Σελίδα 1 από 2

Πρόβλημα ρεταρισματος στο ρελαντί + system too lean

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 07 Δεκ 2010, 15:19
από salex
Καλησπέρα σε όλους!

Χρειάζομαι τα φώτα σας μιας και μπορεί να έχετε συναντήσει κάτι παρόμοιο.
Το σαξούλι μου (MY2001, 1.1 multipoint, 175000χλμ) έχει αδιαθετήσει τώρα τελευταία.

Τα συμπτώματα είναι τα εξής:
- Στο ρελαντί το αυτοκίνητο ρετάρει. Δεν κάνει τα συνηθισμένα βυθίσματα που κάνουν πότε πότε τα Σαξο, αλλά έχει μεγάλη αστάθεια σαν να
μη μπορεί να κανει σωστή καύση.
- Εμφανίζεται το σφάλμα στον εγκέφαλο "System too lean". Οι αισθητήρες λάμβδα υπολογίζουν ότι είναι όντως φτωχό και επιβεβαιώνεται από
τις μετρήσεις της τάσης τους. +25% στα long term fuel trims = τέρμα στεγνό
- Από την εξάτμιση βγαίνουν συννεφάκια μαυρίλας


Τί έχω κάνει μέχρι στιγμής
1) Καθάρισα τον map sensor. Δεν άλλαξε τίποτα
2) Άλλαξα μπουζί. Τα παλιά βγήκαν όλα μαύρα (και τα τέσσερα) σαν να υπάρχει πρόβλημα ανάφλεξης. Δεν αλλαξε τίποτα
3) Άλλαξα φίλτρο + αντλία βενζίνης (υποψιαζόμουν ότι έχει πέσει η πίεση και μου δημιουργούσε πρόβλημα) αλλά δεν άλλαξε τίποτα
4) Οι αισθητήρες λάμβδα είναι καινούργιοι και οι δύο (έχουν λιγότερα από 5.000χλμ) οπότε δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι μετράνε λανθασμένα.
5) Έβαλα βενζίνη - σε περίπτωση που είχα πέσει σε νοθευμένη - αλλά δεν άλλαξε τίποτα

Έχω μια μικρή υποψία ότι μπορεί να έχει @@ ο ρυθμιστής πίεσης βενζίνης, που βρίσκεται δίπλα στο ρεζερβουάρ, αλλά όταν έβγαλα το φίλτρο
βενζίνης είχαν αρκετή πίεση τα σωληνάκια ώστε να κάνω ένα μίνι μπάνιο προσώπου.

Καμιά ιδέα; :)

Re: Πρόβλημα ρεταρισματος στο ρελαντί + system too lean

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 07 Δεκ 2010, 15:50
από zxpanos
αρχισε να ψαχνεις την καλωδιοση του μαπ σενσορ,εχει παρατηριθει αρκετες φορες να κοβετε το καλοδιακη το δευτεο και να μην διαβαζει καθολου ο παμ.αν το μοτερακι ρελαντι ειναι vdo και η πεταλουδα σου πλαστικη μπορει να ηπαρχει παραμορφοση στην εδρα του μοτερ με αποτελεσμα να περνει σηνεχως αερα απο εκει και να γινετε τερμα φτοχο,αν θες πρεπει να εχω να σου δοσω ολοκλιρη πεταλουδα να δοκιμασεις.παντως ειναι σιγουρα.βεβεα αυτο που μου κανει μεγαλη εντηπωση ειναι οτι ολα τα μπουζι ειναι καταμαυρα οπως ειπες,βαλβιδες εχεις τσεκαρει ποτε?αν το αμαξι σου εχει κοκορακια με ρολερ το διακενο ειναι 20-40 κριο για εισαγωγη εξαγωγη.μια σπανια βλαβη ειναι το σπασιμο της εισαγωγης αλα δεν νομιζω,οταν το μαρσαρεις στο ρελαντι ψιλα στρωνει καθολου?βλεπεις τπτ μαυρους καπνους απο πισω?αν και απο ολα που σου γραφω ειμε σιγουρος οτι το θεμα σου ειναι μαπ ητε ο αισθητηρας ητε η καλωδιοση,αν θες τπτ ριξε ενα τηλ

Re: Πρόβλημα ρεταρισματος στο ρελαντί + system too lean

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 07 Δεκ 2010, 16:42
από salex
Ευχαριστώ Πάνο! Θα αρχίσω να τα ελέγχω όλα.
Ο MAP φαίνεται να διαβάζει μέσα από το διαγνωστικο, αλλα φοβάμαι πολύ την περίπτωση της διαρροής που γράφεις...
Θα το δοκιμάσω και συνεχίζω.

