Συγγραφέας |
Μήνυμα |
Tzakos
|
Θέμα δημοσίευσης: ΟΦΣΕΤ ΖΑΝΤΑΣ Δημοσιεύτηκε: Σάβ 08 Οκτ 2011, 16:55 |
|
Εγγραφή: Δευτ 16 Αύγ 2010, 19:36 Δημοσιεύσεις: 20859 Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Εικόνες: 1
|
Σήμερα είχα μια συζήτηση με τον φίλο μου τον Νίκο(Νικόλα για μένα),για το οφσετ μιας ζάντας. Για να θυμούνται οι παλιότεροι και να μαθαίνουν(αν δεν ξέρουν)οι νεώτεροι,οφσετ είναι η απόσταση του σημείου τομής της προέκτασης του ακραξονίου μας(πλύμνης),με το επίπεδο του δρόμου,σε σχέση με τον διαμήκη άξονα που περνάει απο την βάση του πέλματος του ελαστικού μας. Χωρίζεται σε αρνητικό και σε θετικό. Παίζει σημαντικό ρόλο στην αίσθηση(σαφήνεια) του τιμονιού,στίς δυνάμεις του μετατρόχιου και στην τάση επαναφοράς του τιμονιού.
_________________ Η ΓΝΩΣΗ ΔΙΝΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΣΕΒΑΣΜΟ.
|
|
|
|
|
Tzakos
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: ΟΦΣΕΤ ΖΑΝΤΑΣ Δημοσιεύτηκε: Σάβ 08 Οκτ 2011, 21:17 |
|
Εγγραφή: Δευτ 16 Αύγ 2010, 19:36 Δημοσιεύσεις: 20859 Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Εικόνες: 1
|
Ο.Κ,πιο απλά. Είσαι κολλημένος(όρθιος εννοείτε),στην ρόδα του C4,με τις μύτες των ποδιών σου να ακουμπούν το πλαινό του ελαστικού σου και κοιτάζεις απο πάνω πρός τα κάτω.Σε κατακόρυφη γραμμή απο την άκρη του φτερού σου,μέχρι το δάπεδο,λογικά το μάτι σου δεν θα συναντήσει πουθενά το ελαστικό σου(σε πέλμα αναφέρομαι). Αν έχω ένα αόρατο χέρι και κουνήσω μέσα έξω το ελαστικό σου,αλλάζω το οφσετ της ζάντας.Αν το φέρω πρός το πόδι σου,το κάνω μικρότερο απο οτι είναι, Αν το πάω πρός το μοτέρ,το κάνω μεγαλύτερο απο οτι είναι. Κατανοητό,ή να προσπαθήσω ξανά?
_________________ Η ΓΝΩΣΗ ΔΙΝΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΣΕΒΑΣΜΟ.
|
|
|
|
|
linker
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: ΟΦΣΕΤ ΖΑΝΤΑΣ Δημοσιεύτηκε: Σάβ 08 Οκτ 2011, 23:48 |
|
Εγγραφή: Παρ 09 Νοέμ 2007, 22:41 Δημοσιεύσεις: 17279 Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη Εικόνες: 10
|
Άψογος
_________________
Citroën Xantia II 1.8i 16V Citroën C2 by Loeb no.0299
"Life is too short to drive boring cars"
|
|
|
|
|
nicolas13
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: ΟΦΣΕΤ ΖΑΝΤΑΣ Δημοσιεύτηκε: Κυρ 09 Οκτ 2011, 11:53 |
|
Εγγραφή: Κυρ 08 Νοέμ 2009, 19:48 Δημοσιεύσεις: 4375 Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
|
M.M έγραψε: Ο.Κ,πιο απλά. Είσαι κολλημένος(όρθιος εννοείτε),στην ρόδα του C4,με τις μύτες των ποδιών σου να ακουμπούν το πλαινό του ελαστικού σου και κοιτάζεις απο πάνω πρός τα κάτω.Σε κατακόρυφη γραμμή απο την άκρη του φτερού σου,μέχρι το δάπεδο,λογικά το μάτι σου δεν θα συναντήσει πουθενά το ελαστικό σου(σε πέλμα αναφέρομαι). Αν έχω ένα αόρατο χέρι και κουνήσω μέσα έξω το ελαστικό σου,αλλάζω το οφσετ της ζάντας.Αν το φέρω πρός το πόδι σου,το κάνω μικρότερο απο οτι είναι, Αν το πάω πρός το μοτέρ,το κάνω μεγαλύτερο απο οτι είναι. Κατανοητό,ή να προσπαθήσω ξανά? Απόλυτα.
