Μια πιθανή εξήγηση για το πρόβλημα της κολλημένης Δαγκάνας
Συχνά έχετε διαβάσει ότι κολλάει η δαγκάνα στα C5. Όπως και σε αλλα υδρό το χειρόφρενο πιάνει μπροστά. Σε κάποια φάση λοιπόν, κολλάει και ενώ φαίνεται να έχει λυθεί το χειρόφρενο, παραμένει εμπλεκόμενο με αποτέλεσμα να κολαει το φρένο και να βγάζει καπνούς το τακάκι που τρίβεται.
Η Συνήθης θεραπεία είναι η αντικατάσταση της δαγκάνας που πάσχει ή και η επισκευή της(αλλά με αμφίβολα αποτελέσματα). Στην αγορά κυκλοφορούν ανακατασκευασμένες δαγκάνες με κόστος από 80 ευρώ και άνω και φυσικά καινούργια από την Σιτροέν με πολύ περισσότερα.
Εξυπακούεται ότι εάν έχει τριφτεί το τακάκι θα έχει ρημάξει και τον δίσκο οπότε τα αλλάζεις όλα.
Τον Γενάρη του 2019 και μετά από 13 χρόνια κόλλησε η δεξιά δαγκάνα. Ε είπα να αλλάξω και τις δύο προληπτικά με όλο το πακέτο δίσκοι τακάκια κτλπ. Λέω ησύχασα για κάποια χρόνια.
Μετά ήρθαν τα μέτρα και η μακρά ακινησία. Το αυτοκίνητο παρκαρισμένο δίπλα στην θάλασσα εκτεθειμένο στο αλάτι την άμμο και τις έντονες μπόρες.
Έτσι, την Κυριακή του Πάσχα ανεβαίνοντας την Συγγρού άρχισε να μυρίζει καμένο φρένο, κάνω δεξιά καπνοί από τον δεξί τροχό. Το άφησα κρύωσε, κοπάνησα την δαγκάνα μια με μια ομπρέλα και ψιλοξεκόλησε. Δεν έκανα πολλά χιλιόμετρα μέχρι πρίν 14 μέρες που πήγα στην Δυτική Μακεδονία αλλά η δαγκάνα ψιλοκολούσε και ξεκολούσε μόνη της.
Πήγα συνεργείο, είδαμε ότι πάλι κολλημένη η δαγκάνα, κουνήσαμε με το χέρι την ντίζα είχε μια κάποια διαδρομή άρα λέμε δαγκάνα. Παραγγελία, ανακατασκευής 80 ευρά συν δίσκοι τακάκια καινούργια από την αρχή.
Τα βάζοουμε, μικρές βόλτες δυο μέρες όλα καλά. Μετά πάω να κάνω 5 χιλιόμετρα τσακ μυρωδιά, καπνοί. Σταματάω, τα ίδια. Ευτυχώς το συνεργείο κοντά το λύνουμε ξανά η δαγκάνα δούλευε αλλά μερικώς…
Βγάζουμε την κονσόλα, βλέπουμε το χειρόφρενο και διαπιστώνουμε ότι ναι μεν δούλευε η ντίζα και δεξιά και αριστερά αλλά όχι ισομεμερώς!!!
Εδώ σε θέλω μάγκα μου.
Και πάμε να βγάλουμε την δεξιά ντίζα, να μην βγαίνει. Η ντίζα είναι ένα σύρμα που έχει εξωτερικά μια άσπρη πλαστική επένδυση για λόγους προστασίας και όλο αυτό μπαίνει σε έναν χαλκινο σωλήνα που ξεκινά από τον θόλο-ράμφος περνά δίπλα από τον καταλύτη και μπαίνει μέσα στο αμάξωμα.
Και εκεί βρίσκεται το μυστικό! Επειδή δεν έβγαινε η ντίζα βγάζουμε όλο τον σωλήνα, κόβουμε το κεφάλι τις ντίζας και την τραβάμε. Ελα που βγαίνει το σύρμα αλλά η εξωτερική προστασία μένει μέσα στην σωλήνα. ¨Ο,τι και να κάναμε δεν εβγαινε, παρα μόνο κομμάτια.
Διάγνωση: Ο καταλύτης αλλάχτηκε Φλεβάρη του 2020 πριν τα καραντίνα, εκανε δηλαδή άντε 2χλδ χιλιόμετρα εκτοτε. Το θέμα είναι ότι ΙΣΩΣ ζεσταίνεται περισσότερο με αποτέλεσμα η πλαστική επένδυση της ντίζας να κολλάει μέσα στην σωλήνα και να μην παίρνει η ντίζα την πλήρη διαδρομή.
Αρα, το πρόβλημα ΙΣΩΣ δεν είναι της δαγκάνας αλλά της ντίζας που επειδή δεν έχει πλήρη διαδρομή δεν απασφαλίζει πλήρως το χειρόφρενο και έτσι ναι μεν παίρνει φωτιά το σύστημα πλην κινείται.
Το ερώτημα είναι αυτό έφταιγε και στον Γενάρη του 2019 που έγινε η αλλαγή? Και αν ναι γιατί εμφανίστηκε τόσο σύντομα. Επιπλέον φταίει ο καταλύτης και η θερμοκρασία?
Δεν μπορώ να δώσω σαφή απάντηση. ΑΛΛΑ. Όπως έγραψα από μακρού χρόνου καταλύτη, ουσιαστικά δεν είχα καθώς για κάποιο χρόνο είχε εξαιχνωθεί το μέσα του καταλύτη. Το συζητήσαμε τότε όταν άλλαξα.
viewtopic.php?f=55&t=14487 Αρα, ίσως δεν είχαμε συνέχεια υψηλές θερμοκρασίες αλλά τώρα που έβαλα καταλύτη, ίσως εχω. Το υγραέριο άραγε αυξάνει την θερμοκρασία των καυσαερίων? Πολύ πιθανό και εδώ θέλω τα φώτα σας, πώς να μετρήσω θερμοκρασία και από τι εξαρτάται? Λαμπάκι δεν έχω, ούτε το διαγνωστικό του υγραερίου έχει κάποια βλάβη κρατημένη.
Τελικά, είναι μεμονωμένο περιστατικό ή αφορά περισσότερα C5? Aπο την στιγμή που ο κόσμος αλλάζει δαγκάνα-όπως και εγώ- και το πρόβλημα λύνεται όπως έγινε και σε μένα το 2019 θα έλεγα ότι μάλλον έτυχε σε μένα. ΑΛΛΑ, το γεγονός ότι ανεξάρτητοι ανταλλακτικατζήδες πουλάνε την ΓΝΗΣΙΑ σωλήνα (δεν υπάρχει aftermarket) σημαίνει ότι υπάρχει ζήτηση άρα συμβαίνει και σε άλλους.
Για καλό και για κακό, άλλαξα και ένα μαρκούτσι αριστερό και σωλήνα και ντίζα και δεξιά ώστε όλα να είναι αλλαγμένα.
Εύχομαι να γλίτωσα αν και φοβάμαι πως όχι…