Drakonakis έγραψε:
Προφανώς και τέτοιες πληροφορίες θα σου πούνε πιο κοντράκιδες άνθρωποι που έχουν saxo-106 και είναι ίδιες στο όφσετ τους κλπ. Οι ζάντες που γράφεις με τον κωδικό δεν είναι όλες ίδιες κάποιο είναι από ΖΧ-XSARA-306 κλπ κι άλλες του C5. Του C5 είναι όντως πολύ ελαφριές αλλά πανάκριβες είτε κούτας είτε μτχ και σαν ζάντες κράματος έτσι κι αρπάξει την πετάς. Αυτό που πρέπει να ψάξεις είναι αν το αμάξι σου με αυτό το όφσετ θα είναι ζυγισμένο ή θα χαλάσει αντικειμενικά ή υποκειμενικά
Ναι, το offset είναι κάτι που με απασχολεί, γιατί δεν ξέρω τι επίδραση θα έχει
πρακτικά (και σε επίπεδο υποκειμενικής αίσθησης, όπως είπες) στο αυτοκίνητο.
Βασικά οι ζάντες που φοράει από το εργοστάσιο είναι 15x6, 4x108, ET27. Αν οι άλλες έχουν ΕΤ18, αυτό σημαίνει ότι κάθε τροχός θα βγει προς τα έξω κατά 9mm.
Δηλαδή το μετατρόχιο θα αυξηθεί κατά 18mm συνολικά. Αυτό από την μια είναι καλό,
θεωρητικά, αφού έτσι θα μειωθεί η τάση για roll (κλίση στις στροφές) του αυτοκινήτου.
Αυτό ισχύει αφού η ισορροπία ροπών γύρω από το κέντρο βάρους παράγει πλέον μικρότερη κάθετη δύναμη στον εξωτερικό τροχό, κάτι που συνεπάγεται μικρότερη φόρτιση της ανάρτησης.
Από την άλλη όμως, θα αυξηθεί το λεγόμενο scrub radius. Αυτό συνήθως οι σχεδιαστές επιλέγουν να έχει μικρή τιμή (δεν ξέρω πόσο), αφού επηρεάζει την σύγκλιση/απόκλιση των τροχών κατά το φρενάρισμα και επιτάχυνση, χώρια που μπορεί να προκαλέσει τετακέ σε περιπτώσεις που δεν έχουν όλοι οι τροχοί παρόμοια πρόσφυση (πχ. φρένο ή γκάζι σε στροφή, όπου το αυτοκίνητο πατάει πιο πολύ στους εξωτερικούς τροχούς).
Επίσης επιδρά αρνητικά στο torque steer (το αμάξι δεν έχει ισχύ μεγάλη, οπότε αυτό δεν πρέπει να είναι και πολύ πρόβλημα).
Αν είχαν μεγάλο offset (μεγαλύτερο από 27mm), δεν θα ήταν πρόβλημα. Ένας αποστάτης (spacer) θα το έλυνε το θέμα. Νομίζω ότι για τον λόγο αυτόν οι after market ζάντες έχουν μεγάλο offset, ώστε με ένα αποστάτη να τις φέρεις εκεί που θες.