Ένα απλό animation περί common rail μπορείς να δεις σε αυτο το link
http://www.youtube.com/watch?v=cIkMtnd3LGQΟ κύριος λόγος της δημιουργίας του συστήματος αυτού είναι η δημιουργία πολύ υψηλής πίεσης και η χρήση ηλεκτρονικού ελεγχου.
Τα δύο παραπάνω οδήγησαν στον απόλυτο έλεγχο του ψεκασμού. Πολλαπλοί ψεκασμοί και όχι μόνο ένας, μεγάλος διαμερισμός του καυσίμου άρα καλύτερη εξάτμιση άρα ευκολότερη αυτανάφλεξη. Αυτό έκανε εφικτό τον μικρότερο βαθμό συμπιεσης και συγκεκριμένα από 22-24:1 σε 16-18:1 άρα και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου και κραδασμών. Αυτα είναι και τα κυριότερα πλεονεκτήματα των common rail συστημάτων.