Σελίδα 1 από 2

Ανάρτηση πρόβλημα σε c5 του 2009. Καμμένη ασφάλεια αλλά ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 13 Μαρ 2015, 07:41
από Tzartos Christos
Καλημέρα στήν Ομάδα.
Το C5 μου .... τελευταίο μοντέλο 2009.... 2λιτρο βενζίνη μου παρουσίασε το εξής.
Ένα πρωϊνό με το καλημέρα σταμάτησε να δουλεύει η αντλία τής ανάρτησης. Ύστερα από ψάξιμο βρήκαμε καμμένη ασφάλεια (συγκεκριμένα αυτή που βρίσκεται μπροστά από τήν Μπαταρία και είναι λίγο ιδιαίτερη (σε ότι αφορά το σχήμα της)). Αλλάζουμε τήν ασφάλεια και λειτουργεί κανονικά και υποβάλουμε το σύστημα σε σήκω/κάτσε πολλές φορές γιά να τεστάρουμε το σύστημα..... Η δοκιμή στέφθηκε με επιτυχία οπότε το συμπέρασμα ήταν στιγμιαία αστοχία τής ασφάλειας.... και η ζωή συνεχίζεται.... μικρό το κακό. Ελα όμως που μετά από 2 μέρες ακινησίας και πάλι με το καλημέρα μου τήν ξανακαίει ???? και πάλι στό συνεργείο μου..... και πάλι αλλαγή με μεγαλύτερη ασφάλεια (από 40άρα σε 50άρα) ... και πάλι επίμονα τέστ σήκω κάτσε τής ανάρτησης... και πάλι όλα οκ. 2 μέρες μετά και πάλι (αυτή τήν φορά η αντλία λειτούργησε γιά να διορθώσει τα κακώς κείμενα τών δύο ημερών ακινησίας και να φέρει το ύψος εκεί που πρέπει) οταν προσπάθησα όμως να το σηκώσω τέρμα γιά δοκιμή και πάλι μου τήν έκαψε. Να διευκρινίσω οτι το μοτεράκι τής αντλίας δέν ζεσταίνεται παρά τίς ασκήσεις που τού βάζουμε να κάνει με τα πούς απς καμιά 10 φορές. Εχει κανείς κάποια ιδέα για τό τί φταίει?

Re: Ανάρτηση πρόβλημα σε c5 του 2009. Καμμένη ασφάλεια αλλά ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 13 Μαρ 2015, 10:34
από Πράκτορας
Ψάχνετε για διαρροή ρεύματος καθαρά. Θυμήσου αν έχεις τπτ φορτιστές κλπ στη πρίζα του αυτοκινήτου, πολλές φορές αυτά τα χαζά είναι υπαίτια καμμένων ασφαλειών.

Re: Ανάρτηση πρόβλημα σε c5 του 2009. Καμμένη ασφάλεια αλλά ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 13 Μαρ 2015, 11:44
από Tzartos Christos
Η Εν λόγω ασφάλεια περί είς ο λόγος αφορά μόνο τήν τροφοδοσία τής αντλίας ανάρτησης και τίποτε άλλο. Οπότε δέν υπάρχει τίποτε άλλο συνδεδεμένο σ' αυτήν.
Η αντλία λειτουργεί (φαινομενικά) κανονικά αλλά παρ όλα ταύτα κατεβάζει τα ρολά καίγοντας τήν ασφάλεια. Λογική ακολουθία γιά τόν εντοπισμό τού προβλήματος είναι οτι το μοτέρ πρέπει να ζορίζεται σε κάποια φάση και καίει τήν ασφάλεια..... Αυτό όμως το κάνει χωρίς να έχει ζεσταθεί η κάτι παρόμοιο. Μετά από 1-2 μέρες ακινησίας και εφόσον έδωσα εντολή να σηκωθεί το αυτοκίνητο πέραν τής θέσης πορείας έκαψε τήν ασφάλεια.... γιά τρίτη φορά.

