Συμφωνώ με τον SportBilly, αλλά λέω εγώ και το άλλο:
θέλουμε δε θέλουμε, τα φώτα ξερυθμίζονται. Συστολές-διαστολές από την θερμότητα των λαμπών, λακκούβες, δονήσεις και άλλα τόσα. Ένας στους πόσους ελέγχει περιστασιακά την ρύθμιση δέσμης στα κανονικά φώτα τους; Από αυτούς, ένας στους πόσους ελέγχει και τα ομίχλης μαζί;
Και μιλάμε για φανάρια πάνω στους προφυλακτήρες, που ταλαιπωρούνται περισσότερο σε χτυπηματάκια και κουνήματα.
Εκτός αυτού, τα ομίχλης, επειδή είναι και κοιτάνε χαμηλά στην άσφαλτο (10% κλίση δέσμης προς τα κάτω), όταν βρέχει και ο δρόμος είναι βρεγμένος, η αντανάκλασή τους στο οδόστρωμα είναι το ίδιο ενοχλητική με τα φώτα πορείας (τα πολύ μεγάλα), είτε σε ακολουθεί, είτε είναι στο αντίθετο. Πριν από 2 ώρες με την βροχή με ακολουθούσε ένα Xsara Picasso στα 10-15 μέτρα και ο τύπος είχε αναμμένα τα εμπρός ομίχλης του. Με είχε γκαβώσει τελείως στους καθρέπτες
η αντανάκλαση των ομίχλης στον βρεγμένο δρόμο. Του άναβα σαν σινιάλο τα πίσω ομίχλης μου, τίποτα δεν χαμπάριαζε. Αυτός ήταν χαρούμενος "τι ωραία που με βλέπουν οι άλλοι καλύτερα!", και δεν αποκλείω να σκεφτόταν "δες τον, παίζει με τα φώτα του ο χαζός!", για μένα. Ποιος όμως ήταν ο χαζός, αυτός που μου δημιουργούσε πρόβλημα, ή εγώ επειδή προσπαθούσα να του το δείξω και δεν καταλάβαινε;
Δεν τα λένε τυχαία ομίχλης. Αυτοί οι φανοί είναι σχεδιασμένοι και τοποθετημένοι τόσο χαμηλά για να φωτίζουν
κάτω από την ομίχλη, η οποία πρακτικά ποτέ δεν ακουμπάει στο έδαφος, αλλά αιωρείται πάνω από περίπου τα 20-30 εκατοστά. Επειδή ακριβώς φωτίζουν κάτω από την ομίχλη, τα μάτια του οδηγού δέχονται μόνο την πληροφορία της εικόνας του δρόμου, και όχι την άμεση αντανάκλαση από τα σταγονίδια υγρασίας που αιωρούνται, και που φένεται σαν ένα λευκό πέπλο μπροστά από το αυτοκίνητο όταν φωτίζεται από τα κύρια φώτα. Γι' αυτό λοιπόν οι φανοί ομίχλης είναι πραγματικά χρήσιμοι όταν το μόνο που κάνουν πλέον τα κύρια φώτα είναι να φωτίζουν την ομίχλη (να μην την διαπερνούν) και να μη βλέπεις πέρα από 10 μέτρα μπροστά σου. Τότε τα ανάβεις, (ίσως σβήνοντας και τα μεσαία) και σου φωτίζουν αμέσως μπροστά από το αυτοκίνητο (4-5 μέτρα) και στα πλάγια, για να βλέπεις τις γραμμές και για να μην βγεις από το δρόμο. Μιλάμε για καταστάσεις που έτσι κι αλλιώς κινείσαι με κάτω από 50χλμ την ώρα. Όχι όμως όταν πέφτει μια πρωινή δροσιά, που έχει μεν μια θαμπάδα η ατμόσφαιρα, αλλά μπορείς να δεις 300 μέτρα μπροστά και πίσω. Ούτε μια φυσιολογική βροχή δικαιολογεί την χρήση τους.
Κάποτε τα ανάβανε οι χαρούμενοι ιδιοκτήτες που τα είχαν χρυσοπληρώσει στον προαιρετικό εξοπλισμό, και θέλανε να τα δείξουνε. Τώρα 8 στα 10 τα έχουνε στον βασικό. Αν τα ανάψουμε όλοι τι θα γίνει;
Γι' αυτό, γνώμη μου είναι, ότι αν κάτι μας έχει ενοχλήσει έστω και μια φορά όταν το έκανε άλλος, να μην το κάνουμε κι εμείς.
Lev, μην τα πάρεις προσωπικά, γενικά τα λέω...