Ναι, δεν έχεις κι άδικο, απλά ο τρόπος που συνδέθηκε η τελευταία μπαταρία δε μ'αρέσει.
Λες, πριν φύγεις αποσύνδεσες τη μπαταρία. Τη δεύτερη.... καλά κατάλαβα?
Και επειδή δε σ'άρεσε, πήρες και την τρίτη καβάτζα. Καλά κατάλαβα?
Και η αποσύνδεση έγινε πριν φύγεις, δηλαδή....πριν ένα χρόνο?
Δηλαδή η μπαταρία Β', έμεινε ξεσυνδεμένη ένα χρόνο?
Και επειδή προνόησες και αγόρασες και την μπαταρία Γ', έμεινε κι αυτή καβάτζα για το ίδιο διάστημα?
Λέω κάτι λάθος σ'αυτά? Κατάλαβα καλά?
Μετά,
απ'ότι κατάλαβα με το που είδες την μπαταρία Β πεσμένη, μέτρησες την Γ με το πολύμετρο
και σου'δειξε το 12,5V.
Με αναλυτή τη μέτρησες? Να δεις πόσο καθαρή είναι από μέσα?
Αν το'πιασα καλά, έμειναν και οι δυο μπαταρίες ένα χρόνο ξεσυνδεμένες.
Κι άντε η καινούρια (η Γ') ίσως και να μην τρέχει τίποτα, αλλά για αυτήν που ήταν πάνω στ'αυτοκίνητο, την Β'
δείχνει φυσιολογικό να έχει πεθάνει έτσι μετά από ένα χρόνο χωρίς να κουνηθεί.
Και μάλιστα τα 5,3V είναι πολύ χαμηλά.
Αν λοιπόν κατάλαβα καλά, η αλλαγή από την Β' στην Γ' έγινε με παροχή ρεύματος στο αυτοκίνητο,
με βοηθητική παροχή ρεύματος δηλ. Σωστά? Δεν έμεινε το αυτοκίνητο χωρίς ρεύμα.
Αυτό το jumper που αναφέρεις, είναι η βοηθητική μπαταρία, καλά κατάλαβα?
Μια μικρή που έβαλες παράλληλα για να μη μείνει τ'αυτοκίνητο χωρίς ρεύμα. Σωστά?
ΟΚ ως εδώ.
Όσον αφορά το Λέξια. Θα την πω την αμαρτία μου, Χ7 με λέξια δεν έχω δουλέψει.
Μόνο με Diagbox το'χω δουλέψει το Χ7, και θεωρώ πως δε δουλεύει με λέξια.
Άπαξ όμως αναφέρεις πως το'χεις δουλέψει εσύ, δεν έχω λόγο να αμφισβητήσω.
Το λέξια λοιπόν, κάνει την ίδια αναγνώριση των εγκεφάλων όπως και το Diagbox?
Σου βγάζει τον εγκέφαλο διαχείρισης του συστήματος φόρτισης?
Κι αν στον βγάζει, μπορείς να συνδεθείς και να επιλέξεις μπαταρία? Και να δηλώσεις την καινούρια μπαταρία?
Έχει γίνει ποτέ κάτι τέτοιο στο αυτοκίνητο? Να δηλωθεί η μπαταρία στον υπολογιστή του συστήματος φόρτισης?
Π.χ. εμένα στο Diagbox, με την αναγνώριση του αυτοκινήτου, μου κάνει μια αναγνώριση όλων των εγκεφάλων
και επιλέγω τον εγκέφαλο διαχείρισης φόρτισης, και μπορώ να πάω και να δηλώσω νέα μπαταρία.
Απλά θα πρέπει να μείνει το αυτοκίνητο εντελώς χωρίς ρεύμα, ούτε jumper, για κάνα τέταρτο-εικοσάλεπτο.
Να ξεφορτίσουν τα πάντα.
Και μετά να μπει η καινούρια μπαταρία. π.χ. η Γ'.
Και με το που θα μπει η Γ', ναι μεν ξεκλείδωμα με το τηλεχειριστήριο, αλλά άνοιγμα διακόπτη,
χωρίς να βάλω μπρος,
και αμέσως σύνδεση με το diagbox, και μέχρι να γίνει η δήλωση της νέας μπαταρίας, έχει στο μεταξύ
γίνει και η αναγνώριση των εγκεφάλων.
Αυτό το σύστημα δηλαδή με το BSI reset εγώ δεν το γνώριζα μέχρι σήμερα, αλλά και δε μου κάθεται καλά.
Δε μ'αρέσει δηλαδή μετά από κάθε αλλαγή μπαταρίας, απλά να γίνεται ένα BSI reset, και συνεχίζουμε.
Ίσως και να μη δουλεύει. Δηλαδή, για να πάρουμε την άλλη πιθανότητα, του να μη δουλεύει το reset,
αν δεν έχει γίνει δήλωση νέας μπαταρίας στο αυτοκίνητο με τον τρόπο που περιγράφω,
υπάρχει πιθανότητα ο υπολογιστής να θεωρεί ακόμα πως έχει την εργοστασιακή.
