Λοιπον παιδια.
Υστερα απο πολυχρονη υπομονη και ψαξιμο ανακαλυψα τι εφταιγε, σε μεγαλο ποσοστο, για την πτωση δυναμης και τα υπολοιπα εκνευριστικα πραγματα που εκανε το αυτοκινητο.
Πριν απο περιπου 15 ημερες εκανα σερβις και καποιες αλλες δουλειες που χρειαστηκε. Τα χιλιομετρα του ηταν τοτε 175000.
Εκανα ο,τι κλασικο κανει ενα αυτικινητο στο σερβις (λαδια , φιλτρα, βαλβολινη) αλλαχτηκαν και οι 2 τσιμουχες του σασμαν, γιατι χανανε και οι 2 (απ' οτι φανηκε αρκετα, εχει μαυρισει ολο το κατω μερος της μηχανης και η γεφυρα) πλυθηκαν τα ημιαξονια, αλλαχτηκαν και τα 4 σινεμπλοκ στα μπροστινα ψαλιδια (2 μικρα και 2 μεγαλα που μπαινει μια περαστη βιδα), η πισω στρογγυλη βαση του μοτερ, και τα λαστιχακια στα ψευτοκαπακα των βαλβιδων (γιατι εχανε λιγο το πισω).
Και τωρα ας ερθουμε στο επιμαχο θεμα: με την ευκαιρια ειοπα να βγαλω μια καρτα καυσαεριων , αφου σε 15 ημερες θα εληγε η παλια, και ετσι του μετρησα τα καυσαερια. Ελα ομως που δεν εβγαζε καρτα, λογω υψηλου ποσοστου στα οξυγονα.
Κοιτουσαμε την διορθωση του "λ" στον εγκεφαλο, η συχνοτητα ληψης μετρησεων ηταν ΟΚ, αλλα στην τιμη του "λ" στα καυσαερια......ηταν χαλια. Και ηταν μεγαλη και δεν επεφτε και με τιποτα...
Τα ορια που πρεπει να δειχνει ο "λ" ειναι απο 0.97 εως 1.03 (δλδ κατω απο 1 ειναι πλουσιο και πανω απο το 1 ειναι φτωχο το μιγμα αερα-καυσιμου).
Η ενδειξη του στο ρελαντι ηταν 1.045-1.055 και τραβωντας γκαζι στις 2500 περιπου και μετα απο αναμονη εναμισι και πλεων λεπτου (με ζεστο μοτερ) εδειχνε 1.025, δλδ οριακα στο φτωχο κατι που δεν ηταν σωστο, αφου πατας γκαζι και πρεπει να παει στο πλουσιο.........
Ετσι αλλαζω και τον "λ", με τρομακτικη διαφορα στην αποκριση διορθωσης των τιμων στα καυσαερια, πιο γεματο μοτερ σε ολες τις στροφες (τραβηγμα και χαμηλα, εκει που ηταν νεκρο πριν) και ειδικα ψηλα, και μια μικρη πτωση της καταναλωσης.
Κοστος 100 ευρω, μαρκα Bosch, η αντιπροσωπεια τον ειχε τον "εργοστασιακο" 175+Φ.Π.Α....
. Ο παλιος μου ηταν μαρκας AC (??????). Γνωριζει κανεις τι ειναι??
Αλλα παρατηρησα κατι που εκανε στο δρομο και δεν ξεραμε τι ηταν οτι το εκανε και για πρωτη φορα μολις το εβαλα μπρος: αρχισε να κλωτσα το μοτερ μονο του για 7-10 δευτερολεπτα κανοντας και εναν περιεργο θορυβο, αλλα δεν αναψε το τσεκ.......Του ετυχε κανενος αυτο??? Μεχρι τωρα το εχει κανει 3 φορες (δλδ να το βαζεις παγωμενο μπροστα και να κλωτσα, το κανει και ζεστο, κατα το φορτιο στην πορεια αλλα σπανια).......