Οι Loeb – Elena και η Citroën ξεκινούν με «το δεξί» το Παγκόσμιοι Πρωτάθλημα Ράλι του 2012
Για 6η φορά στην καριέρα τους οι Sébastien Loeb – Daniel Elena επικράτησαν στο θρυλικό Ράλι Μόντε Κάρλο. Οι 8κις παγκόσμιοι πρωταθλητές ολοκλήρωσαν την επικράτηση τους κερδίζοντας και τη μάχη της Power Stage. Οι Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen στην πρώτη επίσημη παρουσία τους με την Citroën Total World Rally τερμάτισαν στην 4η θέση, ενώ χάρη στη 2η θέση τους στην Power Stage συνέλλεξαν επιπλέον 2 βαθμούς.
Μετά από 5 αγωνιστικές ημέρες, η τελευταία εκ των οποίων περιλάμβανε αποκλειστικά τη διάρκειας 5,16χλμ. Power Stage, οι Sébastien Loeb και Daniel Elena ολοκλήρωσαν το θρίαμβο τους στο 80ο Ράλι Μόντε Κάρλο κερδίζοντας και αυτή τη ξεχωριστή βαθμολογικής αξίας διαδρομή. «Αποφασίσαμε να πιέσουμε με δεδομένο ότι αυτοί οι επιπλέον 3 βαθμοί μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην κατάκτηση του πρωταθλήματος», εξήγησε ο Loeb. «Πέρα από τη βαθμολογική σημασία είμαι πολύ χαρούμενος που κέρδισα σε έναν αγώνα που σημαίνει πολλά για εμένα. Υπήρχαν πολλοί υποστηρικτές μας σε όλες τις διαδρομές και ήθελα να κερδίσω και για αυτούς. Είχαμε μεγάλη διαφορά από το δεύτερο πλήρωμα, όμως σε καμία περίπτωση δεν θα έλεγα ότι ήταν μια εύκολη νίκη. Αντιμετωπίσαμε ποικίλες συνθήκες και η διαφορά που χτίσαμε σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην επιλογή των ελαστικών για την οποία ευθύνονται τόσο η τεχνική μας ομάδα όσο και η Michelin. Για πρώτη φορά μετά από αρκετό καιρό στο WRC είχαμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε 5 τύπους ελαστικών και καταφέραμε πάντα να κάνουμε τη σωστή επιλογή. Το DS3 WRC δούλεψε εκπληκτικά. Ένιωσα άνετα από την αρχή του αγώνα και κατάφερα να έχω ένα καλό ρυθμό. Σίγουρα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεκινάς τη χρονιά».
Οι Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen στην πρώτη παρουσία τους με το DS3 WRC τερμάτισαν στην 4η θέση, ενώ στην Power Stage βρέθηκαν δεύτεροι πίσω από τους ομόσταυλους τους. «Δεν είναι το ευκολότερο ράλι για να βρεθείς πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου για πρώτη φορά, όμως είμαι ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα», δήλωσε ο Φινλανδός. «Οι δύο ημέρες όπου στο δρόμο υπήρχε χιόνι ήταν ιδιαιτέρως δύσκολες. Στην άσφαλτο ένιωθα πιο άνετα και κατάφερα να πραγματοποιήσω μερικούς καλούς χρόνους. Έπρεπε να είμαι πολύ προσεκτικός, να αποφύγω να κάνω κάποιο λάθος και να είμαι συγκεντρωμένος στο να καταφέρω να τερματίσω κερδίζοντας κάποιους βαθμούς.
Στο πρώτο του ράλι ως επικεφαλής της Citroën Racing ο Yves Matton εξήρε την επίδοση της ομάδας: «Είναι πολύ σημαντικό να ξεκινάς τη χρονιά με μια μεγάλη νίκη σε ένα τόσο ιστορικό αγώνα όσο το Μόντε Κάρλο. Σημείο κλειδί αποτέλεσε η επιλογή των ελαστικών. Η ανάλυση που έκαναν οι μηχανικοί μας πριν τον αγώνα συμπεριέλαβε όλες τις πιθανές εκδοχές και μας βοήθησε να κάνουμε τις σωστές επιλογές. Ο Sébastien ήταν εντυπωσιακός και ως προς τη διαχείριση του αγώνα. Ήταν υπομονετικός και ακολούθησε σε κάθε περίπτωση τον καλύτερο δυνατό ρυθμό. Από την πλευρά του ο Mikko έκανε ακριβώς ότι του ζητήσαμε: τερμάτισε σε μία όσο το δυνατόν καλύτερη θέση. Προχωρά βήμα-βήμα, όμως το ότι κέρδισε τρεις ειδικές δείχνει ότι αρχίζει να συνηθίζει το αυτοκίνητο. Παίρνει το χρόνου του για να εγκλιματιστεί και αυτό αποτελεί απόδειξη του επαγγελματισμού του».
«Είναι ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Για ακόμα μία φορά εντυπωσιάστηκα από όλη την ομάδα. Είναι πραγματικά πολύ ικανοποιητικό να βλέπω όλους να δουλεύουν τόσο συντονισμένα. Επίσης είμαι πολύ ευχαριστημένος που βλέπω ότι ο Mikko και ο Jarmo εντάχθηκαν πολύ καλά στην ομάδα μας», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της Citroën, Frédéric Banzet.
Καλύτερες επιδόσεις : Loeb, 9 ταχύτεροι χρόνοι – P. Solberg, 4 - Hirvonen, 3 – Latvala & Sordo, από 1.
Επόμενος αγώνας του WRC το ράλι Σουηδίας που θα πραγματοποιηθεί στις 9-12 Φεβρουαρίου.