Re: Πρόβλημα ρεταρισματος στο ρελαντί + system too lean

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 07 Δεκ 2010, 21:01
από Tzakos
Στελιο,βαλε τον ρυθμιστη πιεσης σε μια μορσα και δειξτου ποσο ανδρας εισαι.
Βαλε ενα προχειρο hall meter και δες τι γινεται εν κινησει........

Re: Πρόβλημα ρεταρισματος στο ρελαντί + system too lean

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 09 Δεκ 2010, 00:36
από salex
Update:

Αλλαξα ρυθμιστή πίεσης αλλά δεν διορθώθηκε τίποτα.
Αυτό που παρατήρησα μέσω διαγνωστικού είναι ότι στο ρελαντί δεν έχω σταθερή υποπίεση
και η καύση είναι ασταθής. Όχι πάντοτε, αλλά μερικές φορές ρετάρει.

Στο δρόμο το αυτοκίνητο κινείται μια χαρά, απλώς μυρίζει έντονα άκαυτη βενζίνη όταν σταματάω.
Αναρωτιέμαι μήπως πρέπει να ψάξω να βρω κανένα πολλαπλασιαστή να δοκιμάσω. Έχει κανένας 1400άρι να
κάνουμε το τεστ;

Από πλευράς ενδείξεων hall meter, έχω αναλυτή wideband. Αλλά και οι μετρήσεις τάσης από τους λάμβδα επιβεβαιώνουν
ότι κάτι περίεργο συμβαίνει και δεν ευθύνονται εκείνοι για αυτό - βλέπουν τάση 0.385 V , που σημαίνει πολύ στεγνό, είτε 1.000V,
που σημαίνει τέρμα πλούσιο όταν στιγμιαία ρετάρει.

Να μετρήσω και μια συμπίεση;
Επι τη ευκαιρία, φλάντζα δεν έχω αλλάξει ποτέ, λέτε να έχει κάψει και να είναι η ώρα του;

Re: Πρόβλημα ρεταρισματος στο ρελαντί + system too lean

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 09 Δεκ 2010, 01:18
από billaras
Δες αν ειναι βιδωμενη και σφυχτη η εισαγωγη και η πεταλουδα και δες σε τι κατασταση ειναι τα λαστηχακια τους.

Re: Πρόβλημα ρεταρισματος στο ρελαντί + system too lean

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 09 Δεκ 2010, 07:36
από zxpanos
μπορω να σου δοσω εγω ενα πολαπλαστιαστη ελα αυριο να τον παρεις αν θες,βαλβιδες ειδες?

Re: Πρόβλημα ρεταρισματος στο ρελαντί + system too lean

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 09 Δεκ 2010, 10:21
από Tzakos
Στελιο,μηπως παιρνει αερα απο την πολλαπλη εισαγωγης?
Στο ρελαντι ψεκασε το με σπρευ καρμπυρατερ.Αν σηκωσει στροφες απο μονο του,τοτε παιρνει αερα.

Re: Πρόβλημα ρεταρισματος στο ρελαντί + system too lean

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Πέμ 09 Δεκ 2010, 12:59
από billaras
M.M έγραψε:
Στελιο,μηπως παιρνει αερα απο την πολλαπλη εισαγωγης?
Στο ρελαντι ψεκασε το με σπρευ καρμπυρατερ.Αν σηκωσει στροφες απο μονο του,τοτε παιρνει αερα.

:agree Αυτο λεω και εγω.

Re: Πρόβλημα ρεταρισματος στο ρελαντί + system too lean

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Σάβ 11 Δεκ 2010, 14:31
από salex
Παίδες έριξα μια ματιά πριν λίγο.

