Ήσουνα τυχερός φίλος που δεν έτυχε να ξεφορτιστεί κάποια στιγμή. Εγώ είχα την ίδια και από ξερή που έκανα
μου ξεφορτίστηκε στον 4ο χρόνο, και μετά, ακόμα και με φουλ φόρτιση, κλάφ'τα..... δεν ξαναήταν η ίδια.
Τον επόμενο χρόνο την άλλαξα. Οπότε κι απ'αυτό είσαι σε καλύτερη μοίρα.
Αυτές οι 75-άρες οι εργοστασιακές είναι της Varta. Το γράφει επάνω κιόλας. Τουλάχιστο εμένα το έγραφε.
Είμαι σίγουρος πως κι εμένα θα πήγαινε περισσότερα χρόνια αν δεν έκανα την πατάτα.
Αυτές οι 75-άρες κι εγώ όπως κατάλαβα, τις φτιάχνει η Bosch-Varta για ΟΕΜ,
γι'αυτό και δεν κυκλοφορούν έξω.
Οπότε κι εγώ δεν ήθελα να βάλω το αυθεντικό ανταλλακτικό, μιας που δεν είχα εικόνα της μακροζωίας
οπότε αντικαταστάθηκε από μια του ίδιου "μαγαζιού"....Bosch, αλλά την Silver, S5-008 77Ah-780A.
Αυτή είναι η πλησιέστερη σε αμπερώρια και αμπέρ εκκίνησης με αυτήν που είχαμε πάνω,
και είπα να βάλω ότι πιο κοντινό υπάρχει, και χωράει στον χώρο της μπαταρίας.
Η αμέσως επόμενες σε αμπερώρια ή αμπέρ, είναι μεγαλύτερες και δε χωράνε στον χώρο,
οπότε είμαστε περιορισμένοι φίλος.
Μόνο τις 27 εκατοστά μήκος μπορούμε να βάλουμε, ή μικρότερες. Κάτι μεγαλύτερο δε χωράει.
17,5 x 19 x 27.8 εκ. Τα 27,8 εκ. είναι το σημαντικό.
Το '15 που την αγόρασα τη μπαταρία, την πήρα 90€, αλλά μάλλον έπεσα σε προωθητική.
Και την αγόρασα από αξεσουαράδικο, όχι μπαταριατζίδικο.
Την ίδια μπαταρία την φέρνει το Praktiker κοντά στα 110-120€. Αλλά και έξω που είδα, εκεί γύρω κυμαίνεται.
Άμα πέσεις σε καμιά προωθητική κλπ, μπορεί να την βρεις και στο κατοστάρικο.
Τώρα, αυτή την μπαταρία εγώ την έχω πάνω στ' αμάξι 5ο χρόνο θα κλείσει τον Μάρτιο.
C5 (X7) κι εγώ, αλλά με το 2λιτρο hdi, 163.
Και χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Και με το αυτοκίνητο να κινείται περί τα 16.000 με 18.000 χλμ το χρόνο.
Χοντρικά τώρα αυτά. Και αρκετές διαδρομές μικρές μάλιστα από το '18 και δώθε.
Τώρα βέβαια......μπορεί και να κάνω λάθος, αλλά έχω την εντύπωση πως σ'αυτές τις μπαταρίες, τις μεγαλούτσικες,
η Bosch κάνει λίγο καλύτερη δουλειά από άποψη αντοχής.
Μια αντίστοιχου επιπέδου Bosch Silver Plus 54Ah-530A που είχα για το GS, χωρίς πολύ ζόρισμα,
πήγε κι εμένα 10 χρόνια. Κι άμα δεν την ξεζούμιζα κι αυτήν με το GS-άκι, ίσως να συνέχιζε.
Άλλη ιστορία αυτό όμως.
Θέλω να πω δηλαδή, πως σε μεγάλα αμπερώρια και ανώτερα επίπεδα, τις "S5" δηλαδή,
η Bosch/Varta ίσως να κάνει λίγο καλύτερη δουλειά από άποψη αντοχής στο χρόνο,
οπότε δεν είναι και άσχημη ιδέα να κατευθυνθείς σε κάτι τέτοιο.