Re: Ανάρτηση πρόβλημα σε c5 του 2009. Καμμένη ασφάλεια αλλά ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 13 Μαρ 2015, 11:52
από Πράκτορας
Η ασφάλεια βρίσκεται στην ασφαλειοθήκη και όχι μόνη της, ξεκάρφωτη. Ναι μεν λογικό αυτό που λες αλλά μην περιορίζεσαι μόνο στην αντλία για να βρεις το πρόβλημα.

Ξεκίνα με ηλεκτρολόγο και 2-3 νέες ασφάλειες στο χέρι προκειμένου να βρεθεί το θέμα.

Re: Ανάρτηση πρόβλημα σε c5 του 2009. Καμμένη ασφάλεια αλλά ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 13 Μαρ 2015, 12:08
από Tzartos Christos
Η εν λόγω ασφάλεια βρίσκεται μόνη της (με μία ακόμη παρόμοια) και όχι παρέα με άλλες..... Είναι το καλόδιο που δίνει ρεύμα αποκλειστικά στήν αντλία και βρίσκεται σε ένα κουτί ανοίγοντας το καπώ μπροστά δεξιά (βλέποντας το αυτοκίνητο ανοίγοντας το καπώ..... από μπροστά δηλαδή) ακριβώς πρίν τήν μπαταρία πίσω από το φανάρι. Δηλαδή πίσω από το αριστερό Φανάρι έτσι όπως τα βλέπουμε από τήν θέση τού οδηγού.
Το πρόβλημα πρέπει να δημιουργείται γιατί το μοτέρ ζητάει περισσότερο ρεύμα από τό φυσιολογικό οπότε και δέν αντέχει η ασφάλεια......... Μάλλον πρέπει να προμηθευτώ ένα όργανο που θα μου δείξει το πόσο ρεύμα παραπάνω ζητάει και μετά να δούμε γιατί το κάνει αυτό.
Θα το δικαιολογούσα αν το μοτέρ ζεσταίνονταν η αν ακούγονταν παράξενα .... αλλά και ο ήχος και η θερμοκρασία είναι σε φυσιολογικά επίπεδα παρά τα πάνω απο 10 ανεβοκατεβάσματα που τού κάνουμε.

Re: Ανάρτηση πρόβλημα σε c5 του 2009. Καμμένη ασφάλεια αλλά ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 13 Μαρ 2015, 12:14
από Πράκτορας
Οπότε βρίσκεται στην εξωτερική ασφαλειοθήκη. Ρεύμα μετρήσατε με πολύμετρο;

Re: Ανάρτηση πρόβλημα σε c5 του 2009. Καμμένη ασφάλεια αλλά ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 13 Μαρ 2015, 12:32
από Tzartos Christos
Η εν λόγω ασφαλειοθήκη βρίσκεται εκτός και τής έξω ασφαλειοθήκης που βρίσκεται (βλέποντας από μπροστά με ανοιγμένο το καπώ) ακριβώς πίσω από τήν μπαταρία. Αυτό το κουτάκι που λέμε βρίσκεται από τήν ίδιο σημείο θέασης μπροστά από τήν μπαταρία τέρμα δεξιά .... Έρχεται κανονικό ρεύμα από τήν μπαταρία με χοντρό καλώδιο .... παρεμβαίνει η ασφάλεια και φεύγει γιά τήν αντλία τής ανάρτησης. Είναι ένα ευρύχωρο κουτάκι που βρίσκονται δύο ασφάλειες μόνο σε μεγάλη απόσταση (10εκ) η μία με τήν άλλη. Είναι ασφάλειες που βιδώνονται τα δύο ακρα τους και όχι κουμπωτές. Ισως ανεβάσω φωτογραφία αργότερα.... αν και το βλέπω ανούσιο γιατί αυτός που ξέρει κάποια αιτία και κάποια λύση θα γνωρίζει και για ποιές ασφάλειες πρόκειται.