Μέχρι στιγμής ο αναλυτής καυσαερίων wideband δείχνει οτι γίνεται υπερπλούσιο στο ρελαντί.
Δεν ρετάρει επειδή είναι πλούσιο αλλά είναι πλούσιο επειδή ρετάρει. Ούτε και στρώνει ιδιαίτερα σε υψηλότερες στροφές εις ό,τι αφορά το μίγμα.
Αν έπαιρνε αέρα θα έπρεπε όντως να είναι φτωχό, όπως διαπιστώνει ο narrowband Λ.

Θα πάρω τη βοήθεια του Πάνου για να δοκιμάσω πολ/στή τη Δευτέρα. Δεν έχω μετρήσει τις βαλβίδες ακόμα, την τελευταία φορά τις είχα αφήσει στο 0.25 / 0.45.
Εκκρεμεί ο έλεγχος συμπίεσης γιατί φοβάμαι ότι κάτι μηχανολογικό συμβαίνει και δεν έχω καταλάβει ακόμα τί είναι.

Re: Πρόβλημα ρεταρισματος στο ρελαντί + system too lean

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Κυρ 12 Δεκ 2010, 21:48
από zxpanos
εγω τον εχω παντα μαζι μου αν θες θα σου τηλ αυριο να ερθεις να το παρεις η να το φερεις να το δουμε μαζι

Re: Πρόβλημα ρεταρισματος στο ρελαντί + system too lean

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 27 Δεκ 2010, 18:26
από salex
Τελικά έκανα τα παρακάτω άνευ αποτελέσματος (τα αγόρασα καινούργια να έχω το κεφάλι μου ησυχο:
-Αλλαγή φίλτρου βενζίνης
-Αλλαγή αντλίας βενζίνης
-Αλλαγή ρυθμιστή πίεσης βενζίνης
-Αλλαγή πολ/στή
-Αλλαγή MAP
-Αλλαγή ποτενσιομέτρου πεταλούδας
-Αλλαγή μπουζί

Εν συνεχεία έκανα επισκευή στο καπάκι και αλλαγή φλάντζας, μιας και χρειαζόταν μια ανανέωση λόγω χιλιομέτρων.

Αλλά το σαξάκι συνέχιζε το βιολί του. Μαύρος καπνός και ρετάρισμα στο ρελαντι, τρελλή κατανάλωση καυσίμου και
πολύ μέτριες επιδόσεις.

Αποτέλεσμα: Του τράβηξα μια τηλεφόρτωση στον εγκέφαλο κινητήρα με το Lexia και ίσιωσε!

Τόσα χρόνια ασχολούμαι με εγκεφάλους, βελτιώσεις και τα τοιάυτα. Είναι η πρώτη φορά που αποφασίζει
να κάνει απεργια εγκέφαλος από μόνος του (πόσο μάλλον στο δικό μου αυτοκίνητο).
Τώρα του πέρασε βέβαια και φοβάμαι ότι όλη η φασαρία οφείλεται σε κάποιο bug του λογισμικού,
που εμφανίστηκε στα γεράματα.

Άδικα τα άλλαξα όλα, αφού το λογισμικό είχε προκαλέσει τα προβλήματα,
αλλά δεν παραπονιέμαι γιατί προτιμώ το αυτοκίνητο να είναι αξιόπιστο σε κάθε περίπτωση.
Το παράξενο είναι ότι όλα τα συμπτώματα εμφανίστηκαν σταδιακά, για αυτό και δεν μπορούσα να καταλάβω
τί άλλαξε από τη μια στιγμή στην άλλη.

Re: Πρόβλημα ρεταρισματος στο ρελαντί + system too lean

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 27 Δεκ 2010, 19:13
από billaras
Μονο εσυ μπορεις να μας διαφωτησεις περισσοτερο σε αυτο το θεμα.

Re: Πρόβλημα ρεταρισματος στο ρελαντί + system too lean

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Δευτ 27 Δεκ 2010, 22:43
από skep
Και ισιωσε ε?Λες να το κανω και στο δικο μου που δεν βρισκω ακρη με τις διακοπες που κανει?

Re: Πρόβλημα ρεταρισματος στο ρελαντί + system too lean

ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: Τρί 28 Δεκ 2010, 07:41
από zxpanos
τελικα καποιες φορες εχουν την δηκια τους προσωπικοτιτα!