gr_diver έγραψε:
KarlBarks: Όσο πιο κατακόρυφη είναι πίσω επιφάνεια ενός οχήματος, τόσο μεγαλύτερη υποπίεση (vacuum) δημιουργείται πίσω τους κατά την κίνηση, ιδιαίτερα δε στις υψηλές ταχύτητες. Έτσι, τα σταγονίδια που πέρασαν σύριζα από τα πλαινά και το πάνω μέρος του οχήματος, παρασύρονται προς τα εμπρός όταν πλέον βρεθούν πίσω από το αυτοκίνητο. Το εξαιρετικά μικρό βάρος τους, που τους δίνει προσδίδει αντίστοιχα μικρή αδράνεια, τα κάνει να αλλάξουν φορά κίνησης ταχύτατα, και ένας μέρος τους επιταχύνεται ακόμα και σε ταχύτητες γρηγορότερες από αυτήν του αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα: λερωμένο πίσω τζάμι.
Το φαινόμενο είναι ιδιαίτερα ορατό στα τετραγωνισμένα αυτοκίνητα. Τα Hyundai Atos για παράδειγμα, που είναι πίσω σαν κουτιά. Αν τα παρατηρήσεις μετά από βροχή, το πίσω μέρος γίνεται χάλια, από πάνω μέχρι κάτω.
Στα 5πορτα C4, η κλίση του πίσω τζαμιού διεκολύνει τον αέρα που έρχεται κατά μήκος της οροφής να πληρώσει το κενό, κάνοντας πιο ομαλή την ροή στο πίσω μέρος. Γι' αυτό το τζάμι στα 5 πορτα δεν λερώνεται τόσο πολύ...
YpΝοs: Σκέψου εμάς τους "καημένους" με το μπεκάκι να προσπαθεί να στείλει το νερό σχεδόν κατακόρυφα προς τα πάνω, από μια αντλία που βρίσκεται 3,5 μέτρα πιο μπροστά!
Ευχαριστω για την επεξηγηση! Αρα στα 3θυρα η κατασταση ειναι ακομα χειροτερη απο οτι σε μενα (ερρ στα 5θυρα γενικως). Κριμα. Φανταζομαι οτι η "εργονομια" ή η καλυτερη -πρακτικα- σχεδιαση πιθανως του πισω τμηματος να εχει θυσιαστει για χαρη της ομορφιας.
Παντως αυτο που λες το εχω δει σε συνθηκες πραγματικης μπορας. Αθηνα - Θεσσαλονικη πριν απο λιγες εβδομαδες, μεχρι την Λαρισσα με πηγε γ@...ντας οσον αφορα την πολυ δυνατη βροχη, χαμηλη ορατοτητα (χρησιμοποιηση των φωτων ομιχλης ηταν πραγματικα αναγκαια για να σε βλεπουν) και πολυ νερο στο δρομο. Ενω μπροστα οι υαλοκαθαριστηρες αγκομαχουσαν (τα καταφεραν μια χαρα ομως) να καθαρισουν τα νερα του μπροστινου τζιπ πανω στο οποιο πατουσα στα 160χλμ/ω, το πισω τζαμι ηταν σχετικα αρκετα καθαρο!
Βεβαιως ο πισω μου πρεπει να ειχε αγανακτισει καθως παρατηρησα οτι η C4 πεταγε πολυ νερο προς τα πισω.
Τι να πεις τωρα.. απο την μια λες μπραβο στους Γαλλους για την ασφαλεια και τον σχεδιασμο (γιατι οχι..) απο την αλλη θες να τους χαστουκισεις για τις μικρες αυτες ατελειες που εχει το αμαξακι μας.