδική συμπεριφορά παιχνίδι και υπερταξικότητα (στα 60's).
6)Porsche 911. Γερμανικό και προερχόμενο από την VW στην λίστα μου? Gloryfied beatle όπως λένε και οι Άγγλοι. Μα ακριβώς αυτός είναι ο λόγος. Να ξεκινάς από ένα αργό, κακό οικογενειακό και να φτιάχνεις ένα σπορ αυτοκίνητο με αυτές τις δυνατότητες.
7)Lancia delta Intergrale. Μάγκες μόνο που έγραψα το όνομα ανατρίχιασα. 5 πρωταθλήματα κατασκευαστών μιλούν από μόνα τους. Δεν κατέχω την απαραίτητη ικανότητα στη γραφή μου για να περιγράψω, πως νιώθει κάποιος όταν οδηγεί αυτό το αυτοκίνητο. Πάντως είναι γυναίκα και είναι η πιο όμορφη καυ___ρα ερωμένη που μπορεί να σου κάτσει.
8)Ferrari 246 Dino. Supercar μεν αλλά αφετέρου μικρό. Σκέτη γλύκα, σε σχήμα, σε αναλογίες, σε ήχο, σε οδική συμπεριφορά.
9)Ford escort ΜΚ1 και ΜΚ2. Αν δεν είμαι καλός στην πλαγιολίσθηση με αυτοκίνητο είναι διότι δεν πέρασα ποτέ από αυτό το σχολείο. "Δώστε τα γκάζια στον λαό" αυτοκίνητο. Ξεκίνησε η ford με την cortina gt και την lotus cortina, αλλά με τα escort έδωσε ρέστα.
10)Fiat 500. Οταν οι άλλοι έκαναν τρίκυκλα για την μεταπολεμική Ευρώπη, οι Ιταλοί έφτιαξαν ένα όμορφο, μικρό, πρακτικό και οικονομικό αυτοκινητάκι που χωρούσε 4 και ικανοποιούσε τις ανάγκες τους. Στην μισή τιμή από τα τρίκυκλα. Κι άμα είχες την λόξα (ή σε λέγανε Κάρολο Άμπαρτ) του πετούσες κι ένα μεγάλο καρμπιρατέρ, ένα άγριο εκκεντροφόρο και κέρδιζες αγώνες.
11)Fiat 127. To Fiat 500 των 70's.
12)Fiat 128. H VW έβγαζε ακόμα το beatle, η Renault το gordini, η opel το πισωκίνητο kaddett, οι υπόλοιποι γερμανοί αν είχαν αυτοκίνητο σ'αυτή τη κατηγορία ήταν πισωκίνητοι και πισωμήχανοι. Κι ας μην ξεχνάμε ότι πολλά μηχανικά του μέρη έθασαν μέχρι και την Intergrale κι ακόμα παραπέρα.
13)Peugeot 205 GTI. 'Ομορφο και γρήγορο. Οδηγικά τέλειο, σχεδόν όσο και η sud.
Δημιούργησε την σχολή.
14)Renault Espace. Πραγματική εξέλιξη, στην Ιστορία του αυτοκινήτου.
Ferrari F40 supercars φτιάχτηκαν πολλά, πριν από αυτή και μετά από αυτήν. Αλλά αυτή έχει το κατιτίς που την ξεχωρίζει από τα άλλα. Την πλησίασε λιγάκι η Mclaren F1 αλλά δεν την έφτασε. Η Veyron σήμερα συγκριτικά είναι ένας κουβάς γεμάτος Turbo και ψυγεία. Ακόμα και στην κατηγορία των supercars η ισορροπία πρέπει να υπάρχει και κανένα αυτοκίνητο δεν την έχει συναντήσει όσο η F40. Και τι σχήμα!!!!
Θα σταματήσω εδώ. Έχω την αίσθηση ότι έχω παραλείψει κάποια αυτοκίνητα. Σίγουρα όχι το golf που κατά την γνώμη μου ήταν (και είναι) σταθμός μόνο για το μάρκετινγκ.