Ημερολόγιο Γκαλερί Αναζήτηση Εγγραφή Σύνδεση 

Αρχική σελίδα  »  Ευρετήριο Δ. Συζήτησης  »  Νέα  »  Auto Sport  »  Διεθνείς Αγώνες


[ +/- ] [ Τώρα είναι Τρί 16 Απρ 2024, 19:13 ]


 Σελίδα 1 από 1 [ 2 Δημοσιεύσεις ] 



 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: H Toyota αποχωρεί από τη Formula 1
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 04 Νοέμ 2009, 22:18 
Χωρίς σύνδεση
Honored Member
Honored Member
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Τρί 20 Φεβ 2007, 21:04
Δημοσιεύσεις: 3526
Τοποθεσία: GoodView
Εικόνες: 33
Εικόνα

Έπειτα από συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Toyota, ανακοινώθηκε σε συνέντευξη Τύπου στο Τόκιο της Ιαπωνίας ότι η ιαπωνική ομάδα θα αποχωρήσει από τη Formula 1 άμεσα... Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η αποχώρηση της Toyota από τη Formula 1 αποφασίστηκε λόγω του άσχημου οικονομικού κλίματος που επικρατεί παγκοσμίως τον τελευταίο καιρό.

Παρά το γεγονός ότι οι φήμες ότι η Toyota θα αποχωρήσει από τη Formula 1 εντείνονταν τον τελευταίο καιρό, η είδηση θα πρέπει να ήρθε ως έκπληξη στους ιθύνοντες της ομάδας, οι οποίοι όχι μόνο αρνούνταν πεισματικά ότι η ιαπωνική ομάδα θα αποχωρήσει από το σπορ, αλλά είχαν προσπαθήσει να προσελκύσουν οδηγούς όπως ο Robert Kubica και ο Kimi Raikkonen.

Στην ανακοίνωσή της, η Toyota αναφέρει ότι η συμμετοχή της στη Formula 1 συνέβαλε στην ευημερία της αυτοκινητικής κουλτούρας και παρέμεινε σε αυτή παρά την οικονομική κρίση που ξέσπασε σε παγκόσμιο επίπεδο πέρυσι.

Ο λόγος της αποχώρησης είναι απλός... Το 2008, η αυτοκινητοβιομηχανία της Toyota σημείωσε για πρώτη φορά από το 1937 οικονομικές απώλειες, ύψους 4,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων και για το 2009 προβλέπει έλλειμμα 8,3 εκατομμυρίων δολαρίων.

Δεδομένου ότι από το 2002 που συμμετέχει στη Formula 1 η Toyota με ένα από τα μεγαλύτερα budget του grid καθώς και μερικές από τις αρτιότερες εγκαταστάσεις από όλες τις ομάδες, δεν έχει κατακτήσει ούτε μια νίκη, συνέβαλε στη λήψη της απόφασης χωρίς ιδιαίτερους ενδοιασμούς.

Νωρίτερα φέτος, η Toyota είχε αποσύρει την πίστα του Fuji για τη διοργάνωση του Ιαπωνικού Grand Prix τα επόμενα χρόνια, λόγω των υπέρογκων εξόδων που απαιτούσε ο αγώνας από την ιδιόκτητη πίστα της. Παράλληλα, η Honda ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τη Formula 1 τον περασμένο Δεκέμβριο, η BMW ανακοίνωσε την αποχώρησή της από στο τέλος της φετινής σεζόν το σπορ τον Ιούλιο. Επίσης, η Bridgestone ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τη Formula 1 στο τέλος του 2010 και οι αποχωρήσεις συνέχισαν αυτή τη φορά με την Toyota.

Ωστόσο, η ιαπωνική εταιρία είχε υπογράψει την καινούργια Συνθήκη Ομονοίας που τη δέσμευε στο σπορ έως το 2012, σε αντίθεση με τη BMW που προτίμησε να μην υπογράψει το έγγραφο. Αυτό σημαίνει πιθανότατα ότι η Toyota θα πρέπει να αποζημιώσει τη FOM επειδή αθέτησε το συμβόλαιο που είχε υπογράψει μαζί της, πέραν του γεγονότος ότι θα πρέπει να απολύσει το αρκετά πολυπληθές προσωπικό της ομάδας.

