Το χειροφρενο ρυθμιζεται με τον ευκολο τροπο, πατωντας δυνατα τα φρενα, ακι τραβωντας 2-3 φορες προς τα πανω το χειροφρενο, ξανα αφηνουμε φρενα, παταμε και ξανατραβαμε.
Αν δεν πετυχει με αυτο, τοτε εχεις φαει παρα πολυ τα τακακια, και θελουν αλλαγη. Επιςσης μπορεις να ρεγουλατιστει απο κατω απο τα συρματοσχοινα στις εμπρος δαγκανες, αλλα αυτο το κανεις συνηθως μονο οταν αντικαθιστας συρματοσχοινο. Αν χαλαρωσει απο εκει χωρις λογο, ισως εχει αρχισει να κοβεται το συρμα.
Φυσικα με το μοτερ σε λειτουργια για την εξαερωση, αφου δεν ερχονται υγρα στις δαγκανες αν δεν ειναι ενεργο. Επισης δεν κανεις με τον τροπο που κανεις ενα συμβατικο αμαξι, δλδ πατημα συνεχεις κτλ κτλ....
Η διαδικασια υπαρχει αναλυτικα και την παραθετω και εδω απο την ενοτητα παρουσιασης του αυτοκινητου μου:
****Ο συγγραφεας του κειμενου δεν φερει ουδεμια ευθυνη αν τυχον καποιος δεν κανει σωστες κινησεις και τραυματιστει ή προκαλεσει ζημια στο αυτοκινητο του απο πτωση στην προσπαθεια του να εφαρμοσει τα γραφομενα αν πραγματικα δεν εχει εξοπλισμο, αν δεν εχει διαβασει πληρως το κειμενο, ή δεν παρει σωστα ή ελλειπη μετρα ασφαλειας για τον ιδιο ακι το αυτοκινητο του.****
Εξαερωση φρενων στα υδροπνευματικα με LHM επειδη το κυκλωμα φρενων εχει αμεση σχεση με την πιεση του υπολοιπου κυκλωματος της αναρτησης και σε μερικα και με το τιμονι (DS, SM, BX οσα ειχαν υδραυλικο τιμονι, CX, Xantia, XM) και σε μερικα και με το κιβωτιο (DS ημιαυτοματες και στις αμερικανικες οι αυτοματες, CX sematic, GS/GSA sematic, δεν θυμαμαι για τα SM
) ειναι μια περιεργη υποθεση, αν ακι πολυ πιο ευκολη να γινει σε σχεση με τα απλα συμβατικα αυτοκινητα.
Δλδ τι θελω να πω: τα υδροπνευματικα εχουν το καλο της μερικης συνδεσης των αναρτησεων τους ανα αξονα (οχι μονο μεσω αντιστρεπτικης εξωτερικης ή ραβδου στρεψης οπως γινεται στις αλλες αναρτησεις γενικα) αλλα ενονονται και ελαχιστα και εμπρος-πισω. ΑΝ δλδ το σηκωσεις απο την μια μερια
στο κανονικο υψος ο μοχλος υψους (π.χ. αριστερη μερια) τοτε η βαλβιδα θα ελευθερωσει πιεση και θα πεσει το αμαξι για να πατησουν και οι υπολοιπες ροδες, ακομα και αν δουλευει ο κινητηρας. Το ιδιο γινεται και αν σηκωσεις εναν ολοκληρο αξονα (εμπρος ή πισω) στον αερα και παλι
στο κανονικο υψος ο μοχλος υψους θα κανει το ιδιο. Γι αυτο θελει μεγαλη προσοχη
οταν το αμαξι σηκωνεται σε γρυλους να μπαινουν γρυλοι ειτε ανα αξονα ειτε ανα πλευρα σιγουρα 2.