_________________
-C4 1.6 THP -C3 1.4 diesel
|
|
|
|
|
n_olympios
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: ΟΦΣΕΤ ΖΑΝΤΑΣ Δημοσιεύτηκε: Δευτ 10 Οκτ 2011, 21:06 |
|
Εγγραφή: Κυρ 10 Σεπ 2006, 15:40 Δημοσιεύσεις: 1200 Τοποθεσία: Athenshire
|
Ωραίο θέμα! jimnik, εξαρτάται για ποια ζάντα ψάχνεις. Ο τύπος στα ανταλλακτικά είναι άσχετος. Ακόμη κι αν δεν το ξέρει (που θα έπρεπε), αν μπει μέσα στο πρόγραμμα, κάθε ζάντα γράφει το offset στα στοιχεία της. Εφόσον ψάχνεις για το C1, η απάντηση είναι 35-45mm, με "ιδανικό" το 37-39 (εδώ βρίζετε άφοβα την Toyota). Επειδή εγώ μπερδεύτηκα με τον ορισμό του Μάνθου, θα προσθέσω τον δικό μου (αν μου επιτρέπετε, είμαι και οπτικός τύπος): Σε γενικές γραμμές, να γνωρίζετε πως το offset των Citroen προηγούμενης γενιάς (Saxo, ZX, Xsara, Xantia, XM κλπ) είναι μεταξύ 15 και 20 (συνήθως 15 για τις εργοστασιακές ζάντες πλην ελαχίστων περιπτώσεων με 18), ενώ των νεότερης - και τρέχουσας - γενιάς C(2,3,4,5) είναι συνήθως 25 (ενίοτε και 26-27-28). Τις περισσότερες φορές το offset παίρνει θετική τιμή (ενίοτε και υπερβολικά θετική, βλ. πχ Renault Clio MkI Maxi), υπάρχουν όμως και κάποιες εξαιρέσεις. Κάποιος θα μπορούσε να πει πως όταν αλλάζουμε ζάντες, καλό είναι να βρούμε με μικρότερο offset ώστε να βγαίνουν πιο έξω κι έτσι να μεγαλώνει το μετατρόχιο (η απόσταση μεταξύ των κέντρων των ελαστικών του ίδιου άξονα), βελτιώνοντας έτσι την πρόσφυση. Στην πράξη, όταν αλλάζουμε ζάντες, πρέπει να ψάχνουμε για ίδιο offset ακόμη κι αν η νέα ζάντα είναι φαρδύτερη, κι αυτό γιατί α) δεν καταπονείται το σύστημα της ανάρτησης και β) έχουμε αντίστοιχο περιθώριο τόσο προς τα μέσα όσο και προς τα έξω για να χωρέσει η ζάντα. Όσον αφορά στο (β), ο περιορισμός από μέσα προέρχεται από το σύστημα αμορτισέρ/ελατήριο (ή απλά τον πίσω θόλο αν έχετε υστερούντες βραχίονες, in which case μπράβο σας) και απ'έξω προέρχεται από το θόλο του φτερού. Αν θέλουμε να αυξήσουμε το πλάτος του τροχού τόσο που δε χωράει υπάρχουν λύσεις (στενά ελατήρια/πιατέλα στην από μέσα, μια διαδικασία που λέγεται rolling του θόλου στην απ'έξω, ή φαρδύτερα φτερά χιχι), αν και γενικώς δεν υπάρχει λόγος για τέτοιες κινήσεις (παρά μόνο σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, συνήθως). Πάρτε ένα χρήσιμο δεσμό για τη μετατροπή: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.aspΚαι έναν ακόμη με στοιχεία για διάφορα αυτοκίνητα: http://www.carlsalter.com/wheel_fitments.html
_________________ oısɹəʌəɹ :ʇıɔsəɹolɟ ɐʇɐqoɹd snʇɹıʌ
|
|
|
|
|
Tzakos
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: ΟΦΣΕΤ ΖΑΝΤΑΣ Δημοσιεύτηκε: Δευτ 10 Οκτ 2011, 21:36 |
|
Εγγραφή: Δευτ 16 Αύγ 2010, 19:36 Δημοσιεύσεις: 20859 Τοποθεσία: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Εικόνες: 1
|
Υπερβολικά θετικό οφσετ,έχουν κυρίως τα τετρακίνητα αυτοκίνητα(44 plus). Ωραίος Νίκο και sorry,δεν ήθελα να μπερδέψω.
_________________ Η ΓΝΩΣΗ ΔΙΝΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΣΕΒΑΣΜΟ.
|
|
|
|
|
jimnik
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: ΟΦΣΕΤ ΖΑΝΤΑΣ Δημοσιεύτηκε: Δευτ 10 Οκτ 2011, 22:13 |
|
Εγγραφή: Σάβ 10 Ιούλ 2010, 20:21 Δημοσιεύσεις: 280 Εικόνες: 3
|
n_olympios έγραψε: Ωραίο θέμα!
jimnik, εξαρτάται για ποια ζάντα ψάχνεις. Ο τύπος στα ανταλλακτικά είναι άσχετος. Ακόμη κι αν δεν το ξέρει (που θα έπρεπε), αν μπει μέσα στο πρόγραμμα, κάθε ζάντα γράφει το offset στα στοιχεία της. Εφόσον ψάχνεις για το C1, η απάντηση είναι 35-45mm, με "ιδανικό" το 37-39 (εδώ βρίζετε άφοβα την Toyota).
c2 οχι c1... Δν κατάλαβα αυτο με την toyota.
_________________ CITROEN C2!!!!
|
|
|
|
|
n_olympios
|
Θέμα δημοσίευσης: Re: ΟΦΣΕΤ ΖΑΝΤΑΣ Δημοσιεύτηκε: Δευτ 10 Οκτ 2011, 22:19 |
|
Εγγραφή: Κυρ 10 Σεπ 2006, 15:40 Δημοσιεύσεις: 1200 Τοποθεσία: Athenshire
|
Α ναι, σωστά (δεν πρόσεξα καλά τη φωτό στο avatar). Για το C2 παίζεις στα 25-27mm.
Τι δεν κατάλαβες για την Toyota? Τα περισσότερα μηχανικά (και όχι μόνο) μέρη από τα C1/107/Aygo προέρχονται από αυτήν, αναγκαστικά λοιπόν και τα μουαγιέ/τροχοί.
_________________ oısɹəʌəɹ :ʇıɔsəɹolɟ ɐʇɐqoɹd snʇɹıʌ
|
|
|
|
|
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 21 επισκέπτες |
|
|
|
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
|
|
|
Απέκτησε Greek Citroen Club αξεσουάρ |
|