Re: Ανάρτηση πρόβλημα σε c5 του 2009. Καμμένη ασφάλεια αλλά ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 13 Μαρ 2015, 13:07
από billaras
Αν θυμάμαι καλά, η συγκεκριμένη ασφάλεια δίνει ρεύμα και στον εγκέφαλο της ανάρτησης και στην αντλία.
Πρέπει όπως είπε ο Πράκτορας να μετρήσετε με πολύμετρο τα αμπέρ που τραβάει καθένα από τα 2. Βασικά μπορείς να μετρήσεις το συνολικό στην ασφάλεια, και τα αμπέρ από το καλώδιο της αντλίας, και να αφαιρέσεις για να βρεις του εγκέφαλου της ανάρτησης.
Σε κάποιες περιπτώσεις ήθελε αντλία ανάρτησης (στα C5 πρώτης γενιάς). Είχε τύχει σε ένα στην Πάτρα, τραβούσε περισσότερο ρεύμα για κάποιον λόγο ο εγκέφαλος της ανάρτησης όταν το αμάξι "έπαιζες" με τις σκάλες επάνω-κάτω και έκαιγε την ασφάλεια. Φόβος και τρόμος να μην σκαλίσει κάποιος το κουμπί...

Πόσα χιλιόμετρα έχεις; Από μπαταρία πώς πας;

Re: Ανάρτηση πρόβλημα σε c5 του 2009. Καμμένη ασφάλεια αλλά ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 13 Μαρ 2015, 13:22
από Tzartos Christos
Σε καλό δρόμο είσαι.....
Ας το εξειδικεύσουμε λίγο παραπάνω.
Το συγκεκριμένο κουτάκι (που είναι τοποθετημένο κάθετα) έχει δύο ασφάλειες. Η μία βρίσκεται στό κάτω μέρος και η άλλη πάνω. Αυτή που καίγεται είναι αυτή στήν πάνω μεριά. Πηγαίνει ρεύμα από αυτή τήν ασφάλεια και στόν Εγκέφαλο η μόνο στό μοτέρ ???.
Έστω οτι τροφοδοτείται όμως και ο εγκέφαλος από τήν ίδια ασφάλεια........... Το να φανταστώ ότι ο Εγκέφαλος τραβάει τόσο ρεύμα ώστε να καίει 50 αμπέρ ασφάλεια δέν μου φαίνεται καθόλου λογικό. Αντιθέτως το να φταίει το μοτέρ το βρίσκω πιό πραγματικό. Αλλά γιατί να το κάνει? Το αυτοκίνητο το αγόρασα το 2009..... Είναι αυτό πρώτης γενιάς του τελευταίου μοντέλου η αναφέρεσαι στά προηγούμενα μοντέλα??

Re: Ανάρτηση πρόβλημα σε c5 του 2009. Καμμένη ασφάλεια αλλά ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 13 Μαρ 2015, 14:44
από Πράκτορας
Η τελευταία είναι, σωστά;

Εικόνα


Τσέκαρε το ρελέ που τροφοδοτεί με ρεύμα την αντλία και την καλωδίωση/πρίζα της αντλίας για τυχόν οξείδωση. Ίσως να έχει θέμα και η ίδια η αντλία με οξείδωση στο ηλεκτρικό μοτέρ της. Ρίξε μια ματιά στα παραπάνω όπως και τα ρεύματα που σου είπα.

Αν όλα είναι καλά σε όσα προείπα, μάλλον πας για BSI.


Ελπίζω να σε κάλυψα αυτή τη φορά, ε φίλε μου;

Re: Ανάρτηση πρόβλημα σε c5 του 2009. Καμμένη ασφάλεια αλλά ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 13 Μαρ 2015, 16:52
από xantiamanolis
gia να κει ασφαλεια καπου υπαρχει βραχυκύκλωμα δεν καιγετε η ασφαλεια στα καλα καθουμενα....ουτε από ζορισμα αν είναι να καει η ασφαλεια σε τετοιυ είδους μοτερ εχει μαμησει τα τυλίγματα μεσα στο μοτερ...