Αν είχες δυνατότητα να συνδέσεις βολτόμετρο καθώς δουλεύει τ'αυτοκίνητο,
θα μπορούσες να δεις σε τι κατάσταση "νομίζει" το αυτοκίνητο πως είναι η μπαταρία
βλέποντας την τάση που υπάρχει καθώς κινείσαι.
Αν το αυτοκίνητο θεωρεί πως έχει καινούρια μπαταρία, και με τον αισθητήρα στον πόλο βλέπει πως η μπαταρία είναι καλή,
τότε η τάση που θα βλέπεις στο πολύμετρο καθώς κινείσαι θα πρέπει να είναι από 12,8V μέχρι 13,4-13.5V
Αν το αυτοκίνητο θεωρεί πως έχει την παλιά μπαταρία, παρόλο που με τον αισθητήρα στον πόλο βλέπει κάτι διαφορετικό,
τότε η τάση που θα βλέπεις στο πολύμετρο καθώς κινείσαι θα πρέπει να είναι από 14,4 V και άνω,
και δεν είναι υπερβολικό να δεις μέχρι και 15,1 - 15,2V.
Επίσης, καθώς κινείσαι, αν δεις την τάση σταθερά κολλημένη στα 14,8 με 15V, τότε το αυτοκίνητο σίγουρα θεωρεί
πως έχει πάνω την παλιά μπαταρία.
Και ένα άλλο που καλό είναι να γνωρίζουμε.
Το σύστημα διαχείρισης φόρτισης του Χ7 παίζει συνέχεια την τάση. Δε την κρατάει σταθερή.
Καθώς κινούμαστε, αν η τάση στο πολύμετρο δείχνει κάτω από 14,5V,
αν αφήσουμε τ'αυτοκίνητο να "κυλήσει" με την ταχύτητα μέσα, χωρίς να πατάμε γκάζι,
η τάση θα ανέβει στα 14,8V. Μόλις ξαναπατήσουμε γκάζι να προχωρήσουμε, θα τη δούμε να πέφτει στην προηγούμενη τιμή.
Το ίδιο θα γίνει και όταν βγάλουμε νεκρό και πατήσουμε το φρένο.
Μετά από ένα περίπου δευτερόλεπτο που θα πατήσουμε το φρένο, η τάση θα ανέβει στα 14,8V
και καθ'όλη τη διάρκεια της επιβράδυνσης το πολύμετρο θα δείχνει 14,8V.
Προσέξτε όμως:
Αν το αυτοκίνητο θεωρεί πως έχει παλιά μπαταρία, με την εκκίνηση το πολύμετρο θα δείξει αμέσως 14,8V.
Και με όποιο τρόπο θα κινούμαστε, θα δείχνει 14.8V. Κολλημένο. Έχω δει μέχρι και 15,2V.
Στην καινούρια και δηλωμένη μπαταρία, η τάση κατά την κίνηση δείχνει 12,8V ή 13V,
με το που γυρίζω το τιμόνι πέφτει περίπου 0,2V, από τα 13 στα 12,8,
αν είναι στα 12,8 δεν πέφτει καθόλου, ΟΚ,
και όταν αφήνω τ'αυτοκίνητο να κυλίσει με ταχύτητα, ή όταν βάλω νεκρό και πατήσω φρένο, ακόμα και ελαφρά,
ίσα ίσα ν'ανάψει το στοπ,
η τάση ανεβαίνει στα 14,8V.
Και αυτό συμβαίνει μόνο όταν τα φώτα είναι σβηστά.
Αν η τάση κατά την κίνηση βρίσκεται στα ....π.χ. 13,1 V, (τυπική τιμή, την βλέπω αυτές τις μέρες),
και ανάψω φώτα, τότε σταματάει το φαινόμενο του να ανεβάζει την τάση με το φρένο η με την κύλιση.
Άλλο παράδειγμα:
Αν έχω 13,1 V κατά την κίνηση, και βρίσκομαι σε μια ωραία μακρυά κατηφόρα,
και τ'αφήνω να κυλίσει με την ταχύτητα, θα ανεβάσει την τάση στα 14,8V.
Αν κατά τη διάρκεια της κύλισης, που η τάση είναι ανεβασμένη, ανάψω φώτα,
θα κατεβάσει αμέσως την τάση στα επίπεδα "κίνησης", στα 13,1 V, ακόμα κι αν συνεχίζω να κυλάω με ταχύτητα.
Έχω κάνει και βιντεάκι που φαίνεται το βολτόμετρο που τα βλέπω όλα αυτά.
https://www.youtube.com/watch?v=nwGf4TNUMFk π.χ. στο βίντεο δείχνει 14,5V. Ε, όταν πατήσω φρένο θα ανέβει στα 14,8.
Ξέρω ότι έχω ξεφύγει λίγο, απλά σκέφτομαι μήπως δεν υπάρχει κάποιο θέμα
με τους μηχανισμούς και τους υπολογιστές στο αυτοκίνητο, και απλά να είναι θέμα δήλωσης της μπαταρίας?
Και όχι του reset?....