Καλημέρα σε όλους.
Έχω ένα C4, 1.6, Hatchback, μοντέλο 2004 (εγώ το είχα αγοράσει καινούριο τον Απρίλιο του 2005), προφανώς βενζινο-κίνητο.
Εδώ και περίπου 1 χρόνο, κάθε περίπου 3 εβδομάδες (κατά μέσο όρο, άλλοτε λιγότερο, άλλοτε περισσότερο), αντιμετωπίζω ένα περίεργο πρόβλημα. Φαίνεται σε μεγάλο βαθμό στο ακόλουθο youtube video:
https://www.youtube.com/watch?v=2KLsZMGzaFoΚατά 99% μου συμβαίνει το ίδιο, όπως το βλέπετε! Μόνο η οθόνη δεν δείχνει ακριβώς έτσι, αλλά σε μένα δείχνει σαν να απεικονίζεται μόνο το κάτω κάτω μέρος σε σχέση με μία κανονική ένδειξη.
Για να αντιμετωπίσω το πρόβλημα την 1η φορά που συνέβη αλλά και όλες τις επόμενες (6-7 φορές), ακολούθησα τις οδηγίες από έναν μηχανικό του συνεργείου της Citroen στο οποίο πηγαίνω το αυτοκίνητό μου (τώρα στην ΩΜΕΓΑ, Λ.Μεσογείων):
1) Σταματάω το αυτοκίνητο το συντομότερο δυνατόν στην άκρη του δρόμου.
2) Βγάζω το κλειδί.
3) Ανοίγω το καπό και αποσυνδέω τον θετικό πόλο της μπαταρίας (αυτόν που σου δίνει πρόσβαση το πλαστικό περίβλημα το οποίο υπάρχει πάνω από την μπαταρία).
4) Το αφήνω αποσυνδεδεμένο για περίπου 10 δευτερόλεπτα και μετά ξανασυνδέω τον θετικό πόλο της μπαταρίας.
5) Βάζω μπροστά το αυτοκίνητο και όλα λειτουργούν κανονικά, μέχρι την επόμενη φορά που θα ξανασυμβεί, δηλαδή μετά από 2 έως 4 εβδομάδες συνήθως.
Να σημειώσω ότι όταν συμβαίνει το πρόβλημα μπορώ να οδηγήσω ακόμη κανονικά το αυτοκίνητο. Δεν δουλεύουν όμως διάφορα πράγματα, όπως τα παράθυρα (δεν μπορώ να τα ανοίξω και να τα κλείσω), το adjustment για τους πλαϊνούς καθρέφτες, τα κουμπιά για το air condition (ο δυνατός εξαερισμός για να ξεθολώσει π.χ. το παρπρίζ δουλεύει, αν θυμάμαι καλά).
Επίσης, ότι και αν κάνω, οι φωτεινές ενδείξεις, όπως φαίνονται και στο video, συνεχίζουν να δείχνουν, δεν φαίνεται να μπορεί να διορθωθεί με τίποτα το θέμα σε λογικό χρονικό διάστημα από μόνο του, αν δεν κάνω εγώ τα παραπάνω βήματα, που φαίνεται να είναι η μόνη λύση για να αντιμετωπίσω αυτό το πρόβλημα.
Έχοντας φτιάξει το πρόβλημα με τα παραπάνω βήματα, ώστε να αισθάνομαι και ασφαλής στην οδήγηση, έχω πάει την επόμενη (ή και την ίδια) μέρα, στο συνεργείο και έχω ζητήσει να γίνει διαγνωστικός έλεγχος, όπως και γίνεται, αλλά δεν βλέπουν και δεν βρίσκουν τίποτα με τον έλεγχο αυτόν. Σκέφτομαι ότι αν μου συμβεί πάλι αυτό το πρόβλημα μια κάποια ώρα και μέρα που δεν βιάζομαι πολύ και είναι καθημερινή, τότε να το πάω επί τόπου να το δουν και να το βάλουν στον διαγνωστικό έλεγχο, μήπως και δουν κάτι που δεν βλέπουν όταν τους το πάω την επόμενη μέρα, έχοντας όμως ήδη ακολουθήσει τα παραπάνω βήματα (οπότε και έχοντας διορθώσει το πρόβλημα, προσωρινά).
Στα σχόλια του παραπάνω youtube video, βλέπω ότι ναι μεν δεν έχει λύσει ποτέ το πρόβλημά του ο Κος Heins, αλλά του έχουν γίνει προτάσεις που μπορεί ίσως να λύνουν το παρόμοιο πρόβλημα κάποιου άλλου, όπως:
α) Αλλαγή Engine Bay FuseBox (νομίζω εννοεί κάποια ασφαλειοθήκη)
β) Fix of loose cables on the BSI (Built-in Systems Interface).
γ) Repair and re-route accordingly some 'chaffed' (φθαρμένα) cables within the steering column.
Οι προσωρινές λύσεις που προτείνονται, ψάχνωντας και σε άλλα C4 forums στο Internet, περιλαμβάνουν BSI reset και ECU (Engine Control Unit) reset, χωρίς να αποτελούν την τελική λύση.
Κάποιοι προτείνουν και αλλαγή BSI ή και ECU. Το BSI δεν έχω ψάξει να δω πόσο κοστίζει, το ECU πρέπει να είναι όμως πολύ ακριβό.
Εγώ σκέφτομαι να ζητήσω από το συνεργείο μου να εφαρμόσουν κάποιες από τις 3 παραπάνω προτάσεις (α, β, γ) για αρχή, κυρίως την αλλαγή του Engine Bay FuseBox και τον έλεγχο της καλωδίωσης στο BSI, και μετά βλέπουμε, ανάλογα αν θα λυθεί το πρόβλημα.
Περιμένω και τις δικές σας απόψεις/προτάσεις για να αντιμετωπίσω το πρόβλημα που έχω.
Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.