Re: Ανάρτηση πρόβλημα σε c5 του 2009. Καμμένη ασφάλεια αλλά ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Παρ 13 Μαρ 2015, 20:03
από billaras
Ακόμα και από χείριστης ποιότητας LDS σε κατάσταση "λάσπης", ίσως και να κάψει ασφάλεια το μοτέρ ή υποτροφοδοσία LDS και υπερστροφία του.
Ή και από εσωτερική διαρροή LDS από την φτεροτή προς τον ηλεκτροκινητήρα.
Ψάξε το.

Re: Ανάρτηση πρόβλημα σε c5 του 2009. Καμμένη ασφάλεια αλλά ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 14 Μαρ 2015, 07:55
από Tzartos Christos
Ευχαριστω για τις υποδειξεις..... κανουμε την ερευνα. τα υγρα του ειναι κατι που μου περασε και εμενα απο το μυαλο αλλα δεν αναφερθηκε σ αυτο ο μηχανικος που το παρακολουθει (εξειδικευμενος στα çitroen) αλλωστε'και εγω δεν πιστευω οτι στην 5ατια εχουν καταστραφει. Ειναι κατι ομως που θα το κοιταξω. (ισως και να εχουν αλλαχθει στο μεταξυ αφου το αυτοκινητο τηρουσε τις διαδικασιες συντηρησης με συχνοτητα πανω του ιδανικου) θα κοιταξω το ιστορικο του για να δω αν αλλαχθηκαν..... και αν οχι ισως προληπτικα να τα αλλαξω...... φανταζομαι μπορω να το κανω και μονος μου. Τωρα διαρροη υγρων προς το μοτερ ειναι κατι που θα κοιταξω (αν ειναι δυνατον να διαπιστωθει απο εξωτερικο ελεγχο.... αφου πιστευω οτι μαλλον στεγανο πρεπει να ειναι οποτε εξωτερικα δεν μπορω να καταλαβω αν εχουν μπει υγρα μεσα...... εκτος και αν δεν ειναι στεγανο οποτε θα υπαρχει διαρροη υγρων απο το μοτερ.... κατι τετοιο ομως δεν φαινεται να ισχυει) αλλα και αυτο ειναι μια υπερβατικη σκεψη γιατι πρωτον το λαδι δεν βραχυκυκλωνει και δευτερον το κουμπωμα του ηλεκτροκινητηρα με την αντλια γινεται μεσω ενος λεπτου αξονα στο κεντρο απ οπου ειναι αδυνατον να εισχωρησουν υγρα πρωτον γιατι ειναι ψηλα οποτε λογω βαρυτητας τα υγρα θα προτιμησουν να φυγουν προς τα κατω και δευτερον η διοδος μεσω αξονα ειναι αδυνατη. Αλλωστε οπως ειπαμε το λαδι δεν βραχυκυκλωνει... Αυτη την στιγμη τοποθετησα ασφαλεια γυμνη οποτε και δοκιμαζω την θερμοκρασια της κατα την διαδικασια πανω κατω της αναρτησης. Για την ωρα η ασφαλεια δεν ζεσταινεται καν και το συστημα λειτουργει κανονικα. θα συνεχισω τις δοκιμες και θα σας πω το αποτελεσμα.

