Μετά το 2008 οι Sébastien Loeb – Daniel Elena βρέθηκαν για δεύτερη φορά στην κορυφή του Ράλι Φινλανδίας. Παράλληλα το DS3 WRC συνέχισε το εκπληκτικό του σερί έχοντας κατακτήσει την πρώτη θέση στους 7 από τους συνολικά 8 αγώνες του πρωταθλήματος που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής. Την παρουσία της Citroën στο βάθρο συμπλήρωσαν στη τρίτη θέση οι Sébastien Ogier – Julien Ingrassia οι οποίοι προσέφεραν πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα. Το αποτέλεσμα του Ράλι Φινλανδίας επέκτεινε ακόμα περισσότερο τη διαφορά του Loeb και της Citroën Total World Rally από τους διώκτες τους στο πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών αντίστοιχα.
Οι δύο πρώτες ημέρες του αγώνα ξεκαθάρισαν το τοπίο του αγώνα αφήνοντας τρεις συνδυασμούς στη μάχη για τη νίκη στο ράλι Φινλανδίας. Ο Sébastien Loeb και τις τρεις ημέρες χρειάστηκε να υπερασπιστεί την πρωτοπορία απέναντι στον ομόσταυλο του Sébastien Ogier και τον Φινλανδό Jari-Matti Latvala. Ο Loeb αποφάσισε πως η καλύτερη άμυνα ήταν η επίθεση και έτσι προσπάθησε να μεγαλώσει τη διαφορά από τους διώκτες του το πρωί της τελευταίας ημέρας όσο οι δρόμοι ήταν ακόμα σχετικά υγροί. Στην πρώτη ειδική της ημέρας κατάφερε σε μόλις 21,35χλμ. να κερδίσει 6,4δλ. από τον Ogier και 10,7δλ. από τον Latvala. «Ήμουν στο όριο σε κάθε σημείο της ειδικής. Πραγματικά τα έδωσα όλα» δήλωσε ο 7κις παγκόσμιος πρωταθλητής.
Στην επόμενη ειδική ο Loeb επικράτησε και πάλι, όμως ο Ogier δεν το έβαλε κάτω. «Θα συνεχίσω να πιέζω. Τίποτα δεν έχει τελειώσει ακόμα. Η διαφορά από την πρώτη θέση είναι μόλις 10δλ. και ο Latvala δεν είναι πολύ πίσω».
Παρά τις αυξανόμενα δύσκολες συνθήκες ο Loeb κατάφερε να διατηρήσει την πρωτοπορία κατακτώντας για δεύτερη φορά τον αγώνα στη χώρα των 1000 λιμνών, κάτι που καταφέρνει για πρώτη φορά μη-Φινλανδός οδηγός.
Αυτή η νίκη είναι η 66η που έχει κατακτηθεί από τον 7κις παγκόσμιο πρωταθλητή που βρίσκεται στη Citroën από το 2002. «Είναι μια από τις μεγαλύτερες νίκες της καριέρας μου. Χρειάστηκε να προσπαθήσω πολύ σκληρά. Κάποιες φορές πρέπει να ξεπεράσεις τα όρια σου ώστε να μεγαλώσεις τη διαφορά. Είχα πολύ καλή αίσθηση στις ειδικές με το DS3 WRC, ακόμα καλύτερη σε σχέση με τα Xsara και C4. Στόχος μου ήταν να βρίσκομαι μπροστά στη βαθμολογία πριν τους ασφάλτινους αγώνες. Το κατάφερα αυτό, όμως ακόμα ο δρόμος είναι μακρύς».
Οι ελπίδες του Ogier χάθηκαν όταν στην ειδική 17 κλατάρισε το ελαστικό του, κάτι που τελικά του στοίχισε και την τρίτη θέση. «Όλα πήγαιναν αρκετά καλά μέχρι λίγο πριν το τέλος. Μπορούσαμε να πιέσουμε για τη νίκη όμως το κλατάρισμα μας στέρησε αυτή την ευκαιρία».
«Η απόφαση μας να αφήσουμε τα δύο πληρώματα να αγωνιστούν όπως θέλουν είναι σαφής. Κάθε πλήρωμα είχε τη δική του τακτική και τη χρησιμοποίησε σύμφωνα με τις συνθήκες», δήλωσε ο επικεφαλής της Citroën Racing, Olivier Quesnel. «Οι Sébastien Loeb και Daniel Elena χειρίστηκαν άψογα τον αγώνα. Αντίστοιχα οι Sébastien Ogier και Julien Ingrassia πάλεψαν για τη νίκη μέχρι την άτυχη στιγμή που είχαν με το κλατάρισμα. Όλοι τους έκαναν εκπληκτική δουλειά και θέλω να ευχαριστήσω το τεχνικό μας τμήμα για το DS3, το οποίο απέδειξε για ακόμα μια φορά τις εκπληκτικές του επιδώσεις, αλλά και το υψηλό επίπεδο αξιοπιστίας που διαθέτει».
ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΡΑΛΙ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑΣ
Νικητές ειδικών διαδρομών
1ο σκέλος – SS1: Jari Ketomaa (Ford Fiesta) – SS2 & SS3: Sébastien Loeb (Citroën DS3).
2ο σκέλος – SS4 έως SS6: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta) – SS7: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta) – SS8 & SS9: Hirvonen – SS10 & SS11: Sébastien Ogier (Citroën DS3).
3ο σκέλος – SS12 & SS13: Loeb – SS14 έως SS17: Hirvonen – SS18: Latvala – SS19 έως SS22: Hirvonen.
Καλύτερες επιδόσεις : Hirvonen, 13 ταχύτεροι χρόνοι – Loeb, 5 – Latvalal, 4 – Ogier & Ketomaa, 1.
Copyright - φωτογραφίες ελεύθερες δικαιωμάτων είναι διαθέσιμες στο site:
http://www.citroen-presse.com &
http://www.citroenracingmedia.comΠηγή: Citroën, Αναδημοσίευση: Citroën Ελλάς/Γραφείο Τύπου
Αθήνα, 1 Αυγούστου 2011 ΔΤ: 26 / 2011