Η Toyota εξέτασε διάφορους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να σώσει το μέλλον της ομάδας, συμπεριλαμβανομένης της πώλησής της είτε στους ιθύνοντές της είτε σε άλλη εταιρία, ωστόσο διαπιστώθηκε ότι η πιο οικονομική λύση ήταν το κλείσιμο της ομάδας, δεδομένων των μειώσεων σε έξοδα που είχαν συμφωνήσει μεταξύ τους η ομάδες εντός του συνδέσμου τους, της FOTA.

Στα τέλη της δεκαετίας του '90, η Toyota ανακοίνωσε ότι θα έκανε το ντεμπούτο της στη Formula 1 το 2001, ξεκινώντας τη δημιουργία της ομάδας της από το 0. Η είσοδος της ιαπωνικής εταιρίας στο σπορ καθυστέρησε μια χρονιά λόγω της απαγόρευσης των 12κύλινδρων κινητήρων, ωστόσο το 2002 η Toyota έκανε το ντεμπούτο της στη Formula 1, με τον Mika Salo μάλιστα να σημειώνει ένα βαθμό σε αυτό τον αγώνα. Ωστόσο, μόλις ακόμα ένας βαθμός ήταν ο συνολικός απολογισμός της πρώτης σεζόν.

Το 2003, με τους Olivier Panis και Cristiano da Matta να αντικαθιστούν τους Mika Salo και Alan McNish, σημειώθηκαν 16 βαθμοί και η Toyota κατετάγη 8η στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Το 2004, η θέση παρέμεινε η ίδια, (αν και σημειώθηκαν 9 βαθμοί), ωστόσο η σεζόν επισκιάστηκε από την ανακάλυψη ότι στο εργοστάσιο της Κολωνίας είχαν χρησιμοποιηθεί από μερικούς τεχνικούς εμπιστευτικά έγγραφα της Ferrari.

Eκείνη τη σεζόν προσλήφθηκε ο Mike Gascoyne ως τεχνικός διευθυντής, ενώ για το 2005 το οδηγικό δίδυμο αποτελούσαν οι Jarno Trulli και Ralf Schumacher. Τα αποτελέσματα βελτιώθηκαν και οι δυο οδηγοί ανέβηκαν 5 φορές στο βάθρο, σημειώνοντας παράλληλα 2 pole position και έναν ταχύτερο γύρο. Η Toyota ολοκλήρωσε τη σεζόν στην 4η θέση του πρωταθλήματος κατασκευαστών με 88 βαθμούς.

Το 2006 ωστόσο η Toyota δε συνάντησε την ίδια επιτυχία με μονάχα μια παρουσία στο βάθρο, ενώ ο Gascoyne απομακρύνθηκε, έπειτα από διαφωνίες με τους ιθύνοντές της για τον τρόπο διοίκησής της. Οι 35 βαθμοί που σημειώθηκαν της απέφεραν την 6η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Το 2007 η απόδοση έπεσε ακόμα περισσότερο και παρά το ότι η Toyota παρέμεινε στην 6η θέση, σημείωσε μόλις 13 βαθμούς...

Το 2008 ο Timo Glock κλήθηκε να αντικαταστήσει τον Ralf Schumacher και υπήρξε αισθητή βελτίωση στα αποτελέσματα, με δυο παρουσίες στο βάθρο και 56 βαθμούς στο πρωτάθλημα κατασκευαστών (5η θέση).

Στην ίδια θέση παρέμεινε και φέτος η Toyota, με 59,5 βαθμούς, 5 παρουσίες στο βάθρο, μια pole position και δυο ταχύτερους γύρους, εκμεταλλευόμενη το καλό ξεκίνημά της, καθώς ήταν μια από τις τρεις ομάδες που διέθετε εξ αρχής διαχύτη δυο επιπέδων στο μονοθέσιό της. Ωστόσο, στα 139 Grand Prix που συμμετείχε σε αυτά τα χρόνια η Toyota, δεν κατάφερε ποτέ να γνωρίσει τη χαρά της νίκης. Ο συνολικός απολογισμός ήταν 13 παρουσίες στο βάθρο, 3 pole position και 3 ταχύτεροι γύροι.