Re: Ανάρτηση πρόβλημα σε c5 του 2009. Καμμένη ασφάλεια αλλά ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 14 Μαρ 2015, 08:16
από Tzartos Christos
Οσο για τις παραμετρους που αφορουν οξειδωση στις ενωσεις της καλωδιωσης και στο ρελε (αληθεια που υπαρχει αυτος ο ηλεκτροδιακοπτης) (επιτρεψτε μου την μανια μου να μην χρησιμοποιω ξενες λεξεις εφοσον υπαρχουν αντιστοιχες Ελληνικες)...... Για ολο αυτο τον ελεγχο εμπιστευομαι τον ηλεκτρολογο που το εψαξε και μου λεει οτι δεν διαπιστωσε κατι τετοιο.... εβγαλε τα αναλογα μπριζακια .... εκανε τον οπτικο ελεγχο.... τα ψεξασε με τα αναλλογα καθαριστικα υγρα και τα ξανακουμπωσε. Τωρα αν υπαρχει καποιος ηλεκτροδιακοπτης οντως θα μπορουσε να προκαλεσει στιγμιαιο προβλημα κατα την εμπλοκη του αν οι επαφες ειναι φθαρμενες αλλα απ οσο ξερω δεν υπαρχει τετοιος διακοπτης. Μεχρι να ξαναμιλησω με τον ηλεκτρολογο μου αν ξερετε εσεις κατι με ενημερωνετε. Και φιλε μου ευχαριστω για το ενδιαφερον που εφτασε να μου στειλεις και φωτογραφια του ασφαλοκιβωτιου... Αλλα οπως ειπα και παραπανω στις αναφορες μου.... Οχι δεν ειναι καν αυτο το ασφαλοκιβωτιο..... Ειπαμε οτι προκειται για ενα ασφαλοκιβωτιο που βρισκεται ακριβω στην δεξια πλευρα της μπαταριας οπως κοιταμε το αυτοκινητο απο μπροστα. Εχει μονο δυο ασφαλειες οχι κουμπωτες αλλα βιδωτες στα δυο ακρα τους με 8αρακι παξιμαδι. Ειπα θα στειλω και φωτογραφια αλλα δεν εχει νοημα γιατι αυτος που θα μπορουσε να μου δωσει καποια εγκυρη πληροφορια σιγουρα ξερει για ποιες ασφαλειες μιλαω. Τωρα απ οτι ειδα και εγω οντως υπαρχουν και δυο ακομη ασφαλειες που αφορουν στην αναρτηση.... η μια ειναι στο ασφαλοκιβωτιο εντος της καμπινας και η αλλη ειναι στο ομαδικο μεγαλο ασφαλοκιβωτιο στο χωρο του κινητηρα πισω απο την μπαταρια που καλυπτεται απο ενα μεγαλο πλαστικο καπακι. Αυτες και οι δυο ασφαλειες ειναι καλα στην υγεια τους και δεν προκαλεσανε προβλημα. Βεβαια ακομη δεν ξερω που επενεργει η καθε μια απο αυτες. Το προβλημα ειναι μονο η ασφαλεια στο δεξι τοιχωμα της μπαταριας..... Ασφαλειες που μονο οι ψαγμενοι ξερουν την υπαρξη της.

Re: Ανάρτηση πρόβλημα σε c5 του 2009. Καμμένη ασφάλεια αλλά ?

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 14 Μαρ 2015, 15:42
από kobulis
Δεν έχει ξεκαθαριστεί το σπουδαιότερο: η στάθμη των LDS είναι στο σωστό επίπεδο;

Ρωτάω γιατί κάποια στιγμή πριν 2 χρόνια όταν βρισκόμουν περίπου στα 140.000χλμ με γεμάτο πορτ μπαγκαζ προσπάθησα να βάλω την ανάρτηση στην ψηλότερη σκάλα.

Και λέω προσπάθησα γιατί η ανάρτηση δεν κατάφερε να ανέβει τέρμα ψηλά, η αντλία προσπαθούσε ένα δίλεπτο χωρίς αποτέλεσμα.

Φυσικά δε ζορισα την αντλία (και την τύχη μου), και το άφησα στην ψηλή σκάλα χωρίς να επιμένω για την ακόμα ψηλότερη. Αν την άφηνα να δουλεύει μπορεί να έκαιγε ασφάλεια για αρχή, μέχρι κ μοτέρ αντλίας.

Όταν το έψαξα, έλειπαν περίπου 200ml υδραυλικού υγρού και δεν υπάρχει θέμα αφού συμπληρώθηκαν.

Δίλιτρη C5, 10/2009, 232.000km χωρίς καμία συντήρηση ανάρτησης πέρα από εκείνα τα 200ml.