Κάθε κύκλωμα που η λειτουργία του είναι υπό πίεση, φυσικά και για να κρατά την στεγανότητά του για καιρό, θα πρέπει ανά διαστήματα να είναι υπό πίεση (όχι MAX).
Το ίδιο συμβαίνει και στα κυκλώματα των AC. Αν έχεις να το δουλέψεις πολλούς μήνες, ξαφνικά ίσως σου κάνει και μπαμ το κορμπεσέρ...ή απλά ανακαλύπτεις ότι χάνει από κάπου...
Η μεμβράνη είναι με τέτοιο τρόπο το σχήμα της ώστε στην "εκτόνωση" είναι και η θέση "ξεκούρασής" της. Απλά δεν θα πρέπει να παραμένει καιρό έτσι, γιατί φυσικά είναι ο πιο εύκολος τρόπος να διαφύγει το άζωτο σε μια παλιά σφαίρα και φυσικά να σπάσει...
Επίσης και η λειτουργία της είναι με τέτοιο τρόπο ώστε να μην ταλαιπορείται πολύ. Και έτσι ισορροπεί μεταξύ δυο διαμερισμάτων πίεσης, του λαδιού και του αζώτου.
Έχουν υπάρξει περιπτώσεις τάφρων που έπεσαν υδροπνευματικά στον δρόμο, και από το να σκάσει το λάστηχο, να στραβώσει ζάντα και ίσως και κανα ψαλίδι...δεν έσκασε η σφαίρα του τροχού που έπεσε στην λακούβα αν και τερμάτισε η μπουκάλα........αλλά ο συσσωρευτής. Γιατί σε εξαιρετικές περιπτώσεις όπου το μπαμ στον ένα τροχό εμπρός είναι κάπως μεγάλο, λειτουργούν και οι 2 σφαίρες για την απόσβεση, και του τροχού και ο συσσωρευτής, για τις εμπρός. Αντίστοιχα για τον ίδιο λόγο οι οπίσθιες σφαίρες των 5σφαιρων Xantia, έχουν μεγαλύτερη πίεση, ενώ στα 6σφαιρα έχουν μικρότερη. Η αντιβύθιση, πρέπει να έχει πίεση, όχι μόνο για να μην πέφτει γρήγορα το αυτοκίνητο, αλλά και για να είναι μαλακό το πίσω μέρος.
Για το θέμα της άνεσης.
Για το C5, να πω την αλήθεια δεν το έχω ψάξει όσο στα άλλα. Πιστεύω ένας έλεγχος πίεσης στις σφαίρες για να δεις που βρίσκεσαι, και μια πλήρης αντικατάσταση υγρών ανάρτησης, επιβάλεται για τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως χιλιομέτρων, αν έχουν φτάσει τα 4-5 χρόνια.
Στα "παλαιάς κοπής" ύδρο, η IFHS έχει βγάλει σφαίρες Comfort, χωρίς κάποιο άλλο στοιχείο πληροφορίας για την διάμετρο της βαλβίδας bypass και την πίεσή της (και τα 2 μπορούν να ελεγχθούν αν αγοραστεί μια από κάθε είδος και μετρηθεί...). Δεν τις έχω δοκιμάσει. Δεν μπορώ να πω.
Εγώ 2 5άδες γνήσιες σφαίρες που έβαλα στο Xantia (μια πράσσινη γενιά και μια γκρί), για τις γκρί, ίσως έχω να πω λίγο χειρότερα λόγια από τις πράσσινες (αν και φαινομενικά πανομοιότυπες). Έκαστη "ομάδα" τα "έπαιξε" περίπου σε 40-45000 χιλιόμετρα χρήσης και ηλικία περίπου 2,5 έτη με καθημερινή κίνηση του αυτοκινήτου.
Τώρα (από το φθινόπωρο του 2013) του φοράω IFHS αλλά αντί για πιέσεις 55-30 bar εμπρός πίσω, σε setup 70-40. Είναι αρκετά μαλακό ανεξαρτήτως βάρους,, και γέρνει λίγο παραπάνω, αλλά είναι πιο άνετο από το εργοστασιακό.
Στο ΒΧ, είχε επάνω εν έτη 2005, πράσσινες σφαίρες, εμπρός ιμιτασιόν (δεν ξέρω καν τι...και είχαν αρχίσει να σκληραίνουν...) και πίσω ξαναγεμισμένες μάλλον γνήσιες του κάποτε. Το 2006 του άλλαξα τις πίσω με γνήσιες πράσσινες. Ακινητοποιήθηκε το χειμώνα του 2007. Κινήθηκε ξανά το 2010 για λίγο το καλοκαίρι που πέρασε τελευταία φορά ΚΤΕΟ. Ακόμα και το 2014 που το είχα βάλει μπρός και σηκώθηκε με χίλια ζόρια, λόγω κομμένης σωλήνας επιστροφής συσσωρευτή, και το κίνησα μερικά μέτρα, οι πίσω ήταν σαν πούπουλο. Εμπρός όλες σκασμένες. Βέβαια αν κινηθεί μπορεί να σκάσουν και οι πίσω...
Το GSA που πήρα το 2010 και το έδωσα το 2014, είχε επάνω του σφαίρες πράσσινες γνήσιες του πολύ κάποτε. Οι πίσω ίσως ήταν από την δεκαετία του '90 (νομίζω '95
) ξαναγεμισμένες. Κι όμως. Μέχρι και τον χειμώνα του 2014 το αυτοκίνητο φορούσε και κινούνταν με τις σφαίρες αυτές. Οι πίσω ήταν πολύ πιο πούπουλο από τις εμπρός που φαίνονταν ότι τερμάτιζαν.