Είτε την S5 της Bosch, είτε την αντίστοιχη της Varta, είτε κάποια αντίστοιχη άλλης εταιρίας,
σε κοντινά αμπέρ και αμπερώρια και στο ίδιο μέγεθος.
Όσο κι αν έψαξα, στο ίδιο μέγεθος κοντινά αμπερώρια ΚΑΙ αμπέρ, δε βρήκα,
τουλάχιστο πριν χρόνια που έκανα την αναζήτηση.
Ότι βρηκα έχει κοντινά αμπερώρια, αλλά λιγότερα αμπέρ. Για μεγαλύτερα αμπέρ, μεγαλώνει το μέγεθος και δε χωράει.
Και να πούμε πως δεν υπάρχουν και πολλές επιλογές, γιατί το αυτοκίνητο είναι μελετημένο για συγκεκριμένες μπαταρίες.
Μέχρι και στο διαγνωστικό που τη δηλώνεις, έχει μενού με τις συγκεκριμένες μπαταρίες που είναι μελετημένο να πάρει.
60-άρα, 70-άρα και 75-άρα αν θυμάμαι καλά.
Οπότε αν δεν μπει η ΟΕΜ 75-άρα, και μπει η 77-άρα, η δήλωση πιστεύω θα γίνει ως 75-άρα
μιας που είναι η κοντινότερη.
Και ότι μπαταρία μπει, θέλει αρκετά αμπέρ εκκίνησης, και όχι απαραίτητα για την υδρό,
μιας που τις ίδιες φοράει και στις μεταλλικές αναρτήσεις.
Οπότε άλλος ένας λόγος για να πάμε σε ανώτερο επίπεδο.
Επίσης, για να σε προλάβω αν τυχόν έκανες τη σκέψη.....μη βάλεις AGM.
Είναι για αυτοκίνητα με start-stop και δεν είναι μελετημένο το ηλεκτρικό σύστημα για τέτοιες μπαταρίες.
(ταπεινή μου άποψη).
Χώρια που είναι ακριβότερες.
Καλύτερες μεν, αλλά ακριβότερες, και δεν κάνουν για παραδοσιακό ηλεκτρικό σύστημα.
Ανακεφαλαιώνοντας, μη ξεχνάμε:
Η μπαταρία που θα μπει να χωράει στο χώρο,
Η μπαταρία που θα μπει να δηλωθεί στον υπολογιστή,
Η μπαταρία που θα μπει να είναι παραδοσιακή.
Υπόψη:
Όταν ξεφορτίστηκε η ΟΕΜ, στον 4ο χρόνο ζωής, και δεν έπαιρνε μπρος τ'αμάξι,
το'βαλα μπρος με την 54-άρα που ανέφερα, που τότε βρισκόταν στον 5ο χρόνο ζωής της.
Λίγο ζορίστηκε, αλλά πήρε, ίσως γιατί ήταν έξω απ'τ'αυτοκίνητο,
και τα καλώδια που έχω είναι τα σιληκονένια για ενισχυτές, 6mm διάμετρο. Τα λεπτά. Όχι τα χοντρά.
Όταν άρχισε να δουλεύει όμως, τα λαμπάκια αναβόσβηναν σαν χριστουγεννιάτικο δέντρο.
Καθόλου καλή εμπειρία, δε τη συνιστώ. Μερικά δευτερόλεπτα το δούλεψα τ'αμάξι και το 'σβησα.
Αμέσως την έβαλα για φόρτιση, και ναι μεν γέμισε, αλλά για λίγο καιρό.
Εκεί ήταν η αρχή του τέλους.
Να το'χουμε υπόψη.
Επίσης υπόψη:
Μια ερώτηση που έκανα στην επίσημη αντιπροσωπεία της Citroen στην Αλεξανδρούπολη
για την ΟΕΜ μπαταρία, αυτήν τη μαύρη της φωτογραφίας, τότε που τη χρειάστηκα, το '15
ο ίδιος ο Βεγλεκτσής με είπε τιμή στο κατοστάρικο.
Υπάρχει περίπτωση....???.... στην επαρχία να είναι οι τιμές αλλιώτικες?