Το τελευταίο C5, γνωστό και ως Mk3 (ή εργοστασιακά Χ7),
έχει στον πίσω προφυλακτήρα, στο κάτω μέρος, δυο ανακλαστικά σώματα.
Αυτά μπορούν να αφαιρεθούν και να μετατραπούν σε φωτιστικά σώματα
και να δουλεύουν με 3 τρόπους.
Είτε ως πίσω φώτα ημέρας, είτε ώς πίσω φώτα θέσης όταν ανάβουμε τα φώτα
είτε ώς φώτα "προειδοποίησης" να το πούμε έτσι, όταν ανοίγουμε το πορτ μπαγκάζ.
Η εργασία έγινε σε C5 Tourer, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί και στο κουρσάκι.
Αφαιρείται από τον πίσω προφυλακτήρα το αντανακλαστικό στοιχείο,
που πιάνει εσωτερικά με κλιψάκια
(προσοχή στα κλιψάκια, σπάνε εύκολα......μη ρωτάς πως το ξέρω
)
Κατόπιν, με μια φαλτσέτα και πολύ προσοχή, μπορεί να αφαιρεθεί το εξωτερικό αντανακλαστικό
απο την πλαστική βάση του, με τρόπο μάλιστα που να μπορεί να επανατοποθετηθεί στη βάση
Κολλημένο με LOGO το'χουν
Εσωτερικά στο αντανακλαστικό, υπάρχει αρκετός χώρος, 3 - 4 χιλιοστά,
και μπορεί να τοποθετηθεί ταινία LED, ή επιπλέον LEDάκια αν θέλουμε
Τα LEDάκια διαπίστωσα πως είναι καλύτερα να είναι κόκκινου χρώματος,
γιατί δείχνει πιο κόκκινο μέσα απο το κρύσταλο,
ενώ το λευκό LEDάκι δε δείχνει τόσο φωτεινο.
Κατόπιν, αφού συνδεθούν όλα τα "+" και "-", έκανα 2 τρυπίτσες 1,5 χιλ. η κάθε μια, στο κέντρο της βάσης (φένεται στην φωτογραφία)
και πέρασα τα καλώδια απο μέσα έξω, και ξανα 'βαλα το κρύσταλο στη θέση του στη βάση
τοποθετημένο αυτή τη φορά με εποξική κόλλα Epoxy Metal της Byson.
Εποξική κόλλα έβαλα φυσικά και στο τρυπάκι που βγαίνουν τα καλώδια προς τα πίσω
ώστε να υπάρχει πλήρης στεγανοποίηση.
Οδεύουμε τα καλώδια και τα τακτοποιούμε για να τα περάσουμε στο εσωτερικό, προς τη μεριά του οδηγού,
όπου υπάρχει σημείο στο πορτ μπαγκάζ με λαστιχένια τάπα για να περνούν καλώδια μέσα στην καμπίνα
Η ηλεκτρική σύνδεση μπορεί να γίνει ώστε να δουλεύουν κατ' ελάχιστο με τους 2 τρόπους (DRL+Φώτα θέσης)
ή προεραιτικά και με τον τρίτο τρόπο ώς φώτα προειδοποίησης όταν ανοίγουμε το πορτ μπαγκάζ.
Η διαμόρφωση DRL+Φώτα θέσης είναι αναγκαία γιατί ως DRL μπορούν να λειτουργούν όταν λειτουργεί ο κινητήρας
ωστόσο θα πρέπει να μπορούν να λειτουργούν και με τον κινητήρα σβηστό ως φώτα θέσης.
Να το τελικό αποτέλεσμα
Τα δυο καινούρια φωτιστικά συνδέθηκαν παράλληλα και τα δυο, και βγάζουν απλά δυο καλώδια, ένα "+" κι ένα "-".
Τα καλώδια αυτά συνδέθηκαν στο "+" και "-" των φώτων θέσης της πόρτας του πορτ μπαγκάζ.
Η σύνδεση όμως έγινε μέσω ενός ρελέ δυο κυκλωμάτων (8 ποδαράκια),
ώστε να μπορούμε να τα δουλέψουμε και με δικό μας κύκλωμα, δική μας παροχή ρεύματος,
απομονόνοντάς τα απο το υπόλοιπο κύκλωμα του αυτοκινήτου, όπου "ανακατεύεται" και υπολογιστής.
