Στα όσα αναφέρεις παραπάνω φίλε c5THP_1, έχω τις εξής παρατηρήσεις:
1. Τα περί σκαραβαίου / golf /2CV / BX σωστά τα αναφέρεις μεν, αλλά δεν έχουν καμία σχέση με THP. Δεν είμαι μηχανολόγος μηχανικός, αλλά πιστεύω πως δεν υπάρχει καμία σχέση ανάμεσα στους κινητήρες των παλιών με έναν THP που βγάζει κοντά 100 άλογα στο λίτρο και κουνάει κάτι που έχει το βάρος της C5.
2. Εγώ να δεχτώ πως μετά από 30,000χλμ ο THP σου έκαψε με την -όποια- χρήση του έκανες, "μόνο" 2λίτρα. Από τα 25.000χλμ μέχρι τα 30.000χλμ, κυκλοφορούσες με "μόνο" 1,5λίτρο λιγότερο λάδι στο μοτέρ. Έλα όμως που το μοτεράκι δεν παίρνει 100 λίτρα αλλά γύρω στα 5 => κυκλοφορούσες με πολύ λιγότερο λάδι από όσο "έπρεπε". Για να δέσει το γλυκό, το υπάρχον λαδάκι δεν ήταν ότι καλύτερο από πλευράς χαρακτηριστικών => IMHO ταλαιπωρείς το μοτεράκι στα καλά καθούμενα.
3. Το highscore που έχω σε διάστημα αλλαγής λαδιών στη δίλιτρη C5 του 2009 είναι 32700χλμ. Όταν αλλάχθηκαν ήταν ξανθά όπως ακριβώς μπήκαν, λόγω υγραερίου, ενώ έλειπαν 250ml περίπου. Μετά από αυτό ήμουν πολύ άνετος με τις αλλαγές λαδιών, τις έκανα στα 25000χλμ χωρίς φόβο και πάθος. Καίει υγραέριο, το 95% των χιλιομέτρων γίνονται στην Εγνατία οδό, τα περισσότερα από αυτά με 110χαω, δεν καίγονται τα λαδάκια, και όταν βγαίνουν εμφανησιακά είναι άψογα. Τί μπορεί να πάει στραβά;
Κάποια στιγμή ένας φίλος που είναι "ψείρας" με το αυτοκίνητό του και κάνει αντίστοιχη χρήση, έστειλε λαδάκια για ανάλυση μετά από 30.000χλμ. Το αποτέλεσμα της ανάλυσης ήταν ότι ενώ τα πάντα φαινόντουσαν φυσιολογικά, τα Total 9000 5-40 είχαν χάσει το μεγαλύτερο μέρος από τις λιπαντικές τους ιδιότητες => ταλαιπωρούνταν το μοτεράκι και το δικό του, και το δικό μου.
Εν τέλη κατέληξα στα 20.000χλμ, μετά μάλιστα από ένα σκηνικό που έγινε με συνεργάτη εξ' Ιταλίας. Τον παραλαμβάνω από το αεροδρόμιο, μπαίνουμε στη C5, μου λέει την πικραμένη του ιστορία για μια diesel C5 που είχε και την άλλαξε με Audi S6 και πλέον δεν μπορεί να ευχαριστηθεί ταξίδι, και κάποια στιγμή φτάνουμε στα της συντήρησης. Χτυπιόταν ότι το ενδεδειγμένο διάστημα αλλαγής λαδιών για το δίλιτρο βενζίνης ήταν 20.000χλμ, άσχετα αν το δικό μου μάνουαλ έλεγε λιγότερα (10.000 αν δεν κάνω λάθος). Πείστηκα μόνο όταν μου έστειλε με φαξ τη σελίδα από το Ιταλικό μάνουαλ που ανέφερε τα 20.000 χλμ.
Το άλλο που διέφερε ανάμεσα στο Ελληνικό κ το Ιταλικό μάνουαλ ήταν το διάστημα αλλαγής ιμάντα χρονισμού που εδώ ήταν 60.000χλμ ενώ εκεί 120.000χλμ, πάντα για το ΙΔΙΟ ακριβώς αυτοκίνητο!
Τέλος, όσον αφορά εγχειρίδιο αυτοκινήτου, μπορείς να το διαβάσεις στη σελίδα
http://service.citroen.com