Ο πρόεδρος της ιαπωνικής εταιρίας, Akio Toyoda, δήλωσε ότι η απόφαση αποχώρησης από τη Formula 1 ήταν δύσκολη αλλά αναπόφευκτη, απολογούμενος στους οπαδούς της εταιρίας για το γεγονός ότι η ομάδα δεν κατάφερε να πετύχει τους στόχους που είχε θέσει.

Η αποχώρηση της Honda, σημαίνει ότι η ομάδα της Sauber/Qadbak θα βρίσκεται στο grid την επόμενη σεζόν, καθώς πλέον υπάρχει μια κενή θέση στις 13 του grid.

Την ίδια στιγμή και το διοικητικό συμβούλιο της Renault συνεδρίασε σήμερα, για να συζητήσει τα μελλοντικά του σχέδια. Αν και η γαλλική ομάδα δείχνει δεσμευμένη να παραμείνει στη Formula 1, έχοντας υπογράψει συμβόλαιο με τον Robert Kubica για την επόμενη σεζόν, υπάρχουν κάποιοι που πιστεύουν ότι ακόμα και η Renault ενδέχεται να αποφασίσει να αποχωρήσει από τη Formula 1.

Πηγή: rally.gr

_________________
Εικόνα Εικόνα
"Tρακτερισμός": Κατάσταση κατά την οποία κινητήρας THP γουργουρίζει σαν αγροτικό όχημα κατά την πρωινή εκκίνησή του!!!


Κορυφή 
 
 
 Θέμα δημοσίευσης: Re: H Toyota αποχωρεί από τη Formula 1
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τετ 04 Νοέμ 2009, 22:52 
Χωρίς σύνδεση
Άβαταρ μέλους

Εγγραφή: Κυρ 29 Ιουν 2008, 23:34
Δημοσιεύσεις: 1065
να πω οτι λυπαμαι θα ειναι μεγαλο ψεμμα..........................................


Κορυφή 
 
 
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση ανά  
 
 Σελίδα 1 από 1 [ 2 Δημοσιεύσεις ] 



Συναφή θέματα

Τι γίνεται με VW και Toyota
Δ. Συζήτηση: Διεθνείς Αγώνες
Συγγραφέας: Prokopas
Απαντήσεις: 0
FORMULA 1
Δ. Συζήτηση: Γενικές συζητήσεις
Συγγραφέας: ΝΙΚΟΣ ΤΖΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
Απαντήσεις: 12
Castrol Magnatec Ή Mobil 1 ESP Formula 5W30 Ή ΤΑ ΤΟΤΑΛ
Δ. Συζήτηση: Γενική συζήτηση C4 Picasso
Συγγραφέας: pasmania
Απαντήσεις: 17
Αποχωρεί η Pirelli από το WRC
Δ. Συζήτηση: Διεθνείς Αγώνες
Συγγραφέας: Prokopas
Απαντήσεις: 1
Πιθανο προβλημα σε Toyota Corolla
Δ. Συζήτηση: Τεχνικά Θέματα
Συγγραφέας: heartless
Απαντήσεις: 10
Κορυφή
 


Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

 
 

 
Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Σύνδεση
Όνομα μέλους:

Εγγραφή
Κωδικός:

Ξέχασα τον κωδικό μου
Αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ενεργοποίησης πάλι
Αυτόματη σύνδεση σε κάθε επίσκεψη
Απόκρυψη των στοιχείων μου κατά την διάρκεια της σύνδεσης

Για να συνδεθείτε πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος. Η εγγραφή γίνεται σε λίγα μόνο λεπτά, αλλά σας παρέχει αυξημένες δυνατότητες. Επίσης οι διαχειριστές μπορεί να χορηγούν επιπρόσθετα δικαιώματα στα εγγεγραμμένα μέλη. Πριν συνδεθείτε, σιγουρευτείτε ότι γνωρίζετε τους όρους χρήσης και τις σχετικές τακτικές. Παρακαλούμε να διαβάσετε τους κανόνες της Δ. Συζήτησης κατά την πλοήγησή σας σε αυτό.

Όροι χρήσης | Προσωπικό απόρρητο

 
Γίνε σήμερα club member και απέκτησε ΜΟΝΑΔΙΚΑ προνόμια
Γίνε σήμερα club member και απέκτησε ΜΟΝΑΔΙΚΑ προνόμια