Επειδη γινεται αυτο, τοτε αν σηκωθει το αμαξι σε υψος πανω παο το κανονικο του, δεν "αισθανεται" τους αξονες και ετσι δνε προκειτε αν σταματησει ποτε η τρομπα ουτε ο συσσωρευτης να κανει το τακ. Αρα αν ειναι να σηκωθει οποιοσδηποτε αξονας ή ολο το αμαξι πανω απο το κανονικο του υψος (π.χ. σε αναβατωριο)
πρεπει να σηκωθει στο τερμα πανω υψος μεσω του μοχλου ρυθμισης υψους.Εξαερωση
στα εμπρος φρενα, γινεται εν μερη οπως και στα συμβατικα: βαζουμε σωληνακι στον εξαερωτηρα, μεσα σε ενα δοχειο (δεν χρειαζεται ομως οπως στα συμβατικα να εχει υγρο μεσα
γιατι δεν προκειτε να παρει αερα απο εκει) και πρεπει η τρομπα φρενου (διακοπτης φρενου ουσιαστικα ειναι) να ειναι ελαφρως πατημενος (οχι λιγο, οχι τερμα, μια μεση κατασταση) ειτε απο καποιον ανθρωπο ειτε απο κατι βαρυ (μαδερι, πυροσβεστηρα κτλ)
σταθερα χωρις πρεσσαρισματα (ειπαμε δεν ειναι συμβατικο)
σταθερα πατημενο και αν ανοιγουμε τον εξαερωτηρα της εκαστοτε δαγκανας για 1/4 περιπου της στροφης του
και τον ανοιγοκλεινουμε ανα διαστηματα (αφαιρουμε λιγο λαδι και μετα κλεινουμε, αφηνουμε να σταματησει η τρομπα να τραβα και να ακουστει το χαρακτηριστικο τακ του συσσωρευτη και μετα παλι ανοιγουμε και παλι το ιδιο) μεχρι να βγει καθαρο LHM απο τον εξαερωτηρα.
Τα εμπρος φρενα μπορουν να εξαερωθουν και χωρις αναβατωριο, χωρις να αφαιρεθουν οι τροχοι (
μονο στριβοντας τερμα το τιμονι στην πλευρα που ειμαστε καθε φορα).
Για τον
πισω αξονα εχουμε οπως ειπαμε ηδη πατημενο το φρενο με κατι, και οπως και εμπρος ανοιγοκλεινουμε τον εξαερωτηρα οπως αναφερθηκε παραπανω χρις τρομπαρισματα.
Αν σηκωθει το αμαξι σε αλλο υψος απο το κανονικο του (ακομα και ενας τροχος) πρεπει να του δωσουμε την
ψευδαισθηση οτι παταει σε ολους τους τροχους (π.χ. βαζοντας ενα μαδερι στον τροχο που σκαλιζουμε πισω ή εμπρος) ή αν σκαλιχουμε τον πισω αξονα, να βαλουμε και τους 2 βραχιονες πανω σε μαδερια για να αισθανεται και τους 2 (και φυσικα για δικη μας ασφαλεια παντα 2 γρυλους εναν ανα μερια ή 2 ροδες την μια πανω στην αλλη ανα μερια) αν τυχον συμβει οτιδηποτε να μην πεσει και το αμαξι κατω και να μην τραυματιστουμε.
Πρεπει αν αναφερω οτι οταν αντικαθιστανται οι πισω δισκοι, πρεπει να ξεβιδωθουν οι 2 οριζοντιες βιδες (νομιζω 17mm κεφαλιου η καθεμια) και ετσι χωριζεται και η πισω 2πιστονη δαγκανα στα 2, αρα μετα το δεσιμο της θα πρεπει να εξαερωθει ο πισω αξονας τουλαχιστον με τον προαναφερθεν τροπο.
Επισης καλο θα ηταν να αφαιρουμε απι τον εμπρος αξονα περιπου 150-200ml ανα τροχο περιπου και απο τον πισω 200-300ml ανα τροχο, ή σε αυτοκινητα με συστημα ABS και υδροπνευματικη, να αφαιρεθουν επιπλεον 100ml ανα τροχο περιπου, αφου το κυκλωμα ειναι ελαφρως μεγαλυτερο σε μηκος.
Δεν πρεπει να ξεχναμε οτι πρεπει οταν αφαιρουμε υγρο να προσθετουμε κι ολας στο δοχειο LHM, γιατι αν δεν εχει και πεσει η σταθμη αρκετα, τοτε θα φερει αερα ή δεν θα τραβαει καθολου υγρο η αντλια υψηλης πιεσης.