Οι Sébastien Loeb – Daniel Elena Παγκόσμιοι Πρωταθλητές για 8η φορά!*
Παρά το γεγονός ότι η σύγκρουση με ένα αυτοκίνητο που κινούνταν στο αντίθετο ρεύμα σε μία απλή διαδρομή τους στέρησε τη δυνατότητα να δώσουν τη μάχη για τη νίκη μέχρι το τέλος, οι Sébastien Loeb – Daniel Elena μαζί με όλη την Citroën Total World Rally Team (CTWRT) πανηγύρισαν την κατάκτηση του 8ου παγκοσμίου τίτλου τους στο WRC.
Οι Sébastien Loeb και Jari-Matti Latvala είχαν μία πολύ δυνατή μονομαχία για την επικράτηση στο Ράλι Μεγάλης Βρετανίας, μέχρι που την τελευταία ημέρα ανάμεσα στις ειδικές SS18 και SS19 ο Γάλλος πρωταθλητής αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, μετά από σύγκρουση με άλλο αυτοκίνητο στην απλή διαδρομή. "Είναι κρίμα γιατί θα θέλαμε να φτάναμε μέχρι το τέλος τη μάχη μας με τον Jari-Matti. Βρισκόμασταν σε ένα στενό δρόμο και φτάσαμε σε ένα χάσιμο όπου δεν υπήρχε ορατότητα. Ο ισπανός οδηγός στο αντίθετο ρεύμα μπερδεύτηκε και έστριψε το τιμόνι προς τα δεξιά με αποτέλεσμα να συγκρουστούμε", εξήγησε ο Loeb. "Το ψυγείο του αυτοκινήτου μας έσπασε και έτσι αναγκαστήκαμε να εγκαταλείψουμε. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη ότι ένα ράλι δεν τελειώνει παρά μόνο όταν βρεθείς στο parc fermé!".
Από την πλευρά της η ομάδα έκανε ότι ήταν απαραίτητο ώστε να ετοιμαστεί το αυτοκίνητο των Loeb-Elena για το podium που είχε στηθεί εμπρός από το κάστρο του Cardiff. "Δεν θα αφήσουμε αυτή την ατυχία να χαλάσει τη γιορτή μας", δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Citroën, Fréderic Banzet. "Ο Sébastien, ο Daniel και η Citroën Racing πραγματοποίησαν μία εκπληκτική χρονιά. Δέκα νίκες σε δεκατρείς αγώνες, πρωτάθλημα κατασκευαστών, πρωτάθλημα οδηγών και μία σειρά νέων ρεκόρ: η ομάδα μας εκπλήρωσε τις προσδοκίες μας και με το παραπάνω. Από τη Σουηδία μέχρι τη Μεγάλη Βρετανία, το WRC μας βοήθησε να προβάλουμε τη δύναμη του "Créative Technologie" σε τέσσερις ηπείρους. Αυτές οι νίκες και οι τίτλοι βοήθησαν να ενσωματώσουμε ακόμα περισσότερο τα ράλι στα γονίδια της Citroën!".
"Μέχρι στιγμής δεν είχαμε το χρόνο να πανηγυρίσουμε το τίτλο λόγο της εμπλοκής μας στον αγώνα. Σήμερα το πρωί ξυπνήσαμε στις 4:30 για να πάμε στις ειδικές", συμπλήρωσε ο Loeb. "Τώρα επιτέλους μπορούμε να πανηγυρίσουμε με όλη την ομάδα. Όλοι οι τίτλοι είναι σημαντικοί και μένουν βαθιά χαραγμένοι στη μνήμη, αφού ο κάθε ένας έχει τη δική του ξεχωριστή ιστορία. Αυτή τη χρονιά το επίπεδο του ανταγωνισμού ήταν πολύ υψηλό και χρειάστηκε να παλέψουμε μέχρι το τελευταίο ράλι. Είμαι πολύ υπερήφανος που έγινα ο οδηγός με τους περισσότερους τίτλους στην ιστορία, αν και δεν είναι σωστό να συγκρίνουμε τις διάφορες μορφές αγώνων αυτοκινήτου. Όπως και να έχει αποτελεί ένα επίτευγμα που δεν περίμενα ότι θα κατάφερνα όταν ξεκινούσα την καριέρα μου".
Ενώ οι μηχανικοί της ομάδας προσπαθούσαν να επιδιορθώσουν το Νο 1 DS3 WRC, το δεύτερο συνέχιζε τη μάχη του στα δάση της Ουαλίας. Ο Sébastien Ogier πέτυχε τρεις ταχύτερους χρόνους την τελευταία ημέρα και τερμάτισε στην 11η θέση: "Το πέρασμα δύο φορές από κάθε ειδική μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα τις δυσκολίες αυτού του αγώνα. Αυτή η γνώση θα μας φανεί χρήσιμη στο μέλλον. Προσπαθούμε να πάμε αρκετά γρήγορα ώστε να επαληθεύσουμε τις σημειώσεις μας και παράλληλα να ευχαριστηθούμε τον αγώνα. Θα ήθελα να συγχαρώ τους Sébastien και Daniel για την κατάκτηση του 8ου τίτλου τους. Για ακόμα μία φορά απέδειξαν ότι είναι απλά οι καλύτεροι και πραγματικά αξίζουν το σεβασμό όλων".
ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΡΑΛΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ
Νικητές ειδικών διαδρομών
1ο σκέλος – SS1: Jari-Matti Latvala (Ford Fiesta RS WRC) - SS2: Sébastien Loeb (Citroën DS3 WRC) - SS3: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta RS WRC).
2ο σκέλος – SS4: Loeb - SS5 & SS6: Hirvonen - SS7: Loeb - SS8: Latvala - SS9: Kris Meeke (Mini JCW) - SS10 & SS11: Latvala.
3ο σκέλος – SS13: Loeb - SS13: Latvala - SS14: Loeb - SS15 - SS17: Latvala.
4ο σκέλος – SS18 & SS19: Latvala - SS20: Ogier - SS21: Latvala - SS22 & SS23: Ogier.
Καλύτερες επιδόσεις : Latvala, 11 - Loeb, 5 - Hirvonen & Ogier, 3 - Meeke,1.