Η σύνδεση γίνεται μόνο στη μια πλευρά της καλωδίωσης των φώτων θέσης,
μιας που έχουμε μόνο δυο καλώδια.
Το ρελε Νο1 θα πρέπει να συνδεθεί ώστε να μπορούν να δουλεψουν τα φώτα μας όπως έχουν σχειδαστεί ως φώτα θέσης,
αλλά και σύμφωνα και με το νόμο, ώστε όταν ανάβουμε φώτα, είτε δουλεύει ο κινητήρας είτε όχι, πρέπει να ανάβουν και τα πίσω φώτα θέσης.
Αυτό στην περίπτωση που θέλουμε να τα δουλεύουμε ως DRL μαζί με τα εργοστασιακά φώτα θέσης.
Σε περίπτωση που δε θέλουμε να τα δουλεύουμε μαζί με τα εργοστασιακά φώτα θέσης
μπορεί να παραλειφθεί το ρελέ Νο1 και να δώσουμε κατ' ευθείαν "+" και "-" στη γραμμή των LED
στο ρελέ Νο2, στις θέσεις Α και Β, απο την παροχή μας. Δε θα γίνει καμία σύνδεση στην καλωδίωση του αυτοκινήτου.
Στην περίπτωση που θέλουμε να τα δουλέψουμε και ως προειδοποιητικά με το άνοιγμα του πορτ μπαγκάζ,
Θα συνδέσουμε τα άλλα δυο άκρα του ρελέ Νο2, στις θέσεις C και D, κατ'ευθείαν στο φις της πίσω πλαφονιέρας, στο "+" και το "-"
(που θα το'χουμε βρει προηγουμένως με το πολύμετρο).
Και φυσικά στην περίπτωση που δε θέλουμε τίποτα από τα παραπάνω, μπορούμε να παραλείψουμε εντελώς τα δυο ρελέ
και να συνδέσουμε απευθείας τα LED με την παροχή μας.
Μπορούμε ακόμα και να παραλείψουμε και τον επιπλέον διακόπτη που φένεται στο σχέδιο,
ο οποίος έχει μπει ώστε να μπορούμε να τα δουλεύουμε κατά βούληση.
Υπόψη επίσης το εξής:
Εαν συνδεθούν και τα δυο ρελέ, ΚΑΙ ο διακόπτης, ώστε να δουλεύουν όλα ταυτόχρονα,
(τα φώτα θέσης μαζί με τα LED), τότε όταν θα τα απενεργοποιούμε με τον ξεχωριστό διακόπτη μας,
θα δουλεύουν όλα ως απλά φώτα θέσης απο το κύκλωμα του αυτοκινήτου,
και θα ανάβουν μόνο όταν ανάβουν και τα φώτα μας.
Και όταν ανοίγουμε το πορτ μπαγκάζ, φυσικά θα ανάβουν μόνο τα LED.
Όσον αφορά την τροφοδοσία μας, σημείωσα στο σχέδιο λήψη από το διακόπτη, με το που γυρίζουμε το κλειδί,
αλλά καλό είναι να πάρουμε ρεύμα είτε απο κάπου που υπάρχει τροφοδοσία ΜΟΝΟ όταν ο κινητήρας δουλεύει
είτε απο το κλειδί πάλι, αλλά μέσω ενός χρονοδιακόπτη, ώστε να ανάβουν αφού βάλουμε μπρος.
Να πούμε τέλος πως φυσικά και γίνεται, αν κάποιος δε θέλει να πειράξει τα δυο ανακλαστηράκια,
να δουλέψουν ως πίσω DRL μόνο τα φώτα θέσης, κατά προτίμιση τα δυο στην πόρτα,
αλλά και τα δυο στα φτερά, πάλι γίνεται.
Σ΄αυτή την περίπτωση συνδέουμε μόνο το ρελέ Νο1.
Η δε σύνδεση με τη λάμπα που φένεται στο σχέδιο, γίνεται στη βάση των λαμπών μέσα στο φωτιστικό.
Κόβεται το "+" και το "-" της λάμπας, και πέφτει κολλητίρι.
Το ρελεδάκι βρίσκεται έξω και κοντά στο φωτιστικό μας
με καλώδια που βγαίνουν πίσω από τη βάση.